Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

HVM kirjoitti:se on varsin pohjustettava sillä joustoaineella ennen maalausta. Pitääkö se karhentaa ennen pohjustusainetta? Vai mitä jousto/tartunta-ainetta se nyt sitten onkaan... :roll: Lähiläävästä löytyy Kingin kamaa paukkupullossa, välttääkö se tarkoitukseen?

Takapuskurissa on maali kestänyt, eli voinen maalata entisen värin päälle?
Kyllä tuo kingin aines tuntuis olevan samanoloista kuin nuo muutkin pohjusteet, olen sitä itekkin joskus käyttänä. Hiomapaapperilla vaan karhennus, oliskohan joku 320 sopiva karkeus :roll: ja pohjuste ja väri perään. Jos takapuskurissa on ehjä maali, niin riittää sen hionta mataksi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

ahonen v kirjoitti: Kyllä tuo kingin aines tuntuis olevan samanoloista kuin nuo muutkin pohjusteet, olen sitä itekkin joskus käyttänä. Hiomapaapperilla vaan karhennus, oliskohan joku 320 sopiva karkeus :roll: ja pohjuste ja väri perään. Jos takapuskurissa on ehjä maali, niin riittää sen hionta mataksi.
Tjoo. Ei vaikuta ylitsepääsemättömän vaikealta - edes näille järjenlahjoille. :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se etu puskuri on maalattu jälkeen päin,ja sen PITÄS olla uusittu :roll:
siihen ei ainakaan ole laitettu mitään pohja aineita kun maalit irtoo levynä :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti: Onko punamusta Jetta kyllin amis, eikö se pitäs olla kokopunanen? :(
No meillähää on Jawat punamustii ja Kolossi-kuski Kaapoki sano jotta on ärtsyn väriset. :idea:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

touhottaja kirjoitti:se etu puskuri on maalattu jälkeen päin,ja sen PITÄS olla uusittu :roll:
siihen ei ainakaan ole laitettu mitään pohja aineita kun maalit irtoo levynä :lol:
No näin oletinkin. Tosiaan pesurilla kun pyyhkäsee, niin pihamaa on täynnä maalilevyjä. :lol:

Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti: Onko punamusta Jetta kyllin amis, eikö se pitäs olla kokopunanen? :(
No meillähää on Jawat punamustii ja Kolossi-kuski Kaapoki sano jotta on ärtsyn väriset. :idea:
Kaapoa ei kannata välttämättä aina niin tosissaan ottaa, onhan sillä kato itellään esim. tämmöset kuteet päällä. Melekonen tyylitaju. :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no nyt ajelen hyvin ilmastoidulla ajokilla on mp-3soitin xseon valot kaikki mahdolliset tehostimet pehmoinen jousitus tehokas äänieristys ja vääntöö joka lähtöön niin ja tietysti automaatti vaihteet :D



http://kuvablogi.com/nayta/673791/
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

touhottaja kirjoitti:no nyt ajelen hyvin ilmastoidulla ajokilla on mp-3soitin xseon valot kaikki mahdolliset tehostimet pehmoinen jousitus tehokas äänieristys ja vääntöö joka lähtöön niin ja tietysti automaatti vaihteet :D



http://kuvablogi.com/nayta/673791/
Aivan. Laitahan ässä iskuun ennen pakkasia, ettet vaan vetäse tunalla pahkoja. :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laatikko hyväävauhtia menossa kasaan mutta saamari unohin etummaisen jarrupannan asennon :kele: lusku dokki lupas selvittää asiaa :D onhan mulla kolmaskin laatikko mutten kehtaa purkaa ja kahtoo siitä,paitsi jos lusku dokki ei muista millään kummin päin se tulee :supersad: :kele:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mitäs muuta sie tarviit? Samalla kun käyt täällä niin kaikki remontissa tarpeellinen mukaan kerralla :idea: Miten maali, ohenne, kovetin, tinneriä vehkeitten pesuun (Vesa! ei vaan maalausvehkeitten :ope: ), eikös se tinneri käy rasvanpoistoaineesta maalattavalle pinnalle?

Meneekö maali 2-1-1 suhteella kynäruiskusta läpi? Audimies?

Pohjalle olis varmaan hyvä laitta happopohjamaali, kestäis paremmin ruostetta vastaan.

Karhunkieltä, eikös se toimi kun ohkasella karhunkielellä pyyhkäisee maalipinnan ennen sumurajan tekoa ja sitten hiomatahnalla kiillottaa sen. Joko kestää seuraavana päivänä kiillotella vai pitäskö antaa kovettua pitempään?

