diesel suuttimet.. ovatko erilaisia?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

diesel suuttimet.. ovatko erilaisia?

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

Eli ovatko diesel suuttimet erilaisia eri w124 koneissa.. siis om601 om602 ja om603 kesken. (200, 250, 300d)

onko niissä ikä eroja? eli onko esim 86 mersuissa eri suutin kuin vm 90?

ihankun olisin jostain lukenut että kaikissa mersuissa 200d-300d olisi samat suuttimet vuodesta 89 lähtien.. pitääkö paikkansa?

tossa kun mersua käytin niin epäilen sen etummaisen suuttimen olevan jumissa tai rikki kun putkikin tärisee enemmän. niin mietin onko se sama minkä mersun suuttimia asentelisi siihen?

nääs ajatuksissa oli että jos ostaisinkin kokonaisen varaosaauton josta ryöväisin osia omaani mitkä ovat rikkinäisiä. (alkaa olemaan useampia pikku vikoja jotka voisi vaihtaa ehjempään mutta erikseen ostettuna hinta alkaa äkkiä lähestymään halvimpia kokonaisia mersuja)

eli pitääkö tohon allekirjoituksen mersuun etsiä uudempaa (89->) mersua.. riittääkö 200d vai onko oltava esim 250d tai 300d.. vai eiko sillä oo väliä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimet on eri jengalla, vaihtuu noin -89 ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja kärki taisi olla eri vapari vs. turbo.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

just. toi kierteen karkeus tai pituus tais olla se 89 vuoden rajapyykki..

entäs muuten noiden vaparikoneiden kesken? ei ole eroja?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Vaparikoneiden kesken ei pitäisi olla merkittävää eroa. Uudemmissa (93/7 ->) 250 ja 300 koneissa taasen erilaiset suuttimet.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

-89 vaihtuu esikammiot erilaisiin ja samalla ne suuttimen kierteet muistaakseni harvempiin. Turbon suuttimet aukee 135 baarin paineella ja vaparin luokkaa 105 paineella. Sen eron huomaa siitä onko suutin suorassa vai vinossa. Vanhoissa tais olla suorassa.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”