Onko äitiHVMää lorotettu linssiin?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
HVM

Onko äitiHVMää lorotettu linssiin?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mutsilla on pösö 205 1,1-92(?) Ajettu huimat 120tkm, sahaa hupsu joutavaa ympäri kylää myötäänsä. :(

Auton mittaristoon syttyi valo jossa on katin kuva.(katalysaattori, slangia)

Mutsi vei auton huoltoon, ja merkkipaja ostatti siihen 800e:n pöntön siihen koneen päälle, pöntössä on mm. kaasuläppä. Mikä se nyt sitten on? Kaasuläppäkotelo?

Miten se vika voi olla siinä? Valo on nyt tosin sammunut. :?

Haiskahtaa minun nenääni... :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Se kaasuläppäkotelo on ruisku.... :roll:
Oikeen 1-pisteruisku, loistavaa tekniikkaa.
En vaan jymmärrä miksi se koko nallipyssyvalua oleva boxi piti vaihtaa?
Tarsko sun käyvä kysymässä? :twisted:
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

pösöön hairahtumisesta joutuu aina maksamaan :lol:

Tarinaa joka on totta:

Oulussa Haapalahden autoliikkeen huollon jonossa oli kaksi merkkihuollossa autoaan käyttänyttä peräkkäin ja eka oli mazza-kuski, hintaa oli huollolle tullut kokonaiset 600mk ja siitäkös mazza-mies äläkän nostaa, hyvä ettei seuraavana seurannut pösömies lähtenyt litomaan kohti patonkimaata :lol: noh, pösömies (ilmeisesti 406) ei juuri kulmakarvojaan nostellut kun tyyppi sanoo tiskillä että 3500mk ja taka-akseliin on kamat vaihdettu... Pösömies tuumasi että onpas varmaan taas hyvä ajaa :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Se kaasuläppäkotelo on ruisku.... :roll:
Oikeen 1-pisteruisku, loistavaa tekniikkaa.
En vaan jymmärrä miksi se koko nallipyssyvalua oleva boxi piti vaihtaa?
Tarsko sun käyvä kysymässä? :twisted:
No sitä tässä minäkin vähän kummastelen... :evil: Pitänee kysästä entistä osaa nähtäville. :idea:

Jaa? Jotta ihan ruutta? :shock: Luulin jotta siinä on 89mm dellortto. :lol:
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Nuo ykspisteruutat ei suinkaan oo ranskalaisten etuoikeus, samaan on syyllistyneet melkeen kaikki sakemannitkin. Jos se kaasuläppäyksikkö pimahtaa, niin siihen ei varmaan saa osia erikseen. Siksi kai se on sinne tungettu. Vai olisko HVM ollu tyytyväsempi jos valo olis sammutettu polttimo poistamalla? Tahi tökkäämällä siihen sukkapuikolla. Lopputulos olis varmaan ollu sama :lol: .
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ai niin, unohtui mainita muuten että autossa ei ollut muuta vikaa kuin se palava merkkivalo, leimakin tuli jotta napsahti. :shock: Ville, luulen että se polttimonpoisto olisi riittänyt mainiosti mutsin kisakäyttöä silmälläpitäen. :D

Ette muuten usko jos kerron että mutsi osaa ajaa 1,1L pösöllä nelosella kahtakymppiä. :shock: Välillä tosin hieman nakuttaa ja rytkyttää... :roll:

Minkä energiakurssin lie käynyt, se kepittää kaikki pykälät läpi ensimmäisellä kymmenellä metrillä. :lol: Kokeilin muutama kuukausi sitten huippuja pösöstä, satasen kelasi kun 30km hingutti. :shock:

Ehkä aavistuksen tukossa. :roll:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Meillä kun oli 405 pihassa aikoinaan, minä kusaisin aina, kun tuli tenkkapoo, Tampereelta Kymppikorjaamot Oy:stä neuvoa.
Äijät neuvovat puhelimessa varmasti, mikä on vikana, ja heillä on uudet osat hyllyssä, seka purkaamon puolelta käytetyt vermeet. Lisäksi 20 vuoden tietotaito :shock:
On muuten suomen suurin yksityinen Pösökorjaamo.

