W 220 tuulilasit
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 13.3.2013 22:09
- Paikkakunta: Oulun seutu
W 220 tuulilasit
Tuulilasi vaihto kunnossa .. laseja kahdenlaisia vain alareunassa lämmitys ja kokolasissa lämmitys.. voiko ensin mainitun tilalle vaihtaa noin vain kokonaan lämmitetyn..auto 2001 W220 s400 vaihto Oulussa mikä olis paras vaihto paikka laatu/ hinta kohdallaan
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12.8.2013 21:56
- Paikkakunta: Varkaus
Lämmityksen "laajennuksesta" en minäkään tiedä, mutta omaani kyselin kans lasitarjouksia, eikä oikein naurattanut....Veholla pelkkä lasi 1200€ + työt ja tällähetkellä halvin muualla oli 750€ asennettuna "bill klinttonin" lasilla (tässä minun facelift ässässä on se lisävarusteena ollut infrapunasuodatus...eli ei normi sävylasi + lämmitys alareunassa ja sadetunnistin)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
En usko että koko lasinlämmitystä on saatavilla w220 mersuun.
Vaihdan itse työkseni laseja, eíkä Pilkington tarjoa muuta kuin alareunan lämmityksen vaihtoehdoksi.
450€ on kyllä uskomattoman edullisen kuuloinen hinta lasista asennuksineen.
Pilkingtonin tukkuhinta edullisimmalle w220 lasille on 353€, joten asennuksesta ei kyllä jää juuri mitään käteen.
Voi olla että saavat jostain edullisempaakin lasia... Tiedä sitten.
Pitäisi huomenna vaihtaa omaan w220 uusi lasipaikalle.
Vaihdan itse työkseni laseja, eíkä Pilkington tarjoa muuta kuin alareunan lämmityksen vaihtoehdoksi.
450€ on kyllä uskomattoman edullisen kuuloinen hinta lasista asennuksineen.
Pilkingtonin tukkuhinta edullisimmalle w220 lasille on 353€, joten asennuksesta ei kyllä jää juuri mitään käteen.
Voi olla että saavat jostain edullisempaakin lasia... Tiedä sitten.
Pitäisi huomenna vaihtaa omaan w220 uusi lasipaikalle.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Anteeksi että tulen sotkemaan topiccia mutta osaakos Autofiksari (tai joku muukin) sanoa noin-hintaa sadetunnistimillisen w211 lasista? Kyselin paikallisesta vakiopuljusta, missä ollut yleensä kohtuu hinnat ja halvimman lasin hinnaksi sanoi 750€. Onko tuo kohtuu hinta vai kannattaako kysellä muualta?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ainakin 211 avarin lasi tunnistimella olevaan oli Oulussa 400€ vaihdettuna. Tarjous on vajaan vuoden takainen.sonikki kirjoitti:Anteeksi että tulen sotkemaan topiccia mutta osaakos Autofiksari (tai joku muukin) sanoa noin-hintaa sadetunnistimillisen w211 lasista? Kyselin paikallisesta vakiopuljusta, missä ollut yleensä kohtuu hinnat ja halvimman lasin hinnaksi sanoi 750€. Onko tuo kohtuu hinta vai kannattaako kysellä muualta?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12.8.2013 21:56
- Paikkakunta: Varkaus
E39 puimuriin vaihdatin tuolla 2011 kesällä lasin, 275e ja onnistui kerrasta. Noihin ei tunnu onnistuvan edes toista tonnin paikoissa, on tarkka korkeudesta ja suhisee ilkeästi jos ei osata laittaa.Autofiksari kirjoitti:En usko että koko lasinlämmitystä on saatavilla w220 mersuun.
Vaihdan itse työkseni laseja, eíkä Pilkington tarjoa muuta kuin alareunan lämmityksen vaihtoehdoksi.
450€ on kyllä uskomattoman edullisen kuuloinen hinta lasista asennuksineen.
Pilkingtonin tukkuhinta edullisimmalle w220 lasille on 353€, joten asennuksesta ei kyllä jää juuri mitään käteen.
Voi olla että saavat jostain edullisempaakin lasia... Tiedä sitten.
Pitäisi huomenna vaihtaa omaan w220 uusi lasipaikalle.
