Perä rupesi ääntämään
Perä rupesi ääntämään
Niinpä niin.. Vaihdoin 200D:hen peräöljyt tuossa marraskuun
alkupuolella, ja tänään huomasin, että perästä kuuluu pienoinen
ullaus/volina veto päällä nopeudessa 90-100.
Tekikö öljynvaihto hallaa murikalle? Olen lukenut, että mersun
perä ei välttämättä tykkää öljyhuollosta, onko moisiin huhuihin
uskomista?
Öljynvaihdon jälkeen ajettu n.9000 km. Autolla kokonaisuudessaan
412 tkm.
Olisi vissiin pitäny jättää homma tekemättä...
alkupuolella, ja tänään huomasin, että perästä kuuluu pienoinen
ullaus/volina veto päällä nopeudessa 90-100.
Tekikö öljynvaihto hallaa murikalle? Olen lukenut, että mersun
perä ei välttämättä tykkää öljyhuollosta, onko moisiin huhuihin
uskomista?
Öljynvaihdon jälkeen ajettu n.9000 km. Autolla kokonaisuudessaan
412 tkm.
Olisi vissiin pitäny jättää homma tekemättä...
E300 TD -98
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Hovipuoskarilla juuri horistiin näistä, 60 tkm on eräänlainen suositus voimansiirron öljynvaihtoväliksi. Ja ASD-perään oma litkunsa tietty, vaikka sanovatkin, että hyvin toimii tavallisellakin.
Sellainenkin koulukunta on olemassa, että manuaskiin laitetaan ATF-öljy, pitäisi olla notkeampaa ja paremmin voitelevaa muutenkin eli loota kestää pidempään.
Sellainenkin koulukunta on olemassa, että manuaskiin laitetaan ATF-öljy, pitäisi olla notkeampaa ja paremmin voitelevaa muutenkin eli loota kestää pidempään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Automaattiöljyn voitelu- ja pintapaineenkestokyky on oleellisesti heikompi kuin EP-lisäaineistetuilla vaihteisto- ja peräöljyillä mutta monissa manuaaleissa vaan on sykronien tomintaa tehostamassa pinnoitteena orgaaninen kitkapinnoite joka irtoaa varsin pian jos käyttää tavallista perä- tai vaihteistoöljyä. Silloin siis automaattia sisään.
Lukkoperien lisäaineen tehtävänä on pienentää kitkaa lukkolevyjen välillä jotta ne pääsisivät takertelematta luistamaan esim. risteysajossa. Jotkut Synteettiset öljyt ovat itsessään jo niin liukkaita että lisäaineistettua versiota ei välttämättä tarvita.
Lukon pitoa voi muuten parantaa kilpa-autoista tutulla menetelmällä käyttämällä lisäaineetonta perä öljyä ja tarvittaessa lisätä pieniä annoksia erillistä lisäainetta niin kauan kunnens lukkolevyt lakkaavat natisemasta.
Mersun tavallisen ja kitkalukkoperän rakenne ja rattaat on muuten jokseenkin samanlaisia kuin muissakin autoissa ja peränkin rattaitten rauta on niin tyhmää ettei se välttämättä ymmärrä eroa lukeeko vaikka lukkoperäöljyn kylessä MB vai joku muu...
Hälytyskellojen vakioöljyjenöljyjen hyvyydestä pitäisi soida kun autosta otetaan huomattavaaa tehon lisäystä esim kilpailukäyttössä ja silloin paikat kestää vain todella kunnon öljyillä jotka on jotain ihan muuta kuin mitä merkkitiskiltä löytyy esim Red Line tms.
Lukkoperien lisäaineen tehtävänä on pienentää kitkaa lukkolevyjen välillä jotta ne pääsisivät takertelematta luistamaan esim. risteysajossa. Jotkut Synteettiset öljyt ovat itsessään jo niin liukkaita että lisäaineistettua versiota ei välttämättä tarvita.
Lukon pitoa voi muuten parantaa kilpa-autoista tutulla menetelmällä käyttämällä lisäaineetonta perä öljyä ja tarvittaessa lisätä pieniä annoksia erillistä lisäainetta niin kauan kunnens lukkolevyt lakkaavat natisemasta.
Mersun tavallisen ja kitkalukkoperän rakenne ja rattaat on muuten jokseenkin samanlaisia kuin muissakin autoissa ja peränkin rattaitten rauta on niin tyhmää ettei se välttämättä ymmärrä eroa lukeeko vaikka lukkoperäöljyn kylessä MB vai joku muu...
Hälytyskellojen vakioöljyjenöljyjen hyvyydestä pitäisi soida kun autosta otetaan huomattavaaa tehon lisäystä esim kilpailukäyttössä ja silloin paikat kestää vain todella kunnon öljyillä jotka on jotain ihan muuta kuin mitä merkkitiskiltä löytyy esim Red Line tms.
Ei pisaralla pitkälle vaan ämpärillisellä lujaa!
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i