Laitanpa nämä tekniset kysymykset tähän erikoislokeroon, jos tuosta kehkeytyisi taas lisää tietoa muillekin tarvitseville.
Jep, syksy antaa merkkejä itsestään myös pimeyden sateiden muodossa. Nämä puolestaan tuovat esiin pieniä ilmiöitä, mitä kesäautoillessa ei ole edes huomannut.
Ensin pimeyteen. Illan tummuessa panin eilen merkille, että raitisilman säätöpyöristä kaksi oikeanpuoleista ovat ilman valaistusta. Mitähän kautta nuo saavat tuikkunsa? Samalla totesin, notta mittaristossa kellon valaistus on pimeä ja varvimittarin himmeähkö - muut mittarit ovat kirkkaat. Onko tuolla 2-3 pääpolttimoa antamassa valoa koko mittaristolle vai oma tuikku joka mittarille?
Voisiko noiden raitisilmakiekkojen puuttuva valaistus johtua mittarin oikean puolen hämäryydestä (=valo kuitua pitkin samasta lähteestä??)
Sitten: autossa on sadetunnistin, jonka pitäisi vispata pyyhkimiä aina kun lasilla on riittävästi vettä. Vaan ei pyyhi. Analisointi tuotti tuloksen, jotta taustapeilin takana oleva "tunnistinsilmä" ei saa signaalia, koska tuulilasista puuttuu tarvittava prisma. Se taas johtuu siitä, että lasi on vaihdettu, eikä uudessa ikkunassa prismaa ole. Ei ole kyllä naarmuja tai kiveniskemiäkään .
Kysymys: saako tuon prismajutun juonittua jollain konstin jälkikäteen?
Vai pitääkö automaattinen taukopyyhintä "ohittaa" ja ratkaista jotenkin mekaanisesti, kuinka?
Vai odotetaanko rauhassa tuulilasin rapautumista vaihtokuntoon, jonka jälkeen hankitaan prismallinen lasi? Nyt tätä virheetöntä lasia en tohtisi mennä vaihtamaan.
Mittarivalo- ja tauko pyyhinropleemia
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mittarivalo- ja tauko pyyhinropleemia
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954