Suosittelen mutsin auton ongelmissa puhelua tuohon korjaamoon ja varmasti aaapuva löytyy vähän tolkummallakin hinnalla, kuin tuo esimerkkikorjauksesi :wink:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ville S. kirjoitti:Nuo ykspisteruutat ei suinkaan oo ranskalaisten etuoikeus, samaan on syyllistyneet melkeen kaikki sakemannitkin. Jos se kaasuläppäyksikkö pimahtaa, niin siihen ei varmaan saa osia erikseen. Siksi kai se on sinne tungettu. Vai olisko HVM ollu tyytyväsempi jos valo olis sammutettu polttimo poistamalla? Tahi tökkäämällä siihen sukkapuikolla. Lopputulos olis varmaan ollu sama :lol: .
Eipä tässä ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, oli nuilla mm. jenkeilläkin omat seikkailunsa noiden sähköruiskujen historian alkuhämärissä.
Ensin tuli TPI joka koitettiin korvata Cross-Fire ruiskulla.
Riittää varmaan jos kerron että harrastajien suussa ko. systeemi sai nimen Cease-Fire...
Hassua sinänsä että pihassa on -87 Mazza 2.0 GTi ja siinä on 4-piste ruutta joka toimii kuin kello. 5 vuotta aikasemmin.

Ranskan autoissa on varmasti paljon hyviä puolia, mutta miksi ihmeessä esim. C5 sitkasta lähtee puolet hinnasta kolmessa vuodessa?
Tommoseen ei ole mulla toudellakaan varaa, ajan 16 vuotta vanhalla mersulla.
Mesen ruiskuista ei kokemuksia, joten niitä en tähän vedä.
Kiitos ja anteeksi, olen hieman saunonu.
Vielä kerran, ei herneitä nenuun, jooko? :)
Pro HVM
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

HVM kirjoitti:
Minkä energiakurssin lie käynyt, se kepittää kaikki pykälät läpi ensimmäisellä kymmenellä metrillä. :lol: Kokeilin muutama kuukausi sitten huippuja pösöstä, satasen kelasi kun 30km hingutti. :shock:

Ehkä aavistuksen tukossa. :roll:
Terve, Mutsis on käynyt Pekingiläisen taksinkuljettaja-kurssin.
Ollessani paikanpäällä oli taksilla kulkeminen yhtä kidutusta.
Ukoilla oli isoja Nissaneja ja Toyotia isoilla bensakoneilla ja
manuaalivaihteistolla. Jokainen kuski kävi vaihdekaavion läpi
ensimmäisen 20 metrin matkalla. Nelonen oli jo silmässä ennenkuin
oli päästy edes hotellin pihasta pois. Ja voi helvetti sitä koneen
rapinaa. Ei sitä voinut selvinpäin kuunnella. :cry:

Heikki
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Nuihin enerkia kurssiloihin viitaten tiältä suunnalta löytyy myös jonkin sortin "kierros kurssin" käyneitä tanttoja :lol: Tuo meikeläisen äiteen äiti kun antaa gorillallensa todella kenkää :shock: Liikkeelle lähdöt tehdään yleensä noin 3000 rpm :twisted: On se aina pihakin sen näkönen jos tiällä mualla sattuu käymään.
Myös vaihteen vaihto suoritetaan hyvin urheilullisesti, yleensä rajoittajalla. Matka ajossa 3:nen vaihdetaan suoraan viitoselle, kun 1.4:sen motin laulua on kuunneltu 5000 kiepillä pari kilometriä. Risteyksissä voidaan sitten lähteä liikkeelle 2:lla tai 3:lla. "Siipien lapakulmaa muuttamalla" siis. :lol:
Nyt ko. henkilön gorilla on ajettu suunnilleen 25 tkm. Ja kytkin tuntuu siltä että sillä olisi ajettu ainakin 300 tkm. :?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Osat nyt siisti sekä huollettu, hyvin pidetty auto. HUOM! Tilaisuus ja löytö: Naisen käytöstä 8)
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Osat nyt siisti sekä huollettu, hyvin pidetty auto. HUOM! Tilaisuus ja löytö: Naisen käytöstä 8)
Oiva ja terävä huomio. Ennemmin teinin käytöstä kuin meikäläisen mutsin käytöstä. :? Ja ei ne sen kummempia kuskeja ole muutkaan naiset. 8) Vehkeet on turuutettu tukkoon, niitä ei älytä huoltaa....jnejne... :roll:


