VAPISEE ?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

VAPISEE ?

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Terävä tärinä korissa n 70-120 km/h pahimmillaan.
Renkaat ja vanteet tarkastettu ja vaihdettu = ei vaikutusta.
Kaikki pyöränlaakerit vaihdettu ja jarrut tarkastettu.
Olisko kokemuksia esim. kardaanin värinöistä ?
Auto on 500 SL -93 , mitään kannatinlaakereita ei oo.

T:Risto
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Pakko arvailla, kun on vähä harvinaisempi peli:
Onko kartaania kolhittu?
Turbiinista yksi pultti pois, voisko vaikuttaa?
Koneen kumityynyt pohjaa?
Jännä homma, jos rengas on 1/10mm väärin kohdistettu, se vastaa 20g epätasapainoa.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sanoisin, että vanhemmiten ominaisuus kyseisessä mallissa. Kaverin 400SE teki ihan samaa, syypääksi epäiltiin kardaania tai sen ristiniveliä. Korjaamaatta jäi, auto meni vaihtoon ennen sitä.
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Vapisee

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Moottorin kumityynyt on myös vaihdettu, käyttöauto E 270 -02
kulkee kauniisti samoilla kumeilla, huom. testattu 4-sarjaa.
Otan tässä talvella vielä auki ton kardaanin ja vien painotettavaksi !
Kiitoksia kommenteista. T:Risto
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Kannattaa laitattaa uusi nivel kardaaniin samalla, se tuppaa jumittumaan suoraan asentoonsa ja kulumaan "kuopille" kaikissa mersuissa, koska siinä ei ole murrosta ollenkaan.
aaltone1
Viestit: 49
Liittynyt: 07.9.2006 20:21
Paikkakunta: TURKU

Vapinat

Viesti Kirjoittaja aaltone1 »

Tiedoksi ?

MB 500 SL ei oo mitään muuta niveliä kardaanissa kuin kaks
kuminiveltä. Kardaani on niin hyvin piilossa, että sen "kolhiminen"
on käytännössä mahdotonta.
T:Risto
LoCo
Viestit: 56
Liittynyt: 26.9.2006 2:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Oma lehmä ojassa...

Viesti Kirjoittaja LoCo »

En viitsinyt uutta topicia aloittaa, kun tämän aihe oli vapina. Vaikkakin vanha topici jo.

Eilen kurvaillessani makedonian "mahtavia" moottoriteitä, alkoi omassa W140:ssa tuntua semmoinen pieni "tutina" noin 100-140km/h:n vauhdissa. Voisiko vika olla sitten vaan noissa kardaanin nivelissä?

Koska renkaat, vanteet, laakerit on ok.

Onko kokemuksia, vai pitääkö tyytyä vain ajan patinan tuomiin ominaisuuksiin?

LoCo
-95 SEL 420
Avatar
tinke76
Viestit: 68
Liittynyt: 18.3.2007 16:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

Onko lääkkeitä löytynyt näihin oireisiin?
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Avatar
tinke76
Viestit: 68
Liittynyt: 18.3.2007 16:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

No niin. Omalta kohdaltani tämä tutina ongelma ratkesi poistamalla takarenkaista 10mm paksut levityspalat.
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
LoCo
Viestit: 56
Liittynyt: 26.9.2006 2:19
Paikkakunta: Lappeenranta

No hävisihän se tärinä...

Viesti Kirjoittaja LoCo »

Ei vapise enää muu kuin käsi...

Kun laski moottoriteitä pitkin eurooppaa viikon verran ja kilautti mittariin 5000km, niin johan tutinat hävisi. Niin ja kurvasin muuten Nordschleifellakin...

Taitaa moneltakin osin olla käytön puutetta tuo ominaisuus vapina.

Sanoisiko joku viisas tähän nyt jotain viksua?

LoCo
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Re: No hävisihän se tärinä...

Viesti Kirjoittaja rami v »

LoCo kirjoitti: Sanoisiko joku viisas tähän nyt jotain viksua?
auto tykkää kun sillä ajetaan!! :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ne jarrulevyt kannattaa tarkistaa huolella. Oli kerran Volvossa :oops: samanlainen vipatus joka korjaantu etulevyjen vaihdolla. Toisaalta se välys voi tulla niin monesta paikasta, että ei eliminoidu muuten kuin paikka paikan läpikäynnillä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 alusta”