Vetokoukun asennus farkkuun?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Vetokoukun asennus farkkuun?

Viesti Kirjoittaja Andy »

Alkuperäinen käytetty (ainakin joskus jopa irrotettavaksi tarkoitettu) koukku ja johtosarja on hallussa, mutta itse asennus vielä puuttuu. Onkohan tuo vaikea rasti laittaa paikoilleen ja vetää johdotus. Meneekös tuo johdotus mittarille saakka vai varastetaanko signaalit jostain lähempää?

Saa myös ehdottaa hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulta asennusta varten, jos semmoinen paikka mieleen tulee.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ite aikanaan laittelin sillä lailla sen ( joku tarvikekoukku se on ) paikalleen että neljä reikää kontin pohjaan ja pultit niihin.

Muistaakseni niillä tukiraudoilla heitettiin naapurin räksyttävää koiraa :lol:

Sähköt meni niin että rosvoilla kaikki muu paitsi ajovaloille virta ohjausreleellä sähköantennista.
Eikä pala lamppuvalo.

Koukun kiinnikkeetkin on pysyny paikallallaan vaikka yhden pienen nykäsynkin olen koukulle kerran aiheuttanut. Koukun varsi näköjään vääntyy mutkalle ennenkun muut kiinnikkeet antautuu.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Koukku on nyt paikallaan ja sähköjohto on tuotuna pyöräkoteloon. Nyt pitäisi saada irrallaan oleva nippu kiinni oikeaan paikkaan oikealla tavalla.
Arto N kirjoitti: Sähköt meni niin että rosvoilla kaikki muu paitsi ajovaloille virta ohjausreleellä sähköantennista.
Eikä pala lamppuvalo.
Mites, jos käyttää rosvoliittimiä ottamaan "käyttövirran" vilkuissa ja jarruissa, himmentääkö tuo noita liikaa? Olisiko parempi ottaa jostain yksi päävirtapiuha (riittävä sellainen) ja siitä ottaa releillä (erikseen vilkuille, jarruille, valoille) ohjaus? Ja tietenkin sulake oikeaan paikkaan.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Andy kirjoitti:Mites, jos käyttää rosvoliittimiä ottamaan "käyttövirran" vilkuissa ja jarruissa, himmentääkö tuo noita liikaa? Olisiko parempi ottaa jostain yksi päävirtapiuha (riittävä sellainen) ja siitä ottaa releillä (erikseen vilkuille, jarruille, valoille) ohjaus? Ja tietenkin sulake oikeaan paikkaan.
Asennetta :halm:

Olis varmaankin paras tapa mutta onko sen vaivan arvoinen - jottain sähköistä ymmärtävät varmaan kommentoivat. Tai ei ehkä vilkuille...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

mekkasta löytyy tämä
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

jone77 kirjoitti:mekkasta löytyy tämä
Nonni, tuoltahan en tietenkään osannu vastausta ettiäkään. Takkar o pokkar - noinhan se kannattaa tehdä.
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Mekkassa oli tämmönen ohje:

Tämä kytkentä toimii 100%:sti eikä aiheuta lampun vikavalon palamista. Tuodaan akulta peräkonttiin plusjohto sulakkeen kautta ja laitetaan releet johonkin peltilevyyn kiinni ja kiinnitetään koko paketti esim. pyöränkaaren tukipilariin kiinni ja maadoitus tukipilarista. ohjausjohdot vedetään releille takalampuilta, Veholta saa adapteriliittimiä jolla sen voi helposti toteuttaa eikä tarvitse koskea alkuperäisiin johtoihin ja on helppo purkaa pois jos esim. myy auton ilman peräkoukkua.


Kuva

Saisko tuota päävirtaa otettua mistään lähempää konttia ilman että tulee muita ongelmia? Kyllähän sen akulta asti toki voi tuota, mutta... Sähköantennilta?
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Andy kirjoitti:Mekkassa oli tämmönen ohje:

Tämä kytkentä toimii 100%:sti eikä aiheuta lampun vikavalon palamista. Tuodaan akulta peräkonttiin plusjohto sulakkeen kautta ja laitetaan releet johonkin peltilevyyn kiinni ja kiinnitetään koko paketti esim. pyöränkaaren tukipilariin kiinni ja maadoitus tukipilarista. ohjausjohdot vedetään releille takalampuilta, Veholta saa adapteriliittimiä jolla sen voi helposti toteuttaa eikä tarvitse koskea alkuperäisiin johtoihin ja on helppo purkaa pois jos esim. myy auton ilman peräkoukkua.
Osaisko joku neuvoa tarkemmin, millainen tuo adapteriliitin tarkalleen ottaen on? Kävin yhdessä Vehossa ja siellä haju oli vähän hukassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”