Ladan tarina on päättymässä
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Ladan tarina on päättymässä
Siivu historiaa on päättymässä.
http://www.autobild.fi/artikkeli/8668/s ... nen-video/
Alkuladan taru on tulossa päätökseen.
http://www.autobild.fi/artikkeli/8668/s ... nen-video/
Alkuladan taru on tulossa päätökseen.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Lada huumoria.
http://www.youtube.com/watch?v=pqcbwr3TZtM
http://www.youtube.com/watch?v=pqcbwr3TZtM
kieroutuma.. tahtois ladan. emp pulssin iskettyä olisi itsellä siis ainakin kaksi autoa säilössä jotka teoriassa toimisivat vielä.
ajaisi tarvittaessa maailman tappiin jos vain jotain polttoainetta saa. (pari autoa vielä tarttis siihen rinnalle hakee.. 123 korinen 200d ja dodge dart suoralla kutosella.)
ajaisi tarvittaessa maailman tappiin jos vain jotain polttoainetta saa. (pari autoa vielä tarttis siihen rinnalle hakee.. 123 korinen 200d ja dodge dart suoralla kutosella.)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
16,8 miljoonaa kappaletta ja 41 vuotta, kyllä siihen matkaan mahtuu monta karvalakkia ja tuulipukua. Alkuladan ratissa on palellut ja hikoillut ihmisiä Siperiasta Egyptiin ja sen takakonttiin on moni Suomalainenkin automies heittänyt hiekkasäkin talvella etenemiskyvyn parantamiseksi. Tiedämpä senkin, että Savitaipaleella on aikoinaan ollut yksi nestekaasukäyttöinenkin nappisilmä. Vaikka en Ladaa kohtaan tunnekkaan sen suurempaa kiintymystä niin täytyy nostaa hattua, että se on selvinnyt noin pitkään tässä isojen moottoritehojen ja ilmastointien maailmassa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kannattaa laittaa. Nyt on Neuvostotakavetojen päivät luettu niin että olemassa olevien arvo lähtee jollakin aikavälillä nousuun.Hese126 kirjoitti:Laitetaan naftaliiniin tuo mulla oleva ja kaivetaan 10 vuoden välein kesäksi ajoon
H
Volga on ollut Pietarin seudulla (ja muuallakin Venäjällä) erittäin suosittu taksi kaasukäyttöisenä. Itsekin olen eräätkin kerrat istunut kyydissä. Valmistus loppui muistaakseni 2008 tai 2009. 4000 dollaria maksoi viimevaiheessa kun taksikuskia haastattelin. Nyt on sitten laatikkoladankin päivät luettu
On tainneet Matinkin kotiperukoilta lähteä metsurit monta kertaa "nappisilmällä" savottaan yms. Ei kannata väheksyä autoa, joka joskus on ollut Suomen myydyin.Matti H kirjoitti:Kerkesin jo riemastua, että onneks häviää koko merkki maalimankartalta!!
Muistan sen ilonpäivän kun isäni vaihtoi kylymän ja k*ppasen Opel Kadetin nelioviseen 1200L mallin Ladaan. Ei tarvinnut pikku Papin palella kun takapenkillä pystyi istumaan Jussipaita päällä.
Joo, meilläki oli muistaakseni 1200:n, anglian ja DAF:n jälkeen. Oli hyvä talviauto, lähti meinaan käyntiin talvellaki verrattuna DAF:n jonka akku piti aina yöks kantaa sisällePappi kirjoitti:On tainneet Matinkin kotiperukoilta lähteä metsurit monta kertaa "nappisilmällä" savottaan yms. Ei kannata väheksyä autoa, joka joskus on ollut Suomen myydyin.Matti H kirjoitti:Kerkesin jo riemastua, että onneks häviää koko merkki maalimankartalta!!
Muistan sen ilonpäivän kun isäni vaihtoi kylymän ja k*ppasen Opel Kadetin nelioviseen 1200L mallin Ladaan. Ei tarvinnut pikku Papin palella kun takapenkillä pystyi istumaan Jussipaita päällä.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Juu,u ei kannata väheksyä sellasta kulkinetta mitä ei oo koittanu talvisin tai omistanu, itellä oli 1200 vm-79 ja eräällä pk seudun paikkakunnalla ainoa auto joka lähti aamulla käyntiin ku pakkasta oli reilut-34 astetta..ja viereisessä hallissa oli autoliike kilpailijoineen, tienasin ladalla aina viikon pensarahat ku annoin ensta virtaa sille kulkineelle millä halusin päivällä liikkua pk seudulla..sitte annoin ladan autoliikkeen käyttöön samoilla ehdoilla ku he minulle antoivat auton käyttööni.
