S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikös se olis helepoin ja varmin mittoa siten että: Lukitaan laturin pyörä ja hihna sille lukkopihillä. Lukitaan myös idleripyörä ja tehdään siihen ylös merkki. Kiepastaan remmi pumpun kautta idlerille ja tehdään hihnaan vastaava merkki. Vedetään hihna suoraan laturilta idlerille ja tehdään taas hihnaan vastamerkki. Mitataan merkkien väli remmillä ja vähennetään se hihnaan painetusta merkinnästä = oikea pituus. Hihnan ei tarvitse kierrellä mitatessa muilla pyörillä, vain tuo väli muuttuu. Teräksinen rullamitta on huono ja kulmikas taipumaan ja eri paksuinen kuin moniurahihna, tehnee jo pienen mittavirheen sekin.
Mulla ei oo tuommosen koneen puolikkaassa pumppua eikä muitakaan siihen liittyviä osia, vain vikakoodi jää kummittelemaan. Kone on tosin teinissä, eikä (ainakaan) siinä ole edes moottorin vikavaloa joka koodista voisi syttyä.
Mulla ei oo tuommosen koneen puolikkaassa pumppua eikä muitakaan siihen liittyviä osia, vain vikakoodi jää kummittelemaan. Kone on tosin teinissä, eikä (ainakaan) siinä ole edes moottorin vikavaloa joka koodista voisi syttyä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Missähän mallissa tuommonen on tärkeetä että otetaan se turbiini sieltä kokonaan pois Mulla lepäs W203 tuo turbiini tuolla akselilla vaihteiston holvissa kuukauden kun auto oli telakalla ja kaikki on kunnossa. Kysyin asiaa vielä automaattikorjaamosta ja sanoi että siellä sen on turvallinen ja hyvä paikka olla, ei se siellä mitään kuulemma rasita, se akseli on kiinni sieltä toisesta päästäJeremyH kirjoitti:En mä mistään mitään tiiä, mutta ainakin jenkkipuolella, "oikeaoppinen" tapa on juuri niin kuin Mika teki, eli sitä turbaania ei jätetä sinne roikkumaan, vaan otetaan se lattialle lepäämään. Jos se roikkuu lootan akselilla niin sieltä menee tiiviste ovaaliksi, niin että saattaa kestää jopa pari tuhatta kilsaa, muttei enempää. (öljyt asfaltille laatikosta, tiedät varmaan seuraukset)mcee kirjoitti:Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella..
Mika: Tuo öljypohja kai se reikä edes on korjattu?
Niin no, hyvähän se on täältä huudella
Mersuja
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Taitaa helteet jo vaikuttaa jossakin päin Suomeatouhottaja kirjoitti:tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito
mutta jos kyse on tuosta turbiinijutusta niin stefat eikä muutkaan siellä olevat osat eivät hajoa tai vaurioidu siitä että turbiini lepää vaihteiston tunnelissa tuon akselin varassa vaikka sen kuukauden päivät
Mersuja
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kyllä mää tarkotin sitä ilimapumppua enkä mittään turbiiniamcee kirjoitti:Taitaa helteet jo vaikuttaa jossakin päin Suomeatouhottaja kirjoitti:tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito
mutta jos kyse on tuosta turbiinijutusta niin stefat eikä muutkaan siellä olevat osat eivät hajoa tai vaurioidu siitä että turbiini lepää vaihteiston tunnelissa tuon akselin varassa vaikka sen kuukauden päivät
Empä usko että liima tuo mitään valtavaa hyötyä kun tuossa ei sen ahtopaineen tai kovan puristuksen kans niin pelata....Mika.T kirjoitti:Loput osat haalattu talliin. Oisko jo iltasella kannet kiinni.
Mitäs muuten ootte mieltä kannattaako ihan varmuuden maksimoimiseksi liimata kannentiivisteet VHT copper gasketilla?
Juu ei tullu laitettua mitään liimoja. Kylläpä nuo massatiivisteet on ennenkin pitäneet ilman kikkailua.
Kone alkaa olla nipussa
ekana tiivistepinnat puhtaiksi ja eikun kantta niskaan.
Molemmat jo hollilla..
Nokka-akselit paikoilleen... Kiva homma saaha pysymään neljä nokkaa oikeassa kohtaa että pysyy jako kohallaan
Sitten jakopään naamataulut paikoilleen.
Ja ohos.. Venttiilikopat... Alkaa näyttää jo ihan moottorilta...
Termarikotelot, Tulpanjohot ja jakajat sun muuta koneen keulille
Ja se perkeleen imusarja. Tämän irrotus ja asennus alkaa jo käyttää. Meni ilman ärräpäitä paikoilleen.
Kennojakin haalattu keulalle.
Kone alkaa olla nipussa
ekana tiivistepinnat puhtaiksi ja eikun kantta niskaan.
Molemmat jo hollilla..
Nokka-akselit paikoilleen... Kiva homma saaha pysymään neljä nokkaa oikeassa kohtaa että pysyy jako kohallaan
Sitten jakopään naamataulut paikoilleen.
Ja ohos.. Venttiilikopat... Alkaa näyttää jo ihan moottorilta...
Termarikotelot, Tulpanjohot ja jakajat sun muuta koneen keulille
Ja se perkeleen imusarja. Tämän irrotus ja asennus alkaa jo käyttää. Meni ilman ärräpäitä paikoilleen.
Kennojakin haalattu keulalle.
