Käynnistysharmia

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Käynnistysharmia

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Parina päivänä 300TDT -98 ei ole halunnu käynnistyä vasta kun muutaman piiiitkän startin jälkeen. Ekalla kerralla oli vähän liikautettu aamulla kylmää autoa (käynnistyi ok) ja pesasin sen ja sit ei meinannu millään herätä. Eilettäin tekas saman kyläreissulla muutaman tunnin parkissa olon jälkeen. Muuta yhteistä ei olosuhteilla ole kuin, että auto on ollut molemmilla kerroilla parkissa rinteessä keula hieman yläviistossa kuskin puoli karvan verran vänkärin puolta ylempänä. Mikä vikana. mulla on mb:n dieselkokemus kovin lyhytaikainen eikä muistakaan riisseleistä traktoreita lukuunottamatta ole kokemusta... :(
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sanoisin ongelma olevan ilman pääseminen polttoainejärjestelmään.

Homma hoituu vaihtamalla ne muoviset pa. putket kaikki kerralla.
Tiivisteitäkin niihin saa, mutta melko todennäköisesti ongelma ei sillä poistu. ........ja työmäärä on sama vaihtaa ne putket tai pelkät tiivisteet.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Siltä se minustakin tuntuisi noin järkeilemällä. En ole vielä perehtynyt 300TDT:n polttoainepuoleen mutta oireet viittaisi että jossakin konehuoneen yläosassa on heikko lenkki ja ilmavuoto. Liekö se polttoainesuodatin jossain siellä ylhäällä. Täytynee alkaa orientoitua remppaan...
powers3
Viestit: 2
Liittynyt: 02.2.2006 14:37
Paikkakunta: Kotka

Minusta kuullostaa siltä että,

Viesti Kirjoittaja powers3 »

omassa e220 cdi oli samanlainen vika kun auto oli parkissa keula vähänkin ylöspäin. Sai sahata pitkään ja välillä ladata akkua.
Mutta syykin löytyi kun tehtiin kansiremonttia. siirtopumpun kytkin oli niin kulunut ettei pyörinyt, mutta kun oli auto vaakaasennossa niin aina lähti.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

polttoainevuotoa

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Elikkä ne muoviset letkut on vaihdettu, mutta sen mustan pienehkön lootan, minkä päältä lähtee kaksi kirkasta letkua ja alhaalta yksi... niin se alhaalla oleva letku pissii vissiinki juuresta tai sitten se muovilaatikko pissii juurestaan. Mikä se loota on ja onko se vaihdettavissa kätevästi...
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

loppuraportti

Viesti Kirjoittaja Castillo »

No niin... yhteenvetoa käynnistysharmeihin.Polttoaineletkut olivat ehjiä mutta sen mustan laatikon (ehkä joku sammutusventtiili) ja pumpun liitoskohdan O-rengas oli ilma- ja polttonestevuodon aiheuttaja ja kun iltasella sen vaihdoin ja putsasin niin ainakin aamusella käynnistyi ilman mitään nikottelua keula yläviistoon asennosta viileän yön jäljiltä. O-rengas oli oikein härskin näköinen littana ja epämuotoinen kuminiljake. koputan kuitenkin vielä puuta mutta olen toiveikas ilmavuotojen loppumisen suhteen... :wink:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jos vielä vuotaa, niin tuosta Panssarivaunu-topikista voi löytyä jotain, itsellä oli samaa oiretta. Eli lyhyesti: Noukka oli vähän ylöspäin, hallayökin vielä. Eipä tahnut lähteä.
Muutama tiiviste vaihdettiin + pa-suodin. Ei auttanut aivan kokonaan koneen nikotteluun. Sitten löytyi pieni vuoto pa-lämmitinmurikasta (osa 155). Se kun eliminoitiin, niin jo vain lähti avainta näyttämällä.

Kuva
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Kiitos

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Jos oikein tosissaan ollaan niin en ihan vielä usko ongelman kokonaan poistuneen joten tän asian tallennan hyvien korttien varastoon :nerd:
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Ja taas se sen teki

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Siis ei tykänny 3 asteisesta yöilmasta keula yläviistoon... mitähän sitten tutkailisi. liekö se osa nro 155 otettava syyniin seuraavaksi. Pääseekö siihen käsiksi kätevämmin ei mitenkään vaiko kuinka... Vai olisko vielä jotain muuta oleellista ilmavuotopaikkaa tarjolla :(
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Oleellinen vuotopaikka löytyy myös tiivisteiden 98 ja 104 seutuvilta.

Kuva
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Hankkimaan kilo o-renkaita ja vaihtelee kaikki mitä löytää, se kai on sieltä halvimmasta päästä kokeilua. :roll:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Voiskohan noissa esiintyä ilmavuotoa, jos ei päällepäin näy merkkiä p-aine vuodosta. Onkos niissä painetta. Ja jos imusarjan poistan syrjään sen p-ainelämmittimen syyniä varten niin liekö syytä vaihtaa imusarjan tiiviste vai toimiiko vanha edelleen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29272
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Harvoinpa ne ulospäin vuotaa vaikka ilmoja repivätkin. :roll:
Imusarjan tiiviste on metallinen mutta aina minä olen sen vaihtanut jos imusarja irrotetaan, turbovehkeestä kun kuitenkin kysymys.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Vaihdoin iltapuhteella ne paluuletkutkin uusiin kun olivat jotenkin hapristuneen oloisia ja yksi oli kostunut joko polttoaineesta tai sitten siitä huohotus tms. kanavasta joka hönkii turbolta. Mutta voiko vuotava paluulinja aiheuttaa ilman pääsyä p-aine järjestelmään. naapurin setän mielestä ei, mutta kuitenkin kun aamusella starttailin keula yläviistoon parkkeeratun yön jäljiltä niin moitteetta käynnistyi. Ja kun tutkailin niitä kirkkahia letkuja ennen starttia, niin ei ilmakuplia näkyny. Silti en vielä jaksane uskoa ilmatiiviyteen. Sen verran hakusessa on ongelman ratkeaminen ollut :?
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Koita käyttää jostain kohden paluuletkua irrallaan, niin näet tuleeko ilmavaivoja. :idea: 8)

Kyllä se katsos jossain vaiheessa on vain hyväksyttävä se asia, että Väykky toimii, toimii ja toimii... :lol:
Kuva
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

ajattelin väliraporttia tähän väliin... eli vaihtelin ne paluuletkut vielä uusiin ja nyt on saanut autoa parkkeerata ihan kuin tykkää ainakin toistaiseksi ja ei ole ilmakuplia enää putkistoon ilmaantunut. ...koputtaa puuta kuitenkin... :?
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

siihen ne ilmaongelmat tais jäädä, kun ei ole pienintäkään viitettä enää niistä murheista ilmennyt :lol:
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”