w124 järjestelmä laskee jäähdytysnestettä sisällepäin?
w124 järjestelmä laskee jäähdytysnestettä sisällepäin?
Tässä olisi pieni pähkinä asiaan vihkiytyneille kohtalotovereille. Bundeswagen suora kuutonen -92 aj. 158 tkm tuntuu laskevan nestettä sisällepäin. Sammuttaessani moottorin ajon jälkeen, kuuluu pientä lorinaa niin kuin neste vielä liikkuisi moottorilohkossa... onko vastaavaa ilmiötä ollut jollakin tai todelliset asiantuntijatkin voisivat kommentoida. Joudun lisäämään koko "välin" nestettä ehkä kerran kuukauteen. Mihin ollaan joutumassa, kannentiiivisteremppaanko ? Mitäs jäähdytysjärjestelmän paineistuskoe toisi asiaan? Lisäänkö vain toistaiseksi?
Mulla kuuluu opelissa lorina ohjaamoon.. se tulee kennosta jossa on ilmaa, en tiiä sitte tosta, mutta ei toi ny varsinaisesti ainakaa mikään kansirempan tuntomerkki oo.. Öljykorkkia ku katot ja jos siinä näkyy että on vettä sekottunu öljyyn voi olla kyse kansitiivisteestä, mutta voi olla myös kondenssi vettä, etenkin talvella..
Hei, muaki kiinnostaa miten toi paineistuskoe tehään..??!!
Hei, muaki kiinnostaa miten toi paineistuskoe tehään..??!!
jäähdytysnestettä vuotaa sisällepäin
Kiitos kommenteista. En vielä osaa sanoa mistä kohtaa lohkoa lorina/pulputus tulee käsittääkseni pakosarjan puolelta en kylläkään ole varma,mutta jatketaan harjoituksia, jahka ilmat lämpenee...
Laitetaan paisuntasäiliön korkin paikalle "pumppu" jossa on painemittari ja pumpataan järjestelmään paine, mittari kertoo jos (paine laskee) järjestelmässä on vuoto. Samalla voi tietty etsiä sitä vuotokohtaa jos vuotaa ulospäin ja kun testi tehdään kylmällä koneella niin neste ei haihdu kuumista pinnoista ja pienempikin vuoto paljastuu helpommin.500sel kirjoitti: Hei, muaki kiinnostaa miten toi paineistuskoe tehään..??!!
Veikkaan ettei siellä ole vuotoa, vaan on vain nestevajausta järjestelmässä.
Onko paisuntasäiliön pinnataso säiliön keskivaiheilla?
Täytä paisuntasäiliöön reilusti nestettä melkein ylitäyttöön asti. Ajele sitten kone lämpimäksi ja tutki jos neste katoaa. Tosita tämä niin kauan kunnes järjestelmän jano loppuu.
Itsellä oli sama tilanne ja korjaantui edellämainituin toimenpitein.
Onko paisuntasäiliön pinnataso säiliön keskivaiheilla?
Täytä paisuntasäiliöön reilusti nestettä melkein ylitäyttöön asti. Ajele sitten kone lämpimäksi ja tutki jos neste katoaa. Tosita tämä niin kauan kunnes järjestelmän jano loppuu.
Itsellä oli sama tilanne ja korjaantui edellämainituin toimenpitein.
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Komppaan tätä. Meillä oli kakkoslankku ennen ja se lorisi kojetaulun alla kun auton sammutti Ainetta lisää järjestelmään ja lorina loppui.lai kirjoitti:Veikkaan ettei siellä ole vuotoa, vaan on vain nestevajausta järjestelmässä.
Onko paisuntasäiliön pinnataso säiliön keskivaiheilla?
Kuitenkin mainitsit, että sitä häviää. Eihän tuota pitäisi mihinkään kadota, ei ainakaan niin paljon että kuukausittain joutuu lisäilemään? Kuinka paljon sun pitää lisäillä sitä kuukausittain?
Ja jos oikein kovasti menee koneen sisään vettä, niin kyllähän sille on aika selvät merkit: Pakokaasu on sellaista vaaleaa sumua, paisuntasäiliössä on veden seassa öljyä ja öljypohjassa on reilusti tavaraa yli tarpeen kun mittatikulla katselee. Eli tuskin kovin pahaa reikää tiivisteessä on jos ollenkaan?
Kein siknatuur
jos heti koneen sammutettua kuuluu lorinaa, öljyt lirisee öljypohjaan päin. näin ainakin yleisesti, jos on vesi tilassa ilmaa se on lähempänä pulputtavaa ääntä. onko siinä sähköstä kiertovesi pumppua, se voi jäädä päälle ja pitää sellasta ääntä. onko painetta vesi tilassa, pitääkö korkki painetta??? eli kone lämmin k'äynnissä tesmaa letkua on siellä painetta... pitäis olla pikkasen jos on kone seis ja kokeilee uudestaan ja raottaa korkkia vähän pitäis pikkasen suhahtaa.. jos ei ole painetta eikä suhaha ekana vaihtaisin korkin, jos järjestelmä ei paineistu se vuotaa höyryä ulos jolloin joutuu lisäämään nestettä.. rupeaa höyryämään jo 88-93 asteen kulmilla... korkki tiivis ei höyrysty ennen 105-108 astetta..
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Joo, kiitos kommenteista. Ryhdyn tarkkailemaan painejärjestelmää kunhan ilmat vielä lämpiää. Olen täyttänyt järjestelmän paisuntasäiliön max -merkkiin asti ja minimistä on tullut kojetauluun merkkivalo. Sitten kestää tosiaan n. 1 kk kunnes säiliön nestepinta on taas minimissä.
Kokeilen antamianne ohjeita! Käsittääkseni järjestelmään ei pitäisi joutua lisäämään nestettä juuri ollenkaan. Mikäli ulkoista vuotoa ei ole, vuodon täytyy sitten olla jossakin muualla. En tiedä näistä sähköisistä himmeleistä nestepuolella. Taidan tiedustella myös sitä paineistumiskoetta. Onpahan jotain mistä alkaa.
Hyvää kevättä!
Kokeilen antamianne ohjeita! Käsittääkseni järjestelmään ei pitäisi joutua lisäämään nestettä juuri ollenkaan. Mikäli ulkoista vuotoa ei ole, vuodon täytyy sitten olla jossakin muualla. En tiedä näistä sähköisistä himmeleistä nestepuolella. Taidan tiedustella myös sitä paineistumiskoetta. Onpahan jotain mistä alkaa.
Hyvää kevättä!