Millanen homma on mittarinvaijerin vaihto ?

Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Millanen homma on mittarinvaijerin vaihto ?

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Mittarivaijeri vissiin alkaa vejellä viimesijään ko nykii ihan hervottomasti
20 - 50 nopeusalueella?
Millanen homma vaihtaa? Ei ollu mekassa tietoa,sitäpaitti sinne on joku laittanu ihan ihme linkkejä! :contract:
Jos jollain on kokemuksia vaihdosta,otan kaikki vinkit vastaan iloiten :hvm_asentaa:

EDIT:Vähän tota otsikkoa muokkasin. XUX63
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

omassani paheni nykiminen uudella vaijerilla :roll:
Pohjapanssari pois
vaihdelaatikosta 10 mm kannalla oleva pultti pois
Vedä vaijeri irti

ota vaijeri kannattimesta (jalkatilasta) irti
Mittaristo ulos, että saat ruuvattua mittarivaijerin irti
Vanha ulos ja uusi tilalle
(Tietty vanhalla voi ohjata uuden paikalleen)
autodidakti
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Nykiminen ei välttämättä johdu vaijerista vaan mittarista itsestään.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3053
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vieläkös näissä on säädettävä "jarru" siellä mittarissa?
Pystärissä muistaakseni vielä pystyi säätämään, rauhoitti mittarin nykimistä.
Mikä lie vaimennin sitten nimeltään.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Olisi kaiketi sama homma itellä edessä.

Mittarissa on sellanen vika, ettei meinaa oikein pakkasella herätä. Alkaa näyttää oikeita lukemia pakkasesta riippuen noin 5-25 minuutin kuluttua startista. Nousee siis toooodella hitaasti pakkasessa.

Sulan maan aikaan ei sitten olekaan minkäänlaista ongelmaa. Uusi vaijerikin olisi jo takakontissa, jaksaisi vain askarrella sen paikalleen. :oops:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Kuules Sampo, mä luulen että tuo sun myöhäisherännäisyys pakkasella ei johdu vaijerista vaan ehkä siitä magneettihyrrästä siellä mittarissa? Eikös se vaijerin näkökulmasta ole herttaisen yhdentekevää minkälainen keli on, kunhan se vaijeri vaan on samaa lankaa alusta loppuun saakka :lol:
® Mesen linttaklubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Arto N kirjoitti:Kuules Sampo, mä luulen että tuo sun myöhäisherännäisyys pakkasella ei johdu vaijerista vaan ehkä siitä magneettihyrrästä siellä mittarissa? Eikös se vaijerin näkökulmasta ole herttaisen yhdentekevää minkälainen keli on, kunhan se vaijeri vaan on samaa lankaa alusta loppuun saakka :lol:
Mikä ihimeen magneettihyrrä? Laitanko siihen magneettiin rautanaulan? Auttasko se? Mulla oli muksuna puuhyrrä, mutta se ei ollut yhtään kiva.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

felmit kirjoitti:omassani paheni nykiminen uudella vaijerilla :roll:
Joku neuvoi vetonivel rasvaa vaijeriin :lol:
nykiminen nopeusmittarissa hävisi lähes tyystin :roll:
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”