Kirkkaampaa kun helvetin kiirastulessa??
Kirkkaampaa kun helvetin kiirastulessa??
Mulla on visio: Asennan tuohon w 124:ääni tuollaset kristalli valot, ja kaasupurkaus polttimet niihin. Kallista tuningia... mutta...
Valoteho kuulema lisääntyy kristalli valoilla ja kaasu purkausvaloilla. Aattelin että ne molemmat yhessä on niinkuin valot potenssiin 2.
Oonko siis nyt ihan väärässä? Onko kukaan kokeillut tätä? ja onko kenelläkään tietoa, miksi minun kannattaisi jättää kokeilematta se (Kai se on suomessa laiton kaikkien ihan virallisten lakien mukaan..)
Tällasta tuli mieleen. Valoa ei koskaan ole liikaa ja W124:n klassiseen keulaan ei lisävalot sovi.
Valoteho kuulema lisääntyy kristalli valoilla ja kaasu purkausvaloilla. Aattelin että ne molemmat yhessä on niinkuin valot potenssiin 2.
Oonko siis nyt ihan väärässä? Onko kukaan kokeillut tätä? ja onko kenelläkään tietoa, miksi minun kannattaisi jättää kokeilematta se (Kai se on suomessa laiton kaikkien ihan virallisten lakien mukaan..)
Tällasta tuli mieleen. Valoa ei koskaan ole liikaa ja W124:n klassiseen keulaan ei lisävalot sovi.
Paa mieluummin tällaiset lisäpitkäumpiot
Riittävän hyvin näkee noilla,eikä tarvitse ämpäreitä laitella nokalle
Riittävän hyvin näkee noilla,eikä tarvitse ämpäreitä laitella nokalle
Kun noita "kolmivalojärjestelmiä" on alkanut ilmaantumaan Suomenkin kilvissä olevien autojen keulalle, niin olen alkanut ihmettelemään, onko tieliikennelakiin todella tullut jokin muutos Tuo kun nyt on 100 kertaa näkyvämpi "rikos" (jopa polizei saattaa huomata) kuin muuten vain liian paljon luxejastanger kirjoitti:ei muutakuin 3 pään kokoista lisävaloa keulille
Niistä autoista joissa on 3 isoa lisävaloa keulilla 99 % on myös parkkivalot niissä lisävaloissa.
Kaikki (100 %) sellaisen valopatterin omistajat ovat liikuttavan yksimielisiä; Suomen laki on ääliömäinen kun kieltää ne parkit, ne kun ovat liikenneturvallisuuden kannalta välttämättömät koska pitävät umpion lasin sulana hankalassa kelissä.
Ja heistä 99% ajaa kilometreistään 99% iltaisin kaupunkien katuvaloalueilla, ns. pil*urallia.
Kaikki (100 %) sellaisen valopatterin omistajat ovat liikuttavan yksimielisiä; Suomen laki on ääliömäinen kun kieltää ne parkit, ne kun ovat liikenneturvallisuuden kannalta välttämättömät koska pitävät umpion lasin sulana hankalassa kelissä.
Ja heistä 99% ajaa kilometreistään 99% iltaisin kaupunkien katuvaloalueilla, ns. pil*urallia.
tuossa on kyllä vinha perä,mutta on niitä sellaisiakin ihmisiä jotka oikeasti niitä tarvitsevat..dealer kirjoitti:Niistä autoista joissa on 3 isoa lisävaloa keulilla 99 % on myös parkkivalot niissä lisävaloissa.
Kaikki (100 %) sellaisen valopatterin omistajat ovat liikuttavan yksimielisiä; Suomen laki on ääliömäinen kun kieltää ne parkit, ne kun ovat liikenneturvallisuuden kannalta välttämättömät koska pitävät umpion lasin sulana hankalassa kelissä.
Ja heistä 99% ajaa kilometreistään 99% iltaisin kaupunkien katuvaloalueilla, ns. pil*urallia.
Henkilökohtaisesti olen lainkuuliainen ihminen,mutta tuota Suomen valosäännöstä en ymmärrä joten tässä asiassa olen valmis "rikkomaan" lakia.
Kaikkein paras olisi jos myös lisälyhyitä valoja saisi vielä käyttää (uudemmissakin) autoissa...jos on tehokkaat kaukovalot niin tahtoo olla että sokeus tulee kun pitää lyhyille pudottaa..
Painotan vielä että valoja tulisi osata käyttää OIKEIN.
BMW E31 V12
Niin. Kyllähän itsekin mielelläni pistäisin tarpeeksi valotehoja keulille, mutta sitä yrittää olla lainkuuliainen, paitsi silloin, jos sattuu puhelin soimaan kesken ajon tai on vain muuten kiire (eli aina)
Minä vain olen joskus aiemmin jopa kuullut tapauksista, joissa on sakotettu kolmannesta lisävalosta, mutta tänäpänä niitä tulee jatkuvasti vastaan, eli ilmeisesti ei sakoteta. Eli tämäkin laki taitaa käytännössä olla samaa sarjaa kuin handsfreepakko tai polkupyöräkypäräpakko
Minä vain olen joskus aiemmin jopa kuullut tapauksista, joissa on sakotettu kolmannesta lisävalosta, mutta tänäpänä niitä tulee jatkuvasti vastaan, eli ilmeisesti ei sakoteta. Eli tämäkin laki taitaa käytännössä olla samaa sarjaa kuin handsfreepakko tai polkupyöräkypäräpakko
Valokuvio on varmaan päin seiniä tuommosessa setissä. En oikein usko että xenon-valossa valo lähtee samasta kohdasta kuin halogeenipolttimossa. Näinpä umpion heijastin ei sitten toimi oikein, koska valonlähde on väärässä paikassa.
