W126 420 SEL /88 tyhjäkäynti oireilua ja vaihtaessa potkinta

Vastaa Viestiin
TW
Viestit: 23
Liittynyt: 12.2.2011 20:43
Paikkakunta: Raasepori

W126 420 SEL /88 tyhjäkäynti oireilua ja vaihtaessa potkinta

Viesti Kirjoittaja TW »

Viimeksi foorumilla eri auton kanssa ja nyt "uuden" pitkään seisseen 420 kanssa. Pelitti hyvin kuukauden päivät, mutta tyhjäkäynti koko ajan vähän kovalla. Nyt alkoi sitten vielä potkaisemaan vaihtamisen yhteydessä, mitä ei aikaisemmin ole esiintynyt, myöskin jonkin verran alipainetta tankissa, kun aukaisee korkin. Sekä vaihdelaatikon että perän öljyt vaihdettu ja lisäksi vaihdelaatikon painetta vähän yritettiin säätää ilman tulosta. Kierrokset 1000-1100 tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäynnillä ajetaan mukavasti 40 km...Mitä kannattaisi alkaa epäillä ensiksi ?
- alipainetta > tankin huohotin tukossa ?
- alipaineletkut ennen ruiskuja vuotaa ?
- kardaanin nivel alkaa kyykähtää eli vaihtaessa potkaisee
- vaihdelaatikossa edelleen liian kovat vaihtopaineet
- muuta ?

terv TV :( ?
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

määräjakajan kumikaukalo :ope:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos ny ensin ostas pilottia ja sillä ettis imuvuodot :lol: mun mielestä tästä pitäs lähtee :roll:
TW
Viestit: 23
Liittynyt: 12.2.2011 20:43
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja TW »

Eiköhän ole parasta uskoa touhottajaa, viikonloppuna suihkutellaan...
t. TV
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tottapa tuota saa suihkia ensi.. vaiha sitte se kumikaukalo ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

niin koita saaha sinne jakajan alle suihkittua..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
TW
Viestit: 23
Liittynyt: 12.2.2011 20:43
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja TW »

Ja onko se määräjakajan kumikaukalo alemman kaukalon alla vai jossain ihan muualla kysyy TV :oops:


1. Lower chamber
2. Control plunger
3. Upper chamber
4. Thin steel Diaphragm
5. Outlet to the injector


Finnish: Määräjakaja jakaa bensaa suuttimille ilmamäärän mukaan. Kun ilmamäärämittarin lautanen nousee, nostaa se määräjakajan keskellä sijaitsevaa mäntää (2) ja bensa virtaa alemmista kammioista (1) ylempiin (3). Kammioiden välissä olevan ohuen joustavan metallilevyn (4) ansiosta kammioiden paineet tasautuvat ja levyn taipuessa pääsee bensa virtaamaan suuttimille (5
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

siis se on sen jakaja hässäkän alla imusarjan ja jakajan välissä.. kun painat ilmamassamittarin läpän alas näet sen kumipohjan siellä.
kaiken minkä huollan myös korjaan!
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Lainaan ruikun viestiä tuolta toisesta topikista, kun siinä on oikein kuvakin määräjakajan kumikaukalosta.
ruikku kirjoitti:Kuva

M103:sen m-jakajan kaukalo, mb nro 103 141 00 90, kl nro 21189.
Maksoi kesällä törkeät 22eur, tohon rahaan se kannattaa uusia ihan vain vaihtamisen ilosta :)

Tyhjäk.säätimen letkut olikin arvokkaammat.

Itse säätimessäkin saattaapi olla sanomista.
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, TW oliko se kaukalo rikki :roll:
TW
Viestit: 23
Liittynyt: 12.2.2011 20:43
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja TW »

Pojat, pojat , ei ole vielä viikonloppu; ainakaan meillä lounasrannikolla.
Mutta kuittaan kyllä; edelleen olen touhottajan alipaineletkujen vuotojen kannalla itse, mutta eihän sitä tiedä... :shock:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

jos nyt sen jakajan käytät irti niin kannattaa se kaukalo sinne uusia vaikkei siinä silmällä vikaa näkyskään veikkaan että kun kasaat kamppeen on vika korjautunu.. itsellä se starttipilotin ruikkiminen ei paljastanu vikaa mutta se kuuluisa kaukalon uusiminen poisti tyhjmäkäynti ongelman.. toki jos alipaineletkuissa on vikaa niin haluan sen kuulla oikeen montaa juttua en muista lukeneeni jossa vika olis löytyny sieltä vaikka sitä joka käyntihäiriöön syyksi tarjotaankin voi toki olla että topiksin päivittäminen jää kun vika on korjattu mutta olis kiva aina tietää millä on mikäkin vika korjaantunu :)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”