2l bensa 124 ei rok rok..

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
chevy76
Viestit: 16
Liittynyt: 29.3.2008 11:36
Paikkakunta: Vantaa

2l bensa 124 ei rok rok..

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

Vasta ensimmäisen Merssun ostaneena törmäsin ongelmaan. -86 124 farkku ja 2l bensa kysessa. rupesi yöllä käymään kolmella. Vaihdoin viikko sit kaikki uudet sytkälaitteet, jakajankannen, pyörijän, tulpat ja johdot. Siinä oli pieni käynti häiriö, mikä ei oikein tollakaan korjaantunut,. yöllä sitten pimeni koko 2 sylinteri. voiko siellä olla uusi tulppa pimeä vai voiko jakajassa olla jotain häikkää?? Vai kenties koneen sisällä jotain rikki. pientä raksutusta se pitää mutta ei mitään hälyttävän kovaa sivuääntä. Ajettu 358tkm. ei syö öljyä ja vetää muuten ihan ok. Yällä vaan yht äkkiä kiihdytyksen jälkeen hävisi kakkonen..?? mistä etsiä vikaa..?? Vihjeitä??

Päivitystä. tutkittu ongelmaa. ilmeisesti tossa konetyypissä on hydrauliset nostimet ja venttiilien välys säätyy paineella. Otin venankopan äsken irti ja sieltä kakkosen ja kolmosen pakopuolen nokka oli kulunut useita millejä?? voiko olla että nostimien säätövara ei enää riitä kun nokka on niin kulunut?? Ei aukaise pakovenaa ollenkaan?? myös syyläriin menevä vesiletku oli aika kova mikä kielii kovasta paineesta. konetyyppiä kun en tunne ja ei ole kokemusta, niin mahtaako tuolla jäähdytysjärjestelmässä olla vakiona millainen paine.
Öljyt ja Vesi on terveen näköistä eikä syö niitä.

joutuneeko tästä astelemaan kannentiiviste ja nokka-akselikauppaan..Vai onko jollain ylimääräistä ehjää 2l bensakoneen kantta nokkineen ja nostajineen??? Smile
chevy76
Viestit: 16
Liittynyt: 29.3.2008 11:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

No nyt tuli uusi koko kansi..Pakko se on irroittaa kun luultavasti sieltä on jokin venttiili sökö tai sitten kansipahvi mennyt..mutta.. itse työhön..

muuten sain pakosarjat, akaasarit yms yms irti, mutta sitten törmäsin ongelmaan että millä ihmeellä se nokkaketsun ohjurin tappi lähtee pois..?? kanttahan ei muuten saa irti ellei sitä tappia poista..hokasin kyllä että siinä on sisäpuolella kierteet ja laitoin siihen pultin jonka avulla yritin nytkytellä sitä tuloksetta irti..uudessa kannessa sitä ei ole ja ilmeisiesti prossi hela tms se kiinnitetty..Puristussovitteella kai..? voiko joku antaa vinkkiä kuinka se lähtee..?? raaka voimako ratkaisu..??
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tappiin pultti ja liukuvasaralla, tai pätkä kierretankoa ruuvataan pohjaan ja sopivan holkin/putkenpalan, prikan ja mutterin kanssa ulosvetäen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
chevy76
Viestit: 16
Liittynyt: 29.3.2008 11:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

Easy Rider kirjoitti:Tappiin pultti ja liukuvasaralla, tai pätkä kierretankoa ruuvataan pohjaan ja sopivan holkin/putkenpalan, prikan ja mutterin kanssa ulosvetäen.
Kiitos neuvosta..laitoin pitkän pultin ja siihen holkin jolla vedin sen ulos..Tai siis olihan niitä jopa kaksi.. :D uusi kansi on paikallaan ja rokkaa taas. Vanhassa aknnessa ei muuta vikaa ollut kuin että nokka oli kulunut 2 ja 3 pakonokista..
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No hyvä että onnisti, ja oli neuvosta apu. :)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”