Lisäksi nuo kristallivalot on suunniteltu näyttämään hyvältä, ei näyttämään hyvin...
Lisäksi nuo kristallivalot on suunniteltu näyttämään hyvältä, ei näyttämään hyvin...
I drive an Opel. What's your excuse?
Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että joku laittaa 3 isoa valoa autonsa keulille, itselläni on kaksi. (ei, ei ole parkkeja niissä)
Minäkin epäilen H4 - Xenon - setin toimivuutta.
Pitkien ja lähivalojen vaihto on toteutettu niissä niin että polttimoa siirretään umpiossa, voiko noin saada oikeanlaista valokuviota edes teoriassa ?
Minäkin epäilen H4 - Xenon - setin toimivuutta.
Pitkien ja lähivalojen vaihto on toteutettu niissä niin että polttimoa siirretään umpiossa, voiko noin saada oikeanlaista valokuviota edes teoriassa ?
Juu kyllä. Tuo kolme lisäkaukovaloa on kyl mielestäni ruattalaisten hommia, laitetaan me Suomalaiset niitä vaan 2 kpl ja ollaan miehekkäämmän näköisiä
Itse laittaisin xenonit niin jotta lähivalo xenonilla (palaa kokoajan) ja kaukovalo vaikka lisäpaiskareilla( 2 kpl). Luulis sit jo näkevän.
Olis paremmin hallittavissa tuo xenonin valokuvio ettei turhaan häikäise muita.
Jotta noin taasen
Itse laittaisin xenonit niin jotta lähivalo xenonilla (palaa kokoajan) ja kaukovalo vaikka lisäpaiskareilla( 2 kpl). Luulis sit jo näkevän.
Olis paremmin hallittavissa tuo xenonin valokuvio ettei turhaan häikäise muita.
Jotta noin taasen
XENON Tulkoon valkeus
valoista
Ennen lisävaloja kannattaa mesen valoihin laittaa relet väliin, ohjaus omista valopiuhoista ja akusta releelle virta!!! Saat valotehoe paljon lisää ja tämä tieto on fakta se helppo kokeilla kun syötät toiseen lamppuun virran akulta ja vertaat eron, se on iso!!!
Itsellänihän on kaksi ämpäriä keulalla. Pääasiassa ajelen korpitaivalta, jossa valoa ei ole koskaan "tarpeeksi". Nyt kävi mielessä, että laitan kolmanneksi valoksi keskelle komian ämpärin kokoisen pistevalon. Tämä valo voisi olla vaikka omalla katkaisijalla, niin ei menis kanssa autoilijoiden näkö ihan kokonaan... En tiiä, Suomen valoasetukset on ärseestä...
Re: valoista
Ässässä tehtynä kyseinen kytkentä. Täyttä totta.ce300 kirjoitti:Ennen lisävaloja kannattaa mesen valoihin laittaa relet väliin, ohjaus omista valopiuhoista ja akusta releelle virta!!! Saat valotehoe paljon lisää ja tämä tieto on fakta se helppo kokeilla kun syötät toiseen lamppuun virran akulta ja vertaat eron, se on iso!!!
Kuin myös omassa farkussa on näin tehty. Ja lisänä on vedetty akulta myön uusi MAADOITUS lamppujen kannoille.
Jos vaivautuu vetämään uudet johdot releiden kautta valoille niin vetäkää ihmeessä myös uudet maajohdot. jännitehäviöitä on myös maadoituksen puolella mutta ei ehkä niin suuressa määrin kuin plussajohdossa. Liitoksien vähyyden vuoksi.
Omassa on auton omat maajohdot toiminnassa ja rinnalla akusta vedetty uudet suoraan polttimoiden Miinus-napaan.
Jos vaivautuu vetämään uudet johdot releiden kautta valoille niin vetäkää ihmeessä myös uudet maajohdot. jännitehäviöitä on myös maadoituksen puolella mutta ei ehkä niin suuressa määrin kuin plussajohdossa. Liitoksien vähyyden vuoksi.
Omassa on auton omat maajohdot toiminnassa ja rinnalla akusta vedetty uudet suoraan polttimoiden Miinus-napaan.
Re: valoista
HVM kirjoitti:Täyttä totta.ce300 kirjoitti:Ennen lisävaloja kannattaa mesen valoihin laittaa relet väliin, ohjaus omista valopiuhoista ja akusta releelle virta!!! Saat valotehoe paljon lisää
muistakaa kunnon liitännätMika.T kirjoitti:Jos vaivautuu vetämään uudet johdot releiden kautta valoille niin vetäkää ihmeessä myös uudet maajohdot.