Kirottu Eberi ja toimintahäiriöt
- Mika.U
- Tolokun mies
- Viestit: 167
- Liittynyt: 03.10.2005 14:16
- Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
- Viesti:
Kirottu Eberi ja toimintahäiriöt
Auttakees kumipiät kumipiätä.
potilas 202 tiisseli mihin asensin eberin ( D5 WSC ) vuosi sitten, tähän asti toiminut ongelmitta mutta sitten maanantaiyönä oli tuo auton lämmityslaite alkanut elämään omaa kivaa elämäänsä eli puhaltanut koko yön vaikka eberiä ei oltu ajastettu päälle. puhallin ei sammunut kuin irrottamalla sulakkeen eberin johtosarjasta.
Nollasin eberin ottamalla sulakkeet hitoille noin puoleksi tunniksi jonka jälkeen puhallinkin oli hiljaa ja toimi pari päivää eberin ohjaamana ihan oikein.
Tänä aamun puhallin puhkui taas autossa vaikka eberi oli sammunut jo aikapäivää sitten, ärsyttävää etten sanois, akku ei tykkää.
Missä vika? Eberin rele joka ohjaa auton lämppärinmoottoria? Eberin ohjainkortti? vai onko auton akku vetelemässä viimeisiään ja alijännite saa aikaan kaikkea kivaa?
hätäkorjauksena poistin nyt siis eberin johtosarjasta auton lämmityslaitteen puhallinmoottorin sulakkeen.
Auttakee Pliis.
potilas 202 tiisseli mihin asensin eberin ( D5 WSC ) vuosi sitten, tähän asti toiminut ongelmitta mutta sitten maanantaiyönä oli tuo auton lämmityslaite alkanut elämään omaa kivaa elämäänsä eli puhaltanut koko yön vaikka eberiä ei oltu ajastettu päälle. puhallin ei sammunut kuin irrottamalla sulakkeen eberin johtosarjasta.
Nollasin eberin ottamalla sulakkeet hitoille noin puoleksi tunniksi jonka jälkeen puhallinkin oli hiljaa ja toimi pari päivää eberin ohjaamana ihan oikein.
Tänä aamun puhallin puhkui taas autossa vaikka eberi oli sammunut jo aikapäivää sitten, ärsyttävää etten sanois, akku ei tykkää.
Missä vika? Eberin rele joka ohjaa auton lämppärinmoottoria? Eberin ohjainkortti? vai onko auton akku vetelemässä viimeisiään ja alijännite saa aikaan kaikkea kivaa?
hätäkorjauksena poistin nyt siis eberin johtosarjasta auton lämmityslaitteen puhallinmoottorin sulakkeen.
Auttakee Pliis.
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Nyt meni vaikeaksi mutta se puhaltimen ohjausrele jos tekisi omiaan niin se olisi helppo vika. Omastani huomasin aikanaan että jos rele menee oikariin niin puhallin kyllä puhaltaa vaikka akun tyhjäksi.
Toivotaan että se on se rele. Jos ei, niin ei muuta kuin lähimpään kallioleikkaukseen satakakskymmentä lasissa..
Toivotaan että se on se rele. Jos ei, niin ei muuta kuin lähimpään kallioleikkaukseen satakakskymmentä lasissa..
® Mesen linttaklubi
- Mika.U
- Tolokun mies
- Viestit: 167
- Liittynyt: 03.10.2005 14:16
- Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
- Viesti:
Siis se kortti mököttää siellä eberin sisällä imuilmareijän välittömässä läheisyydessä ja on kiva purkaa. puskurit sun muut sisälokarit. saa ootella kesään asti toi purkaminen. moottorin lämpeeminen riittää mulle toistaseksi.
Sitten kun purkaan sen kortin esille niin käyn läpitte kylmäjuotosten varalta ja jos ei lähe toimimaan ni olkoot sitten toimimatta
^^Kirjoitettu k*rpä otsassa joten saattaa muuttua mieli vielä hovissa
Tämä tieto helpotti tuskaa.NOTSe puhallinpaketti on muistaakseni aika kallis.
Sitten kun purkaan sen kortin esille niin käyn läpitte kylmäjuotosten varalta ja jos ei lähe toimimaan ni olkoot sitten toimimatta
^^Kirjoitettu k*rpä otsassa joten saattaa muuttua mieli vielä hovissa
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Käy ny jollain luettamassa härrävärkin vikakoodit. Ja pyydä nollaamaan ne. Sitten kun purat laitteen ( Itse toissa jouluna pihalla, parikymmentä raatia pakkasta, ja hommaan meni kaikkineen melkein kaksi päivää ) niin yritä ottaa paloilmapuhallinpaketti kokonaisena irti.
Eli siinä on muistaakseni piirikortit, muovinen keskipakopuhallinkiekko ( hieno ilmaus ) ja metallinen pakokeski-ilmapuhallinkiekon vastakappale ilma-urineen ( vielä hienompi ) JUURI SE paketti maksoi hunajata. ( kysy eberikauppiaalta, voin suositella Hämeenlinnassa olevaa valtuutettua sellaista, hyvää asiakaspalvelua )
Niin, syy tähän jorinaan on se, että itse aikanaan revin innoissani kaikki osat yksitellen mäkelään ja vasta jälkeenpäin rupesin kyselemään että kuinka se pitäisi purkaa. No Eberin miehet sanoi että jokainen paloilmapuhallinpaketti on yksilöitä ja ne on TODELLA tarkasti tasapainoitettu jnejne blaablaa. Eli kiekkoa ei saa repiä irti puhaltimen akselista.
Silloin laitteessa oli sähkömoottorissa hiilipölyä ja paineilmakylvyn jälkeen vain sama moottori takaisin
No me ruuvimeisselin avulla "säädettiin" kiekko takaisin paikalleen ja käsin kokeiltiin kuinka tarkasti tasapainossa se on . Pelaa vieläkin Tais olla hyvä tunto käsissä
Vaihda hehkutulppa samalla. Se on ihan normaali Berun tulppa mutta en muista numeroa. Yritän epätoivoisesti seuraavalla kerralla kotipaikalla käydessä ottaa tulppapaketin mukaan, jos vielä tallessa olisi.
Eli siinä on muistaakseni piirikortit, muovinen keskipakopuhallinkiekko ( hieno ilmaus ) ja metallinen pakokeski-ilmapuhallinkiekon vastakappale ilma-urineen ( vielä hienompi ) JUURI SE paketti maksoi hunajata. ( kysy eberikauppiaalta, voin suositella Hämeenlinnassa olevaa valtuutettua sellaista, hyvää asiakaspalvelua )
Niin, syy tähän jorinaan on se, että itse aikanaan revin innoissani kaikki osat yksitellen mäkelään ja vasta jälkeenpäin rupesin kyselemään että kuinka se pitäisi purkaa. No Eberin miehet sanoi että jokainen paloilmapuhallinpaketti on yksilöitä ja ne on TODELLA tarkasti tasapainoitettu jnejne blaablaa. Eli kiekkoa ei saa repiä irti puhaltimen akselista.
Silloin laitteessa oli sähkömoottorissa hiilipölyä ja paineilmakylvyn jälkeen vain sama moottori takaisin
No me ruuvimeisselin avulla "säädettiin" kiekko takaisin paikalleen ja käsin kokeiltiin kuinka tarkasti tasapainossa se on . Pelaa vieläkin Tais olla hyvä tunto käsissä
Vaihda hehkutulppa samalla. Se on ihan normaali Berun tulppa mutta en muista numeroa. Yritän epätoivoisesti seuraavalla kerralla kotipaikalla käydessä ottaa tulppapaketin mukaan, jos vielä tallessa olisi.
® Mesen linttaklubi
Mielipiteitä?
Hieman OT, mutta...
Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä .
Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä .
Re: Mielipiteitä?
Tästä asiasta en tiijä mittää, mutta kaverin synkrokolffissa on 2 laturia, akkuvahti, 2 akkua ja vepasto. On se sillä joskus tainnut päästä ihan liikkeellekkin lämmityksen jälkeen? Mitenkähän minä olen tullut toimeen ilman vepastoja kaikki nämä vuodet?Aki H. kirjoitti:Hieman OT, mutta...
Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä .
Nii on siinä kyllä sitte vielä G60-konekki, eli hullu kyläseppä.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Mielipiteitä?
Tuo on kai se ohje. Tärkein ohje kakkosnelosissa on kuitenkin tehdä akun/lämppärin kennojen ympärille paketti. Siinä on sitten köyhän miehen akkulämmitys. ( en oo tänä talvena vielä jaksanut..) Toiseksi tärkein on ajaa aina välillä pitkää matkaa.Aki H. kirjoitti:Hieman OT, mutta...
Jos eberi on 30min päällä niin kauan pitää ajaa että akku latautuu saman verran mitä eberi on kuluttanut virtaa? 30min ? Joskus kuullut sellaisen "säännön" että se aika pitää ajaa mitä eberi tai webasto on päällä.
Työpaikalla kauhea kina asiasta kun noista sprinttereistä sippaa akut jatkuvasti ja nyt ei saa enää käyttää ebereitä .
Eihän syrjäkylällä akun latautuminen ole mikään ongelma. Ensiksi moottori lämmittimellä lämpöiseksi, sitten sisätilat tyhjäkäynnillä lämpöiseksi. Tarpeen vaatiessa autoa ei edes sammuteta. Muistelen aikoja ( ennen Ebereitä, tai olihan niitä mutta ei meillä ) kotipaikalla kun tiisselimersut raksutteli pihassa aina kovina pakkasina.
® Mesen linttaklubi
- Mika.U
- Tolokun mies
- Viestit: 167
- Liittynyt: 03.10.2005 14:16
- Paikkakunta: Riihimäki, tuo radanvarren helmi
- Viesti:
Mittailimpa tuossa Wihurin ohjeitten mukaan kun oli vika päällä niin niitä piuhoja. jännitettä vuotaa eberiltä ohjausreleelle vaikka eberi on sammuksissa. Eli ohjainkortilla feelua. Ittu!
Enään on kyseessä takuuasiat. Laitos ostettu tietenkin saksasta ja myynyt liike ilmoittaa sivuillaan saksaksi (tietenkin) Notta ollaa menty persiilleen, soita jollekkin ketä kiinnostaa. Hienoa.
Kohta soitto Wihurin takuukäsittelijälle ja tietää enemmän asiasta.
laite on siis vuosi ja kolme viikkoa vanha paska
Enään on kyseessä takuuasiat. Laitos ostettu tietenkin saksasta ja myynyt liike ilmoittaa sivuillaan saksaksi (tietenkin) Notta ollaa menty persiilleen, soita jollekkin ketä kiinnostaa. Hienoa.
Kohta soitto Wihurin takuukäsittelijälle ja tietää enemmän asiasta.
laite on siis vuosi ja kolme viikkoa vanha paska
Ei huuella siellä ebru pelaa nääs vielä ja lämmittää koneen kylläNuin siinä sitten käy ku asentaa kopion..
Golffi ja bensapumppuproggis, tiedän tunteen.Itse toissa jouluna pihalla, parikymmentä raatia pakkasta, ja hommaan meni kaikkineen melkein kaksi päivää
turha supistella kun on jo paskat housussa
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite
c202 250tdt elegance
Jeep XJ, tuleva safarilaite