uusi akku pitäis saada
uusi akku pitäis saada
pitäs 124 300 dieseliin uusi akku ostaa kun entinen hyytyi kerta laakista
paikallisista liikkeistä kävin kysymässä niin toisesta paikasta saisi 120e vartan blue dynamic 90ah akkua 1vuoden takuulla,100ah akulla mukamas hintaa jo 200e
toisessa liikkeessä tyrkytettiin hankookin 100ah kalsium lyijy akkua hintaan 100e 2 vuoden takuulla.
kylmäkäynnistys virroissa eroja,hankook 395a ja varta 700a luokkaa.ilmoitteleeko valmistajat nämä kylmäkäynnistysvirrat vähän omien mittaustapojen mukaan vai mistä moisia eroja?
hankookia olen kuullut moitittavan että ei välttämättä kannattais sekaantua onko kellään kokemuksia?vai ostaisko suosiolla tuon vartan kuten vähän sen kannalle olen kääntymässä ?
paikallisista liikkeistä kävin kysymässä niin toisesta paikasta saisi 120e vartan blue dynamic 90ah akkua 1vuoden takuulla,100ah akulla mukamas hintaa jo 200e
toisessa liikkeessä tyrkytettiin hankookin 100ah kalsium lyijy akkua hintaan 100e 2 vuoden takuulla.
kylmäkäynnistys virroissa eroja,hankook 395a ja varta 700a luokkaa.ilmoitteleeko valmistajat nämä kylmäkäynnistysvirrat vähän omien mittaustapojen mukaan vai mistä moisia eroja?
hankookia olen kuullut moitittavan että ei välttämättä kannattais sekaantua onko kellään kokemuksia?vai ostaisko suosiolla tuon vartan kuten vähän sen kannalle olen kääntymässä ?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viesti:
Olet! Ekakertaa Kato oikea akku on optimajone77 kirjoitti:täh olenko taas väärässähv kirjoitti:itellä paljon kokemusta exidestä ja EN voi suositella
mitä vikaa exidessä on
onko joku parempi akkukin olemassa niin mikä ei ainakaan genolite
http://www.flinkenberg.fi/elektroniikka ... ptimat.htm
big jopo
Minulla on varmaan nyt tänä talvena akun vaihto kans edessä, pari vuotta jo kituutellut tuolla vanhalla. Parinkympin pakkasilla ei inahdakkaan, mutta selvitty on kuitenkin tähän asti. Ajattelin hakea Veholta ihan tuon aidon Mercedes-lyijyakun, mitähän se oli 150e pintaan (100Ah). Joskus kyselin tuosta täällä tai toisella foorumilla ja kehuttiin ihan hyväksi.
® Mesen Porkkana-klubi
Tuota vartan sinistä voisin myös kehua. Niitä on kaksi (74Ah) ollut traktorissa jo 6 vuotta. Vielä ei ole mitään väsymisen merkkejä, vaikka joskus pakkasella joutuu tosi testiin. Toisessa traktorissa on ihan tavallinen varta (140Ah) ja akku on vuodelta 97. Ei enää elämänsä vedossa, mutta apuvirtaa ei ole vielä tarvittu. Kestäviä nuo tuntuvat olevan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
jaahas, jos kerran hankookin akut ovat tuota luokkaa niin taitaa täälläkin joku joutua ennen talvea akku kaupoille ja mulla kun niitä on kaks tuolla pellin allaPerttu K kirjoitti:Mitä tuohon hankookiin tulee, niin toimii muuten, mutta on pakkasessa aika hiljainen. Pyörittää kyllä, mutta niin hitaasti että ei tahdo syttyä. On siis aika hyödytön pakkasella.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B