saa poistaa

Vastaa Viestiin
sonic1
Viestit: 25
Liittynyt: 25.3.2006 14:52
Paikkakunta: oulu

saa poistaa

Viesti Kirjoittaja sonic1 »

elikkäs juttua löytyy nuista diesel moottorisista ja nyt olen ostamassa
230e 110kw.vm.96 elikkäs onko semmosia ns. tyyppi vikoja jotka pitää huomioida/tarkistaa itellä oli vito 112cdi koneella ja siitä ei jäänyt oikein hyvä maku mut ku meseä vaan taas polttelee ja oon harkinnu vakavasti tommosta bensa meseä eli kokemuksista ym. oisin kiinnostunut
Viimeksi muokannut sonic1, 03.1.2015 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Metsänpoika
Viestit: 12
Liittynyt: 23.5.2006 15:35
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

MB 230 S210

Viesti Kirjoittaja Metsänpoika »

No joo... kokemusta on ja korjauksia...etenkin niitä ruostekorjauksia. Ensimmäisiä takuuna tehtyjä ovia on kierretty jo toiseen kertaan. Nyt kun joutuu (käytännössä) kaikki kulut repimään omasta lompsasta, niin Veho:n korjaustoiminnan puoleen ei kannata kääntyä. Yksityiset tekee saman murto-osalla.

Sitten meni moottorinohjausyksikkö (1400 €) 150 000 km:n kohdalla ja nyt on mennyt perästä laakerit 210 000 km:n kohdalla !!!!!!!!!! (huollot on tehty...). Ilmamassamittari vaihdettiin myös äskettäin, eikä sekään ollut ilmainen (vaikka oli Boch). Alkuperäisen ilmamassamittarin hinta aiheutti huimausta, joka tuntuu vieläkin. Aivan sairasta.

Automaattilootan hajoamista odotellaan, koska ne menevät remonttiin joka tapauksessa (saa kysyä Siekkiseltä Savon suunnasta). Kaikki maksat itse.

Ruosteremontteja saa tehdä joka vuosi, ei ne koskaan lopu. Ajatus samoista ruosteista ovien ja runkopeltien sisäpuolella hirvittää. Siellä sitä on kuitenkin, jos sitä näkyy myös ulkopuolellakin.

Myydä ei kannata, kun kukaan ei väykystä mitään maksa. Ihan puoli-ilmaiseksi saa antaa jos haluaa siitä eroon. Vikapesäke on yleisessä tiedossa ja hinta sen mukainen.

Jos valinnan saat vielä tehdä, osta Toyota. Sillä pääsee paikasta A paikkaan B varmasti ja osat ja huollot eivät maksa nelinumeroista lukua, kuten tuntuu mesellä aina olevan. Siitä on tullut sääntö. Sähkövikoja katsellaan tuntikausia ja vaihdellaan osia, kunnes löytyy sopiva ja vian hävittävä mulpura.

Piti vähän avautua, mutta syystäkin. On tämä mese ollut niin surkea. Kaiholla muistelen vanhaa Volvoani (740 farmari), jonka toin YK-joukoista ja jolla päästelin 16 vuotta ilman ongelmia. Meseä on viety lavetilla jo monta kertaa. Paska mikä paska.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

:shock: Mutta onhan se sentään Märsssy? :lol:
Kuva
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

elä mettänpoika kovin synkistele, onhan se mukavaa kun on jouluvalot ympäri vuoden :roll: no ei vaiteskaan ei itsellä oo ollu mittään maatakaatavaa vaikka hankintahinta aikanaan siitä olis voinu poikia. Hyvä kulukunen vaikka 645 tkm mittarissa, tässä siis kyseessä dieselmalli, mut korihan nuissa on sama :wink: eli ruosteet ku hommaa kunnolla poies, ei luota niihin vehon hommiin niin hyvä tullee ja jos ite pystyy vieressä kattomaan työntekoa niin ei varmasti kuki joka toinen vuosi.... ja onhan se pidostaki kiinni osa nuista ruosteista ainakin itsellä näkkee päälle päin et mehmetti ei oo ruotsissa pitäny oikeeen parhaalla mahdollisella tavalla.



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Ja eihän näillä ole pakko ajaa! :D Myymisestä on turha itse ottaa stressiä... :idea: :lol:
Kuva
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Mersujen valmistus lopetettiin w124:sen jälkeen :?
BMW E31 V12
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

stanger kirjoitti:Mersujen valmistus lopetettiin w124:sen jälkeen :?
Ei sunkhan... Itte ainaki olen tykänny 210:stä. Paras vehe joka on ollu. Vaikka kaikenlaista on tullu kokeiltua. :lol:
Syöpiki vain puolet siitä mitä vastaava bensakrematorio. Kulku kuitenkin samanlaista jos ei jopa ripeämpää. :lol:

Kaikkihan sitä 124sta kehuu ja ylistää. Minusta ainakin niin pappavehe ettei toista. :wink:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

kannattaa osaa 95 väyrynen nii ei ruostu
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

sammaa mieltä Mika.T:n kanssa et hyviähän nää on ajjaa ja itsellä ei kyllä oo ollu mittään suurempia vikoja kuten aikaisemmin mainitsin vaikka mittariin tänään tuli 646 tkm.



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
sonic1
Viestit: 25
Liittynyt: 25.3.2006 14:52
Paikkakunta: oulu

bensa "väykky"

Viesti Kirjoittaja sonic1 »

juu kommenntia on tullut kiitettävästi kysymykseeni ja kiitos siitä kaikille joo nuo ruoste ongelmat on tiedossa enemmän kiinnostas tietää että miten tuo bensa tekniikka kestää ja onko siinä ns. tyyppi vikoja kiitoksia jo etukäteen..
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:roll: Taitaa olla niin että bensojen vioista tiedetään vähemmän koska Diesel väykkyjä on huomattavasti enemmän. Ilmeisesti myös bensiinivehkeillä on ajettu yleisesti vähemmän, joten ISOT tyyppiviat eivät (kai) ole vielä edes oikein tiedossa.
Mulla tuo 320 v-6 motti on kyll'ä pelannut moitteetta, tosin sillä ei ole (ainakaan mittarin mukaan) ajettu vasta kun 176tkm.

Laiskojahan nämä tahtoo kaikki olla, ainakin alle kahdeksan sylinteriset :(
BMW E31 V12
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

230 bensakone ... ainakin sytytyspuola ja -johtovikoja sekä kaasuläppäkotelovikoja.
Kyllä kai semmosen kans pärjää.

Veekuutoset on kelpo koneita, eipä oikeastaan muuta murhetta ole tullut eteen kuin ilmamassamittarivikaa.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

moro pitkästä aikaa.. omasta 124 mesestä on jo jokunen aika TM- testiauto v-85.

isäukolla on allaan sama 190-90 löytö..ei siitä ole vielä luopumassa..

Mutta :roll:

nyt oon Caprasin myynyt jo elokuussa ja tuolla meidän citroenilla ei oikeen nappaa enempään ajaa.. no ajahan sillä mutta poika saa just kortin joten sitäkään ei sitten ole "tavallaan" mulla käytösä.

Ajttelin taas ostaa Mesen.. OIoi..

nyt olisin kiinnostunut E 280 4MATIC Avantgarde gombi-97-98-99 .
jotain noin alle 200tkm ajettuna..

OISKO ihan PÖHKÖÖ :oops:

tuo 4MATIc vaan jotenkin kiinnostaisi!! tietty Bensa

:D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

NOOO ei ollut innokkaita Bensamese kertomuksia..

En minäkään sitten bensaa osta :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”