Kummmallakaan EI ollut mitään pahaa sanomista ilmojen lauhduttua..koska kummatin sai hommansa hoidettua..ja siitä on jäänyt hyvät ystävyyssuhteet jäljelle..ja niitä aika ajoin myös muistellaan saunomisen kera.
Itellä ei oo muuta huonoa ladasta sanoa ku tehostimen puute..tosin ennenkuin myin ladani takasin valmistusmaahan ni nokalle istutettiin hiivatin 2000rc kone ja laitettiin myös kaikki jarrut hiivatista..nosiellähän pojat ajelee pikkisen nopiammalla ladalla vielä tänäpäivänäkin...tai yönä
Kummmallakaan EI ollut mitään pahaa sanomista ilmojen lauhduttua..koska kummatin sai hommansa hoidettua..ja siitä on jäänyt hyvät ystävyyssuhteet jäljelle..ja niitä aika ajoin myös muistellaan saunomisen kera.
Itellä ei oo muuta huonoa ladasta sanoa ku tehostimen puute..tosin ennenkuin myin ladani takasin valmistusmaahan ni nokalle istutettiin hiivatin 2000rc kone ja laitettiin myös kaikki jarrut hiivatista..nosiellähän pojat ajelee pikkisen nopiammalla ladalla vielä tänäpäivänäkin...tai yönä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ja jos ei starilla napsahtanut heti tulille, niin "avaruustekniikan taitajien kylmällä järjellä" ja veivillä jelppaamalla sai myllyn pyörimään.dry kirjoitti:Oli hyvä talviauto, lähti meinaan käyntiin talvellaki
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Lämpösiä muistoja,ajettiin joskus rokkiralliakin laatokalla,höystettynä tietenkin TC2000:lla
Ja on se kestävä,oli talvivehkeenä joskus 1300s ja
yhtenä kauniina päivänä keväällä ajattelin käydä metsässä traktoripolkuja tallaamassa sen kanssa.Tuli ajettua "vähän" liian kovalla tilannenopeudella metsäpolulle,josta löyty kuoppa josta laatokka otti pompun ja etupää kun koski maata niin siinäpä sattu öljypohjan kohdilla olemaan kalliota
No,kalliosta lohkesi pala mut ladan öhjypohjaan ei tullu kuin pieni naarmu
Ja on se kestävä,oli talvivehkeenä joskus 1300s ja
yhtenä kauniina päivänä keväällä ajattelin käydä metsässä traktoripolkuja tallaamassa sen kanssa.Tuli ajettua "vähän" liian kovalla tilannenopeudella metsäpolulle,josta löyty kuoppa josta laatokka otti pompun ja etupää kun koski maata niin siinäpä sattu öljypohjan kohdilla olemaan kalliota
No,kalliosta lohkesi pala mut ladan öhjypohjaan ei tullu kuin pieni naarmu
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No ulkonäkö ei ainakaan ole mennyt parempaan suuntaan.Laaksonen kirjoitti:Vanha Lada on kuollut, eläköön uusi:
http://www.autobild.fi/artikkeli/8833/a ... atso-heti/
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samma här. Meni seuraavasa öljynvaihossa puol litroo vähempi ku enempi.Cossie kirjoitti:Lämpösiä muistoja,ajettiin joskus rokkiralliakin laatokalla,höystettynä tietenkin TC2000:lla
Ja on se kestävä,oli talvivehkeenä joskus 1300s ja
yhtenä kauniina päivänä keväällä ajattelin käydä metsässä traktoripolkuja tallaamassa sen kanssa.Tuli ajettua "vähän" liian kovalla tilannenopeudella metsäpolulle,josta löyty kuoppa josta laatokka otti pompun ja etupää kun koski maata niin siinäpä sattu öljypohjan kohdilla olemaan kalliota
No,kalliosta lohkesi pala mut ladan öhjypohjaan ei tullu kuin pieni naarmu
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ladojen myynti loppuu Suomessa...
http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtais ... fault.aspx
"TIEDOTE 31.1.2012
Delta lopettaa Ladan maahantuonnin
Delta Motor Group Oy (Delta) on päättänyt lopettaa uusien Lada-autojen maahantuonnin. Yhtiö toimi Ladan maahantuojana vuodesta 1971, mutta viimeiseen kahteen vuoteen Delta ei ole solminut vuosisopimuksia uusien Lada-autojen maahantuonnista. Siteet Lada-tehtaaseen heikkenivät edelleen vuonna 2010, jolloin Delta osti loput osakkeensa (5 %) vähemmistöomistajaltaan Lada International Ltd:ltä. Maahantuonnin päättymisellä ei ole vaikutusta Lada-autojen huoltotoimintojen jatkumiseen yhtiön vähittäiskaupassa, Delta Autossa.
