220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.

Valvoja: Kaapo

Vastaa Viestiin
Avatar
Eeti
Viestit: 60
Liittynyt: 30.3.2008 11:56
Paikkakunta: Oulu

220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.

Viesti Kirjoittaja Eeti »

Teree.

Pakkasia ny pijelly entistalvien tapaan ja -06 vuojen mersussa puhallinmoottori pitää kauhiaa kitinää kun autolla lähtee liikkeelle. Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen vai onko parempia kokemuksia foorumilaisilla? Autolla ajettu nyt 160 000 ja ei sieltä ny luulis laakereitten olevan vielä kaputt?
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Re: 220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.

Viesti Kirjoittaja skibe »

Eeti kirjoitti: Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen
Mitkä niksit??
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Eeti
Viestit: 60
Liittynyt: 30.3.2008 11:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

suihkaus rasvaa laakereille :lol: tai jopa laakereitten vaihto.
Avatar
T280CDiAvantgarde
Viestit: 13
Liittynyt: 27.10.2010 17:23

Viesti Kirjoittaja T280CDiAvantgarde »

Itsellä vaihdettiin 180000km kohdalla...
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Omassani on sellainen ominaisuus kun auto on käynnissä niin kuullostaa aivan siltä kuin puhaltimen moottori vetelis viimesiä.(kahinaa) Mutta kun auto on sammuksissa niin puhaltaa niin nätisti. Onko siellä nyt jotakin muutakin pyörivää?
Mb S211 220Cdi -07
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Eeti kirjoitti:Teree.

Pakkasia ny pijelly entistalvien tapaan ja -06 vuojen mersussa puhallinmoottori pitää kauhiaa kitinää kun autolla lähtee liikkeelle. Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen vai onko parempia kokemuksia foorumilaisilla? Autolla ajettu nyt 160 000 ja ei sieltä ny luulis laakereitten olevan vielä kaputt?
Omaan vaihdettiin muistaakseni kun mittarissa oli 180 tkm. Sekundakamaa nämäkin osat.
Avatar
Niko_69
Viestit: 49
Liittynyt: 16.10.2007 8:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Niko_69 »

Mitähän tuo moottori kustantaa vaihdettuna?
lkosso
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2010 16:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Voi yrittää voidella, oma toiminut kitisemättä jo toista vuotta voitelun jälkeen, mittarissa reilu 200tkm.
Vaihtotyö helppo/nopea eli siitä kustannuksia ei saa tulla paljoa (luokkaa 0,5h:n työ), moottori kaiketi tuolla 200 euron molemmin puolin.

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /9398/8/18
S211 280 CDI A Avantgarde -07
S212 200 CDI A Classic 2012
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Mulla duunikaveri työreissuilla rupesi kitisemään, että mikäs ääni toi on? Vaihdoin kilometreilla n. 350Tkm, aattelin että on siinä jo sen verta kulumaa että ei viitti ekana voidella ja sitten jos ei pysy hiljasena, niin jo uudestaan joutuu selkää rasittaa.

Puhallin vielä tallessa ja toimii jos jollekkin kelpaa.
Avatar
Eeti
Viestit: 60
Liittynyt: 30.3.2008 11:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

Mää eilenillalla tempasin puhaltimen auki ja rasvasin laakerit. Ei ole ko puolentunnin homma. Kuutisen torksiruuvia. Olihan tuota hiilipölyäki jo sielä. Pitänee seurata miten käyttävyy. Kilometrejä on jo 225tkm.
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
zepe
Viestit: 60
Liittynyt: 05.5.2008 22:06
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja zepe »

Eeti kirjoitti:Mää eilenillalla tempasin puhaltimen auki ja rasvasin laakerit. Ei ole ko puolentunnin homma. Kuutisen torksiruuvia. Olihan tuota hiilipölyäki jo sielä. Pitänee seurata miten käyttävyy. Kilometrejä on jo 225tkm.
Etelän pakkaset näköjään aiheuttivat samat oireet täälläkin.
Kuinka puhaltimen moottoriin pääsisi käsiksi ?
Avatar
Eeti
Viestit: 60
Liittynyt: 30.3.2008 11:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

zepe kirjoitti: Etelän pakkaset näköjään aiheuttivat samat oireet täälläkin.
Kuinka puhaltimen moottoriin pääsisi käsiksi ?
Vänkärinpuolen jalkatilan katossa 2Torxia irti. Lähtee se suojamuovi pois. Oikealla neliönmuotoinen kansi ja neljä torxia irti. Pistoke myös irti. Sitte kannen alla onki moottori. Se on neljällä torxilla kiinni. Se toinen laakeri on puhallinsiipien sisällä mutta valuttamalla snnekkin saapi rasvaa.
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
zepe
Viestit: 60
Liittynyt: 05.5.2008 22:06
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja zepe »

Eeti kirjoitti: Vänkärinpuolen jalkatilan katossa 2Torxia irti. Lähtee se suojamuovi pois. Oikealla neliönmuotoinen kansi ja neljä torxia irti. Pistoke myös irti. Sitte kannen alla onki moottori. Se on neljällä torxilla kiinni. Se toinen laakeri on puhallinsiipien sisällä mutta valuttamalla snnekkin saapi rasvaa.

Kiitos paljon ! Ei kitise enää - oli nopea toimenpide.
Nappasin muutaman kuvan, jottei tarvitse toiseen kertaan ihmetellä.

https://docs.google.com/folder/d/0B-KHO ... o4R00/edit

-Seppo-
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Ethän sattunu mittaamaan hiiliä ja laakereita? Tarttis käyä aamulla hakemassa uuet... Joutuu muuten käyä nyppäämässä moottorin irti vielä illan päälle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 lämmitys, ilmastointi.”