Takajarrupalat

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Kertokaas tyhmälle miten saa noi takajarrupalat tuolta helevettihin??
Ongelmana on se "tappi" jonka varassa ne siellä killuu.
Onko se tappi siellä kiinni miten? Kierteillä, lyömällä, sokalla??


Teen kohta palojen vaihdon omalla tyylillä ja sen tietää että sanomista tulee.. 20 kilon leka ja vitusti voimaa niin kai ne palatkin sieltä jossain vaiheessa putoo.. :?
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Tuurnalla lyömällä. Sitten kuparitahnaa uusien palojen tappeihin, jos autoa meinaa itse piotää pidemmän aikaa. Jos myydä, niin vahinko kiertämään. :D :wink:
Nimim. Irrottelin kerran omastani kanssa tovin aikaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Ruoja kirjoitti:Tuurnalla lyömällä. Sitten kuparitahnaa uusien palojen tappeihin, jos autoa meinaa itse piotää pidemmän aikaa. Jos myydä, niin vahinko kiertämään. :D :wink:
Nimim. Irrottelin kerran omastani kanssa tovin aikaa.
Voi saasta.. No pitää mennä ostaan lukkopihdit että pääsee tän 500km matkan tallille..
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Lämmittelet sitä tappia vähäsen ja sitten huitaset tuurnalla ja vasaralla irti.
Paitsi jos se on pahasti ruosteessa, niin pitää katkasta tappi ja lyödä molemmat pätkät sisäänpäin irti. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

Sivonen kirjoitti:Lämmittelet sitä tappia vähäsen ja sitten huitaset tuurnalla ja vasaralla irti.
Paitsi jos se on pahasti ruosteessa, niin pitää katkasta tappi ja lyödä molemmat pätkät sisäänpäin irti. :roll:
Ja sitten seisoo auto niin kauan että löytää jostain uuden tapin.. Hankalampi homma kun toi romu on tuolla kerrostalon parkkiksella.. Hyvä paikka sinällänsä tehdä remppaa mutta loppuu nyt vähän työkalut kesken.

Zippo antaa lämpöö, tuurnaks kelvannee kuusiokoloavain mutta vasara on ihan vasara.. :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Pane ensin irrotusöljyä (CRC-556) molempiin päihin tappia ja
anna vaikuttaa puoli tuntia. Lyö sitten lyhyellä ja jäykällä tuurnalla
(rautanaula on huono) ja vasaralla tappia sisäänpäin, eli siitä
helpommasta suunnasta. Jos ei irtoa, niin voitele lisää.

Tapin pää luultavasti pilkistää sen verran esiin, että aluksi
voi lyödä ilman tuurnaakin suoraan vasaralla.
Tapin pää on kartiokas eli se ei ihan heti niittaannu kiinni
reikään, jos sitä lyö väkisin, mutta sellainen vaara on periaatteessa
olemassa.

Se jousilevy lentää siitä silmille, kun tappi irtoaa, eli kannattaa
hiukan varoa sitä.
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

Ei kai tuo 6,5euroa uudesta tappisarjasta ole niin iso sijoitus etteikö niitä raaski ostaa jo etukäteen ennen kuin alkaa naputtelemaan niitä irti. Ja sillä tuurnallahan ne lähtee kevyesti ja jos ei lähde niin lekalla päähän (omaan).
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja väkisin murjomalla sitä tappia(jos oikein ruostunut kiinni) käy äkkiä sillä lailla että on aika ostaa uusi jarrusatula kun napsahtaa se lenkki poikki satulasta josta tappi menee läpi :evil: Itselle ei ole näin tapahtunut mutta yhdessä 124 oli joku edellisistä omistajista onnistunut murjomaan satulan piloille juurikin tuon lenkin kohdalta
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

On niitä lenkkejä joku korjannutkin hitsillä ja poralla. Poralla saa kyllä sen juuttuneen tapinkin irti, ettei tarvitse rikkoa sitä lenkkiä. Jos tappi on niin kiinni että niittautuu, ei lekan vaihdolla isompaan saa aikaan kuin vahinkoja. Tällöin pääsee poraillen helpoimmalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kinke
Viestit: 29
Liittynyt: 10.10.2007 16:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kinke »

hyvin ne tässä tapauksessa lähti irti..työkalujen kohdalla joutu vaan vähän soveltaan.. Tosin enään ei jarrut kun laitoin auton kiertoon ja ostin 20 vuotta nuoremman tilalle.. pihaan jäi vielä perävikainen teinitähti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”