Onkohan kellään tietoa onko W211 farmarin takaluukkuun jotain säätöjä noissa saranoissa tms..?
..ja jos on niin mistä löytyy ja kuinka paljon joutuu autoa purkamaan...?
Kuskin puolella takaluukun ja korin väliin jää rakoa, mutta vänkärin puolella on käytännössä kiinni korissa.
Kun luukku on ylhäällä, niin kuskin puolella jää enemmän tilaa luukun ja katon väliin kuin vänkärin puolella.
W211 Farmari takaluukku vinossa
Kiinnostais myös, meillä apparin puolen saranan tienoilta putoaa ruosteista mujua, ja luukku on raskas sekä avata että sulkea.
Saranan näkee kun purkaa muovisuojan edestään (takaa) pois, muttei rakenne oikein valkene.
Olisi kiva keksiä näiltä osin joku räjäytyskuva, rasvausohje jne.
Saranan näkee kun purkaa muovisuojan edestään (takaa) pois, muttei rakenne oikein valkene.
Olisi kiva keksiä näiltä osin joku räjäytyskuva, rasvausohje jne.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Olisko se kaasujousi väsähtäny sieltä.
Mulla oli kans luukun rako apparin puolelta menny jo ihan nolliin ja joskus moottori ei nostanut luukkua ylös asti.
Niitä kaasujousia on kahta eri voimakkuutta, joista riskimpi on tarkoitettu ilman sähkömoottoria olevaan luukkuun.
Laitoin omaan siltikin sen voimakkaamman jousen apparin puolelle, ja sillä oikeni luukkukin suoraan.
Vaihtohan on pikkusen ahtaanlainen, luukun päästä sen saa kyllä kohtuudella irti, jousen päässä olevan kupin kun vääntää luukussa olevasta pallosta irti.
kiinnitys on samanlainen auton puoleisessa päässä ja löytyy takakontin yläpalkin sisältä kun purkaa verhoilua (vai olikohan niin että valo piti irrottaa edestä pois sieltä ylänurkasta). Siltikin se kiinnityskohta on siellä palkin sisällä niin että vähän sai mielikuvitusta käyttää jotta sen sai paikoilleen mutta meni se lopulta muistaakseni pitkän meisselin avulla vääntämällä.
Mulla oli kans luukun rako apparin puolelta menny jo ihan nolliin ja joskus moottori ei nostanut luukkua ylös asti.
Niitä kaasujousia on kahta eri voimakkuutta, joista riskimpi on tarkoitettu ilman sähkömoottoria olevaan luukkuun.
Laitoin omaan siltikin sen voimakkaamman jousen apparin puolelle, ja sillä oikeni luukkukin suoraan.
Vaihtohan on pikkusen ahtaanlainen, luukun päästä sen saa kyllä kohtuudella irti, jousen päässä olevan kupin kun vääntää luukussa olevasta pallosta irti.
kiinnitys on samanlainen auton puoleisessa päässä ja löytyy takakontin yläpalkin sisältä kun purkaa verhoilua (vai olikohan niin että valo piti irrottaa edestä pois sieltä ylänurkasta). Siltikin se kiinnityskohta on siellä palkin sisällä niin että vähän sai mielikuvitusta käyttää jotta sen sai paikoilleen mutta meni se lopulta muistaakseni pitkän meisselin avulla vääntämällä.
Onko Mikkis sun autossa sähköinen (hydr) avaaja ?
Mun tapauksessa ei ole.
Mun tapauksessa ei ole.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17