Wolksveegen golf/bora 1,9 pd 4mousson
Wolksveegen golf/bora 1,9 pd 4mousson
Onkos tuommoset volkkarit/vastaavat seatit, audit millään tavalla järkeviä vaihtoehtoja vuosimallit n.01-04. entäs jos mylly on 2,5
Vai löytyykö muilta merkeiltä harkinnan arvosta 4wd diesel henkilöautoa
Vai löytyykö muilta merkeiltä harkinnan arvosta 4wd diesel henkilöautoa
Vanhemmathan tässä potevat autokuumetta, pihalta löytyy jo yksi vm-03 d4d hiluxJarno.V kirjoitti:Hiluxi
vm-00 anjoviksen tilalle meinaavat jotain 4wd dieseliä, mutta pitäs kuulemma olla henkilöauto No isähän meinas kyllä hiacea, mutta hallitus oli vastaan
4-veto sen takia että esim. viime talvena äitee ei päässyt töihin joka päivä, kun oli niin paljon lunta tiellä
Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin. Poikittaismoottorisissa saat noin 2,2-vedon nelivedon hintaan. Viskokytkin ja Haldex ovat kirosanoja, vältä niitä.
VAG: Audi A4 tai edellisen mallin Passat. Näissä on oikea neliveto. 1.9TDI on paremmassa maineessa kuin 2.5. Golf / Audi A3 on haldexilla (ei oikea neliveto).
Muita: BMW 330xd (taitavat olla hinnakkaita).
Onko w203 c-mersuja diisselimatikkeina? Niissä olisi myös oikea neliveto. Hintaa on varmasti näilläkin.
Ei nyt tule enempää ehdokkaita mieleen. Japsikatumaasturit ovat myöskin vain 2,2-vetoisia poislukien Susuki Vitura.
VAG: Audi A4 tai edellisen mallin Passat. Näissä on oikea neliveto. 1.9TDI on paremmassa maineessa kuin 2.5. Golf / Audi A3 on haldexilla (ei oikea neliveto).
Muita: BMW 330xd (taitavat olla hinnakkaita).
Onko w203 c-mersuja diisselimatikkeina? Niissä olisi myös oikea neliveto. Hintaa on varmasti näilläkin.
Ei nyt tule enempää ehdokkaita mieleen. Japsikatumaasturit ovat myöskin vain 2,2-vetoisia poislukien Susuki Vitura.
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Siis torsen! Eli vanha kunnon sotaratsu! pitkittäismoottorilla , mutta passat? . Subaru on yksivaihtoehto minun mielestä. Edullinen ja kestävä tekniikka. Huonoa pellit , jotka rapeutuvat aikas nopeesti. (tosin bensa)Melitos kirjoitti:Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin. Poikittaismoottorisissa saat noin 2,2-vedon nelivedon hintaan. Viskokytkin ja Haldex ovat kirosanoja, vältä niitä.
VAG: Audi A4 tai edellisen mallin Passat. Näissä on oikea neliveto. 1.9TDI on paremmassa maineessa kuin 2.5. Golf / Audi A3 on haldexilla (ei oikea neliveto).
Muita: BMW 330xd (taitavat olla hinnakkaita).
Onko w203 c-mersuja diisselimatikkeina? Niissä olisi myös oikea neliveto. Hintaa on varmasti näilläkin.
Ei nyt tule enempää ehdokkaita mieleen. Japsikatumaasturit ovat myöskin vain 2,2-vetoisia poislukien Susuki Vitura.
big jopo
1998-2004 Passatit ovat samalla tekniikalla kuin Audit. Eli Torsen-nelivedolla. Nykyinen Passat taas on venytetty Golf.audimies kirjoitti: Siis torsen! Eli vanha kunnon sotaratsu! pitkittäismoottorilla , mutta passat?
Joo Subarulla ei dieseleitä ole (vielä). Vaikea ostaa muiltakaan kun ei rivikoneet mahdu boxermoottorin tilalle oikein mitenkään (paitsi alfa 33:ssa).Subaru on yksivaihtoehto minun mielestä. Edullinen ja kestävä tekniikka. Huonoa pellit , jotka rapeutuvat aikas nopeesti. (tosin bensa)
I drive an Opel. What's your excuse?
Juu. Säännön vahvistava poikkeus on Evo-mitsu mutta niitäkään ei ole diiselinä joten en siitä maininnut mitään.Jiitek kirjoitti:Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Perusrakenne noissa noin 2,2-vedoissa on kulmavaihde edessä, peukalon paksuinen kardaani menee taakse jossa on viskokytkin tai Haldex-kytkin ja nyrkin kokoinen perämurikka. Jokainen voi arvata osien mitoituksen perusteella meneekö takapyörille oikeasti ollenkaan voimaa...
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Ajappas semmoinen "haldex" neliveto jäälle siten ,että etupyörät on jäällä (peilijää) ja takapää sulalla ja koitat lähtee liikkeelle Taitaapi olla etuveto.Jiitek kirjoitti:Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Mutta eipä noita oikeita nelivetoja ole kovinkaan kauan enään? Rupee olemaan trendi toi melitoksen mainitsema vajaavetoinen. Mitenkähän toi volvo ?
big jopo
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Uuskoriset on haldexilla, vanhat v70 viskolla.audimies kirjoitti:Mitenkähän toi volvo ?
Varsinkin vanhemmat aivan surkeita, kulmavaihteet hajoaa, takapyörän laakerit hajoaa, murikka hajoaa ja visko.
Kyllä sen juuri huomaa ajossa että jotain vetoa on takanakin, mutta sivuluistuun sitä ei saa ei mitenkään, voimajako on jotain 80/20.
Jos ei kulje niin kromaa se.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Selvä! Audissa taitaa olla vetotapa just toisin päin 25/75 ja napilla 100% lukko takaakselille nopeuteen 25km/h saakka?.Eli ajossa liukkaala voi viedä , kuin takavetoista , paitsi vauhti nousee huomattavan korkeaksi yllättävän nopeesti! Pysähtyy muuten samallalailla kuin vajaavetoinenJarno.V kirjoitti:Uuskoriset on haldexilla, vanhat v70 viskolla.audimies kirjoitti:Mitenkähän toi volvo ?
Varsinkin vanhemmat aivan surkeita, kulmavaihteet hajoaa, takapyörän laakerit hajoaa, murikka hajoaa ja visko.
Kyllä sen juuri huomaa ajossa että jotain vetoa on takanakin, mutta sivuluistuun sitä ei saa ei mitenkään, voimajako on jotain 80/20.
big jopo
Kyllä nuo uusimmat haldexit on ihan kivoja, uus golffikin tyrkkää perää sivulle mukavasti. Mielestäni jopa parempi/hauskempi ajaa kuin audin viritelmät.
Maastoauton korvikkeiksi noista ei tosiaan ole, maavaraa on ihan liian vähän. Tuskin pääsee pahempiin paikkoihin kuin etuvedollakaan ja jos pääsee niin alustamuovit jää sinne.
Maastoauton korvikkeiksi noista ei tosiaan ole, maavaraa on ihan liian vähän. Tuskin pääsee pahempiin paikkoihin kuin etuvedollakaan ja jos pääsee niin alustamuovit jää sinne.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic