Vetokoukun asennus farkkuun?
Vetokoukun asennus farkkuun?
Alkuperäinen käytetty (ainakin joskus jopa irrotettavaksi tarkoitettu) koukku ja johtosarja on hallussa, mutta itse asennus vielä puuttuu. Onkohan tuo vaikea rasti laittaa paikoilleen ja vetää johdotus. Meneekös tuo johdotus mittarille saakka vai varastetaanko signaalit jostain lähempää?
Saa myös ehdottaa hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulta asennusta varten, jos semmoinen paikka mieleen tulee.
Saa myös ehdottaa hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulta asennusta varten, jos semmoinen paikka mieleen tulee.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Ite aikanaan laittelin sillä lailla sen ( joku tarvikekoukku se on ) paikalleen että neljä reikää kontin pohjaan ja pultit niihin.
Muistaakseni niillä tukiraudoilla heitettiin naapurin räksyttävää koiraa
Sähköt meni niin että rosvoilla kaikki muu paitsi ajovaloille virta ohjausreleellä sähköantennista.
Eikä pala lamppuvalo.
Koukun kiinnikkeetkin on pysyny paikallallaan vaikka yhden pienen nykäsynkin olen koukulle kerran aiheuttanut. Koukun varsi näköjään vääntyy mutkalle ennenkun muut kiinnikkeet antautuu.
Muistaakseni niillä tukiraudoilla heitettiin naapurin räksyttävää koiraa
Sähköt meni niin että rosvoilla kaikki muu paitsi ajovaloille virta ohjausreleellä sähköantennista.
Eikä pala lamppuvalo.
Koukun kiinnikkeetkin on pysyny paikallallaan vaikka yhden pienen nykäsynkin olen koukulle kerran aiheuttanut. Koukun varsi näköjään vääntyy mutkalle ennenkun muut kiinnikkeet antautuu.
® Mesen linttaklubi
Koukku on nyt paikallaan ja sähköjohto on tuotuna pyöräkoteloon. Nyt pitäisi saada irrallaan oleva nippu kiinni oikeaan paikkaan oikealla tavalla.
Mites, jos käyttää rosvoliittimiä ottamaan "käyttövirran" vilkuissa ja jarruissa, himmentääkö tuo noita liikaa? Olisiko parempi ottaa jostain yksi päävirtapiuha (riittävä sellainen) ja siitä ottaa releillä (erikseen vilkuille, jarruille, valoille) ohjaus? Ja tietenkin sulake oikeaan paikkaan.Arto N kirjoitti: Sähköt meni niin että rosvoilla kaikki muu paitsi ajovaloille virta ohjausreleellä sähköantennista.
Eikä pala lamppuvalo.
AsennettaAndy kirjoitti:Mites, jos käyttää rosvoliittimiä ottamaan "käyttövirran" vilkuissa ja jarruissa, himmentääkö tuo noita liikaa? Olisiko parempi ottaa jostain yksi päävirtapiuha (riittävä sellainen) ja siitä ottaa releillä (erikseen vilkuille, jarruille, valoille) ohjaus? Ja tietenkin sulake oikeaan paikkaan.
Olis varmaankin paras tapa mutta onko sen vaivan arvoinen - jottain sähköistä ymmärtävät varmaan kommentoivat. Tai ei ehkä vilkuille...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mekkassa oli tämmönen ohje:
Tämä kytkentä toimii 100%:sti eikä aiheuta lampun vikavalon palamista. Tuodaan akulta peräkonttiin plusjohto sulakkeen kautta ja laitetaan releet johonkin peltilevyyn kiinni ja kiinnitetään koko paketti esim. pyöränkaaren tukipilariin kiinni ja maadoitus tukipilarista. ohjausjohdot vedetään releille takalampuilta, Veholta saa adapteriliittimiä jolla sen voi helposti toteuttaa eikä tarvitse koskea alkuperäisiin johtoihin ja on helppo purkaa pois jos esim. myy auton ilman peräkoukkua.
Saisko tuota päävirtaa otettua mistään lähempää konttia ilman että tulee muita ongelmia? Kyllähän sen akulta asti toki voi tuota, mutta... Sähköantennilta?
Tämä kytkentä toimii 100%:sti eikä aiheuta lampun vikavalon palamista. Tuodaan akulta peräkonttiin plusjohto sulakkeen kautta ja laitetaan releet johonkin peltilevyyn kiinni ja kiinnitetään koko paketti esim. pyöränkaaren tukipilariin kiinni ja maadoitus tukipilarista. ohjausjohdot vedetään releille takalampuilta, Veholta saa adapteriliittimiä jolla sen voi helposti toteuttaa eikä tarvitse koskea alkuperäisiin johtoihin ja on helppo purkaa pois jos esim. myy auton ilman peräkoukkua.
Saisko tuota päävirtaa otettua mistään lähempää konttia ilman että tulee muita ongelmia? Kyllähän sen akulta asti toki voi tuota, mutta... Sähköantennilta?
Osaisko joku neuvoa tarkemmin, millainen tuo adapteriliitin tarkalleen ottaen on? Kävin yhdessä Vehossa ja siellä haju oli vähän hukassa.Andy kirjoitti:Mekkassa oli tämmönen ohje:
Tämä kytkentä toimii 100%:sti eikä aiheuta lampun vikavalon palamista. Tuodaan akulta peräkonttiin plusjohto sulakkeen kautta ja laitetaan releet johonkin peltilevyyn kiinni ja kiinnitetään koko paketti esim. pyöränkaaren tukipilariin kiinni ja maadoitus tukipilarista. ohjausjohdot vedetään releille takalampuilta, Veholta saa adapteriliittimiä jolla sen voi helposti toteuttaa eikä tarvitse koskea alkuperäisiin johtoihin ja on helppo purkaa pois jos esim. myy auton ilman peräkoukkua.