Kirkkaampaa kun helvetin kiirastulessa??

Vastaa Viestiin
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Kirkkaampaa kun helvetin kiirastulessa??

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Mulla on visio: Asennan tuohon w 124:ääni tuollaset kristalli valot, ja kaasupurkaus polttimet niihin. Kallista tuningia... mutta...

Valoteho kuulema lisääntyy kristalli valoilla ja kaasu purkausvaloilla. Aattelin että ne molemmat yhessä on niinkuin valot potenssiin 2.

Oonko siis nyt ihan väärässä? Onko kukaan kokeillut tätä? ja onko kenelläkään tietoa, miksi minun kannattaisi jättää kokeilematta se (Kai se on suomessa laiton kaikkien ihan virallisten lakien mukaan..)

Tällasta tuli mieleen. Valoa ei koskaan ole liikaa ja W124:n klassiseen keulaan ei lisävalot sovi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

W124 klassiseen keulaan sopivat mielestäni lisävalot paremmin kuin kristallivalot, ellei autoa ole tuunattu läpeensä.

Mitä minulla on kokemuksia kristallivaloista niin valoteho niillä on per*eestä, eli huonot valot. :(
wiimax.fi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Paa mieluummin tällaiset lisäpitkäumpiot :wink:
Riittävän hyvin näkee noilla,eikä tarvitse ämpäreitä laitella nokalle :ää:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

ei muutakuin 3 pään kokoista lisävaloa keulille :wink:
BMW E31 V12
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

stanger kirjoitti:ei muutakuin 3 pään kokoista lisävaloa keulille :wink:
Kun noita "kolmivalojärjestelmiä" on alkanut ilmaantumaan Suomenkin kilvissä olevien autojen keulalle, niin olen alkanut ihmettelemään, onko tieliikennelakiin todella tullut jokin muutos :?: Tuo kun nyt on 100 kertaa näkyvämpi "rikos" (jopa polizei saattaa huomata) kuin muuten vain liian paljon luxeja :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niistä autoista joissa on 3 isoa lisävaloa keulilla 99 % on myös parkkivalot niissä lisävaloissa.

Kaikki (100 %) sellaisen valopatterin omistajat ovat liikuttavan yksimielisiä; Suomen laki on ääliömäinen kun kieltää ne parkit, ne kun ovat liikenneturvallisuuden kannalta välttämättömät koska pitävät umpion lasin sulana hankalassa kelissä.

Ja heistä 99% ajaa kilometreistään 99% iltaisin kaupunkien katuvaloalueilla, ns. pil*urallia. :lol:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

dealer kirjoitti:Niistä autoista joissa on 3 isoa lisävaloa keulilla 99 % on myös parkkivalot niissä lisävaloissa.

Kaikki (100 %) sellaisen valopatterin omistajat ovat liikuttavan yksimielisiä; Suomen laki on ääliömäinen kun kieltää ne parkit, ne kun ovat liikenneturvallisuuden kannalta välttämättömät koska pitävät umpion lasin sulana hankalassa kelissä.

Ja heistä 99% ajaa kilometreistään 99% iltaisin kaupunkien katuvaloalueilla, ns. pil*urallia. :lol:
tuossa on kyllä vinha perä,mutta on niitä sellaisiakin ihmisiä jotka oikeasti niitä tarvitsevat.. :D
Henkilökohtaisesti olen lainkuuliainen ihminen,mutta tuota Suomen valosäännöstä en ymmärrä :evil: :roll: joten tässä asiassa olen valmis "rikkomaan" lakia.
Kaikkein paras olisi jos myös lisälyhyitä valoja saisi vielä käyttää (uudemmissakin) autoissa...jos on tehokkaat kaukovalot niin tahtoo olla että sokeus tulee kun pitää lyhyille pudottaa..
Painotan vielä että valoja tulisi osata käyttää OIKEIN.
BMW E31 V12
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Niin. Kyllähän itsekin mielelläni pistäisin tarpeeksi valotehoja keulille, mutta sitä yrittää olla lainkuuliainen, paitsi silloin, jos sattuu puhelin soimaan kesken ajon tai on vain muuten kiire (eli aina) :lol:

Minä vain olen joskus aiemmin jopa kuullut tapauksista, joissa on sakotettu kolmannesta lisävalosta, mutta tänäpänä niitä tulee jatkuvasti vastaan, eli ilmeisesti ei sakoteta. Eli tämäkin laki taitaa käytännössä olla samaa sarjaa kuin handsfreepakko tai polkupyöräkypäräpakko :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Valokuvio on varmaan päin seiniä tuommosessa setissä. En oikein usko että xenon-valossa valo lähtee samasta kohdasta kuin halogeenipolttimossa. Näinpä umpion heijastin ei sitten toimi oikein, koska valonlähde on väärässä paikassa.

