MB:n S211 270CDI A Avantgarde -03
MB:n S211 270CDI A Avantgarde -03
Uusi mersu tuli taloon. Farkku E-sarjalainen melkein kaikilla herkuilla.
Mittarissa on 207tkm, pirteältä ja tasaiselta peliltä tuntuu.
Muutamia korjattavia asioita on ja sitten pientä lisävarustelua.
väri on tansanit blue ja taittuu aika hyvin lilaan auringossa.
Kuvia myöhemmin...
Hakusessa olisi, mistä saisi hankittua?
- COMAND APS ohjekirja suomi tai englanti
- E-sarjan käyttöohjekirja suomi tai englanti
Ongelmia tai korjattavia asioita:
- Miten saa sisätutkan pois päältä? Hälyt soi kun ovet ei lukossa, mutta kiinni ja sitten avaat oven. Myös jos sisälämppäri päällä hälyt soi...
- COMAND APS tilttaa välillä tulee MB logo. Ajotietokone pyytää puhelinta.
Puhelin on poistettu, vedetty piuhapoikki keskikonsolista. Saako siihen looppi piuhan? tai miten sen korjaisi?
- Ohjaus hiukan tahmea, pakkasella enemmän. Pitää varmaan vaihtaa ohjaintehostimen nesteet. Missä on nesteen täyttö?
Lisävarustelu:
- Kesärenkaat ja vanteet
- MB kokardi konepellille vaihtaen normi MB merkin.
- Lasit tummaksi
Tässä vielä varustelista:
CODE TEXT
M27 ENGINE CAPACITY 2,7 LITER
U15 SECOND LEVEL WITH LOAD BINS IN MAIN FLOOR
U16 VERSTAUBEHAELTER BEHIND REAR SEAT BACKS
053 YEAR OF MODIFICATION 02/2
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
309 CUPHOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 TELEFON HANDY
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
613 HEAD-LAMP UNIT, ASYMMERRICALLY, L.H. TRAFFIC
615 CODE 611 AND 613
682 FIRE EXTINGUISHER
690 EMERGENCY WHEEL (MINISPARE)
803 AEJ 06/1/M/X – CHANGE OF YEAR OF MODEL, LAST FIGURE SHOWS NEW MODEL YEAR -> 2003
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
922 POWER REDUCTION, ENGINES
942 EASY-PACK-FIXING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
830A LEATHER
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
250B MOBILO-LIFE / SERVICEPAKET EUROPA
5XXL EUROPE
513L BELGIUM
359U TANSANIT BLUE METALLIC PAINT
831A LEATHER ANTHRACITE
Mittarissa on 207tkm, pirteältä ja tasaiselta peliltä tuntuu.
Muutamia korjattavia asioita on ja sitten pientä lisävarustelua.
väri on tansanit blue ja taittuu aika hyvin lilaan auringossa.
Kuvia myöhemmin...
Hakusessa olisi, mistä saisi hankittua?
- COMAND APS ohjekirja suomi tai englanti
- E-sarjan käyttöohjekirja suomi tai englanti
Ongelmia tai korjattavia asioita:
- Miten saa sisätutkan pois päältä? Hälyt soi kun ovet ei lukossa, mutta kiinni ja sitten avaat oven. Myös jos sisälämppäri päällä hälyt soi...
- COMAND APS tilttaa välillä tulee MB logo. Ajotietokone pyytää puhelinta.
Puhelin on poistettu, vedetty piuhapoikki keskikonsolista. Saako siihen looppi piuhan? tai miten sen korjaisi?
- Ohjaus hiukan tahmea, pakkasella enemmän. Pitää varmaan vaihtaa ohjaintehostimen nesteet. Missä on nesteen täyttö?
Lisävarustelu:
- Kesärenkaat ja vanteet
- MB kokardi konepellille vaihtaen normi MB merkin.
