Takajarrupalat
Takajarrupalat
Kertokaas tyhmälle miten saa noi takajarrupalat tuolta helevettihin??
Ongelmana on se "tappi" jonka varassa ne siellä killuu.
Onko se tappi siellä kiinni miten? Kierteillä, lyömällä, sokalla??
Teen kohta palojen vaihdon omalla tyylillä ja sen tietää että sanomista tulee.. 20 kilon leka ja vitusti voimaa niin kai ne palatkin sieltä jossain vaiheessa putoo..
Ongelmana on se "tappi" jonka varassa ne siellä killuu.
Onko se tappi siellä kiinni miten? Kierteillä, lyömällä, sokalla??
Teen kohta palojen vaihdon omalla tyylillä ja sen tietää että sanomista tulee.. 20 kilon leka ja vitusti voimaa niin kai ne palatkin sieltä jossain vaiheessa putoo..
Tuurnalla lyömällä. Sitten kuparitahnaa uusien palojen tappeihin, jos autoa meinaa itse piotää pidemmän aikaa. Jos myydä, niin vahinko kiertämään.
Nimim. Irrottelin kerran omastani kanssa tovin aikaa.
Nimim. Irrottelin kerran omastani kanssa tovin aikaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Voi saasta.. No pitää mennä ostaan lukkopihdit että pääsee tän 500km matkan tallille..Ruoja kirjoitti:Tuurnalla lyömällä. Sitten kuparitahnaa uusien palojen tappeihin, jos autoa meinaa itse piotää pidemmän aikaa. Jos myydä, niin vahinko kiertämään.
Nimim. Irrottelin kerran omastani kanssa tovin aikaa.
Ja sitten seisoo auto niin kauan että löytää jostain uuden tapin.. Hankalampi homma kun toi romu on tuolla kerrostalon parkkiksella.. Hyvä paikka sinällänsä tehdä remppaa mutta loppuu nyt vähän työkalut kesken.Sivonen kirjoitti:Lämmittelet sitä tappia vähäsen ja sitten huitaset tuurnalla ja vasaralla irti.
Paitsi jos se on pahasti ruosteessa, niin pitää katkasta tappi ja lyödä molemmat pätkät sisäänpäin irti.
Zippo antaa lämpöö, tuurnaks kelvannee kuusiokoloavain mutta vasara on ihan vasara..
Pane ensin irrotusöljyä (CRC-556) molempiin päihin tappia ja
anna vaikuttaa puoli tuntia. Lyö sitten lyhyellä ja jäykällä tuurnalla
(rautanaula on huono) ja vasaralla tappia sisäänpäin, eli siitä
helpommasta suunnasta. Jos ei irtoa, niin voitele lisää.
Tapin pää luultavasti pilkistää sen verran esiin, että aluksi
voi lyödä ilman tuurnaakin suoraan vasaralla.
Tapin pää on kartiokas eli se ei ihan heti niittaannu kiinni
reikään, jos sitä lyö väkisin, mutta sellainen vaara on periaatteessa
olemassa.
Se jousilevy lentää siitä silmille, kun tappi irtoaa, eli kannattaa
hiukan varoa sitä.
anna vaikuttaa puoli tuntia. Lyö sitten lyhyellä ja jäykällä tuurnalla
(rautanaula on huono) ja vasaralla tappia sisäänpäin, eli siitä
helpommasta suunnasta. Jos ei irtoa, niin voitele lisää.
Tapin pää luultavasti pilkistää sen verran esiin, että aluksi
voi lyödä ilman tuurnaakin suoraan vasaralla.
Tapin pää on kartiokas eli se ei ihan heti niittaannu kiinni
reikään, jos sitä lyö väkisin, mutta sellainen vaara on periaatteessa
olemassa.
Se jousilevy lentää siitä silmille, kun tappi irtoaa, eli kannattaa
hiukan varoa sitä.
ja väkisin murjomalla sitä tappia(jos oikein ruostunut kiinni) käy äkkiä sillä lailla että on aika ostaa uusi jarrusatula kun napsahtaa se lenkki poikki satulasta josta tappi menee läpi Itselle ei ole näin tapahtunut mutta yhdessä 124 oli joku edellisistä omistajista onnistunut murjomaan satulan piloille juurikin tuon lenkin kohdalta
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
On niitä lenkkejä joku korjannutkin hitsillä ja poralla. Poralla saa kyllä sen juuttuneen tapinkin irti, ettei tarvitse rikkoa sitä lenkkiä. Jos tappi on niin kiinni että niittautuu, ei lekan vaihdolla isompaan saa aikaan kuin vahinkoja. Tällöin pääsee poraillen helpoimmalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.