Toivottavasti ei vuoda mistään... Kyl ainaki mua v**uttas jos jostain mahdollisimman hankalasta paikasta vuotaa ja joutus purkaan kaikki uudestaan... Pakko nostaa hattua, olis jääny iteltä tekemättä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
120km takana ja vielä pellaa.
Kone tuntuu vanhaan verraten pirteämmältä alakierroksilla. heti lähetään ku tyhjäkäynniltä pikkasen painaa kaasua.
Samoin 100-105kmh:ssa vaivannut pakoresonanssi loistaa poissaolollaan. Muutenkin tuossa vauhdissa ei tällä kokoonpanolla kuulu sisään minkäänlaisia kone/pakoääniä.
Vanha mourusi juuri tuossa 105kmh:ssa jotenkin kummasti.
ASR vikailmoa pukkasi muutaman kerran kunnes tuli ahaa elämys että viimeksi kun vanhaan koneeseen jakoketjua vaihdoin niin sekin teki samaa rempan jälkeen...
Korjaantui kun laittoi kaasuvivustoon yhden jousen paikoilleen.
Sama jousi oli nyttenkin unohtunut pois.
Ei palauttanut vivustoa täysin tyhjäkäynti asentoon.
Kone tuntuu vanhaan verraten pirteämmältä alakierroksilla. heti lähetään ku tyhjäkäynniltä pikkasen painaa kaasua.
Samoin 100-105kmh:ssa vaivannut pakoresonanssi loistaa poissaolollaan. Muutenkin tuossa vauhdissa ei tällä kokoonpanolla kuulu sisään minkäänlaisia kone/pakoääniä.
Vanha mourusi juuri tuossa 105kmh:ssa jotenkin kummasti.
ASR vikailmoa pukkasi muutaman kerran kunnes tuli ahaa elämys että viimeksi kun vanhaan koneeseen jakoketjua vaihdoin niin sekin teki samaa rempan jälkeen...
Korjaantui kun laittoi kaasuvivustoon yhden jousen paikoilleen.
Sama jousi oli nyttenkin unohtunut pois.
Ei palauttanut vivustoa täysin tyhjäkäynti asentoon.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onneks on itellä patametallilohko vaikka sama kansi. Pari kertaa on senkin lätsän saanut käyttää pöyvällä.
Moni ois tuon paalannu tai riiselöiny ellei olis kokonaista konetta saapusalla, jos sillonkaan sais paikolleen. Hyvä tarina sitkeydestä ja siitä mitä saa tallissakin aikaan ilman merkkiliikkeen ryöstöä. Vaan nytpä tietää ite kukin mitä tuolla kuussatasen sisällä majastelee ja mikä niitä palikoita harmittaa.
Moni ois tuon paalannu tai riiselöiny ellei olis kokonaista konetta saapusalla, jos sillonkaan sais paikolleen. Hyvä tarina sitkeydestä ja siitä mitä saa tallissakin aikaan ilman merkkiliikkeen ryöstöä. Vaan nytpä tietää ite kukin mitä tuolla kuussatasen sisällä majastelee ja mikä niitä palikoita harmittaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Aamen.Easy Rider kirjoitti:Onneks on itellä patametallilohko vaikka sama kansi. Pari kertaa on senkin lätsän saanut käyttää pöyvällä.
Moni ois tuon paalannu tai riiselöiny ellei olis kokonaista konetta saapusalla, jos sillonkaan sais paikolleen. Hyvä tarina sitkeydestä ja siitä mitä saa tallissakin aikaan ilman merkkiliikkeen ryöstöä. Vaan nytpä tietää ite kukin mitä tuolla kuussatasen sisällä majastelee ja mikä niitä palikoita harmittaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Re: S600 M120 Koneremppa. Moottori kasattu ja ajossa...
ohos.. piti otsikkoa muokata niin kopsasin koko rimpsun...
Kompleksisuuden puolesta ehdottaisin Mikalle seuraavaksi projektiksi avaruussukkulaa, tuskin mikään autotehtaan tuotos tarjoaa enää haastetta tuon V12 möhkön jälkeen
Juu, kyllä tämä topikki on pitäny lukia tarkkaan aina kun on päivityksiä tullu, kiitosta Mikalle tuotannosta
Juu, kyllä tämä topikki on pitäny lukia tarkkaan aina kun on päivityksiä tullu, kiitosta Mikalle tuotannosta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Millaiselle tuo pakoresonanssi kuullosti noin virtuaalisesti kuvailtuna?Mika.T kirjoitti:Samoin 100-105kmh:ssa vaivannut pakoresonanssi loistaa poissaolollaan. Muutenkin tuossa vauhdissa ei tällä kokoonpanolla kuulu sisään minkäänlaisia kone/pakoääniä.
Vanha mourusi juuri tuossa 105kmh:ssa jotenkin kummasti.
Omassa möhkössä (500SE -91) on outo lievä sivuääni n.2000 kierroksen kohdalla.
Ääni on ikäänkuin hitaasti pyörivän laakerin hienoista jurinaa, jonka taajuus on noin yksi sekunti.
Tämä sivuääni kuuluu vain lämpimällä koneella.
Ääni kuuluu vain ohjaamoon ajettaessa veto päällä. Kun kaasua himmaa, ääni häviää.
Pyöränlaakerit ei ole vialla, kardaanin kannatinlaakeri seuraava silmäilykohde.
Tuli vain mieleen, ettei mitään vakavampaa olisi...