W220 takakontin avaaminen (akku irti)
W220 takakontin avaaminen (akku irti)
Noniin, tulipas tehtyä semmoinen temppu, että laitettua akku lataantumaan, kun tullut pientä puuhastelua auton parissa tehtyä.
No nyt on akku ladattu ja kontti kiinni kun ei tahdo avautua koko rakkine ilman sähköä..
Saakos jostain syötettyä autoon turvallisesti sähköä, kun ei tuota apuvirtapistokettakaan tunnu olevan.
Pitäisikös tuon luukun aueta sillä pikkuavaimella jotenkin, kun itse nappula kyllä menee pohjaan, mutta avain ei kyllä käänny mitenkään pesässä? (15 vuoden liat varmaan siellä) vai tarvitsikos avaimella aukaisukin sähköä?
Ja 400CDi kyseessä.
No nyt on akku ladattu ja kontti kiinni kun ei tahdo avautua koko rakkine ilman sähköä..
Saakos jostain syötettyä autoon turvallisesti sähköä, kun ei tuota apuvirtapistokettakaan tunnu olevan.
Pitäisikös tuon luukun aueta sillä pikkuavaimella jotenkin, kun itse nappula kyllä menee pohjaan, mutta avain ei kyllä käänny mitenkään pesässä? (15 vuoden liat varmaan siellä) vai tarvitsikos avaimella aukaisukin sähköä?
Ja 400CDi kyseessä.
Apumiehen jalkatilasta matot pois ja niitten alta löytyvä pelti, joka on parilla mutterilla kiinni myös pois. Sieltä sitten näkyy päävirtakaapelit, joista saa apuvirtaa annettua
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Kyllä se avaimella aukeaa ilman sähköjä. Tosin jumissahan ne lukot näissä yleensä on, liuottamalla voi koittaa, jos rupeaisi pelittämään.
Konehuoneesta sulakepesille menee paksut kaapelit, joihin voi syöttää virtaa, jos ei halua purkaa jalkatilaa osiksi.
Konehuoneesta sulakepesille menee paksut kaapelit, joihin voi syöttää virtaa, jos ei halua purkaa jalkatilaa osiksi.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Jahas, pitääpä tutkailla kiitoksia!745 kirjoitti:Apumiehen jalkatilasta matot pois ja niitten alta löytyvä pelti, joka on parilla mutterilla kiinni myös pois. Sieltä sitten näkyy päävirtakaapelit, joista saa apuvirtaa annettua
Jumissahan ne, ei sillä pikkusella nysällä mitään voimaa saa, että saisi käännettyä lukkopesässä. WD:tä ruiskittu perin kiitettävästi ja ei vaikutusta.noroljan kirjoitti:Kyllä se avaimella aukeaa ilman sähköjä. Tosin jumissahan ne lukot näissä yleensä on, liuottamalla voi koittaa, jos rupeaisi pelittämään.
Konehuoneesta sulakepesille menee paksut kaapelit, joihin voi syöttää virtaa, jos ei halua purkaa jalkatilaa osiksi.
Kattelin kanssa, että sinne menee kaapelia, mutta ei ensitöikseen uskaltanut sinne alkaa ronkkimaan.
Oveen sentään kävi avain ja sen sai auki.pp d kirjoitti:Ja sitte jos ovetki on lukossa eikä mistään pääse mihinkhään niin kysy, mie voin laittaa yyveelä vinkkiä ettei tartte särkeä mithään
Pelkääjän jalkatilassa on tollanen:
Josta menee mm. kaapelit niille edessä oleville sulakeboxi/SAM-moduuleille, tossa näkyy tuo paksu kaapeli vasemmassa laidassa (se sulakeboxi lähtee nostamalla sieltä ylös)
Josta menee mm. kaapelit niille edessä oleville sulakeboxi/SAM-moduuleille, tossa näkyy tuo paksu kaapeli vasemmassa laidassa (se sulakeboxi lähtee nostamalla sieltä ylös)
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Taas pienen tauon jälkeen palattu propleeman pariin ja eihän siellä tuolta näyttänyt, vaan tuolta:noroljan kirjoitti:Pelkääjän jalkatilassa on tollanen:
Josta menee mm. kaapelit niille edessä oleville sulakeboxi/SAM-moduuleille, tossa näkyy tuo paksu kaapeli vasemmassa laidassa (se sulakeboxi lähtee nostamalla sieltä ylös)
Pitäisikös tuohon punaseen kaapeliin nyt sitten uskaltaa jokin rosvolitin tehdä, mistä saisi tuikkastua virtaa sisään?
Sieltähän se löytyi, kiitoksia vaan.noroljan kirjoitti:Seuraa eteenpäin tuota punaista kaapelia, siellä mistä jalkatila rupee nousemaan ylöspäin on pelti, jossa tuo päävirtasulakeboxi on kiinni.
On kyllä kertakaikkisen upeassa paikassa.
Voisi tehdä itse jonkun patentin ja vetää kaapelin sieltä jonnekkin vähän parempaan paikkaan.