S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5958
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tu0mas kirjoitti:Tuossa kuva mitä AK47 ilmeisesti tarkoitti.

http://syaken-yasan.up.seesaa.net/image/igni07.JPG
Kyllä vaan :shock: :D

Tosin päätekiviä lienee kuussatasessa enempi...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Just käytin taas koneen lämpimäksi. Pätkiminen alkoi taas noin 70asteessa.

Kylmäspraylla ei vaikutusta mihinkään.

tähän mennessä käyty läpi...

-Suuttimet mitattu. 14.3-14.7ohmia kaikissa.
-6. Suuttimen johto mitattu ja kokeiltu kuorman kanssa poksin liittimeltä suuttimen liittimeen.
-Suuttimelle tulee jatkuva 12v kokoajan kuten kuuluu. Miinus ohjaus katoaa 6.lta
-Sytkäpoksit vaihdettu puolelta toiselle. Ei vaikutusta. Kipinä tulee oikein.
-Ruiskupoksien paikkoja vaihdeltu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksit käytetty auki ja juotoksia tutkittu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksia jäähdytetty. Ei vaikutusta.
-Kokeiltu ilman ASR poksia. Ei vaikutusta
-Kuutossylinteri käy kun vaihtaa 5. ja 6. suuttimien johtojen paikkoja. 5. ei käy.
-Nokka-akselien ja vauhtipyörän asentoantureita jäähdytetty. Ei vaikutusta


Jäljellä ois vielä lambdat ja nakutusanturit...

En oikein usko tuohon ruiskupoksi vikaankaan kun edes vikakohde ei vaihdu vaikka poksien paikkaa vaihtaa puolelta toiselle.
Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mika.T kirjoitti:Just käytin taas koneen lämpimäksi. Pätkiminen alkoi taas noin 70asteessa.

Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Onkos tällä 6 pytyn puolella se vanhempi katalysaattori?

Vanha katti ahdistaa pakopuolella. -> sylinterin täytös yms. pielessä. -> nakutus tunnistin komentaa sytkää, mutta koska sytkä ei saa nakutusta pois, niin se juoruaa siitä ruiskuboxille joka katkaisee syötön 6 pytyltä estääkseen lisävauriot.

Naapurin puolelle kirjottelin pidemmät jorinat.

Molemmat katit vaihtoon tai keisarileikkaus molemmille kateille. (painoitan sanaa "molemmat")
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Uusi katti on tuolla temppuilevalla puolella.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

:oops:
Viimeksi muokannut potox, 05.9.2011 1:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5958
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Eipä tuohon osaa muuta enää kun mittaa ja vertaa kaikki päätekivet sytkäpuolelta. Kylmänä ja lämpimänä.

Onkos nuita boxeja muissa malleissa. Saisiko sellaisen suomesta lainaksi jostain ja voiko edes koodaamatta eri autosta olevaa boxia kokeillakkaan?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nokka-akselin asento-anturin johdon kun nykäsee pois ja käynnistää niin käy kokoajan kaikilla...

Yleismittarilla mitattuna molempien puolien asentotunnistimet näyttää samoja arvoja..

Analogisen viisarimittarin tai oskiloskoopin metsästykseen....
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Antureita mittailtu. Kaikki antaa järkevää signaalia.
Edelleen 6.suutin tippuu pois pelistä kun kone hetken lämpenee. :nocando:

Taiamma kohta nostaa nokivasara keulalle.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Mersun ois aikanaan pitäny tehdä V12-tiisseli, OM606 tuplana. :twisted:
S204, AZT250
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jnz kirjoitti:Mersun ois aikanaan pitäny tehdä V12-tiisseli, OM606 tuplana. :twisted:
Nimenomaan. Siihen kun sitten olis kätevät kädet istuttaneet pari holset-merkkistä pakokaasuahdinta, kiinankuulerin ja 8-millisiä tappeja yms. mitä ne ST-äijät yleensä väkertelee niin olis saatu kone mikä pyörittäisi vaikka maapalloa. 8) :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mitäs jos nyt päivittäs ruiskun megaruuttaan,hestecciin,tatecciin,autronicciin,vipecciin?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Megaruutana on käyny mielessä. Mutta mitä nuo poksit sanoo kun ne ohjaa samalla kaasuläppiäkin... :shock:

Saattas tuurilla toimia jos jättäs kaiken muun ennalleen mutta kiskos vaan suuttimien johdot irti ja pistäs mekan ohjaamaan suuttimia. :roll:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

näissähän on ollut jotain asr tyylistä vikaa siellä kaasuläppä systeemissä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään ajelin 100km ja kävi kaikilla.

