Juu pikkuisen jää pieneksi tuo pyyhitty alue kun ei toi teleskoopi pelitä.
Onkos noita mahdollista korjata, vai saako painaa samantein romukoppaan?
W140 LASINPYYHKIMEN TELESKOOPPI EI PELITÄ, VOIKO KORJATA?
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 08.12.2013 15:22
- Paikkakunta: Helsinki
En tiedä ymmärsinkö oikein ajatuksesi mutta tässä yks diagnoosi.
Ittelläni -93:ssa loppui myös teleskoopin pelittäminen, toimi miten sattuu ja eniten sillai jotta puski kuskin pyyhkijää ikkunan karmin päälle, siitäkös aikamoinen kolina ja pauke, hirvitti kattella. Se yksi muovinen hammasratas kului "loppuun" ja siitä tuo epämääräinen toiminta ja riemu alkoi.
No yritin sitä käsin työnnellä takaisin, eihän se auttanu ku sekunnin ja viallinen toiminta senkun lisääntyi. Oli aikamoista arpapeliä milloin sulka hajoaa.
Purin osia näkyviin, kansipalat pois päältä, mutta vipukoneistoa en purkanu kun en ollu varma osaanko kasata takaisin ja ois ollu iso homma tehä parkkiksella, kun ei muutenkaan oikein osaa ja taho... Päädyin sellaseen oikotie-ratkasuun jotta pyyhkimen ollessa päällä työnsin käsin väkisin sulkaa takaisin sisään ettei se tule ikkunakarmin päälle. Aikani tuupin ja sain sen muovisen hammasrattaan siihen kuntoon ettei se suuremmin enää työntäny vastaan.
Sitten Etolaan hakemaan erimittasia kumilenkkejä joilla venytellään /sidotaan peräkärryyn suojapressuja päälle niihin laitojen koukkuihin. Tempasin yhen sellasen isoilla nippusiteillä pyyhkijän juureen ja varteen kiinni jotta ei pääse puskemaan teleskooppia ulospäin, kiristää pyyhkijän varren yhteen määrämittaan.
Tämä on kestäny 1,5vuotta ja siihen vajaaseen pyyhkimiseen on jo hyvin tottunu.
Yrittivät yhestä ja toisesta paikasta myydä kokonaan uutta pyyhkijän moottoria "halvalla" kuten arvata saattaa. En ollu ostamassa "uutta autoa" joten totesin tyrkyttäjille jotta pitäkää tunkkinne, keksi vaivaan toisen ratkasun.
Olikohan tästä ny mitään apuja?
Ittelläni -93:ssa loppui myös teleskoopin pelittäminen, toimi miten sattuu ja eniten sillai jotta puski kuskin pyyhkijää ikkunan karmin päälle, siitäkös aikamoinen kolina ja pauke, hirvitti kattella. Se yksi muovinen hammasratas kului "loppuun" ja siitä tuo epämääräinen toiminta ja riemu alkoi.
No yritin sitä käsin työnnellä takaisin, eihän se auttanu ku sekunnin ja viallinen toiminta senkun lisääntyi. Oli aikamoista arpapeliä milloin sulka hajoaa.
Purin osia näkyviin, kansipalat pois päältä, mutta vipukoneistoa en purkanu kun en ollu varma osaanko kasata takaisin ja ois ollu iso homma tehä parkkiksella, kun ei muutenkaan oikein osaa ja taho... Päädyin sellaseen oikotie-ratkasuun jotta pyyhkimen ollessa päällä työnsin käsin väkisin sulkaa takaisin sisään ettei se tule ikkunakarmin päälle. Aikani tuupin ja sain sen muovisen hammasrattaan siihen kuntoon ettei se suuremmin enää työntäny vastaan.
Sitten Etolaan hakemaan erimittasia kumilenkkejä joilla venytellään /sidotaan peräkärryyn suojapressuja päälle niihin laitojen koukkuihin. Tempasin yhen sellasen isoilla nippusiteillä pyyhkijän juureen ja varteen kiinni jotta ei pääse puskemaan teleskooppia ulospäin, kiristää pyyhkijän varren yhteen määrämittaan.
Tämä on kestäny 1,5vuotta ja siihen vajaaseen pyyhkimiseen on jo hyvin tottunu.
Yrittivät yhestä ja toisesta paikasta myydä kokonaan uutta pyyhkijän moottoria "halvalla" kuten arvata saattaa. En ollu ostamassa "uutta autoa" joten totesin tyrkyttäjille jotta pitäkää tunkkinne, keksi vaivaan toisen ratkasun.
Olikohan tästä ny mitään apuja?
Ennen asennusta kannattaa avata käytetty mekanismi, puhdistaa vanhat kovettuneet vaseliinit pois ja laittaa uudet hyvälaatuiset rasvat sisään. En ole 140:n mekanismia aukaissut mutta eiköhän senkin auki saa nätisti niinkuin 124:n.
Pitäisi sama homma tehdä omaan Ässään, kun mekanismi vielä toimii.
Pitäisi sama homma tehdä omaan Ässään, kun mekanismi vielä toimii.
® Mesen Porkkana-klubi