Kannattaako vaihtaa merkkiä?
Mistäköhän kohtaa se maksalaatikko hiljaisempi mersua mahtaa olla.
Mersun hiljaisuus tuppaa alkaa siitä kun japaninrauta alkaa metelöidä, eli siinä huomaa sen pikkueron kun lähdetään maantietä ajelemaan 100-150km/h....Matsassa alkaa tuulla ja suhista ja mersu menee samoilla meteleillä kuin pienemmälläkin nopeudella. Varustelusta en sano juuta enkä jaata, karvalakkimersua ei ehkä kannata varusteiltaan verrata huippuvarusteltuun mazdaan, mitä niissä nyt vuonna 90 olikaan?? sähkölasit ja tupakansytytin...
Mersun hiljaisuus tuppaa alkaa siitä kun japaninrauta alkaa metelöidä, eli siinä huomaa sen pikkueron kun lähdetään maantietä ajelemaan 100-150km/h....Matsassa alkaa tuulla ja suhista ja mersu menee samoilla meteleillä kuin pienemmälläkin nopeudella. Varustelusta en sano juuta enkä jaata, karvalakkimersua ei ehkä kannata varusteiltaan verrata huippuvarusteltuun mazdaan, mitä niissä nyt vuonna 90 olikaan?? sähkölasit ja tupakansytytin...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ajelin tuossa Daamin seisontajarrurempan aikana kaverin Mazdalla, oli jotain 92-mallinen. Matkaa kertyi 12 km eli pari varaosaa piti käydä noutamassa. Ajosuorite olikin aivan riittävä. Vehje helisi ja ujelsi joka nurkasta, iskari löivät läpi ja koneen ääni tuli kabiiniin kuin WWII:n aikaisessa hävittäjässä. Ajettu oli 210.000 km eli kovasti tuntuivat lopun ajat olevan käsillä. Sisusta oli varsin siisti ja ryhdissään.
Ai niin, kyseessä oli vain 323, eihän se ole auton kokoinenkaan
Olen ajellut myös 626 coupella, joka tuolloin oli melko tuore. Eipä siitä pahaa sanottavaa ollut, nättikin vielä. Isäukolla on aikanaan ollut Masta 818 ja 929, ja kyllä tuo jälkimmäinen autoa läheisesti muistutti
Ai niin, kyseessä oli vain 323, eihän se ole auton kokoinenkaan


Olen ajellut myös 626 coupella, joka tuolloin oli melko tuore. Eipä siitä pahaa sanottavaa ollut, nättikin vielä. Isäukolla on aikanaan ollut Masta 818 ja 929, ja kyllä tuo jälkimmäinen autoa läheisesti muistutti

W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Empä tiiä siitä että mersu olis hiljaisempi yleensä. Olen tosin hiljaisempia mersujakin ajanut. Masta on esimerkiksi kääpiöön verrattuna huomattavasti hiljaisempi tuossa 160 vauhissa päästellessä tasaseen. Molemmilla tuli viimeviikolla se koitettuakin...Boss kirjoitti:Mistäköhän kohtaa se maksalaatikko hiljaisempi mersua mahtaa olla.
Mersun hiljaisuus tuppaa alkaa siitä kun japaninrauta alkaa metelöidä, eli siinä huomaa sen pikkueron kun lähdetään maantietä ajelemaan 100-150km/h....Matsassa alkaa tuulla ja suhista ja mersu menee samoilla meteleillä kuin pienemmälläkin nopeudella. Varustelusta en sano juuta enkä jaata, karvalakkimersua ei ehkä kannata varusteiltaan verrata huippuvarusteltuun mazdaan, mitä niissä nyt vuonna 90 olikaan?? sähkölasit ja tupakansytytin...
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Sjtv kirjoitti:Ottipa joku ees oppia meistäkin. Itsehän kävin torstaina vaihtamassa mersun kadettiin, jonka siitä puolitoistatuntia eteenpäin vaihdoin päikseen -90 626:seen. Yhtään ei ole ikävä muuta kuin takavetoa, onhan masta sentään hiljaisempi, paremmin varusteltu ja parempi ajaa kun menee suoraankin eikä ratissa ole väljää.stanger kirjoitti:tuli mersu lauantaina myytyä
![]()
ja nyt tilalla on -90 mazda 626:nen![]()
![]()
![]()
![]()
ei oo kyyti entisen veroista.......ei voi edes verrata--->suhisee,nitisee,pörisee ja paukkuuno bensan kulutus sentään pieneni
![]()
(saa joskus nuo opinnot päätökseen ja astuu takaisin työelämään,niin josko sitten taas)

on se vaan pahanen auto ajjaa tuo masta....
ja vielä etuveto

BMW E31 V12
dealer kirjoitti:Käyppä Stanger "luulevat omistavansa yksinoikeudet mersuista keskusteluun -forumilla" kehumassa miten e-r-i-n-o-m-a-i-n-e-n masta on verrattuna satalankkuun.


