Autimiehen talvi!
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Autimiehen talvi!
Non niin... Talvi lähestyy ja kaipaa nelivetoo? Sattuu vaan asumaan semmoisessa paikassa , että mersumiehille lupaan kakkukahvit jokaisella lumipyryllä!! Pois tietysti 4-matic! ja ML.
Siis autilla ei oo oo, tai onhan Q7? Mutta mutta..... Maksaa hieman yli budjetin?
Siis hankin maailman parhaan volkkarin , minkä volkkari on koskaan tehnyt! Eli autohan on "taro" Volkkaria taitaa olla vaan kolme asiaa? Merkki edessä ,ratissa ja perässä! Siis autohan on toyota hilux. Ja epävarmana näistä päästö asioista valitsin bensan. Moottorina se ketjuvetoinen 22R-E eli 2,4l ja 87 kw.
Ensi kokemus asiasta miellyttävä , sillä ajelin tuolla hesa-lahti moottoritiellä henkilö-autojen mukana huomaamatta nopeusrajoituksia. Auto kulkee kevyesti ja on hiljainen... . Jos vertaa vastaavaan dieseliin.
Auto ns. uustuonti eli ruotsista tämä on kuljetettu ja sen huomaa. Auto suorapeltinen ja siisti! kilometrit kohtalaiset ja ei oo ollut metsäkonemiehillä polttoaine kuljetuksissa. Mittareita on riittävästi koelaudassa ja kaikki toimii? ainut miinus on suomen laki? Autossa on pehmeät penkit takana rullavöillä , mutta eipä saa käyttää? Kuvia tulossa joskus kun ehdin............
Saa kommentoida?
Siis autilla ei oo oo, tai onhan Q7? Mutta mutta..... Maksaa hieman yli budjetin?
Siis hankin maailman parhaan volkkarin , minkä volkkari on koskaan tehnyt! Eli autohan on "taro" Volkkaria taitaa olla vaan kolme asiaa? Merkki edessä ,ratissa ja perässä! Siis autohan on toyota hilux. Ja epävarmana näistä päästö asioista valitsin bensan. Moottorina se ketjuvetoinen 22R-E eli 2,4l ja 87 kw.
Ensi kokemus asiasta miellyttävä , sillä ajelin tuolla hesa-lahti moottoritiellä henkilö-autojen mukana huomaamatta nopeusrajoituksia. Auto kulkee kevyesti ja on hiljainen... . Jos vertaa vastaavaan dieseliin.
Auto ns. uustuonti eli ruotsista tämä on kuljetettu ja sen huomaa. Auto suorapeltinen ja siisti! kilometrit kohtalaiset ja ei oo ollut metsäkonemiehillä polttoaine kuljetuksissa. Mittareita on riittävästi koelaudassa ja kaikki toimii? ainut miinus on suomen laki? Autossa on pehmeät penkit takana rullavöillä , mutta eipä saa käyttää? Kuvia tulossa joskus kun ehdin............
Saa kommentoida?
big jopo
Kuvat olis kivoja.Itellä ollut yksi Taro ja pari Hiluxia,hemmetin kestäviähän nuo on.
Tuo on hyvä aihio,jos haluaa turbo d:n joskus laittaa,siinä kun on tiheämmät välitykset,jaksaa veivata vaikka 35" pyöriä.
Jokos on palikat valmiina korin ja rungon väliin?
Miulla olis karjapuskuri hiluxiin,menee 2"bodyliftinkanssa heittämällä.Mallia omavalmiste/järeä.
Tuo on hyvä aihio,jos haluaa turbo d:n joskus laittaa,siinä kun on tiheämmät välitykset,jaksaa veivata vaikka 35" pyöriä.
Jokos on palikat valmiina korin ja rungon väliin?
Miulla olis karjapuskuri hiluxiin,menee 2"bodyliftinkanssa heittämällä.Mallia omavalmiste/järeä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 07.9.2007 17:20
- Paikkakunta: Maalla
Ei pahempi...
Juu, kyllä Hiluxi on aina kestävä... Itellä ollut aikoinaan yksi lainassa monta kuukautta. Ajoin mm. ojaan, kolhaisin navettata ( ei onneksi minun ) ja pari muutakin törttöilyä. Tekevälle sattuu!
Ja eipähän tuosta oo ku muutama vuos top gearin Hiluxin hajotuksesta.
Ei ne ees onnistunut hajottamisessa vaikka tiputtivat asuntovaununkin päälle...
Ja eipähän tuosta oo ku muutama vuos top gearin Hiluxin hajotuksesta.
Ei ne ees onnistunut hajottamisessa vaikka tiputtivat asuntovaununkin päälle...
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Höh? toihan on bensa! ei turboo , mutta valorautaa kaipaa? tms... Korotuksia on tulossa ja 33" renkaat ( pokkerit) Tänään testattu lukot toimii ja menee vaikka ojaan.. .. No tulihan se sieltä ominpäin poiskin.. Tosin kun ajellut 2 vuotta ilman "toyotaa" niin ei uskalla mennä sinne... Tuntuu vaan siltä , että kuskilta loppuu usko ennemmin , kuin nelivedolta ( lukot ) menohalut!