Leveetä maalarinteippiä, ei tarvii niin paljoa suojata paperilla.

Muuta?
Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

CDTA kirjoitti:Pohjalle olis varmaan hyvä laitta happopohjamaali, kestäis paremmin ruostetta vastaan.
Joo tai 2k-epoksi. Mie oon suhhuutellu sinkkiäki.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No katotaan nyt millon kerkiää Karjalan piäkaupunnissa käymään. Eiköhän se silikonin poisto oo parempi aine rasvanpoistoon? Tinneri taitaa sulattaa maalia?

Sinkkiä löytyy kotoa.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Rässi66 kirjoitti:
CDTA kirjoitti:Pohjalle olis varmaan hyvä laitta happopohjamaali, kestäis paremmin ruostetta vastaan.
Joo tai 2k-epoksi. Mie oon suhhuutellu sinkkiäki.
elekee ihmeiset laittako sinkkiä maalipinnoille. kaverin autosta kiehahti sinkkipaikat maalarilla ollessa. tartti raapia pellille asti uusiks. automaalari tuumas et kyllä sinkki käy auton pohjaan mut ei pintapelleille.. happo tai epoksi kyl käy.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Niin ja mulla kiehu kitti Wyrttin sinkin päällä. Kyllä tarkkana saa olla (ja olishan sen etiketinkin voinu lukee)
Pro HVM
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

HVM kirjoitti:No katotaan nyt millon kerkiää Karjalan piäkaupunnissa käymään.

Joo mutta se on siinävaiheessa myöhästä alkaa näitä pähkäilemään :wink:
HVM kirjoitti:Eiköhän se silikonin poisto oo parempi aine rasvanpoistoon? Tinneri taitaa sulattaa maalia?
Voi hyvinkin olla noin.

TÄMÄ on se "somali" mistä oli puhetta.
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Justjuu, samasta asiasta puhuttiin. Ihan on laikka kuin ******* tukkaa. :shock:
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Jos vähän offtopicia sallittaneen niin kysyisin Audimieheltä minkälainen se virallinen pakoputkensangan työkalu on? Ite oon käyttänyt aina sitä 3h taktiikkaa :lol:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4394
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No helvata,etuvanteesta vaan kuva,mites takana,onkos paljonkin levveemmät.
Ja tuolleen tasapainottajalle :arsespank: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

MJF kirjoitti:virallinen pakoputkensangan työkalu on? Ite oon käyttänyt aina sitä 3h taktiikkaa :lol:
Aatimiehen puolesta vastaan.
Kerran kauan sitten näin kyseisen työkalun :shock: muistikuvan näätte alapuolella :lol:
Kuva
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pakoputken liittämisessä pakosarjaan ei tarvita mitään työkalua, tarvitaan vanha tuulettinen remmi, mahdollisimman ohut eli just semmonen kun on 2 golffissa/jettassa.

Mene seisomaan tulipellin päälle, pujota tuulettimen remmin pakoputken kiinnitysjousen sakaraan. Tukeva asento ja vedä jousi paikalleen.

Huom ! Olisi hyvä olla kaveri siinä takana jos remmi pettää niin ei lennä seljälleen. Tosin voimaa ei tarvita loppujen lopuksi kovinkaan paljoa ja HVM on sen verta notkea kaveri, että heittää siinä vaan voltin ilmassa jos tipahtaa alas.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

puuhapena kirjoitti: elekee ihmeiset laittako sinkkiä maalipinnoille. kaverin autosta kiehahti sinkkipaikat maalarilla ollessa.
Taitaa olla kiinni sinkkimaalistakin. Itse laittelin jotain..hmm. ZN171..tai merkki oli jotain tuon tapaista. Hyvin pysyi maali ja näköjään ruostekin loitolla. reilu 5 vuotta sitten maalattu eikä pilkkuakaan ruostetta korjausten kohdalla. Itse kyllä kartan kaikkea sprayllä maalausta, sen päälle usein hankala saada mitään ilman kiehumisia.

No epoksia itsekin laitan seuraavaksi, jotain teollisuudessa käytettävää myrkkyä varmaan löytyy tuolta....Ainoa miinus siinä pitkä, päivän parin kuivumisaika.

Niin ja moitten mustien osien maalaaminen punaiseksi on sitä amista 8) Anna vaan olla noin. Mustan osan voi ehostaa uuden veroiseksi pienellä lämpökäsittelyllä 8)
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sinkki- ja happomaalin ja seuraavan maali- tai pakkelikerroksen välissä pitää olla "eristeväri". Se on maalarin tyhmyyttä jos hioo sen eristeen puhki eikä ruiskuta uutta hiontaväriä väliin :twisted:

...ja kyllä on maaleissakin eroa mutta ei kannata ottaa riskiä.