Näemmä saattaa välillä lähteä kaikki kamarit mukaan kun käynnistelee muutaman kerran peräjälkeen. :lol:

Mistähän löytys sähkökaaviot tähän pirssiin tai pelkästään 600sen LH-jetronickkiin?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Käyt jollaki korjaamolla josta löytyy Boschin esitronic nii saa sieltä tietopankista tulosteltua vaikka mitä kivaa... :wink: Tai Veholta tai wissistä tai epc:stä, eiku se taiski olla vaan osaluettelo systeemi.. :lol: Mut eiköhän sen jostain saa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nyt on toiminu kun kun on tuo oikeanpuolen nokka-akselin asentoanturi irti.
Kaasuun ei vastaan niin hyvin kuin normaalisti, eikä taho kierroksilla jaksaa vetää mutta normiajossa kulkee oikein hyvin.

Ja kaikki pytyt saa soppaa.
Seoksetkin näkyy olevan lambdan signaalin mukaan kohallaan vaikka tuo nokan anturi ei ole paikoillaan.

Häätynee hommata uus. Jos ei korjaannu sillä niin sitten häätyy tempasta venakoppa pois ja tutkia että onko se peltikehä pyöreä ja muuten kunnossa, jota nuo anturit "lukee"
Signaalin tuo kuitenkin antaa vaan ei ole oskiloskooppia jolla tarkistaa signaalin oikeellisuus.

Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mika.T kirjoitti:
Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Tänään Värkättiin taas lisää.

Moottori käy myös silloin kaikilla kamareilla kun itse anturi on irti venakopasta mutta johto on kiinni.

Heti kun anturin painaa paikoilleen että se alkaa antaa signaalia niin kakominen alkaa.

Pitänee alkaa kiskomaan venttiilikoppa auki...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5213
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Urheaa debuggaamista. :ope:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikö siitä anteronreiästä voisi salloopäiten tirkistää sissään ku samalla pyörittää konesta, jotta onko kehä ehjä? Jollahi heittokellolla mittoisi vielä.

Ihanko sielä on jokku hammaskehät tms? M104:ssä ei näkys olevan ku yks hammas jota se lukkee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5958
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Tänään Värkättiin taas lisää.

Moottori käy myös silloin kaikilla kamareilla kun itse anturi on irti venakopasta mutta johto on kiinni.

Heti kun anturin painaa paikoilleen että se alkaa antaa signaalia niin kakominen alkaa.

Pitänee alkaa kiskomaan venttiilikoppa auki...
Anturit on joskus erikoisia käytökseltään. Muussa yhteydessä on tullut vastaan induktiivinen anturi joka toimi kun piti kädessä, mutta kun ruuvasi kiinni ja kiristi mutterin niin alkoi häröillä satunnaisesti.... Jotenkin kiinnityskierteeseen kohdistunut voima sai anturin sekaisin. Tai sitten mutteri ja kiinnityspelti häiritsi anturia vaikka sen piti havaita vain edessäpäin olevat metalliset asiat.

Uskaltaako ehjää anturia ruuvata "ongelmallisen" reikään vai saako se kipeetä siitä ehkä?

Kiva kun löytyy aina jotain tietoa, mikä lopulta johtaa vian löytymiseen tai ainakin joidenkin asioiden eliminoimiseen. Vanhan ajan vikakoodinlukua ;)
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Mie oon testerii käyttänny noita induktiivisii-ja kapasitiivisiiantureita tutkiessani.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Easy Rider kirjoitti:Eikö siitä anteronreiästä voisi salloopäiten tirkistää sissään ku samalla pyörittää konesta, jotta onko kehä ehjä? Jollahi heittokellolla mittoisi vielä.

