523iA, 525iA sekä 528iA BMW:t suurennuslasin alle...?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
523iA, 525iA sekä 528iA BMW:t suurennuslasin alle...?
Otsakkeen kaksi ensimmäistä ovat ymmärtääkseni moottoriltaan prikulleen samoja, eikös? Sitten on tuo hieman isompi, joka nyt ei toki suuria taida kulkuun vaikuttaa, kaiketi?
Niin, eli mitä tuollaisissa autoissa automaattivaihteisina voisi olla murehdittavaa, sanotaanko että 100tkm, 150tkm, tai 200 tkm ajettuna?
Jari, ja kaikki asiasta tietävät kommentteineen, sekä kaikenlainen OT luonnollisesti tervetullutta!
Eipä tässä toistaiseksi muuta, antakaa palaa!
-Jukka
Niin, eli mitä tuollaisissa autoissa automaattivaihteisina voisi olla murehdittavaa, sanotaanko että 100tkm, 150tkm, tai 200 tkm ajettuna?
Jari, ja kaikki asiasta tietävät kommentteineen, sekä kaikenlainen OT luonnollisesti tervetullutta!
Eipä tässä toistaiseksi muuta, antakaa palaa!
-Jukka
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Noista moottoreista en sen enempää tiedä kuin, että kuluttaa mutta ei kulje Kai se bensa menee niihin miehekkäisiin ääniin
No joo kulkee se 528 jo ihan tarpeeksi ja vääntääkin jo kohtuudella.
Muutenhan tuo e39 on aivan loistava korimalli. Se on ikäluokkansa auto ehdottomasti parhaimmillaan ja siinä kaikki
Mersut tulee perässä......... kaukana!
No joo kulkee se 528 jo ihan tarpeeksi ja vääntääkin jo kohtuudella.
Muutenhan tuo e39 on aivan loistava korimalli. Se on ikäluokkansa auto ehdottomasti parhaimmillaan ja siinä kaikki
Mersut tulee perässä......... kaukana!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No ne on asia erikseen kuten ökyautot yleensädealer kirjoitti:Nauraahan tälle koko maalima kun keskustellaan bemarien ja mersujen ominaisuuksista ja avatarissa on omat ajopelit, löytyy Ladaa ja Skodaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Onko Paavo ikäänkuin pa*kanaTomaatti II kirjoitti: Paavolle en ole mitään ennättänyt tekemään, mutta se huomioidaan kyllä hinnassakin... Mikäli jotain sattuu kiinnostamaan, kannattaa soittaa ja kysäistä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Ei mitään asiaa, kuhan kauhistelen
Appiukolla oli hetken aikaa 525ia, muistaakseni 2002.
Muuten oikein mukava mutta talviaikaan normi kaupunkiajossa kulutus 16-18 litraa sataselle.
(nykyään s60 d5 ja manuaali, kaupunkiajossa alle kuuden litran )
Hyvä peli, isäukolla ja pikkuveljellä on kummallaki e39 520d varmari (-00/-01)
Parempi niillä on ajaa ku ceellä, paljon parempi..
Appiukolla oli hetken aikaa 525ia, muistaakseni 2002.
Muuten oikein mukava mutta talviaikaan normi kaupunkiajossa kulutus 16-18 litraa sataselle.
(nykyään s60 d5 ja manuaali, kaupunkiajossa alle kuuden litran )
Hyvä peli, isäukolla ja pikkuveljellä on kummallaki e39 520d varmari (-00/-01)
Parempi niillä on ajaa ku ceellä, paljon parempi..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Mää pemareita hiukan kattelin sillä silmällä, jotain 530 tai 535 automaatilla, mutta sitte huomasin ZF:n valmistajana automaatille. Sitte ettiskelin vähäsen ja löysinkin juttua ettei ne automaattiloorat niin ongelmattomia olekaan. ZF:n ohjaustehostimista olikin jo Audin kanssa kokemusta... Ja tarinoita kuullu Opel Vectrasta.