- Lasit tummaksi
Tässä vielä varustelista:
CODE TEXT
M27 ENGINE CAPACITY 2,7 LITER
U15 SECOND LEVEL WITH LOAD BINS IN MAIN FLOOR
U16 VERSTAUBEHAELTER BEHIND REAR SEAT BACKS
053 YEAR OF MODIFICATION 02/2
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
309 CUPHOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 TELEFON HANDY
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
613 HEAD-LAMP UNIT, ASYMMERRICALLY, L.H. TRAFFIC
615 CODE 611 AND 613
682 FIRE EXTINGUISHER
690 EMERGENCY WHEEL (MINISPARE)
803 AEJ 06/1/M/X – CHANGE OF YEAR OF MODEL, LAST FIGURE SHOWS NEW MODEL YEAR -> 2003
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
922 POWER REDUCTION, ENGINES
942 EASY-PACK-FIXING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
830A LEATHER
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
250B MOBILO-LIFE / SERVICEPAKET EUROPA
5XXL EUROPE
513L BELGIUM
359U TANSANIT BLUE METALLIC PAINT
831A LEATHER ANTHRACITE
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Eikö tuo ole -03 väykyn manuaali?
Ainakin etukuvassa on farkku väyrynen...
Pitäisi ehkä olla pykälää vielä uudempi.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Mulla on saattanut käydä nimeämiskäytännössä fiba, kun olen joskus imuttanut noita isomman satsin. Täältä pitäisi kuitenkin löytyä juuri haluamasi. Sorry for the inconvenience!
Tuli eilen aamulla vika koodi Battery Protection.
Kävin sitten akkukellarissa piipahtamassa ja kummatkin akut olivat melkein sököt.
Nyt on nekin vaihdettu.
Comand APS ei lähtenyt käyntiin eilen yhden käynnistyksen yhteydessä.
Seuraavan kyllä. Outo vika... Sitä pitää tutkia enemmän.
Hiukan haisee nafta konehuoneessa, ei ollut viikko sitten semmoista.
Jonkun verran on palanutta naftaa koneen etupuolella.
Pitää varmaan ensin pestä kone ja sitten katsoa suojan alle, onko vuotoja sekä seurata.
Kävin sitten akkukellarissa piipahtamassa ja kummatkin akut olivat melkein sököt.
Nyt on nekin vaihdettu.
Comand APS ei lähtenyt käyntiin eilen yhden käynnistyksen yhteydessä.
Seuraavan kyllä. Outo vika... Sitä pitää tutkia enemmän.
Hiukan haisee nafta konehuoneessa, ei ollut viikko sitten semmoista.
Jonkun verran on palanutta naftaa koneen etupuolella.
Pitää varmaan ensin pestä kone ja sitten katsoa suojan alle, onko vuotoja sekä seurata.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Suuttimien juuresta jos vuotaa, niin prikat vaihtoon hetiBerglund kirjoitti: Pitää varmaan ensin pestä kone ja sitten katsoa suojan alle, onko vuotoja sekä seurata.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Riittääkö tuon suojan irroittaminen, jotta näkee vuodon?
Näkeekö tuon vuodon helposti?
Jos vikaa on niin vaihtoon menee tiivisteet.
Onko tietoa missä PKS on huolto joka tekee tiiviste vaihtoja?
Tammer-Diesel?
Näkeekö tuon vuodon helposti?
Jos vikaa on niin vaihtoon menee tiivisteet.
Onko tietoa missä PKS on huolto joka tekee tiiviste vaihtoja?
Tammer-Diesel?
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Vuodon näkee irrottamalla muovit. Auto käyntiin, jos ei heti pistä silmään, sitten huomaa.
Työn tekee vaikka Diesel-Laite Espoossa, Kehä III:n varrella.
Työn tekee vaikka Diesel-Laite Espoossa, Kehä III:n varrella.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Tänään menossa piipahtamaan aluksi Diesel-Otekossa
katsastamassa asian.
Sitten katsotaan mikä on "tuomio"...
Pientä suhinaa se on nyt pitänyt ja koneen etupuoli on naftassa.
Frendin kanssa epäiltiin aluksi että se on nuo tiivisteet tai sitten naftaa on läikkynyt suodattimen vaihdon yhteydessä.
Auto on huollettu 3.5tkm sitten, mutta huoltotyö listassa ei ollut tuota
suodattimen vaihtoa... Joten jatketaan tutkintaa.
katsastamassa asian.
Sitten katsotaan mikä on "tuomio"...
Pientä suhinaa se on nyt pitänyt ja koneen etupuoli on naftassa.