Ihanko sielä on jokku hammaskehät tms? M104:ssä ei näkys olevan ku yks hammas jota se lukkee.
On kurkittu. Samoin on työntömitan piikillä tunnusteltu kehän suoruutta kun kone käy. (tuntuu pieni epäkeskoisuus)

Siellä on siis peltikehä jossa on yksi magneetti jota anterot "lukee"
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mitäs tekee jos vaihtaa asentoanturit ristiin?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kokeiltu.

Sama vika samassa pytyssä.
Samoin kuin vaihtamalla esim, ruiskupoksit tai sytkäpoksit puolelta toiselle...Vika pysyy samassa paikassa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mika.T kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Eikö siitä anteronreiästä voisi salloopäiten tirkistää sissään ku samalla pyörittää konesta, jotta onko kehä ehjä? Jollahi heittokellolla mittoisi vielä.

Ihanko sielä on jokku hammaskehät tms? M104:ssä ei näkys olevan ku yks hammas jota se lukkee.
On kurkittu. Samoin on työntömitan piikillä tunnusteltu kehän suoruutta kun kone käy. (tuntuu pieni epäkeskoisuus)

Siellä on siis peltikehä jossa on yksi magneetti jota anterot "lukee"
No jopas että peltiä, satanelosessa on nokkarattaassa kovajuotettu(?) nikama rikkerinä, makneetinappi löytyy vaan vauhtipyörältä yhestä kohen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5213
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tämä asia on varmaan tarkastettu ja kunnossa mutta varmistanpa kuitenkin... Onhan nuo nokka-anturit kytketty oikeisiin bokseihin. Niitähän on kaksi ja ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Roisto kirjoitti:Tämä asia on varmaan tarkastettu ja kunnossa mutta varmistanpa kuitenkin... Onhan nuo nokka-anturit kytketty oikeisiin bokseihin. Niitähän on kaksi ja ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen. :nocando:

t.
Risto
Johdot ei yllä vääriin paikkoihin kun johdot kiertää noissa johtokoteloissa.
Suoraan koneen yli oikoessa yltää ja niin on oiottukkin kun on kokeiltu anteroita puolelta toiselle.

Ulkomaisia juttua laavaillessa oli kaverille tullu vastaan mahdollinen lambda vika.
Samaa puoltaa myös se että kylmänä tämäkin käy kunnolla vaikka kaikki on kiinni. Ja lämmetessä kakominen alkaakin kuin napista painamalla ykskaks.

Tosin lambdat antaa ihan järkevää signaalia ja vaihtelee kuten kuuluu.

Itsellä on onneksi niin huono kielipää ettei juurikaan montaa sanaa ymmärrä noista ulkomaan jutuista.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä ole tällekkään mitään tehty. Ajeltu vaan menemään.

Vituttaa vaan kun kiihtyy risteyksestä ku vanha lahna. :lol:
Kauhea moooaus vaan kuuluu pellin alta kun painaa pikkukierroksilla reippaasti kaasua.
Kierroksilla kestää sitten vähän polkassaki.

Pitäs vissiin alakaa jotaki kehittelemään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko kellään varmaa tietoa miten moottoriohjaus reagoi jos nykäsee lambdan johdot irti?

Meneekö jollain perusasetuksilla tms vai tä.

Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä. :shock:
Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.

Niijja tietääkö joku käyttääkö moottoriohjaus heti kylmänä ilmamäärämittarin antamaa signaalia hyväkseen?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pesasin pirssin tänään puhtaaksi syksyn ravasta.

Taian pistää talviseisontaan ja ihmetellään enskesänä lisää.
Remontin jlk ajettu vähän vajaa 6tkm.

Ruisku ei toimi vieläkään kun tökkii kaikki piuhat kiinni.
Kokeilin tänään ilman lambdojakin. Ja vitut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”