Voi poijat on se unelma W124:n jälkeen...
Voi poijat on se unelma W124:n jälkeen...
big jopo
Re: Autimiehen talvi!
Hrmph... Ei sit tulla kyläänaudimies kirjoitti:Pois tietysti 4-matic...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
On nuo mittarit saanut hiluksiinkin miksei ois nehän on toyotan mittarit . Se on vaan siitä kiinni mitä on varustelistaan ruksittukilander kirjoitti:Joo,ainakin nuo Tarossa käytetyt pikkumittarit "puoliympyrämuotoineen" voittaa Hiluxin askeettiset lämpö/löpö 6-0.
Ja niitähän oli enemmänkin...öljynpaine ja olikos se amppeerimittari?
Maalaus ja massaus töihin sinä joudut, näyttää kuppa iskeneen lavaan. Mitä lukkoa tarkoitit, onko perässä 100% lukko, vai kitka sellainen? Yleensähän noista ei löydy kuin taka-akselilta kitkalukko, edestä napalukot ja sisältä hansikaslokeron lukko.
Vieläkö hampaiden paikat on tallella, tuo malli kun ei ole niitä pehmoisimpia kulkupelejä. Ai niin... sinähän sanoit parantavasi jousitusmukavuutta laittamalla alle isommat nakit.
Muuten ihan asiallisen näköinen käyttöauto, ja tunnettua lujaa Toyota laatua. Katu-uskottavuutta parantais kummasti karjapuskurin, lisävalojen ja sähkövinssin asentaminen keulaan, ja putkihässäkkä lavalla ei ainakaan rumentaisi kokonaisuutta!
Vieläkö hampaiden paikat on tallella, tuo malli kun ei ole niitä pehmoisimpia kulkupelejä. Ai niin... sinähän sanoit parantavasi jousitusmukavuutta laittamalla alle isommat nakit.
Muuten ihan asiallisen näköinen käyttöauto, ja tunnettua lujaa Toyota laatua. Katu-uskottavuutta parantais kummasti karjapuskurin, lisävalojen ja sähkövinssin asentaminen keulaan, ja putkihässäkkä lavalla ei ainakaan rumentaisi kokonaisuutta!
Muistelisin noista mallaista tuhotun vaihdelaatikoita, kun on ajettu pitävällä pinnalla neliveto päällä ja oliskohan ollut vielä vitonen silmässä!
Näissä kun ei ole keskitasauspyörästöä, vaan voimansiirto etuperään otetaan vaihdelaatikon kyljessä olevasta jakovaihteistosta. (dealer: menikö tekninen kuvaus oikein)
Näissä kun ei ole keskitasauspyörästöä, vaan voimansiirto etuperään otetaan vaihdelaatikon kyljessä olevasta jakovaihteistosta. (dealer: menikö tekninen kuvaus oikein)
No onpas hi luxi miehet laiskoja ruksimaan varustelistaa .Viimeset 15 vuotta puljannut vähemmän tai enemmän dieselin hajuisten rungollisten autojen parissa,ja ei oo tullut vastaan muuta tojotaa noilla mittareilla kuin 4runner .Harju kirjoitti:
On saanut hiluksiinkin toyotan mittarit varustelistaan ruksittu
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Se on nii helppo vaihtaa,ei se voi teilläkään työ kolme ja puolsattaa maksaa .dealer kirjoitti: Etukardaaneita on joitain vaihdettu, maksaa jottai 800.
http://tml4x4.com/index.php?main_page=p ... cts_id=218
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Jaa vai hyppykiikku? Ei tosiaan ole! Auto on erittäin hiljainen ja pehmeä ajella. Ja pienen eron huomasin tuossa äänieristyksessä. Autossa on paksut kangasmatot . Muistaakseni alkupuolen hiluissa oli semmoiset muoviset , helposti pestävät. Välityksistä en tiedä vielä mitään sillä >95 uudemmissahan on erilaiset , kuin ensimmäisissä? Tämä on vuosikertaa-93 ja kulkee ihan kivasti.
Kankee se tosiaan on! Vaatii lentokentän ,kun napalukot on kytketty ja puiden kiertoon toi ei sovellu. Ja mitä katu-uskottavuuteen tulee , niin sitä ehostetaan , kun keretään. Ongelma on tällä hetkellä , että auto on leimattu paketti-autoksi? Pitää ens viikolla mennä konttorille ja ruveta muuttamaan sitä maasto-autoksi , jolloin rakentelu on vapaampaa? Sillä toihan täyttää myös ne vaatimukset , joita siihen edellytetään. Tai pitäiskö kokeilla katsastaa henkilö-autoksi , jolloin lankeaa jonkinlainen vero? sen suuruutta pitää tiedustella "akesta" Minkä mukaan verotetaan tuommoista?
