Mikä on VW Golf IV 2.3 VR5?
Mikä on VW Golf IV 2.3 VR5?
Morjens.
Tiedän että tätä pitäisi varmasti kysyä jostain vw-foorumilta, mutta enpäs kysykkään. Tiedän että meseltä löytyy varmasti myös kansanvaunuista.
Asiaan. Eli jälleen mobile.de sivustoa selaillessani rupesi hyppimään silmille tuollainen otsikon mukainen vehje. Eli minkälainen kone on tuo 2.3 VR5, heppoja tuntuisi olevan 150, eli sama kuin 1.8T:ssä? Ei vissiin ole suomesta saanut koskaan uutena, saksassa noita tuntuu olevan ihan riittämiin.
Eli onko kukaan ajanut, tai ropannut muuten vaan tuollaista vehjettä? Mahtaa varaosatkin maksaa tuommoseen ihan kiitettävästi? Mielenkiintoni heräsi, kun huvikseni kokeilin hakea nelos-golfia kriteereinä ilmastointi ja nahkasisusta. N. 90% ensimmäisestä sivusta oli noita otsikon mukaisia laitteita.
Kiitos jo etukäteen sille, joka valaisee hieman asiaa!
edit. Ennenkuin joku kerkeää vielä kokeilla noita kriteereitä, niin olihan siellä kilowattirajana vähintään se 110kw.
edit. 2 Menee yksin puheluksi? Sen verran sain utsittua että tuota V5 konetta on kahta erilaista, toinen on 170hv.
edit. 3 Muokkasin nuo V5:t VR5:ksi. Kiitoksia.
Tiedän että tätä pitäisi varmasti kysyä jostain vw-foorumilta, mutta enpäs kysykkään. Tiedän että meseltä löytyy varmasti myös kansanvaunuista.
Asiaan. Eli jälleen mobile.de sivustoa selaillessani rupesi hyppimään silmille tuollainen otsikon mukainen vehje. Eli minkälainen kone on tuo 2.3 VR5, heppoja tuntuisi olevan 150, eli sama kuin 1.8T:ssä? Ei vissiin ole suomesta saanut koskaan uutena, saksassa noita tuntuu olevan ihan riittämiin.
Eli onko kukaan ajanut, tai ropannut muuten vaan tuollaista vehjettä? Mahtaa varaosatkin maksaa tuommoseen ihan kiitettävästi? Mielenkiintoni heräsi, kun huvikseni kokeilin hakea nelos-golfia kriteereinä ilmastointi ja nahkasisusta. N. 90% ensimmäisestä sivusta oli noita otsikon mukaisia laitteita.
Kiitos jo etukäteen sille, joka valaisee hieman asiaa!
edit. Ennenkuin joku kerkeää vielä kokeilla noita kriteereitä, niin olihan siellä kilowattirajana vähintään se 110kw.
edit. 2 Menee yksin puheluksi? Sen verran sain utsittua että tuota V5 konetta on kahta erilaista, toinen on 170hv.
edit. 3 Muokkasin nuo V5:t VR5:ksi. Kiitoksia.
Viimeksi muokannut Aleksi, 10.3.2008 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Se on VR5. Taitaa jossain Ford Galaxyssäkin olla (ainakin ollut) sitä konetta...
Kerroppas juttua tuosta VR6:sta hieman kun kiinnostaisi mahdollisesti seuraavan kinnerin muodossa.Pega kirjoitti:se on vr6:nen ilman yhtä pyttyä ja pienemmillä tehoilla kulutuksesta en osaa sanoo mutta toi vr6 mikä mulla on ei kyllä kuluta juur sen enempää kun kaverin 1.8t gti ja matkassa jopa vähemmän Tiedä sitten kummassa on vikaa
Kyseessähän lienee siis neloskoppa 2,8 4motion?
Onko tullut tyyppiviat tutuiksi vai onko niitä yms. olisi kiva kuulla.
Vai olisiko ihan suoraan ns. paska ostos
Siis mulla on 3 koppanen 2.8 vr6 golffi vm92/93. Jakopään hilppeet vaihdatin heti auton ostettuani vaikkei niissä sit ollutkaan vielä vikaa.