Lasien hinnoissa on aika rajuja eroja... paras tarjous oli e39 450e ja ilman kuittia
Edit. Saint gobain laseja näkyy olevan tuolla. Liekkö halvempia? Ainakin kivet näkyy osuvan yhtä hyvin kun muihinkin
Re:
Lasi halki ja vaihtokunnossa alkaa olla muutenkin. Japanissa ajetut 95tkm ja lasi kuin uusi -> $uomessa ajettu toinen mokoma ja hiellapuhallettu pilalle.
Missäpä lasi edullisesti?
Kauhutarinoita hinnasta odotellen
Missäpä lasi edullisesti?
Kauhutarinoita hinnasta odotellen
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Re: W 220 tuulilasit
Missä päin suomea tuulilasi pitäisi asentaa autoon?
Turun alueella voin vaihtaa lasin hyvällä sopimuksella paikalleen.
Turun alueella voin vaihtaa lasin hyvällä sopimuksella paikalleen.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Re: W 220 tuulilasit
W220 tuulilasin + asennuksen hintaa kyselin tuulilasirikki-palvelun kautta hiljattain. Vajaa 700 e maksaisi. Lasivakuutuksen olemassaoloa kysyttiin tuolla nettisivulla...laitoin, että se löytyy.
Re: W 220 tuulilasit
Aivan, Vantaalla asustelen, mutta Turussakin tulee käytyä välillä. Laitoin YV.Autofiksari kirjoitti: ↑06.8.2022 7:01 Missä päin suomea tuulilasi pitäisi asentaa autoon?
Turun alueella voin vaihtaa lasin hyvällä sopimuksella paikalleen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit - sulkien pituus
Noniin. Hiekkapuhalluksen lisäksi lasi halkeili sen verran että katsastusasemalla olivat sitä mieltä että vaihdettava, jopa itsekkin sitä mieltä kun ei nuin huonokuntoista lasia ole itsellä missään autossa ollutkaan. No, kun auto on 270tkn ajeltu niin ei siihen enää mersun lasia raski laittaa ja pilkintonkin olisi ollut 585. Sitten toi autojerryn tarjouslaskin heitti tarjouksen Vantaalta suomen autolasi oy tjsp 379.
Kuulosti juuri sopivalta hinnaltaan . No, eihän se mennyt niin kuin piti
1. Lasi on sen muotoinen että 670mm mittainen pyyhkimen kumi ei pysy sadeanturin kohdalla enää lasissa kiinni viimeisen 15mm matkalla.
2. Pyyhkimen varret asennettu niin että kuskin puoleinen yli alareunan lämmityksestä ja SUHISEE ilmavirrassa tai sitten suhisee muuten vain yli 70 vauhdissa jostain.
3. Sivulistat naarmutettu vanhaa lasia irroitettaessa.
4. Alamuovikotelo ei istu vaan parista kohtaa pari kolme milliä irti lasista.
5 Pyytämättä suunnanneet pesurin suuttimet kaikki lasin alareunaan vaikka korkeimman omakätisesti suuntasin ne aiemmin mersun tehdasohjeen mukaisesti jonkinlaiseen w muotoon joka onkin optimi puhdistustuloksen kannalta.
Vielä ei ole satanut ajaessa niin ei tiedä tuleeko vesi sisälle mutta kun auton käynnistää niin sisäilmaan tulee ihan keuhkoihin käyvä ahdistus eli saattaa olla suodattimet tai joku paikka homeessa (kastunut).
Veikkaan että asennuspäivänä puhuttu englanti ja suomi vaihtuu sujuvasti venäjäksi jos käy reklamoimassa.
Sitten se kysymys onko joku saanut toimimaan 700mm sulkia? Bosch tarjoaa tohon 680mm sulkia A946S mutta nyt ei oikein osaa sanoa kumpi istuu anturille paremmin lyhyt vai pitkä sulka. Nyt siinä on jotkun vinkuintialaiset tarvikkeet mutta kotona on muistaakseni alkuperäiset jossa vaihdettu kumit. Pitää tarkistella sen istuvuutta illemmalla. Onkohan toi boschin 680 koko sulan mitta vai kumiosan mitta? A950S olisi 700mm ja A948S 650mm
Tähän asti on mersun oma sulka kiinalaisilla vaihtokumeilla toiminut kyllä orkkislasilla ok. Saakos jostain suomesta sitä irtokumia metritavarana, aiemmin sai motonetistä boschin tekemää vaihtokumia 202 korisen ja väykyn pyyhkimiin.