Lisäksi nuo kristallivalot on suunniteltu näyttämään hyvältä, ei näyttämään hyvin...
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29224
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että joku laittaa 3 isoa valoa autonsa keulille, itselläni on kaksi. (ei, ei ole parkkeja niissä) :D

Minäkin epäilen H4 - Xenon - setin toimivuutta.
Pitkien ja lähivalojen vaihto on toteutettu niissä niin että polttimoa siirretään umpiossa, voiko noin saada oikeanlaista valokuviota edes teoriassa ? :?
Avatar
vhkala
Viestit: 154
Liittynyt: 28.1.2006 22:23
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Juu kyllä. Tuo kolme lisäkaukovaloa on kyl mielestäni ruattalaisten hommia, laitetaan me Suomalaiset niitä vaan 2 kpl ja ollaan miehekkäämmän näköisiä 8)
Itse laittaisin xenonit niin jotta lähivalo xenonilla (palaa kokoajan) ja kaukovalo vaikka lisäpaiskareilla( 2 kpl). Luulis sit jo näkevän.
Olis paremmin hallittavissa tuo xenonin valokuvio ettei turhaan häikäise muita. :director:

Jotta noin taasen 8)
XENON Tulkoon valkeus
ce300
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2006 13:44

valoista

Viesti Kirjoittaja ce300 »

Ennen lisävaloja kannattaa mesen valoihin laittaa relet väliin, ohjaus omista valopiuhoista ja akusta releelle virta!!! Saat valotehoe paljon lisää ja tämä tieto on fakta se helppo kokeilla kun syötät toiseen lamppuun virran akulta ja vertaat eron, se on iso!!!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10709
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itsellänihän on kaksi ämpäriä keulalla. Pääasiassa ajelen korpitaivalta, jossa valoa ei ole koskaan "tarpeeksi". Nyt kävi mielessä, että laitan kolmanneksi valoksi keskelle komian ämpärin kokoisen pistevalon. Tämä valo voisi olla vaikka omalla katkaisijalla, niin ei menis kanssa autoilijoiden näkö ihan kokonaan... En tiiä, Suomen valoasetukset on ärseestä...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Re: valoista

Viesti Kirjoittaja HVM »

ce300 kirjoitti:Ennen lisävaloja kannattaa mesen valoihin laittaa relet väliin, ohjaus omista valopiuhoista ja akusta releelle virta!!! Saat valotehoe paljon lisää ja tämä tieto on fakta se helppo kokeilla kun syötät toiseen lamppuun virran akulta ja vertaat eron, se on iso!!!
Ässässä tehtynä kyseinen kytkentä. Täyttä totta.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuin myös omassa farkussa on näin tehty. Ja lisänä on vedetty akulta myön uusi MAADOITUS lamppujen kannoille.

Jos vaivautuu vetämään uudet johdot releiden kautta valoille niin vetäkää ihmeessä myös uudet maajohdot. :D jännitehäviöitä on myös maadoituksen puolella mutta ei ehkä niin suuressa määrin kuin plussajohdossa. Liitoksien vähyyden vuoksi.

Omassa on auton omat maajohdot toiminnassa ja rinnalla akusta vedetty uudet suoraan polttimoiden Miinus-napaan.
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Re: valoista

Viesti Kirjoittaja Hannu »

HVM kirjoitti:
ce300 kirjoitti:Ennen lisävaloja kannattaa mesen valoihin laittaa relet väliin, ohjaus omista valopiuhoista ja akusta releelle virta!!! Saat valotehoe paljon lisää
Täyttä totta.
Mika.T kirjoitti:Jos vaivautuu vetämään uudet johdot releiden kautta valoille niin vetäkää ihmeessä myös uudet maajohdot.
muistakaa kunnon liitännät
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”