Näitten tyyppi vioista mulla ei ole ollut kun sytkä yksikkö ja pyörimisnopeus anturi mitkä on hajonneet sitten vähän harvinaisempi vika oli lämpötila anturin hajoaminen.
Jotkut yksilöt syövät verraten reilusti öljyä vaikkei koneessa ole vikaa, ja kansi pahveja on näissä vanhemmissa kuullemma mennyt kun kauraa.
Myöskin laatikko vikoja on esiintynyt mutta ne taitavat johtua enempi käytöstä kun laatikosta.
Kolmos korinen on melko äänekäs niin kuin golffit yleensäkkin
Tulpista ja tulpan johdoista tää on tarkka auto
Niin paljon kun tuolla ffp:llä haukutaankin näitä vr kiesejä niin minä olen kyllä ollut tyytyväinen autoo ainut mikä on harmittanut on se etten ostanun nelivetosena
Näitten tyyppi vioista mulla ei ole ollut kun sytkä yksikkö ja pyörimisnopeus anturi mitkä on hajonneet sitten vähän harvinaisempi vika oli lämpötila anturin hajoaminen.
Jotkut yksilöt syövät verraten reilusti öljyä vaikkei koneessa ole vikaa, ja kansi pahveja on näissä vanhemmissa kuullemma mennyt kun kauraa.
Myöskin laatikko vikoja on esiintynyt mutta ne taitavat johtua enempi käytöstä kun laatikosta.
Kolmos korinen on melko äänekäs niin kuin golffit yleensäkkin
Tulpista ja tulpan johdoista tää on tarkka auto
Niin paljon kun tuolla ffp:llä haukutaankin näitä vr kiesejä niin minä olen kyllä ollut tyytyväinen autoo ainut mikä on harmittanut on se etten ostanun nelivetosena
Tuosta olisi kyllä myös mukava kuulla tuosta 2,8 4motion golfista. Kuulemma pasuunakin liikkuu tuolla samalla koneella ihan mukavasti, niin mahtaa se golfikin mennä sillä ihan sujuvasti eteenpäin? Onkohan tuossa golfissa haldex vai torsen neliveto?Rossifumi kirjoitti: Kerroppas juttua tuosta VR6:sta hieman kun kiinnostaisi mahdollisesti seuraavan kinnerin muodossa.
Kyseessähän lienee siis neloskoppa 2,8 4motion?
Onko tullut tyyppiviat tutuiksi vai onko niitä yms. olisi kiva kuulla.
Vai olisiko ihan suoraan ns. paska ostos
Pikaisen wikittämisen mukaan ainakin passatissa olisi torsenilla toteutettu neliveto, minulla on ollut semmonen muistikuva että torsenia nuo Audi- ja VW-miehet sanovat paremmaksi.
Eikös näissä vr6 koneissa ollu jakopää kans semmonen että kannattaa rempata ajoissa. Ei tainnu olla mikään harvinaisuus että paikat rupee antautumaan jo paljon ennen kun hihnanvaihtoväli on saavutettu.
Kallis korjata jos ehtii vahinkoa tulla.
Tämmönen joskus jääny mieleen ku nuita aikanaan kattelin.
Sama jakopää tais olla 5 ja 6 koneessa.
Kallis korjata jos ehtii vahinkoa tulla.
Tämmönen joskus jääny mieleen ku nuita aikanaan kattelin.
Sama jakopää tais olla 5 ja 6 koneessa.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Niin konehan on ketjulla ja sinänsä p**kamaisesti että on koneen ja laatikon välissä toi jakopää. On kuitenkin ehkä hivenen liioiteltu tuota kulumis nopeutta ja uudemmissa koneissa 95 on paremmat kilkkeet.salesone kirjoitti:Eikös näissä vr6 koneissa ollu jakopää kans semmonen että kannattaa rempata ajoissa. Ei tainnu olla mikään harvinaisuus että paikat rupee antautumaan jo paljon ennen kun hihnanvaihtoväli on saavutettu.
Kallis korjata jos ehtii vahinkoa tulla.
Tämmönen joskus jääny mieleen ku nuita aikanaan kattelin.
Sama jakopää tais olla 5 ja 6 koneessa.
jos ketju pääsee hyppäämään niin sit on koko kone aikas selvää kauraa kylläkin.