Frendin kanssa epäiltiin aluksi että se on nuo tiivisteet tai sitten naftaa on läikkynyt suodattimen vaihdon yhteydessä.
Auto on huollettu 3.5tkm sitten, mutta huoltotyö listassa ei ollut tuota
suodattimen vaihtoa... Joten jatketaan tutkintaa.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Auto tänään pajalla.
Ainakin näytti vuotavan letkusta, joka näkyy moottorin
edessä oikealla puolella ylhäällä, ihan moottorin suojan alla.
Todennäköisesti murtunut juuresta kiristyksessä.
Myös katsotaan ohivuodot ja onko suuttimien prikat missä kunnossa.
Ainakin näytti vuotavan letkusta, joka näkyy moottorin
edessä oikealla puolella ylhäällä, ihan moottorin suojan alla.
Todennäköisesti murtunut juuresta kiristyksessä.
Myös katsotaan ohivuodot ja onko suuttimien prikat missä kunnossa.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Pajalta tuli.
Letku hajalla suodattimen päästä sekä 4 suuttimen
prikka. Ne on nyt vaihdettu.
Letku vuosi letkun suojan väliin (punottu suoja joka on letkun päällä)
Oli murtunut suodattimen vaihdon yhteydessä...
Huono kun ei tiedä tekijää:( Voisi vaikka laskuttaa sitä...
Muita vuotoja ei ollut.
Letku hajalla suodattimen päästä sekä 4 suuttimen
prikka. Ne on nyt vaihdettu.
Letku vuosi letkun suojan väliin (punottu suoja joka on letkun päällä)
Oli murtunut suodattimen vaihdon yhteydessä...
Huono kun ei tiedä tekijää:( Voisi vaikka laskuttaa sitä...
Muita vuotoja ei ollut.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Auto seisoi kolme päivää ja taas tuli tuo battery protection.
Autossa on tuo sisätutka sekä varashälytin vakiona.
Onko tietoa kuinka paljon se kuluttaa virtaa?
Luin netistä että tuo akun jännitteen arvo ajotietokoneessa saattaa
olla liian korkealla näin suomen olosuhteisiin.
Starilla saa kuulemma sitä säädetty hiukan alaspäin.
No samalla Comand meni taas pimeäksi, lähti käyntiin vasta kolmannen startin ja 10min päästä käyntiin. Tällöin ei tullut tuota battery protection virhettä.
Comandista oli engineerin modessa pari uutta erroria taas.
Reset ei onnistunut sekä viallinen starttaus...
Noita vika koodin selityksiä ei ole netistä yhtään löytynyt vielä...
Autossa on tuo sisätutka sekä varashälytin vakiona.
Onko tietoa kuinka paljon se kuluttaa virtaa?
Luin netistä että tuo akun jännitteen arvo ajotietokoneessa saattaa
olla liian korkealla näin suomen olosuhteisiin.
Starilla saa kuulemma sitä säädetty hiukan alaspäin.
No samalla Comand meni taas pimeäksi, lähti käyntiin vasta kolmannen startin ja 10min päästä käyntiin. Tällöin ei tullut tuota battery protection virhettä.
Comandista oli engineerin modessa pari uutta erroria taas.
Reset ei onnistunut sekä viallinen starttaus...
Noita vika koodin selityksiä ei ole netistä yhtään löytynyt vielä...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Varashälytin kyllä lisää virrankulutusta mutta levossa olevan auton kulutuksen pitäisi silti pysyä alle 80 mA:ssa eli puolikuntoinen akku riittää starttaamaan auton vaikka olisi parkissa pidempään. Onko tuo auton virrankulutus levossa mitattu?Berglund kirjoitti:Auto seisoi kolme päivää ja taas tuli tuo battery protection.
Autossa on tuo sisätutka sekä varashälytin vakiona.
Onko tietoa kuinka paljon se kuluttaa virtaa?
Luin netistä että tuo akun jännitteen arvo ajotietokoneessa saattaa
olla liian korkealla näin suomen olosuhteisiin.
Starilla saa kuulemma sitä säädetty hiukan alaspäin.
No samalla Comand meni taas pimeäksi, lähti käyntiin vasta kolmannen startin ja 10min päästä käyntiin. Tällöin ei tullut tuota battery protection virhettä.
Comandista oli engineerin modessa pari uutta erroria taas.