käpyvoorumilta saattaa pian jouluaattona tulla "tiernapojat" kolkuttelemaan
haulikon piipulla ovea.....


BMW E31 V12
...niin, minä sain juuri myytyä mastan (626 GLX, 2.0, -89, HB). Hyvä (
) perusvarma auto se oli, kilsoja 370 500 ja vielä rullas ihan kivasti. Mutta lasten ja tavaramäärän kasvaessa (ja jatkuvasti lisääntyvien korjauskustannusten) oli pakko hommata vähän isompi menopeli. Enkä ole katunut. Mesellä (-91) ajettu (mittarin mukaan
) 225 000 joten matkaa tuohon 370 500 on vielä vuosia, ei ruostetta ja PAAALJON hiljasempi kun masta, 10 - 140 vauhdissa 



® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Stanger, Jubetyyliin vaan topikki sinne;
"Miten teen Mastaan parilla potkulla kristallivilkut"
Sitten laitat kuvaa autosta "vakiona", potkaiset nurkkavilkut pas*kaksi jolloin niistä tulee taatusti kirkkaat - sitten kuvaat uudestaan, postitat forumille ja kehut kuinka "ei maksanu yhtää mittää mitä ny vähä ukkovarvasta pakottaa".
Sitten odotellaan rauhassa Ralen ja Lekan kannanottoja.
Ja ketä näitä meseltä tuttuja muitakin siellä vielä on...
"Miten teen Mastaan parilla potkulla kristallivilkut"
Sitten laitat kuvaa autosta "vakiona", potkaiset nurkkavilkut pas*kaksi jolloin niistä tulee taatusti kirkkaat - sitten kuvaat uudestaan, postitat forumille ja kehut kuinka "ei maksanu yhtää mittää mitä ny vähä ukkovarvasta pakottaa".
Sitten odotellaan rauhassa Ralen ja Lekan kannanottoja.

Ja ketä näitä meseltä tuttuja muitakin siellä vielä on...
No minulla on ollut kaks matstaa,626 HB ja sportsaloon,molemmat -88 2.0GLX.Ihan samallalailla remonttia niihinkin joutu tekemään kuin näihin 124:siin,90tkm ajoin sportsaloonilla ja vaihtoon meni molemmat vetonivet,laturi,vaihdelaatikko(aut->man.)kansi,pyöränlaakereita jarrupaloja jne.
Ajettavuudelta ja mukavuudelta olivat Kaukana mersusta.Ei kyllä nyt ainakaan heti tule mieleen mitä noista matstoista kaipaisin.
Ajettavuudelta ja mukavuudelta olivat Kaukana mersusta.Ei kyllä nyt ainakaan heti tule mieleen mitä noista matstoista kaipaisin.
No itse olen kyllä ollut tyytyväinen molempiin aiemmin omistamiini Mazdoihin. Eka oli 626 1.6 -88 ja toka oli 626 2.0ComprexD -96 (7-henk.farkku), molemmat GLX varustelulla, eli sähköhilppeet ja erinomaiset istuimet. Täytyy sanoa, että tähän mennessä en ole paremmalla istuimella istunut kuin nuo GLX:n, erityisesti sen uudemman, istuimet. Kuskinpenkin sai istumaan just jämptisti, kun sääti korkeuden, pituuden, ristiselän ja sivuttaistuen kohdilleen. Oli muuten kiva ajella mutkaisella tiellä, kun penkki piti kuskin paikallaan
Ja hiljainen tuo uudempi ainakin oli, etenkin kun vertasi seuraavaan autoon, joka oli Cordoba
Paha sanoa mitään mersuun verraten, kun ei ole muistikuvat enää niin vahvat.. Mutta kyllä se mersukin pitää ääntä, kun on nastarenkaat (ei sisälokareita), perä ulisee ja vaimo nalkuttaa vieressä 