Justiinsa eilen pakkeloin mursua sinkin päälle, väliin tuli hiontaväri, joka oli spraypurkissa, mutta kyljessä luki, jotta ammattikäyttöön. Hienon viuhkan antoi se purkki.

Aika nopeata tehdä. Sinkki kuivuu 30 min, kitti 30 min ja hiontaväri 30 min, ajat max aikoja.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu, tottakai minullakin hinkkaväri tuli niihin kohtiin mitä korjailin. Tai eipä 124:sessa ruostetta tietenkään ollut 8) Noita ylimääräisiä hiluja vaan poistelin.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

AM kirjoitti:Juu, tottakai minullakin hinkkaväri tuli niihin kohtiin mitä korjailin. Tai eipä 124:sessa ruostetta tietenkään ollut 8) Noita ylimääräisiä hiluja vaan poistelin.
joo toi oli ihan yleinen kommentti, ei sinulle, ettei käy kuten mulle kävi kastenvagenia maalatessa. Vedin sinkkipohjamaalilla koko kaulan punaseksi. Sitten marjapuuron punaista pintamaalia telatessa havaitisn miten koko kaulan maali kupli pois --> ja ei kun paljaalle pellille.

Pitäähän nyt w124.ssä ruostetta olla, että tietää sen nähneen elämää lähes yhtä paljon kuin itse.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

veskola kirjoitti: Pitäähän nyt w124.ssä ruostetta olla, että tietää sen nähneen elämää lähes yhtä paljon kuin itse.
Noo..kyllä siinä nyt on. no sallittakoon se kun mittarissa kohta 800tkm ja ikää 18V. Tosin eipä siltikään ruostetta kuin parissa kohti, varmaankin menee auto työn alle talvella joiten näitä pohjan tekohommia pitää taas alkaa muistelemaan 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Se on muuten kiinni sinkkimaalista, mikä kestää kiehumatta epoksin ja mikä ei. C:n takakaari on tästä viimeisin osoitus. :idea: Hyvin kesti pelkän sinkin päälle paukkupullo-röppö. :twisted:

Veskolan pakoputken asennusvinkki on hyvä ja kaikenkaikkiaan totuudenmukainen :lol: , mutta valitettavasti putkea ei tarvitse irrotella eikä kiinnitellä. :( Vuoto on etuputken ja keskiputken välisessä saumassa, klemmari on lähtenyt lentoon. :shock:

No entäs nyt? :shock:

Kuva

Kuva

Kuva

Ruosteet alta pois, nurkan reikään sinkkiä ja pakkelia, ja päälle paukkupulloryppymassa. Kohta maalataan. :twisted:

P*rkeleen paukkupullo räkii runsaasti, mutta sepä ei onneksi tässä Turhapuro-sarjassa merkkaa mitään. :idea:

Vrankvurtin thyyning-show, here i come. :idea:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Oma hommansa... tuo kuvien ottaminen, siirtäminen koneelle, siitä photobuckettiin ja vielä sitten linkittää tänne... 8)

Vaan kun ajattelee ennenvanhaan, milläs olisi saanut samat hienot Jetta-kuvat jaettua tällekin porukalle.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Niinhän se on, mutta kun sitä mielellään jakaa näin sosiaalisena ihmisenä kokemuksensa ja tekemisensä - ehkä jopa vähän liiankin hanakasti. :shock: :lol:

Votopukissa on 2 eri mitälie laatikkoa tai tiliä, ja niissä on jaossa parituhatta otosta. Millonkahan ne sanoo jotta kiitos piisaa? :shock:

Kopastaanpas onko massa kuivaa :idea: :arrow:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Kärsiihän sitä kiveniskumassaakin hioa, ainakin pahimmat mällit matalammaks.
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

CDTA kirjoitti:Kärsiihän sitä kiveniskumassaakin hioa, ainakin pahimmat mällit matalammaks.
Njaa? Eipä ole tullut koskaan mieleen, koska tällä pajalla käytetään yleensä noin 1 min 12 sek. kuivumisaikaa. 8) :lol:

No katotaan nyt miltä tuo kuivana näyttää, että puukotetaanko vaiko nou. :idea:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kuivumisaika vaikuttaa liian pitkältä, täällä etelässä tuppaa riittämään 29sek. Siinä samalla voi nykästä hermopäissään 3 norttia ja ihmetellä että eikö se ikinä kuivu. :wink: (ne tupakit palaa siinä puolenkymmenen ja 40.000 watin lämpöpuhaltimen säestyksellä niin nopiaan) :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”