Kuulosti juuri sopivalta hinnaltaan . No, eihän se mennyt niin kuin piti
1. Lasi on sen muotoinen että 670mm mittainen pyyhkimen kumi ei pysy sadeanturin kohdalla enää lasissa kiinni viimeisen 15mm matkalla.
2. Pyyhkimen varret asennettu niin että kuskin puoleinen yli alareunan lämmityksestä ja SUHISEE ilmavirrassa tai sitten suhisee muuten vain yli 70 vauhdissa jostain.
3. Sivulistat naarmutettu vanhaa lasia irroitettaessa.
4. Alamuovikotelo ei istu vaan parista kohtaa pari kolme milliä irti lasista.
5 Pyytämättä suunnanneet pesurin suuttimet kaikki lasin alareunaan vaikka korkeimman omakätisesti suuntasin ne aiemmin mersun tehdasohjeen mukaisesti jonkinlaiseen w muotoon joka onkin optimi puhdistustuloksen kannalta.
Vielä ei ole satanut ajaessa niin ei tiedä tuleeko vesi sisälle mutta kun auton käynnistää niin sisäilmaan tulee ihan keuhkoihin käyvä ahdistus eli saattaa olla suodattimet tai joku paikka homeessa (kastunut).
Veikkaan että asennuspäivänä puhuttu englanti ja suomi vaihtuu sujuvasti venäjäksi jos käy reklamoimassa.
Sitten se kysymys onko joku saanut toimimaan 700mm sulkia? Bosch tarjoaa tohon 680mm sulkia A946S mutta nyt ei oikein osaa sanoa kumpi istuu anturille paremmin lyhyt vai pitkä sulka. Nyt siinä on jotkun vinkuintialaiset tarvikkeet mutta kotona on muistaakseni alkuperäiset jossa vaihdettu kumit. Pitää tarkistella sen istuvuutta illemmalla. Onkohan toi boschin 680 koko sulan mitta vai kumiosan mitta? A950S olisi 700mm ja A948S 650mm
Tähän asti on mersun oma sulka kiinalaisilla vaihtokumeilla toiminut kyllä orkkislasilla ok. Saakos jostain suomesta sitä irtokumia metritavarana, aiemmin sai motonetistä boschin tekemää vaihtokumia 202 korisen ja väykyn pyyhkimiin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit - sulkien pituus
Edit: Kohta 6. Lasin asennus vuotaa selvästi jonnekkin minne ei pitäisi. Autossa märän ummehtuneen haju kun tuuletin alkaa pyöriä. HUomasi heti kun tuli ensimmäiset sateet.AK47 kirjoitti: ↑23.6.2024 18:25 Noniin. Hiekkapuhalluksen lisäksi lasi halkeili sen verran että katsastusasemalla olivat sitä mieltä että vaihdettava, jopa itsekkin sitä mieltä kun ei nuin huonokuntoista lasia ole itsellä missään autossa ollutkaan. No, kun auto on 270tkn ajeltu niin ei siihen enää mersun lasia raski laittaa ja pilkintonkin olisi ollut 585. Sitten toi autojerryn tarjouslaskin heitti tarjouksen Vantaalta suomen autolasi oy tjsp 379.
Kuulosti juuri sopivalta hinnaltaan . No, eihän se mennyt niin kuin piti
1. Lasi on sen muotoinen että 670mm mittainen pyyhkimen kumi ei pysy sadeanturin kohdalla enää lasissa kiinni viimeisen 15mm matkalla.
2. Pyyhkimen varret asennettu niin että kuskin puoleinen yli alareunan lämmityksestä ja SUHISEE ilmavirrassa tai sitten suhisee muuten vain yli 70 vauhdissa jostain.
3. Sivulistat naarmutettu vanhaa lasia irroitettaessa.
4. Alamuovikotelo ei istu vaan parista kohtaa pari kolme milliä irti lasista.
5 Pyytämättä suunnanneet pesurin suuttimet kaikki lasin alareunaan vaikka korkeimman omakätisesti suuntasin ne aiemmin mersun tehdasohjeen mukaisesti jonkinlaiseen w muotoon joka onkin optimi puhdistustuloksen kannalta.
Vielä ei ole satanut ajaessa niin ei tiedä tuleeko vesi sisälle mutta kun auton käynnistää niin sisäilmaan tulee ihan keuhkoihin käyvä ahdistus eli saattaa olla suodattimet tai joku paikka homeessa (kastunut).