( :wink: )
samih
Viestit: 1
Liittynyt: 20.10.2005 23:17

Re: Onko äitiHVMää lorotettu linssiin?

Viesti Kirjoittaja samih »

HVM kirjoitti:Mutsilla on pösö 205 1,1-92(?) Ajettu huimat 120tkm, sahaa hupsu joutavaa ympäri kylää myötäänsä. :(

Auton mittaristoon syttyi valo jossa on katin kuva.(katalysaattori, slangia)

Mutsi vei auton huoltoon, ja merkkipaja ostatti siihen 800e:n pöntön siihen koneen päälle, pöntössä on mm. kaasuläppä. Mikä se nyt sitten on? Kaasuläppäkotelo?

Miten se vika voi olla siinä? Valo on nyt tosin sammunut. :?

Haiskahtaa minun nenääni... :roll:
Ilmeisesti Bosch-merkkinen yksipisteruiskutin oli kyseessa. Niista menee kaasunasennontunnistinpotentiometri (hauska pitka sana) mita ei saa erillisena osana.

Samaa osaa on kaytetty melkein kaikissa 90-luvun alun eurooppalaisissa kat-kinnereissa.

Itsekin joskus aikoinaan ajelin tuollaista pikkupesoa. Kiva auto mielestani.
Meesu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.10.2005 8:26

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Ensimmäinen kirjoitus muuten tällä palstalla. Joo mutta aina naurattaa toi "naisen käytöstä". Oma äitini joka ajaa aika paljon unohtaa huollattaa aina autonsa paras huoltoväli tähän mennessä 48tkm. Ja auto on kuitenkin noin 20th euron Audi. Pieniä lommoja täys kun ovia availlaan miten sattuu ja parkkeeraminenkin on vähän niin ja näin. Oikeasti ei naisia kiinnosta huoltaa autoja, niille riittää että se liikkuu. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, kiinnostaako itseäs tilata Henkka ja Maukan kuvastosta kolme erillaista toppia ja palauttaa niistä kaks, jos vaikka tarvis sitä yhtä mut ei ne kaks ollu oikein...
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Meesu kirjoitti:Ensimmäinen kirjoitus muuten tällä palstalla. Joo mutta aina naurattaa toi "naisen käytöstä". Oma äitini joka ajaa aika paljon unohtaa huollattaa aina autonsa paras huoltoväli tähän mennessä 48tkm. Ja auto on kuitenkin noin 20th euron Audi. Pieniä lommoja täys kun ovia availlaan miten sattuu ja parkkeeraminenkin on vähän niin ja näin. Oikeasti ei naisia kiinnosta huoltaa autoja, niille riittää että se liikkuu. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, kiinnostaako itseäs tilata Henkka ja Maukan kuvastosta kolme erillaista toppia ja palauttaa niistä kaks, jos vaikka tarvis sitä yhtä mut ei ne kaks ollu oikein...
Tervetuloa Meesu!

Kiitos ensimmäisestä kirjoituksestasi, mukava oli sitä lueskella.
Rohkeasti vain porukkaan mukaan.

Heikki :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”