Autossahan on rullavyöt ja penkit takana , joten... Ja dieselkäyttömaksua ei tarvii pelätä. Ja moottorihan ketjuvetoinen kone tuttu bensa hiasesta ja kylkeen laitettu ruisku. Maalaukseen auto menee ehkä jo ensiviikolla , jos kerkeen tekeen?
Kankee se tosiaan on! Vaatii lentokentän ,kun napalukot on kytketty ja puiden kiertoon toi ei sovellu. Ja mitä katu-uskottavuuteen tulee , niin sitä ehostetaan , kun keretään. Ongelma on tällä hetkellä , että auto on leimattu paketti-autoksi? Pitää ens viikolla mennä konttorille ja ruveta muuttamaan sitä maasto-autoksi , jolloin rakentelu on vapaampaa? Sillä toihan täyttää myös ne vaatimukset , joita siihen edellytetään. Tai pitäiskö kokeilla katsastaa henkilö-autoksi , jolloin lankeaa jonkinlainen vero? sen suuruutta pitää tiedustella "akesta" Minkä mukaan verotetaan tuommoista?
Autossahan on rullavyöt ja penkit takana , joten... Ja dieselkäyttömaksua ei tarvii pelätä. Ja moottorihan ketjuvetoinen kone tuttu bensa hiasesta ja kylkeen laitettu ruisku. Maalaukseen auto menee ehkä jo ensiviikolla , jos kerkeen tekeen?
big jopo
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Huh huh notta nämä vielä maksaa, tuntuu minun mielestä järkevältä ostaa kymmenenkin vuotta uudempi jos noin hyvin hintansa pitää.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1492907
Kyllä minä ehkä kuitenkin ostaisin http://www.nettiauto.com/1322926
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1492907
Kyllä minä ehkä kuitenkin ostaisin http://www.nettiauto.com/1322926
Ei ollut puhe työn vaan kardaanin hinnasta.Se on nii helppo vaihtaa,ei se voi teilläkään työ kolme ja puolsattaa maksaa
Pääsääntöisesti osat otetaan Ylivieskan liikkeistä koska ympärimaata tilattujen kanssa ei ole ollenkaan mukavaa jos sattuu ongelmia ja jotain pitäisi saada takuuseen.
(Edit: Ylläoleva ei liity mitenkään Kilanderin linkittämään firmaan.)
Tahtoo sanoa että kardaanit on ostettu joko VW tai Toyota-liilkkeestä.
Toinen olennainen asia on se että osa saadaan seuraavaksi aamupäiväksi jos suinkin mahdollista.
Tosin tuossa on jo hintaeroa niin paljon että maksajan kannattaa ottaa pieni riski ... eikä korjaamolle ole juuri merkitystä mistä tuo osa otetaan vaikka sen tilaisi korjaamokin, katteet on melkein nollassa merkkiliikkeitten kanssa asioidessa.
Viimeksi muokannut dealer, 08.9.2007 18:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nooh? Tähän voi vai sanoa , että ESSOLTA saa lisää ja ei oo tietääkseni kortilla suomessa toi bensa! Ei se vie yhtään enempää kuin m103 tms... Moottori!J.T.S kirjoitti:Hilukseista ja taroista en tiijä, mutta semmonen 90-luvun isolohkopensa lava kingkäppi oli ainakin varsin taloudellinen, nelikkona siis. Sillä ei parikymppiä sataselle olluna temppu eikä mikkään.jari_w123 kirjoitti:Varmasti taloudellinen laite tuo bensa taro tai hiluxi .
Jokaisen auton saa viemään pirusti jos ajo tyyli mallia "teini" eli joka lähdössä talla pohjaan ja sit jarrua? Mutta jos kuitenkin topikkia lukenut aikaisemmin niin ne kahvit on tarjolla kakun kera lumipyry päivänä jokaiselle meseläiselle! ( ei matikit ja ml:t)
big jopo
Naapurilta löytyy 90-luvun alun hailuksi nuilla mittarreilla tokikaan en ole missään muussa nähnytkilander kirjoitti:No onpas hi luxi miehet laiskoja ruksimaan varustelistaa .Viimeset 15 vuotta puljannut vähemmän tai enemmän dieselin hajuisten rungollisten autojen parissa,ja ei oo tullut vastaan muuta tojotaa noilla mittareilla kuin 4runner .Harju kirjoitti:
On saanut hiluksiinkin toyotan mittarit varustelistaan ruksittu
Sotketaan soppaa... Kaverin mazdassa (eri autohan se on, mutta) oli myös karvalakki mittaristo. Olikohan se 2.0 bensa, pickup ja samaten työmaan entinen b2600:nen oli karvalakki mallistoa.kilander kirjoitti:Bensa hiluxia en oo ikinä nähnyt,sovitaan että siinäkin on luxus mittaristo .
Oliskohan kuitenkin kysymys siitä lompuukista ja sen paksuudesta