Se nyt ei pidä paikkaansa vaan olen vaihtanut säätimen 280CDI:stä 320:een ja hyvin toimii.
Mikä on myös mielestäni kummallista on että näihin ei muka saa osia, mutta yksi saksalainen firma nimeltä xclusivecarstyling on niitä onnistunut jostakin löytämään. Ihme autoja nuo mersut kun ei saa kaikkia osia mitä niihin tarvii. Noillakin pikku osillahan joku tienaa hyvin.
Tietysti enemmän tienaa kun myy asiakkaalle uuden turbon.

Tomasz Sierp
Londonstr. 16
97424 Schweinfurt
Deutschland
Vaihdoin aikaisemmin yhteen säätimeen tuon kuoressa olevan elektrolyyttikonkan. Alkuperäinen konkka on 47uF 25V. Isompi uF ei haittaa. 47uF tuntuukin pieneltä koska sen pitää puskuroida tuota moottoria ja sen elektroniikkaa. Tuohon omaani laitoin 100uF. Se säädin tuli sillä kuntoon. Tuo ohjain joutuu aikamoiselle kylmä/kuuuma syklin kohteeksi ja siitä elektrolyytit tunnetusti eivät pidä.

Tässä osat mitä ebay-myyjä TurboTomek78 (ilmeisesti Sama kuin tämä Tomasz Sierp)

Minulla on yksi toinen säädin jonka G numero on G-107. Kokeilen tilata Tuomakselta nuo korjaus sarja osat ja katsoa saisko senkin toimimaan.
Se on aika kimurantti purkaa tuo mekanismi. Tuolta takaa pitää avata plommi jonka takana on pidäkeruuvi. Se pitää porata auki. Ruuvi lähtee musitaakseni ihan meisselillä kun ensin poraa plommin pois. Muuten moottori ei lähde irti.