Oisin siis tykänny että ois kutonen eikä nelkku koneena. Jaajuu, mut nehän on 520 ja 525 sekä 528 kutosia nekin (m20?). En muista miks en katellu noita pienimpiä...kun mersun kohdalla rupesin kyttäämään 260:stä... Ja Pemarin nokkahihnoista en ois välittänny myöskään, eli sen takia m30-kone vissiin oli syynissä. No, se jäi pemari sivuun ainakin toistaiseksi, kunnes huhut automaatin heppoisuudesta ja muista pikkupulmista on vahvistettu vääriksi...
Oisin siis tykänny että ois kutonen eikä nelkku koneena. Jaajuu, mut nehän on 520 ja 525 sekä 528 kutosia nekin (m20?). En muista miks en katellu noita pienimpiä...kun mersun kohdalla rupesin kyttäämään 260:stä... Ja Pemarin nokkahihnoista en ois välittänny myöskään, eli sen takia m30-kone vissiin oli syynissä. No, se jäi pemari sivuun ainakin toistaiseksi, kunnes huhut automaatin heppoisuudesta ja muista pikkupulmista on vahvistettu vääriksi...
Hmmm joo, ehdottomasti 528iA, muut tuntuu hivenen alimitoitetuilta. Ongelmia ei bensamalleissa ole juuri automaatin kanssa ollut. Dieseleissä noita steppejä (gm-france) on sitten mennytkin jokunen. Pikkuvikoja noissa on, varsinkin jos auto on varustettu automaatti-ilmastoinnilla. Puslaviat pilaa ajettavuuden mutta niinhän se näissä kaikissä nykyautoissa on. Koeajolla kannattaa ottaa täristäminen tosissaan, voi olla yllättävän iso ongelma jota edes merkkiliike ei välttämättä saa lopullisesti poistettua. Toimiessaan helvetin hyvä auto ajaa, ei milestäni väyrynen pääse kyllä lähellekään. Tehoa noissa bensamoottereissa on kauttalinjan ollut enemmän kuin mitä tehdas ilmoittaa
T: Ex btcf vpj
T: Ex btcf vpj
Viimeksi muokannut Merzedes, 28.2.2008 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Menee nyt vähän puurot ja vellit sekaisin, topicin aloittaja tarkoitti E39 korimallia. E39:t ovat jo kaikki vähintään 6 sylinterisiä (poislukien 520d) ja moottorit ovat jo M52 tai M54 sarjaa ja V8:t M62:ia, eli hihna on jäänyt historiaan ja ketju hoitaa homman. Vanhemmassa E34 kopassa oli sitten pikkukutoset (520 ja 525) paskalla M20 pannulla ja isommat kutoset (530->) M30 kutosella. Uudistuksessa 535 putosi pois ja tilalle tuli V8 mallit 530 ja 540 joissa vanhempi M60 moottori.nyffikaakoo kirjoitti: Oisin siis tykänny että ois kutonen eikä nelkku koneena. Jaajuu, mut nehän on 520 ja 525 sekä 528 kutosia nekin (m20?). En muista miks en katellu noita pienimpiä...kun mersun kohdalla rupesin kyttäämään 260:stä... Ja Pemarin nokkahihnoista en ois välittänny myöskään, eli sen takia m30-kone vissiin oli syynissä. No, se jäi pemari sivuun ainakin toistaiseksi, kunnes huhut automaatin heppoisuudesta ja muista pikkupulmista on vahvistettu vääriksi...