Reset ei onnistunut sekä viallinen starttaus...
Noita vika koodin selityksiä ei ole netistä yhtään löytynyt vielä...
Comand'in softat voisi päivittää ellei ole tuoreet. Samoin AGW. Taitaa olla puurot ja vellit sekaisin noissa jännitesäädöissä, en ainakaan muista että convenience switch-off rajoja saisi säädettyä, webaston sammutusjännitettä pystyy säätämään.
Noihin dealerin kysymyksiin vastaukset kuitenkin ensin!
Ei ole tehty lepo virrankulutus mittauksia ainakaan vielä...
Millä olette sen mitanneet yleensä?
Autossa ei ole AGM akku, pitäisi käydä vaihdattamassa tietokoneelta tuo akkutyyppi. Veholla kuulemma onnistuu.
Samoja akkuja on laitettu kuulemma takseihin.
Se on Exiden 100Ah.
Akun ohjainlaitteesta ei ole mitään hajua.
Comandissa on tuo 15/2004 9.390 softa versio.
Sen päivittämistä olen miettinyt, mutta en ole saanut mitään infoa mitä uudemmassa softassa olisi parempaa ja korjaisiko se edes noita vikoja..?
Tuohon on joku laittanut Parrot CK3100 BT sarjan aikaisemmin.
Se tulee headunitin virtapiuhojen ja kaiutinpiuhojen väliin, ei kaapparina vaan kokolaite noiden väliin...
Millä olette sen mitanneet yleensä?
Autossa ei ole AGM akku, pitäisi käydä vaihdattamassa tietokoneelta tuo akkutyyppi. Veholla kuulemma onnistuu.
Samoja akkuja on laitettu kuulemma takseihin.
Se on Exiden 100Ah.
Akun ohjainlaitteesta ei ole mitään hajua.
Comandissa on tuo 15/2004 9.390 softa versio.
Sen päivittämistä olen miettinyt, mutta en ole saanut mitään infoa mitä uudemmassa softassa olisi parempaa ja korjaisiko se edes noita vikoja..?
Tuohon on joku laittanut Parrot CK3100 BT sarjan aikaisemmin.
Se tulee headunitin virtapiuhojen ja kaiutinpiuhojen väliin, ei kaapparina vaan kokolaite noiden väliin...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Miksikähän on myyty vääräntyyppinen akku ?Autossa ei ole AGM akku, pitäisi käydä vaihdattamassa tietokoneelta tuo akkutyyppi. Veholla kuulemma onnistuu.
Samoja akkuja on laitettu kuulemma takseihin.
Se on Exiden 100Ah.
Meillä on vaihdeltu noiden tilalle AGM akkuja "Electrical consumers switched off" herjaan kyllästyneille 211 omistajille.
Tuostapa en ole kuullutkaan että autolle voi testerillä kertoa erilaisesta akusta, pitää perehtyä asiaan.
Akkuohjainlaitteen voi päivittää Starilla.
Vaihtoehtoina olivat AGM sekä normi hinnat melkein samat.
Valitsin tuon exiden normin johtuen siitä että siinä on testeri valmiina.
AGM on vakio akku noihin, mutta jos laitetaan perinteinen akku
samankokoinen pitää muuttaa laturille toinen akkutyyppi jotta ei tule herjoja ja laturi lataa oikein...
Näin kertoi akkumies ja sanoi että veholla ne tietää mitä tehdä.
Nyt kun lähdin liikenteeseen oli auton oma jännite testerin arvo
UB: 12.0V, 5km jälkeen UB: 13.4V ja 10km jälkeen UB: 13.8V
Sen ylemmäksi ei noussut.
Näyttääkö tuo ajotietokoneen jännitemittari akun navoilta tuon jännitteen vai jostain muualta jolloin tulee häviötä?
Kuinka paljon tuon kuuluisi näyttää?
Valitsin tuon exiden normin johtuen siitä että siinä on testeri valmiina.
AGM on vakio akku noihin, mutta jos laitetaan perinteinen akku
samankokoinen pitää muuttaa laturille toinen akkutyyppi jotta ei tule herjoja ja laturi lataa oikein...
Näin kertoi akkumies ja sanoi että veholla ne tietää mitä tehdä.