Ja hiljainen tuo uudempi ainakin oli, etenkin kun vertasi seuraavaan autoon, joka oli Cordoba


dealer kirjoitti:Stanger, Jubetyyliin vaan topikki sinne;
"Miten teen Mastaan parilla potkulla kristallivilkut"
Sitten laitat kuvaa autosta "vakiona", potkaiset nurkkavilkut pas*kaksi jolloin niistä tulee taatusti kirkkaat - sitten kuvaat uudestaan, postitat forumille ja kehut kuinka "ei maksanu yhtää mittää mitä ny vähä ukkovarvasta pakottaa".
Sitten odotellaan rauhassa Ralen ja Lekan kannanottoja.![]()
Ja ketä näitä meseltä tuttuja muitakin siellä vielä on...













älä ny hyvä mies merkkiä vaihda kun justihi oot meetuakin tuunannu hyväksi...kato bling bling...ja voortista ny ei tuu ikää parempaa ku mersusta,se pitäis tietää....
ja mitä mazdoihin tulee niin älyttömiä kinnereitä...ja joku 626 sport saloon



-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

veppe kirjoitti:No itse olen kyllä ollut tyytyväinen molempiin aiemmin omistamiini Mazdoihin. Eka oli 626 1.6 -88 ja toka oli 626 2.0ComprexD -96 (7-henk.farkku), molemmat GLX varustelulla, eli sähköhilppeet ja erinomaiset istuimet. Täytyy sanoa, että tähän mennessä en ole paremmalla istuimella istunut kuin nuo GLX:n, erityisesti sen uudemman, istuimet. Kuskinpenkin sai istumaan just jämptisti, kun sääti korkeuden, pituuden, ristiselän ja sivuttaistuen kohdilleen. Oli muuten kiva ajella mutkaisella tiellä, kun penkki piti kuskin paikallaan![]()
Ja hiljainen tuo uudempi ainakin oli, etenkin kun vertasi seuraavaan autoon, joka oli CordobaPaha sanoa mitään mersuun verraten, kun ei ole muistikuvat enää niin vahvat.. Mutta kyllä se mersukin pitää ääntä, kun on nastarenkaat (ei sisälokareita), perä ulisee ja vaimo nalkuttaa vieressä


BMW E31 V12
dealer kirjoitti:Stanger, Jubetyyliin vaan topikki sinne;
"Miten teen Mastaan parilla potkulla kristallivilkut"
Sitten laitat kuvaa autosta "vakiona", potkaiset nurkkavilkut pas*kaksi jolloin niistä tulee taatusti kirkkaat - sitten kuvaat uudestaan, postitat forumille ja kehut kuinka "ei maksanu yhtää mittää mitä ny vähä ukkovarvasta pakottaa".
Sitten odotellaan rauhassa Ralen ja Lekan kannanottoja.![]()
Ja ketä näitä meseltä tuttuja muitakin siellä vielä on...
jaa, että on dealeri kumipää..



sielä on käpyvoorumilla taas sota menosa ...jotku ei tykkää juben rojekteista.... no, okei ehkei ne oo mitään tosi vaativia ja ainutlaatuisia (aina)
mutta mielestäni mukavaa luettavaa

BMW E31 V12
Niin nyt se sitte tapahtui tuli Ford meidän talouteen... ei tosin se scorppari... eikä mersua ole myyty/vaihettu(toivottavasti lähtee pian
) ... Niin voortista: escort(taitaa kääntyä jonkun maan kielellä seuralaiseksi) 1.8 16v zetec farmari ja mikä kaikkein parasta musta
! Vaimolle tuli tuollainen hommattua! ajettu vaan 161tkm ja vuosimallia 1997


Seat Cordoba 1.9 SDI 2000
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
Lykkyä "uudelle" esterille, paiskaahan kuvia tuonne muut merkit -topikkiin.Tumppi kirjoitti:Niin nyt se sitte tapahtui tuli Ford meidän talouteen... ei tosin se scorppari... eikä mersua ole myyty/vaihettu(toivottavasti lähtee pian) ... Niin voortista: escort(taitaa kääntyä jonkun maan kielellä seuralaiseksi) 1.8 16v zetec farmari ja mikä kaikkein parasta musta
! Vaimolle tuli tuollainen hommattua! ajettu vaan 161tkm ja vuosimallia 1997