Yleensäkkin olen huomannut että vokkareiden luotettavuutta pidetään huonona ja siltikin olen ajanut 1,3 koneisella golffilla mittariin yli 400tkm ja siitä itse semmosen 310tkm toisella 1.3 ajoin 360tkm mittariin.
suurimmat remontit on olleet hajonneet vaihdelaatikot noissa, nekin olis varmaan hengissä kun olis vähän armahtanut niitä.
Nuihan se oliki, muistelin että jotai eksoottista siinä jakopäässä jokatapauksessa oli.Pega kirjoitti:Niin konehan on ketjulla ja sinänsä p**kamaisesti että on koneen ja laatikon välissä toi jakopää. On kuitenkin ehkä hivenen liioiteltu tuota kulumis nopeutta ja uudemmissa koneissa 95 on paremmat kilkkeet.salesone kirjoitti:Eikös näissä vr6 koneissa ollu jakopää kans semmonen että kannattaa rempata ajoissa. Ei tainnu olla mikään harvinaisuus että paikat rupee antautumaan jo paljon ennen kun hihnanvaihtoväli on saavutettu.
Kallis korjata jos ehtii vahinkoa tulla.
Tämmönen joskus jääny mieleen ku nuita aikanaan kattelin.
Sama jakopää tais olla 5 ja 6 koneessa.
jos ketju pääsee hyppäämään niin sit on koko kone aikas selvää kauraa kylläkin.
Tais tosiaan se työ olla siinä se karmein osuus.
Näin se muisti pettää, kiitos oikaisusta!
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Juu III kopassessa VR6:ssahan oli tuon jakopään kiristimen kanssa ongelmia ja se kannatti vaihtaa ajoissa. Tuo ongelma on kuitenkin käsittääkseni IV kopassa poistunut.
Ja nyrkkisääntönä noihin nelikkoihin voi VAGien osalta sanoa, että jos kone on poikittain niin löytyy Haldex ja jos pitkittäin niin Torsen.
Eli Golffeissa on Haldexit.
Haldexiin öljynvaihto 30tkm välein ja uusi suodatin 60tkm välein niin pitäisi toimia.
Edelleen kokemuksia kuullaan mielellään jos jollain kyseinen peli on.
Ja nyrkkisääntönä noihin nelikkoihin voi VAGien osalta sanoa, että jos kone on poikittain niin löytyy Haldex ja jos pitkittäin niin Torsen.
Eli Golffeissa on Haldexit.
Haldexiin öljynvaihto 30tkm välein ja uusi suodatin 60tkm välein niin pitäisi toimia.
Edelleen kokemuksia kuullaan mielellään jos jollain kyseinen peli on.
IV-korinen V6 4-motion:
-liikahtaa kivasti, kuluts tietty korkeampi kuin peruskinnerissä
-pitäis olla luja kone, ei ainakaan meiläpäin noissa ole ollut mitään vikaa Samaa konetta mm.Sharan/Alhambra. Passatisssa normi V6
-haldexiin öljy ja suodatin 60tkm
-haldexin ohjainlaite kypsyy n.200tkm. Orkkis maksaa toista tonnia. Mekaaniset osat no problem
-6-vaihteinen laatikko todella kestävä
-muutoin samaa kuin muissa volsuissa, ikkunannostimet ja ovenlukot huonoja, kori kestää, samoin alustan osat.
Jos pikkuautoa olisin vaille niin tässä olisi hyvä vaihtoehto.
-liikahtaa kivasti, kuluts tietty korkeampi kuin peruskinnerissä
-pitäis olla luja kone, ei ainakaan meiläpäin noissa ole ollut mitään vikaa Samaa konetta mm.Sharan/Alhambra. Passatisssa normi V6
-haldexiin öljy ja suodatin 60tkm
-haldexin ohjainlaite kypsyy n.200tkm. Orkkis maksaa toista tonnia. Mekaaniset osat no problem
-6-vaihteinen laatikko todella kestävä
-muutoin samaa kuin muissa volsuissa, ikkunannostimet ja ovenlukot huonoja, kori kestää, samoin alustan osat.
Jos pikkuautoa olisin vaille niin tässä olisi hyvä vaihtoehto.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic