W124 puhaltimen moottori toimii vain kakkosnopeudella. Ostin puhaltimen katkaisimen kun siinä kuulemma vika on yleisemmin. Ei auttanut. Tutkin seuraavaksi konetilan puolelta jousihärpäkkeisen vastus-systeemin-näyti sulaneelta alaosasta. Sitten tutkin sisältä polkimien yläpuolelta vastaavaa laitetta-liitin joka tulee vastukseen altapäin oli sulanut täysin kokonaan. Irroitin altapäin 2 kpl. muttereita(8mm)-tosi paha paikka. Seuraavaksi nostin rintapellin tuntumasta vastushärpäkkeen pois-se oli tosiaan ihan sulanut muoviosiltaan haperoksi ja puhaltimelta tuleva johtokin oli sulanut kiinni vastuksen urosliittimeen. Nyt täytys saada vastuksen alle tuleva naarasliitin-jossa on 5 istukkaa ja moottorilta tuleva naarasliitin.
Kysymys:onko vastus vaan mennyt oikosulkuun ja johtanut osien sulamiseen yhteen. Sisäpuolelta on johtoa sen verran, että riittää kun saisi uuden liittimen kiinni siihen. Tuossa on viisi eriväristä johtoa-mikäköhän kuuluu mihinkin? Vanha liitin irtosi niin murusina, että ei mitään tietoa mikä johto kuuluu mihinkin. Yksi johto on koko ruskea ja muut kaksivärisiä ja eri paksuisia. Löytyyköhän tieto W124 korjausoppaasta?
Puhaltimen moottorin vastus meni oiosulkuun ja suli
Ei se ole oikosulkuun mennyt. Vaan....
Puhaltimen moottori ottaa liian paljon virtaa pyöriessään. Esivastus lämpeää liika ja sulaa.
Moottori voi olla täynnä hiilipölyä/ puunroskia. Ja siihen kun lisätään kuivuneet "laakerit" niin soppa on valmis. Eli moottori pyörii liian raskaasti ja ottaa siksi enemmän virtaa kuin on suunnilteltu.
Eli moottorista löytyy "vika"
Puhaltimen moottori ottaa liian paljon virtaa pyöriessään. Esivastus lämpeää liika ja sulaa.
Moottori voi olla täynnä hiilipölyä/ puunroskia. Ja siihen kun lisätään kuivuneet "laakerit" niin soppa on valmis. Eli moottori pyörii liian raskaasti ja ottaa siksi enemmän virtaa kuin on suunnilteltu.
Eli moottorista löytyy "vika"