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Ja vähemmälläkin kulkee, todella bensapihi moottori kokoisekseen. Joku E280 väyrynen vie keittoa ihan eri tavalla ja se kulkukaan ei ole ihan samantasoistaJarnoN kirjoitti:528 e39 vie sekalaisessa ajossa isommin säästelemättä noin 9l/100km, että enpä pitäisi pahana kulutuksena 200 heppaselle autolleJube kirjoitti:Noista moottoreista en sen enempää tiedä kuin, että kuluttaa mutta ei kulje
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Joo´o.... Varmaan vielä automaatti ja 80% kaupunkiajoaJarnoN kirjoitti:528 e39 vie sekalaisessa ajossa isommin säästelemättä noin 9l/100km, että enpä pitäisi pahana kulutuksena 200 heppaselle autolleJube kirjoitti:Noista moottoreista en sen enempää tiedä kuin, että kuluttaa mutta ei kulje
Ainainen vääntö tämä kuinka vähän muiden autot kuluttaa verrattuna niihin mitä itsellä on ollut/on tällähetkellä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sekalaisesta en tiedä mutta maantiellä kulutus on todella maltillista.Jube kirjoitti:Joo´o.... Varmaan vielä automaatti ja 80% kaupunkiajoaJarnoN kirjoitti:528 e39 vie sekalaisessa ajossa isommin säästelemättä noin 9l/100km, että enpä pitäisi pahana kulutuksena 200 heppaselle autolleJube kirjoitti:Noista moottoreista en sen enempää tiedä kuin, että kuluttaa mutta ei kulje
Ainainen vääntö tämä kuinka vähän muiden autot kuluttaa verrattuna niihin mitä itsellä on ollut/on tällähetkellä
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Niin onkin, sen olen kyllä kokenut itsekkin, mutta sekalaisessa tuohon 9litraan saa kyllä laitaa +++ päälle ja tämä juttu ei perustu arvailuihinMerzedes kirjoitti: Sekalaisesta en tiedä mutta maantiellä kulutus on todella maltillista.
Ja ihan sama pätee bensamersuissakin. Kyllä ne kaikki menee mitä tankkiin laitaa vieläpä hyvin nopeasti
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No toki tässä kohtaa pitää pitää mielessä, että 500-sarja on pykälää isompi auto kuin C-sarja. 300-sarjahan on vastaava kokoluokka kuin C-sarja.salesone kirjoitti:Ei mitään asiaa, kuhan kauhistelen
Appiukolla oli hetken aikaa 525ia, muistaakseni 2002.
Muuten oikein mukava mutta talviaikaan normi kaupunkiajossa kulutus 16-18 litraa sataselle.
(nykyään s60 d5 ja manuaali, kaupunkiajossa alle kuuden litran )
Hyvä peli, isäukolla ja pikkuveljellä on kummallaki e39 520d varmari (-00/-01)
Parempi niillä on ajaa ku ceellä, paljon parempi..
Itselläni oli edellinen auto -00 E46 316 sedani ja jos vertaan sitä tuohon nykyseen niin pidän kyllä Mersua parempana tässä koko ja ikäluokassa. On mielestäni miellyttävämpi ajaa, kulkee vakaamin, on hiljaisempi ja tilavampi kuin Bemari. Moottoreiden ominaisuuksia on vähän vaikee vertailla kun toi nykynen on tomaatti ja Bemu oli manuaali, mutta ainanki Mersu ottaa saman kokosesta koneesta enemmän tehoo ja vääntöö.
Mitä kulutukseen tulee, niin mulla se Bemu vei sekalaisessa ajossa sellasta 7-8,5 litraa/100km, nyt Mersu vie 7,5-9 litraa/100km ja Mese on tosiaankin automaatti.
Viimeksi muokannut Väsynyt Mies, 28.2.2008 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Sekalaista ajoa tuo 9l/100km koski, välillä kaupungissakin, auto on manuaali. Noin 30tkm matkan olen aika läheltä seurannut tuollaisen menoa joten enpä mitään tässä arvaileJube kirjoitti:Niin onkin, sen olen kyllä kokenut itsekkin, mutta sekalaisessa tuohon 9litraan saa kyllä laitaa +++ päälle ja tämä juttu ei perustu arvailuihinMerzedes kirjoitti: Sekalaisesta en tiedä mutta maantiellä kulutus on todella maltillista.
Ja ihan sama pätee bensamersuissakin. Kyllä ne kaikki menee mitä tankkiin laitaa vieläpä hyvin nopeasti
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Kiitoksia keskustelun antimista! Minäkin olin siinä luulossa, että hihnalla pyörii jakopää...
Kyllä se tuollainen 528iA omalta kannaltani olisi varsin riittävä. Sitä kun tulee muutenkin ajeltua niin rauhallisesti!
Kyllä ne vaan bensiini-moottoriset autot tahtoo hörppiä nurkissa pyörittäessä, vaikka olisivat olevinaan ns. pikku-autojakin.
Uusi 1.6l Renault Megane... kaverilla sellainen sijaisautona tällä hetkellä... Väitti ottavan lähemmäs 20l/100km!?!