Veikkaan että asennuspäivänä puhuttu englanti ja suomi vaihtuu sujuvasti venäjäksi jos käy reklamoimassa.
Sitten se kysymys onko joku saanut toimimaan 700mm sulkia? Bosch tarjoaa tohon 680mm sulkia A946S mutta nyt ei oikein osaa sanoa kumpi istuu anturille paremmin lyhyt vai pitkä sulka. Nyt siinä on jotkun vinkuintialaiset tarvikkeet mutta kotona on muistaakseni alkuperäiset jossa vaihdettu kumit. Pitää tarkistella sen istuvuutta illemmalla. Onkohan toi boschin 680 koko sulan mitta vai kumiosan mitta? A950S olisi 700mm ja A948S 650mm
Tähän asti on mersun oma sulka kiinalaisilla vaihtokumeilla toiminut kyllä orkkislasilla ok. Saakos jostain suomesta sitä irtokumia metritavarana, aiemmin sai motonetistä boschin tekemää vaihtokumia 202 korisen ja väykyn pyyhkimiin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit - sulkien pituus
Jahah, kävin sen seitsämässä paikassa = Keravan ja Vantaan motonetissä, samoin 2x tokmanni, 2x puuilo ja 1x biltema. Ei löydy esim bosch A946S. Jotain A26 laatikoita tarjosivat. Sulassa oli reikä noin 2-3 cm alkuperäiseen poikkeavassa paikassa ja sulan pituudessa heittoa sentti (lyhyempi).
Ompas vaikea saada pyyhkijät vanhaan ässään.
Melkein vois olla helpompi katsella ebaytä....
Ompas vaikea saada pyyhkijät vanhaan ässään.
Melkein vois olla helpompi katsella ebaytä....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit
Noita sulkia ei taida oikein missään olla hyllyssä, koska ei ole kysyntää. A946S KL- varaosat 42 e, Merteil 36 e, Aeromotors 22 e noin pyöreästi ja postikulut päälle
Uskaltaako viedä tuulilasia korjattavaksi samaan liikkeeseen, onko muuta vaihtoehtoa.
Uskaltaako viedä tuulilasia korjattavaksi samaan liikkeeseen, onko muuta vaihtoehtoa.
Re: W 220 tuulilasit
Näin vaikuttaa olevan. Kaikki w220 ja 221 lienee paalattu Tai sitten sulat asennetaan veholla heidän tilaustavarana. Hylly on siis oltava omassa kotona.
Näin lomalla ei oikein viitsi tilailla jos ei ole kotosalla kun paketti saapuu niin se lähtee takas.
En taida viedä korjattavaksi venäläisille ihan helpolla, paitsi jos alkaa vaikuttaa että lasi pitää irroittaa. Pitää katsella = purkaa itse ja tutkia mistä kostean haju tulee. Kaukalon alareikä on ainakin auki. 200 eur säästö ei ollut tässä järjevää kun ryssivät koko homman.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit
Jahah. $uomesta löytyi YKSI Bosch A946S Vantaan kooällästä. Merteilillä ei ollut. Nyt on tullut ihan pakkomielle katsella kaikki kaupat missä pyyhkijän sulkia myydään, pari Prismaa pääsi nounou listalle.
Se miksi haluan alkuperäisen tai ton A946S on se alkuperäinen rakenne ja mitta. Ei tarvitse askarrella paskarrella mitään sovittimia, vaihto on alle 10 sekuntia per puoli ja kun pyyhkimet lepoasennossa niitä ei saa kukaan ilkiö irti (en tosin tiedä onko sovittimillisissa mahdollista irroitella lepoasennossa).
