Viime marraskuussa kävi sellainen vahinko, että huohotin jäätyi, ja konehan siinä meni. Sopiva vaihtomoottori löytyi vajaan kuukauden odottelun jälkeen, ja sain auton korjaamolta lähes päivälleen kuukausi vahingon jälkeen.
Heti ensimmäisenä päivänä, reilun sadan kilometrin ajon jälkeen moottoridiagnostiikan merkkivalo syttyi.
Soitin seuraavana päivänä korjaamolle, jossa otaksuttiin huohottimen jäätyessä joutuneen öljyä pakosarjaan. Olivat jo kerran puhdistaneet katalysaattorin koekäytön aikana.
Ja tätä ongelmaa on sitten riittänyt.
Autolle on kertynyt korjaamopäiviä ihan liian kanssa. Toimenpiteitä on tehty vaikka millä mitalla.
On vaihdettu lambda-tunnistin, on vaihdettu imusarjan paineentunnistin, testattu bensapumpun toiminta painemittarin kanssa, tarkistettu kaikki liitokset. Voidaan lyhyesti sanoa, että kaikki asiaan vaikuttavat toimenpiteet on tehty. Jopa moottorin ohjausyksikkö kävi näitä laitteita korjaavan yrityksen testeissä, ja se osoittautui täysin kunnossa olevaksi.
Ja se valo syttyy aina säännöllisin väliajoin, vaikka kaikki voitava on tehty. Silti, kaikki päästöt ovat koko ajan reilusti alle sallittujen.
Korjaamolla on käytössä hyvin uudenaikaiset testerilaitteet, joten mistään nyrkkipajasta ei tosiaankaan ole kysymys.
Auto saatiin sentään katsastettua toisella kerralla. Ensimmäisellä näet se valo syttyi dynamometrillä ollessa, ja katsastus tyssäsi vikakoodiin. Toisella kerralla vikakoodia ei tullut, ja nyt on leima vuodeksi eteenpäin (auto on vm. 2002)
Lienee sanottava vielä, että ajettuani 10 km katsastuksen jälkeen moottoridiagnostiikan valo syttyi taas...
Onko kellään kokemusta tällaisesta ongelmasta, siis jatkuvasti palavasta moottoridiagnostiikan merkkivalosta? Miten on ratkennut?
A140 moottoridiagnostiikan valo palaa sitkeästi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: A140 moottoridiagnostiikan valo palaa sitkeästi
Mikäs on vika koodi mikä sieltä *:rila löytyy kun vika valo sytyy?archiem kirjoitti:Viime marraskuussa kävi sellainen vahinko, että huohotin jäätyi, ja konehan siinä meni. Sopiva vaihtomoottori löytyi vajaan kuukauden odottelun jälkeen, ja sain auton korjaamolta lähes päivälleen kuukausi vahingon jälkeen.
Heti ensimmäisenä päivänä, reilun sadan kilometrin ajon jälkeen moottoridiagnostiikan merkkivalo syttyi.
Soitin seuraavana päivänä korjaamolle, jossa otaksuttiin huohottimen jäätyessä joutuneen öljyä pakosarjaan. Olivat jo kerran puhdistaneet katalysaattorin koekäytön aikana.
Ja tätä ongelmaa on sitten riittänyt.
Autolle on kertynyt korjaamopäiviä ihan liian kanssa. Toimenpiteitä on tehty vaikka millä mitalla.
On vaihdettu lambda-tunnistin, on vaihdettu imusarjan paineentunnistin, testattu bensapumpun toiminta painemittarin kanssa, tarkistettu kaikki liitokset. Voidaan lyhyesti sanoa, että kaikki asiaan vaikuttavat toimenpiteet on tehty. Jopa moottorin ohjausyksikkö kävi näitä laitteita korjaavan yrityksen testeissä, ja se osoittautui täysin kunnossa olevaksi.
Ja se valo syttyy aina säännöllisin väliajoin, vaikka kaikki voitava on tehty. Silti, kaikki päästöt ovat koko ajan reilusti alle sallittujen.
Korjaamolla on käytössä hyvin uudenaikaiset testerilaitteet, joten mistään nyrkkipajasta ei tosiaankaan ole kysymys.
Auto saatiin sentään katsastettua toisella kerralla. Ensimmäisellä näet se valo syttyi dynamometrillä ollessa, ja katsastus tyssäsi vikakoodiin. Toisella kerralla vikakoodia ei tullut, ja nyt on leima vuodeksi eteenpäin (auto on vm. 2002)
Lienee sanottava vielä, että ajettuani 10 km katsastuksen jälkeen moottoridiagnostiikan valo syttyi taas...
Onko kellään kokemusta tällaisesta ongelmasta, siis jatkuvasti palavasta moottoridiagnostiikan merkkivalosta? Miten on ratkennut?
mootorin vaihdon yhteydessä vaihdetiinko mitään ohjain boxseja, johto sarjoja?
nykyaikaiset laitteet(justiinsa mersuun tarkoitetutut?) entä käyttäjät?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
A140 Moottoridiagnostiikan merkkivalo
Vikakoodi oli aina "Seoksen korjaus tyhjäkäynnillä maks." sekä toinen "kampiakselin anturiin ei saada yhteyttä".
Nyt on sitten selvinnyt, mistä oli kysymys, ja ongelma siirtynee pois päiväjärjestyksestä viikon parin kuluessa.
Nyt on sitten selvinnyt, mistä oli kysymys, ja ongelma siirtynee pois päiväjärjestyksestä viikon parin kuluessa.