Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5495
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kas, niin. Näyttää M113 oikean puolen venttiilikopan päällä oleva kotelointi vuotavan öljyä. Pieni vuoto mutta hiekkapölyn kanssa tekee ikävän möhnän sinne muovien alle. Vuodon määrä on sellainen ettei auto valita öljystä vaihtovälillä joka on ollut auton oman ilmoituksen mukaan yleensä n 18tkm kaiketi matka-ajoista johtuen, vaikka asetuksiin olen laittanut 15tkm.

Milläs tuota uskaltaa pestä ettei ainoa autossa toimiva osasto eli moottorin canväylä ja muut sähköt sekoa :D

Ja sitten se venakopan vuoto, tulee siitä yläosasta missä on joku luukku. Ostin aikanaan itse venakopan tiivistesarjatkin mutta olikos tuonne kanssa tiivisteitä vai meneekö jollain tiivisteliimalla?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Viestit: 27788
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sellainen on moottori, ettei osaa juuri mitään kysymykseen vastata.
Pesemisestä sen verran, että yleensä ottaen sytytystulppien seutu on huonosti suojattu vedeltä eli vaikka päällä voi olla kansi, se ei pidä vettä.
Liittimet muuten eivät ole millänsäkään, kun ei hulluttele paineen kanssa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5495
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti: 23.4.2021 18:01 Sellainen on moottori, ettei osaa juuri mitään kysymykseen vastata.
Pesemisestä sen verran, että yleensä ottaen sytytystulppien seutu on huonosti suojattu vedeltä eli vaikka päällä voi olla kansi, se ei pidä vettä.
Liittimet muuten eivät ole millänsäkään, kun ei hulluttele paineen kanssa.
Juu, kaveri pesi W140 S600C ja tuli käyntihäikkää, kun joku paikka ei tykännyt siitä toimenpiteestä.

Itsellä ei pesu ole vielä mitään rikkonut, mutta tarkoitus olisi pestä nyt kunnolla.

Vois olla mahdollisuus kuivajääkäsittelyyn, pitää kysellä siitä. Mutta tossa on se möhnäkerros varmaan pahimmillaan pari milliä, niin sen kun puhaltaa siitä pois niin jonnekinhan se siitä päätyy... Muuallekkin kuin maahan...

https://www.benzworld.org/attachments/s ... df.312165/

Tossa jonkinlainen selvitys vuotokohdasta M112 myllyssä.

Onkohan toi MB tökötti parasta kun ei huvita joka vuosi tehdä uudelleen?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5080
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro!

Itse tiivistin vänkärin puolen Loctiten 5970:llä (guuglettelun pohjalta pitäisi olla samaa kamaa kuin mersun tökötti). Kuskin puoli jäi silloin vaihtamatta, koska huohottimen letkut olivat muuttuneet kumista kovamuoviksi, enkä uskaltanut niitä purkaa. Parin vuoden päästä Loctite en enää kovettunut, joten kuskin puolen tiivistin Dirkon / Elringin harmaalla mössöllä (036.166). Ensimmäisestä on 7 vuotta, jälkimmäisestä 5 vuotta. Ei vielä ole alkanut huohottaa läpi.

Samalla kertaa vaihdoin alumiiniset M5x15-pultit teräksisiin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5495
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti: 23.4.2021 21:31 Moro!

Itse tiivistin vänkärin puolen Loctiten 5970:llä (guuglettelun pohjalta pitäisi olla samaa kamaa kuin mersun tökötti). Kuskin puoli jäi silloin vaihtamatta, koska huohottimen letkut olivat muuttuneet kumista kovamuoviksi, enkä uskaltanut niitä purkaa. Parin vuoden päästä Loctite en enää kovettunut, joten kuskin puolen tiivistin Dirkon / Elringin harmaalla mössöllä (036.166). Ensimmäisestä on 7 vuotta, jälkimmäisestä 5 vuotta. Ei vielä ole alkanut huohottaa läpi.

Samalla kertaa vaihdoin alumiiniset M5x15-pultit teräksisiin.

t.
Risto
Juu, pitää katsoa millainen homma on se vuodon tiivistys ja jos molemmat puolet sitten tiivistelisi kerralla.

Kurkkasin sinne muovien alle, niin vuoto oli pahentunut siitä mitä viime ilmansuodattimien vaihdon aikaan oli.

Kävin hakemassa motonetistä 5 litraa jarrukliineriä.... Sillä lähtee varmaan öljyt, mutta muoviosat ei taida sitä kestää. Tarkoitus oli ottaa pönttö moottoripesua myös ja sillä aloitella, mutta mistä lienee johtunut niin kotona huomasin että onkin tullut mukaan tehopesua :D Pitänee hakea moottoripesua vissiin vielä erikseen.

Mitenhän iso kaukalo pitäisi olla alla että siihen valuisi kaikki mitä moottoria ihan maltillisesti suihkutuspullosta sumuttamalla ja tiskiharjatyylisesti pesemällä valuisi talteen? Koneen kylkiä pitkinhän taitaa pääosin valua. Mutta nyt on mietteissä mistä 1x1m kaukalo...

Toisaalta voisihan kaivaa maahan kuopan johon muovista tekisi "altaan" saisi läträtä kunnolla. Sen sit imaisisi pönttöön ja ongelmajätteeseen.

Olikos niin että se on tosiaan alumiinipulteilla kiinni? Pitänee ruiskia irroitus-spräytä niihin etukäteen muutaman päivän ajan ettei katkea...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1237
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ja samalla kun tiivistää ne pikkukopat niin pesee ne sisältä huolella ja tarkistaa että ne pienen pienet huohotinreijät on auki.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5495
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Moottoritilan pesu ja vuodon tiivistys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti: 11.5.2021 8:00 Ja samalla kun tiivistää ne pikkukopat niin pesee ne sisältä huolella ja tarkistaa että ne pienen pienet huohotinreijät on auki.
Joo, aika sotkusen näköisiä nettivideoissa ovat olleet. Ikäänkuin öljy palanut kiinni tms. Jos on tässäkin, niin aattelin koettaa puhaltaa soodalla. Semmoisella käsikannulla varovasti.

Ei oikein löydy semmoisia muovikaukaloita jotka sopivan kokoisia myllyn alle, niin kai se on katseltava oisko lähistöllä teeseitsehallia jossa moottorinpesu on sallittua ja on öljykaivot yms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”