Tuore ja onnellinen Mersun omistaja ymmällään
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.10.2007 22:09
- Paikkakunta: Kerava
Tuore ja onnellinen Mersun omistaja ymmällään
Tervehdys,
tulin hankkineeksi elämäni ensimmäisen mersun mallia 200D vm 83. Laite on loistokunnossa, ajettu rapiat 650 tkm - kone vaihdettu puolimatkassa. Punaruskea ylpeyteni on kotoisin suolaamattomien teiden Lapista eikä ruosteesta ole siis tietoakaan.
Kun en ole moista ennen omistanut eikä käsikirjaakaan myyjältä enää löytynyt, olen joutunut tutustumaan nippeleihin ja nappeihin ihan käsikopelolla - useimpiin onkin löytynyt järkiperäinen selitys ja käännettäessä/painettaessa aina jotain on alkanut palaa, pyöriä tai liikkua.
Mutta. Mikähän mahtaa olla se kojetaulussa ratin vasemmalla puolella oleva muovisen avaimenperän näköinen vipstaaki, joka pyörii käännettäessä mutta mitään reaktiota ei ole havaittavissa?
tulin hankkineeksi elämäni ensimmäisen mersun mallia 200D vm 83. Laite on loistokunnossa, ajettu rapiat 650 tkm - kone vaihdettu puolimatkassa. Punaruskea ylpeyteni on kotoisin suolaamattomien teiden Lapista eikä ruosteesta ole siis tietoakaan.
Kun en ole moista ennen omistanut eikä käsikirjaakaan myyjältä enää löytynyt, olen joutunut tutustumaan nippeleihin ja nappeihin ihan käsikopelolla - useimpiin onkin löytynyt järkiperäinen selitys ja käännettäessä/painettaessa aina jotain on alkanut palaa, pyöriä tai liikkua.
Mutta. Mikähän mahtaa olla se kojetaulussa ratin vasemmalla puolella oleva muovisen avaimenperän näköinen vipstaaki, joka pyörii käännettäessä mutta mitään reaktiota ei ole havaittavissa?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juuh. AIka hidas välitys siinä kyllä on, ei se ihan parista asteesta koneen kiepit vielä vaihdu.jone77 kirjoitti:Käsi kaasu .
Siitä menee vaijeri tai ainakin pitäs mennä kaasuvivustoon , muistaakseni pystyy säätämäänkin .
Onnea ostokselle ja tervetuloa joukkoon huimaan
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.10.2007 22:09
- Paikkakunta: Kerava
Kiitoksia ystävällisistä toivotuksista ja ripeistä vastauksista,
tämähän sähäkkä foorumi on
Hyvä tietää, luulin jo löytäneeni ensimmäisen vian...
Ja tietämykseni ohuuden näin paljastuttua jatkokysymyksen varmaan arvaattekin: mihinkähän tarkoitukseen tätä käsikaasua on tarkoitus käyttää?
tämähän sähäkkä foorumi on
AIka hidas välitys siinä kyllä on
Hyvä tietää, luulin jo löytäneeni ensimmäisen vian...
Ja tietämykseni ohuuden näin paljastuttua jatkokysymyksen varmaan arvaattekin: mihinkähän tarkoitukseen tätä käsikaasua on tarkoitus käyttää?
Kuvittele vanhan bensakoneen ryyppy. Nyt siirry ratin taakse ja jatka edellä annetuilla tiedoilla.
Isäukko osti ulkomaan komennukselta uutena vm. 82 w123 240D:n. Ajoi sillä 20 vuotta. Arveli ehkä yhden käden sormilla laskettavan määrän kertoja käyttäneensä ko. vipstaakia. Tarpeellinen siis.
-Fantasos-
Isäukko osti ulkomaan komennukselta uutena vm. 82 w123 240D:n. Ajoi sillä 20 vuotta. Arveli ehkä yhden käden sormilla laskettavan määrän kertoja käyttäneensä ko. vipstaakia. Tarpeellinen siis.
-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Juu, minullakin oli diesel-pystäri joskus, mutta eipä sitä hantaakia oikeastaan koskaan tarvi.
Mutta, olen sen verran laiska raaputtelemaan laseja, että laitan lenkkarin kaasupolkimelle ja polttelen tupakan, niin lasit on yleensä "raaputettu".
Tulin siihen tulokseen että hantaaki on diisselimersussa juuri ikkunoiden raaputtamista varten.
Mutta, olen sen verran laiska raaputtelemaan laseja, että laitan lenkkarin kaasupolkimelle ja polttelen tupakan, niin lasit on yleensä "raaputettu".
Tulin siihen tulokseen että hantaaki on diisselimersussa juuri ikkunoiden raaputtamista varten.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.10.2007 22:09
- Paikkakunta: Kerava
No niin, tuo ryyppy-vertaus tuo mieleen muistumia liki 30 vuoden takaa, sellainenhan oli niissä ensimmäisissä kinnereissä, joita nuorena miehenä tuli hinattua pihaan pientä laittoa varten Ja nyt kun asia selvisi, niin ko. värkin käyttö & säätö löytyi jo Alfamerin manuaalistakin. Aamulla kokeilin rohkeasti ja toden totta - tyhjäkäynnissä oli havaittavissa lievää muutosta.
Jatkan perehtymistä tähän vanhan hyvän ajan arvokkuutta henkivään herrasmiehen kulkuvälineeseen ja suurella todennäköisyydellä palaan utelemaan lisää
Jatkan perehtymistä tähän vanhan hyvän ajan arvokkuutta henkivään herrasmiehen kulkuvälineeseen ja suurella todennäköisyydellä palaan utelemaan lisää