Nyt kun lähdin liikenteeseen oli auton oma jännite testerin arvo
UB: 12.0V, 5km jälkeen UB: 13.4V ja 10km jälkeen UB: 13.8V
Sen ylemmäksi ei noussut.
Näyttääkö tuo ajotietokoneen jännitemittari akun navoilta tuon jännitteen vai jostain muualta jolloin tulee häviötä?
Kuinka paljon tuon kuuluisi näyttää?
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Nyt se myrkyn lykkäs.
Eilen käytiin pitemmällä reissulla ja kiihtyvyys oli tosi hidasta motarilla.
Kierrokset eivät nouse 2500kier/min enempää.
Kaupunkiajossa ei huomaa mitään.
Eilen vaihdoin parkit ja pitkien polttimot myös.
Maanantaina toimi ihan OK, ei ongelmia.
Mitään vika ei mittaristosta ainakaan näy.
Mistä nyt vikaa lähtee etsimään?
En löytänyt haulla mitään siihen viittaavaa ongelmaa, joka
olisi oireisiin soveltunut. Vikakoodit katson omalla perustesterillä ensin, jos sillä näkee... Muuten joutuu käydä jossain lukemassa ne...
Eilen käytiin pitemmällä reissulla ja kiihtyvyys oli tosi hidasta motarilla.
Kierrokset eivät nouse 2500kier/min enempää.
Kaupunkiajossa ei huomaa mitään.
Eilen vaihdoin parkit ja pitkien polttimot myös.
Maanantaina toimi ihan OK, ei ongelmia.
Mitään vika ei mittaristosta ainakaan näy.
Mistä nyt vikaa lähtee etsimään?
En löytänyt haulla mitään siihen viittaavaa ongelmaa, joka
olisi oireisiin soveltunut. Vikakoodit katson omalla perustesterillä ensin, jos sillä näkee... Muuten joutuu käydä jossain lukemassa ne...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
[quote="Berglund"]Nyt se myrkyn lykkäs.
Eilen käytiin pitemmällä reissulla ja kiihtyvyys oli tosi hidasta motarilla.
Kierrokset eivät nouse 2500kier/min enempää.
Kaupunkiajossa ei huomaa mitään.
Eilen vaihdoin parkit ja pitkien polttimot myös.
Maanantaina toimi ihan OK, ei ongelmia.
Mitään vika ei mittaristosta ainakaan näy.
Olisiko ollut häiriötilassa joku laite.Häiriötila kuittaantunut kun auto sammutettu ja käynnistetty uudestaan.Ei muuta ku eteenpäin ja katsoo tuleeko uudestaan ,jos tulee niin MB liike ja testeri se kertoo vian
Niistäkin testeri hinnoista puhutaan paljon minusta ei kallis ollu,edellisenä talvena käytin olikoha 30-40€.Mulla oli joku ohut 6-10mm letku ahtinen ohjauksesta murtunut aiheutti kyseisen vian oireili samalla tavalla varsin kun vaunu oli perässä.Kumiletkun pätkä tuli testaus hintaan.
Eilen käytiin pitemmällä reissulla ja kiihtyvyys oli tosi hidasta motarilla.
Kierrokset eivät nouse 2500kier/min enempää.
Kaupunkiajossa ei huomaa mitään.
Eilen vaihdoin parkit ja pitkien polttimot myös.
Maanantaina toimi ihan OK, ei ongelmia.
Mitään vika ei mittaristosta ainakaan näy.
Olisiko ollut häiriötilassa joku laite.Häiriötila kuittaantunut kun auto sammutettu ja käynnistetty uudestaan.Ei muuta ku eteenpäin ja katsoo tuleeko uudestaan ,jos tulee niin MB liike ja testeri se kertoo vian
Niistäkin testeri hinnoista puhutaan paljon minusta ei kallis ollu,edellisenä talvena käytin olikoha 30-40€.Mulla oli joku ohut 6-10mm letku ahtinen ohjauksesta murtunut aiheutti kyseisen vian oireili samalla tavalla varsin kun vaunu oli perässä.Kumiletkun pätkä tuli testaus hintaan.
Auto on käyttöä varten
Omalla testerillä ei vika tiloja näkynyt.
Näyttää vain päällä olevat viat.