No vedetäänpä taas 2.4 AT Accord Tourer -kortti pöytään... Hörppi kaupunki-ajossa talvisin yli 15l/100km aina.
Paavo imee löpöä sekalaisessa ajossa kympin pintaan. Ottakoon nyt BMW:kin sen verran ainetta kiduksiinsa, ettei nakuttamaan ala!
Kyllä se tuollainen 528iA omalta kannaltani olisi varsin riittävä. Sitä kun tulee muutenkin ajeltua niin rauhallisesti!
Kyllä ne vaan bensiini-moottoriset autot tahtoo hörppiä nurkissa pyörittäessä, vaikka olisivat olevinaan ns. pikku-autojakin.
Uusi 1.6l Renault Megane... kaverilla sellainen sijaisautona tällä hetkellä... Väitti ottavan lähemmäs 20l/100km!?!
No vedetäänpä taas 2.4 AT Accord Tourer -kortti pöytään... Hörppi kaupunki-ajossa talvisin yli 15l/100km aina.
Paavo imee löpöä sekalaisessa ajossa kympin pintaan. Ottakoon nyt BMW:kin sen verran ainetta kiduksiinsa, ettei nakuttamaan ala!
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No eikös C180 ole myös hinnat-alkaen versio ja 316i on 1.9 litranen ja C180 1.8 litranen.Merzedes kirjoitti:316i on kuitenkin ihan hinnat-alkaen versio, esim kun katsoo 318i mallia niin voidaan taas vertailla vastaavankokoisia moottoreitaVäsynyt Mies kirjoitti:mutta ainanki Mersu ottaa saman kokosesta koneesta enemmän tehoo ja vääntöö.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Tosin eihän ne M20:tkään kauaa E34:sessa viihtyneet, kun tuli M50 ja 52...Merzedes kirjoitti: Menee nyt vähän puurot ja vellit sekaisin, topicin aloittaja tarkoitti E39 korimallia. E39:t ovat jo kaikki vähintään 6 sylinterisiä (poislukien 520d) ja moottorit ovat jo M52 tai M54 sarjaa ja V8:t M62:ia, eli hihna on jäänyt historiaan ja ketju hoitaa homman. Vanhemmassa E34 kopassa oli sitten pikkukutoset (520 ja 525) paskalla M20 pannulla ja isommat kutoset (530->) M30 kutosella. Uudistuksessa 535 putosi pois ja tilalle tuli V8 mallit 530 ja 540 joissa vanhempi M60 moottori.
edit:
niin, ja tuo 528 ehdottomasti, on uudempaa konetyyppiä kuin tuo 525, monet ainakin btcf:llä puhuu että kulutus huomattavasti tuolla konetyypillä jopa pienempi... Ja vaikka valmistaja ilmoittaa 525 vs 528 tehoeron olevan 1 hevosvoima, todellisuus on kuitenkin aikalailla eri... (ne saksan vakuutusmaksut...)
No, jokos se on Ladan kakkosautoksi tulossa 528????
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
2000 vuoteen asti 523:set olivat M52-alkusella konekoodilla, sitten tuli M54, ja mallimerkintäkin muuttui 525:seksi, kun taas 528 oli taas aina M52B28.
Tuolta lisää tietoutta: http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e39/index.html
Tuolta lisää tietoutta: http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e39/index.html
Jep, eli tosiaan tuo alku kertoo sen moottorin sarjan M50/2/4 ovat rakenteeltaan hyvin samantapaisia. Uusimmissa versioissa tulivat mukana nuo tupla-vanokset yms. Jos raha riittää niin kannattaa katsoa myös 530i. Kulku lähes samaa kun V8 535:ssa mutta kulutus huomattavasti matalampi. Moderni moottori ja mukava moottori, käytökseltään melko nöyrä. Hinnat noissa tosiaan vaan nousee aika jyrkästi. 535 on välimallien välimalli, suoraan vaan 540 sitten jos kasia tahtoo. 4.4 liikuttaa jo ihan asiallisesti ja hinnat on halvempia kun 530 malleissa
Viimeksi muokannut Merzedes, 28.2.2008 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.