Se miksi haluan alkuperäisen tai ton A946S on se alkuperäinen rakenne ja mitta. Ei tarvitse askarrella paskarrella mitään sovittimia, vaihto on alle 10 sekuntia per puoli ja kun pyyhkimet lepoasennossa niitä ei saa kukaan ilkiö irti (en tosin tiedä onko sovittimillisissa mahdollista irroitella lepoasennossa).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit - sulkien pituus
Edit: Kohta 7. Kaikki muukin ryssitty. Yritin säätää kuskin puolen pyyhkijää alemmas ettei suhise ilmavirrassa. Ei pysty. Alkaa osua kartanlukijan sulkaan. Pitäisi purkaa kaikki. No, katselin niin kaikki paitsi yksi vesikaukalon kiinnitysruuvia puuttuu ja se yksikin on kiinni neljäsosan kierteiltään. Vesikaulaon päissä olevat vesiohjurit miten sattuu. Pakko kai purkaa koko paska paremmalla ajalla ja tehdä itse uusiksi. Nyt pitäis vain metsästää jostain purkuautosta ruuvit ja itseasiassa purkaa ensin koko systeemi että näkee mitä kaikkea on hävitetty ja rikottu.AK47 kirjoitti: ↑04.7.2024 1:21Edit: Kohta 6. Lasin asennus vuotaa selvästi jonnekkin minne ei pitäisi. Autossa märän ummehtuneen haju kun tuuletin alkaa pyöriä. HUomasi heti kun tuli ensimmäiset sateet.AK47 kirjoitti: ↑23.6.2024 18:25 Noniin. Hiekkapuhalluksen lisäksi lasi halkeili sen verran että katsastusasemalla olivat sitä mieltä että vaihdettava, jopa itsekkin sitä mieltä kun ei nuin huonokuntoista lasia ole itsellä missään autossa ollutkaan. No, kun auto on 270tkn ajeltu niin ei siihen enää mersun lasia raski laittaa ja pilkintonkin olisi ollut 585. Sitten toi autojerryn tarjouslaskin heitti tarjouksen Vantaalta suomen autolasi oy tjsp 379.
Kuulosti juuri sopivalta hinnaltaan . No, eihän se mennyt niin kuin piti
1. Lasi on sen muotoinen että 670mm mittainen pyyhkimen kumi ei pysy sadeanturin kohdalla enää lasissa kiinni viimeisen 15mm matkalla.
2. Pyyhkimen varret asennettu niin että kuskin puoleinen yli alareunan lämmityksestä ja SUHISEE ilmavirrassa tai sitten suhisee muuten vain yli 70 vauhdissa jostain.
3. Sivulistat naarmutettu vanhaa lasia irroitettaessa.
4. Alamuovikotelo ei istu vaan parista kohtaa pari kolme milliä irti lasista.
5 Pyytämättä suunnanneet pesurin suuttimet kaikki lasin alareunaan vaikka korkeimman omakätisesti suuntasin ne aiemmin mersun tehdasohjeen mukaisesti jonkinlaiseen w muotoon joka onkin optimi puhdistustuloksen kannalta.
Vielä ei ole satanut ajaessa niin ei tiedä tuleeko vesi sisälle mutta kun auton käynnistää niin sisäilmaan tulee ihan keuhkoihin käyvä ahdistus eli saattaa olla suodattimet tai joku paikka homeessa (kastunut).
Veikkaan että asennuspäivänä puhuttu englanti ja suomi vaihtuu sujuvasti venäjäksi jos käy reklamoimassa.
Sitten se kysymys onko joku saanut toimimaan 700mm sulkia? Bosch tarjoaa tohon 680mm sulkia A946S mutta nyt ei oikein osaa sanoa kumpi istuu anturille paremmin lyhyt vai pitkä sulka. Nyt siinä on jotkun vinkuintialaiset tarvikkeet mutta kotona on muistaakseni alkuperäiset jossa vaihdettu kumit. Pitää tarkistella sen istuvuutta illemmalla. Onkohan toi boschin 680 koko sulan mitta vai kumiosan mitta? A950S olisi 700mm ja A948S 650mm
Tähän asti on mersun oma sulka kiinalaisilla vaihtokumeilla toiminut kyllä orkkislasilla ok. Saakos jostain suomesta sitä irtokumia metritavarana, aiemmin sai motonetistä boschin tekemää vaihtokumia 202 korisen ja väykyn pyyhkimiin.
Sen minkä venäläinen tekee sen se ryssii 100% tai suuremmalla prosenttiluvulla.
Että semmoinen suomen autolasi oy....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 220 tuulilasit
Huh huh... Miten muuten istuu auton sisällä a-pilarin verhoukset? Minulla oli lasinvaihdon jäljiltä irti molemmin puolin. Löysin netistä tehtaan ohjeen, minkä avulla sain onneksi ne paikoilleen. Toisella puolella oli hieman liimattu lasin ja karmin väliin...onneksi vain vähän, ettei haitannut.