Ainakin äsken kiersi enemmän kuin tuon 2500kier/min.
Epäilen että kun eilen oli reilu 100km suunta niin tuo
imuilmanlämpötila on voinut nousta eli välijäähy vuotaa..?
tai sitten MAP... Tuossa tyhjäkäynnillä näytti MAP arvoa 104 ja kun antoi kaasua nousi 115:sta.
Menen tänään katsomaan tutun pajan testerillä näkyisikö sieltä mitään.
Ei ole kuitenkaan *-testeri.
Veholla on jonoa taas nälkävuoden verran...
Jos ei muuta niin pitää sieltä varata aika jos ei tuolla toisella pääse kiinni.
Kyllähän siellä näkyy vanhat vikakooditkin?
Tietenkin ellei ole nollattu...
Näyttää vain päällä olevat viat.
Ainakin äsken kiersi enemmän kuin tuon 2500kier/min.
Epäilen että kun eilen oli reilu 100km suunta niin tuo
imuilmanlämpötila on voinut nousta eli välijäähy vuotaa..?
tai sitten MAP... Tuossa tyhjäkäynnillä näytti MAP arvoa 104 ja kun antoi kaasua nousi 115:sta.
Menen tänään katsomaan tutun pajan testerillä näkyisikö sieltä mitään.
Ei ole kuitenkaan *-testeri.
Veholla on jonoa taas nälkävuoden verran...
Jos ei muuta niin pitää sieltä varata aika jos ei tuolla toisella pääse kiinni.
Kyllähän siellä näkyy vanhat vikakooditkin?
Tietenkin ellei ole nollattu...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Vai voisiko vika olla lootassa että vaihtaa vain liian
alhaisilla kierroksilla? Ja tämän takia ei kiihdy...
On S asennossa...
alhaisilla kierroksilla? Ja tämän takia ei kiihdy...
On S asennossa...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Nyt on testerissä käytetty.
Matkan aikana auto toimi ihan normisti, eilistä vikaa ei tuntunut olevan.
Vikakoodeja oli aika paljon, mutta moni vanhoja...
Moni oli alijännite.
Ne mitkä päällimmäisenä jäi.
Moottori
2349 Latauspaineen säätö - jatkuva???
Jarru
SBC
C2259 unknown??
C249E Liitin 87 alijännite???
Testi moottorille päällä tuli
ECU 12
P0035 Ahtimen ohitusventtiilin A ohjauspiiri???
Kertoisiko nämä jotain..?
Matkan aikana auto toimi ihan normisti, eilistä vikaa ei tuntunut olevan.
Vikakoodeja oli aika paljon, mutta moni vanhoja...
Moni oli alijännite.
Ne mitkä päällimmäisenä jäi.
Moottori
2349 Latauspaineen säätö - jatkuva???
Jarru
SBC
C2259 unknown??
C249E Liitin 87 alijännite???
Testi moottorille päällä tuli
ECU 12
P0035 Ahtimen ohitusventtiilin A ohjauspiiri???
Kertoisiko nämä jotain..?
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Vikatiloja ei ainakaan nyt ole tullut.
Lasit on nyt tummennettu.
"uudet" vanteet tuli hankittua. Sparco forged 6-spoke 18".
Tällä hetkellä pienessä projektissa vanteet, uusi maali pintaan,
sitten kumit.
Comand APS on temppuilut kokoajan enenmmän.
backlight on error vikaa ilmoittaa engineerin moden diag.
Kenelläkään infoa mitä tarkoittaa?
Lasit on nyt tummennettu.
"uudet" vanteet tuli hankittua. Sparco forged 6-spoke 18".
Tällä hetkellä pienessä projektissa vanteet, uusi maali pintaan,
sitten kumit.
Comand APS on temppuilut kokoajan enenmmän.
backlight on error vikaa ilmoittaa engineerin moden diag.
Kenelläkään infoa mitä tarkoittaa?
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
Pientä päivitystä.
Lasit on tummennettu ja kesävanteet alla.
Sparcon 6-spoce forged, uudelleen maalatut.
Takaluukun merkit on poistettu.
Lasit on tummennettu ja kesävanteet alla.
Sparcon 6-spoce forged, uudelleen maalatut.
Takaluukun merkit on poistettu.
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90