ASR pois?

Vastaa Viestiin
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

ASR pois?

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Eikö todellakaan kellään ole tietoa kuinka tuan ASRän saa pois päältä?

Meni tuos äsken ASR vikatilaan.. Tuli heti kesäntuoksu takarenkaista :lol:
Mutta oli aika v-mäinen ajettava, kierrokset nosti reiluun tonniin tyhjälläkäynnillä, ei viitti kauaa valoissa seisoa D päällä ja kaasu muuttui melkein on/off asentoiseksi. Aluksi kun painaa on vaan tyhjää ja lopussa sentistä löytyy koko kaasu... :lol:
Hävis kyllä nastat tualla reissulla :?

Mikä tuon kierrosten noston ja kaasun tekee vikatilassa ja miksi?
Onko tua ASR muka oikeesti nehty niin, ettei sitä saa pois päältä? Kai siinä on joku onnistunut? Ja kertokaa muillekki kuinka se tehdään.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

öööh... Eikös sille ollu sulake? Taitaa vaan mennä ABSsit samalla poispoikkeen.
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Eikös tuossa kasikoneisessa mahda olla sähköinen kaasupoljinsysteemi.
Voisi siihen polkimen anturiin liittyä tuollainen vaiva :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Rässi66 kirjoitti:öööh... Eikös sille ollu sulake? Taitaa vaan mennä ABSsit samalla poispoikkeen.
Missäs se sulake on?
Kaikki sulakket on järjestään poistettu sulakerasiasta, mutta ASR pysyy toiminnassa...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Jani kirjoitti:Eikös tuossa kasikoneisessa mahda olla sähköinen kaasupoljinsysteemi.
Voisi siihen polkimen anturiin liittyä tuollainen vaiva :roll:
Juu, on sähkönen. Mutta normaalisti toimii oikein, mutta kun ASR on vikatilas niin se on tommonen..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tabuli kirjoitti:
Jani kirjoitti:Eikös tuossa kasikoneisessa mahda olla sähköinen kaasupoljinsysteemi.
Voisi siihen polkimen anturiin liittyä tuollainen vaiva :roll:
Juu, on sähkönen. Mutta normaalisti toimii oikein, mutta kun ASR on vikatilas niin se on tommonen..
Se menee abs/asr-boxin kautta tuon sähköpolkimen tieto.
Eli kaiketi jos vikaa polkimessa, menee asr:kin vikatilaan = Limp-Home Mode päälle.

Vikakoodeista voisi selvitä jotain :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Jani kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
Jani kirjoitti:Eikös tuossa kasikoneisessa mahda olla sähköinen kaasupoljinsysteemi.
Voisi siihen polkimen anturiin liittyä tuollainen vaiva :roll:
Juu, on sähkönen. Mutta normaalisti toimii oikein, mutta kun ASR on vikatilas niin se on tommonen..
Se menee abs/asr-boxin kautta tuon sähköpolkimen tieto.
Eli kaiketi jos vikaa polkimessa, menee asr:kin vikatilaan = Limp-Home Mode päälle.

Vikakoodeista voisi selvitä jotain :roll:
Mitenkäs tämä vikakoodi luettiin?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Jos se ei lähde pois kun auton sammuttaa niin sitten vika voipi olla kallis. Valo syttyy yleisemmin kun joku "tahvo" antaa kaasua sieltä konehuoneen puolelta. Ei niin :idea: . Kokeiles ottaa vielä akku irti hetkeksi jos se nollaantuis sillä :? .

ASR:n palaessa on moottorin tehoista vain 2/3 osa käytössä ja kuten jo mainitsitkin niin kaasua pitää painaa enempi. Lukee käyttöohjekirjassakin...
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Aki H. kirjoitti:Jos se ei lähde pois kun auton sammuttaa niin sitten vika voipi olla kallis. Valo syttyy yleisemmin kun joku "tahvo" antaa kaasua sieltä konehuoneen puolelta. Ei niin :idea: . Kokeiles ottaa vielä akku irti hetkeksi jos se nollaantuis sillä :? .

ASR:n palaessa on moottorin tehoista vain 2/3 osa käytössä ja kuten jo mainitsitkin niin kaasua pitää painaa enempi. Lukee käyttöohjekirjassakin...
Jep, nollaantuu sammuttaessa..
Tuon olen kyllä huomannut, että pellinalta kaasuteltaessa syttyy valo, mutta nyt syttyi kesken ajon. Aikaisemminkin on muutamaanotteeseen tuikkinut, räntä ynm loska kelelleilla joskus. Mutta nyt oli kaunis n.-2 asteen pakkanen.
Hmm. Hyvin se savut otti kumeista, vaikka olikin näköjää vaajaatehonen :lol:

Käyttöohjekirjaläpyskää en ole kummemmin jaksanut tutkailla ku se on saksankielinen...

Mut mut, eikö sitä saa jotenkin pois ilman, että menee vikatilaan?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ei sitä ASR:ää saa pois päältä muutenkuin rakentamalla koko moottorinohjausjärjestelmä uusiksi (brabus, carlsson, renntech ja olikohan vielä joku joka noita muutoksia teki) kotikonstein onnistuu sieltä testipistokkeen kautta yhdistämällä "hyppylangalla" pari nastaa jolloin auto menee tehonmittaus/säätö tilaan ja pystyy pyörittään penkissä (muutenhan sekään ei onnistu) mutta silloinkin ABS on poissa pelistä ja jarruvoiman jako todella etupainoinen ja vielä "lukkokin" poissa joten ei oikein kiva kadulla.


Mutta, ihan ensimmäisenä ajaisin tuossa sinun tapauksessa johonkin mistä löytyy testeri (Lucky-dog:lta löytyy ainakin tuntemusta aiheeseen ja kunnon testeri, eikä ole kaukana vaasasta) ja katsoisin mitä sieltä ehdotetaan. Varsinkin jos esim. kaasuteltu konehuoneesta jolloin kaikki jäänyt vikamuistiin ja yksi asia johtaa aina toiseen niin saattaa olla "sakkaa" kertynyt senverran että tyhjäyskin toisi jo jotain lohtua (puhuu kokemus joka koki kaiken kantapäänkautta kalliisti ja nyt koittaa auttaa heimoveljeä :wink: koska tuossakin ASR tapauksessa vika saattaa olla missävain ja vaikka kuinka tuntuis mukavalta korjata itse niin ei kannata tuhlata aikaa koska kotikonstein ei pysty vaihtaan osia kuin arvalla ja niissähän on yleensä aika huonot mahdollisuudet :cry:)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”