"Tämä osoittaa, että keskitymme jatkossa entistä vahvemmin ydinbrändeihimme eli Kiaan, Mitsubishiin ja Mazdaan", perustelee Deltan toimitusjohtaja John Costin päätökseen johtaneita syitä. Suomessa Ladalla on historialliset juuret. Merkin kulta-aikoina 1970-80-luvun taitteessa Lada piti paikkaa Suomen myydyimpänä autona yli 10 000 kpl rekisteröinnillä. Suomessa viimeksi myydyt mallit olivat legendaarinen maastoauto Lada Niva ja perhefarmari Lada 117 STW."
http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtais ... fault.aspx
"TIEDOTE 31.1.2012
Delta lopettaa Ladan maahantuonnin
Delta Motor Group Oy (Delta) on päättänyt lopettaa uusien Lada-autojen maahantuonnin. Yhtiö toimi Ladan maahantuojana vuodesta 1971, mutta viimeiseen kahteen vuoteen Delta ei ole solminut vuosisopimuksia uusien Lada-autojen maahantuonnista. Siteet Lada-tehtaaseen heikkenivät edelleen vuonna 2010, jolloin Delta osti loput osakkeensa (5 %) vähemmistöomistajaltaan Lada International Ltd:ltä. Maahantuonnin päättymisellä ei ole vaikutusta Lada-autojen huoltotoimintojen jatkumiseen yhtiön vähittäiskaupassa, Delta Autossa.
"Tämä osoittaa, että keskitymme jatkossa entistä vahvemmin ydinbrändeihimme eli Kiaan, Mitsubishiin ja Mazdaan", perustelee Deltan toimitusjohtaja John Costin päätökseen johtaneita syitä. Suomessa Ladalla on historialliset juuret. Merkin kulta-aikoina 1970-80-luvun taitteessa Lada piti paikkaa Suomen myydyimpänä autona yli 10 000 kpl rekisteröinnillä. Suomessa viimeksi myydyt mallit olivat legendaarinen maastoauto Lada Niva ja perhefarmari Lada 117 STW."
Mitäs tuota täydellistä sotkimaaVäsynyt Mies kirjoitti:
No ulkonäkö ei ainakaan ole mennyt parempaan suuntaan.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Nappisilmä Ziguli on todellakin kaunis. Voi kun olis tään talon rakentanut jättänyt oman, tallissa lähes elinikänsä olleen nappisilmän talon mukana niin oisin ollut ylionnellinen. Naapurien kertoman mukaan sadesäällä oli rouva uskaltautunut kysymään kauppakyytiä niin isäntä oli tokaissut: "mee pyörällä, siellähän sataa vettä"
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
joo nappisilmä laada kuuluu omiin kieroutumiin, auto joka olis kiva olla olemassa ittellä..
ja joo joskus 90 luvun lopussa tms ainakin alunperin loppui maahantuonti.. oisko ollut muutama vuosi sen jälkeen kuin neuvostoliitto hajosi ja oli todettu että ne ei tule takasin ainakaan heti?
ja siksi se uskallettiin todetta vaaralliseksi. hahah. yksi syy oli kai se rattiputki joka ei menny kasaan niinkuin uusissa vaadittiin.. ja turvavöissäkin tais olla puutteita.
saiskos sellasen uuden mallin huijattua ulkomailla rekistöröiden sen vanhaksi malliksi ja tois suomeen.. hahah.
ja joo joskus 90 luvun lopussa tms ainakin alunperin loppui maahantuonti.. oisko ollut muutama vuosi sen jälkeen kuin neuvostoliitto hajosi ja oli todettu että ne ei tule takasin ainakaan heti?
ja siksi se uskallettiin todetta vaaralliseksi. hahah. yksi syy oli kai se rattiputki joka ei menny kasaan niinkuin uusissa vaadittiin.. ja turvavöissäkin tais olla puutteita.
saiskos sellasen uuden mallin huijattua ulkomailla rekistöröiden sen vanhaksi malliksi ja tois suomeen.. hahah.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla