Runtulan pornstartteri alias hopeanuoli

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Uuden kannen toimitus 4 viikkoa ja hintaa 700 egeä = johtaa vanhan kannen asennukseen pienen venttiilin hiomisen jälkeen joka onnistui näppärästi porakoneella :) Kakkosen männän päällä on pomppinu joskus jotakin mutta kannessa ei ole mitään jälkiä joten ei mitään vakavaa. Huomenna todennäkösesti hattu paikalleen jos onni suo ja pakkasta on alle -30 :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tulee mieleen yksi Hiace remontti, ku hiottiin kansi hiljattain ja vaihdettiin kannentiiviste, pultit, venttiilikopan tiiviste, nesteet, öljyt, venttiilinkumit, hehkut, hihnat, vesipumppu, kannentiiviste, pultit, uus kansi, uus nokka, venttiilinnostimet, säätöpalat, nesteet, öljyt jne. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Tuohon vaihtuu uus kone seuraavalla kerralla ja eiköhä se sitte oo jo TDI :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Kohta vois miettiä kannen paikalleen laittoa jahka saa vähä lohkoa lämpösemäks mitä ulkoilma nyt :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joko töräjää?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Ei töräjä vielä ku puuttuu vielä suutinputket ja vähän letkuja. Meinaa vaan haitata tuo lämpötila ulkona joka on tällähetkellä -29,7. Kai sitä on vanhaks tulossa ku noin vähästä meinaa antautua :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

On se kyllä sälli tämä Runtulakin :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

jovihava kirjoitti:On se kyllä sälli tämä Runtulakin :lol:
sanoppa muuta :D
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Voin vaan kuvitella minkälaista Sisua tässä tarvitaan, itelle reilu vuosi sitten Volvon jarrurempan tehneenä vastaavanlaisissa pakkaslukemissa sai kyllä riittää. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Jeespoks hörähti käyntiin ja roiski öljyt pitkin peltoa ku unohtu turbon öljyletku irti mutta tulipaha voideltua piha :) nyt pitäs sitte käytellä käyttölämpöön ja vetää viel 90 astetta kannenpultteihin ja sitte 1000 kilsan päästä 90 lisää. Jos sitte olis jo lämpösempi :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kaikki aina naristee että moottorin tehot on essonbaarin tehoja niin kauan kun ei näytetä paperia. Noh siinä nyt on paperia perkele :)

Kuva
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

niinno eikös tuo oo ihan kuvatiedosto eikä paperia :P palijos tuossa o lähtötehot, vaikken nyt muistakkaan niin ei taia olla mikään kovinkaan mahtava vakiona :D



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Paperista otettu kuvatiedosto :) 70 heppaa ja 135nm on orkkis koneen lähtö. Tuolle on tehty se että pumpusta on ruuvi pohjassa ja turbona on gt2260 ja vesicuuleri välissä. Ahtorikastus oli pois käytöstä koska sitä ei kytkin varmasti enää olis kestäny se kuitenki on viel orkkis kokonen vaikka vasta 1000 kilsaa ajettu :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vääntökäppyrä on kyllä makean tasainen. :D
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Tuossa vääntökäyrässä alkaa olemaan jo haastetta itsellekin. 8) Saas nähdä mitenkä käy..
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Korjasin sivuoven laakerin ja laitoin pakoputken kunnolla paikalleen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jpz4r6WuYUY[/youtube]
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sehän ruopas :shock: :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

holysmoke 8)
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Johan on ahtoja... :shock:

8) 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Siinä joutessaan kattelin josko vähän puhaltaa pintaruosteita pois mutta sitten tuli eteen tilanne ettei oikeen ollu mitään puhallettavaa.

Kuva

Ei siitä helmasta mitään vikaa löytyny niin piti sitten simuloida siihen vika.

Kuva

Läpi piti saada tukkoon joten 30*3 lattarautaa kaks rinnakkain ja sehä on siinä

Kuva

Jotkut hioo saumat sileäks mutta mä vaan kiillotin ne :)

Kuva

Vähän vanhaa maalia karkeaksi ja eiku uutta päälle niin peittyy epäkohdat :)

Kuva

Kuva

Josko huomenna tekis toisen puolen tai ainakin kattos jos sais samaan väriin :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Kuva

Turasin tunkkiin adapterin niin saa nostaa pöntön suosta jos sen sinne joskus ajelee :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Maastotunkki.... :roll: , noihan on edullisia ihan ...

:arrow: etsimään omaani tallista,,,, idea :idea:
big jopo
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Pitemmän aikaa on jo latauksen valo hehkunu himmeänä tyhjäkäynnillä eikä siihen ole jaksanu kiinnittää huomiota sen enempää. Nyt sitten rykäsin rojut pöydälle säätimen vaihtoa varten. Noh tämä laturihan on 90A versio jota on käytetty jonkun golffin keulalla. Portterin oma laturi sippasi pari vuotta sitten joten nopein keino oli ostaa motonetistä uusi.

Tässä se sitten perseelleen menikin koska jo pelkän laturin ostaminen kiilaremmillä varustetulla pyörällä tuntui olevan äärimmäisen vaikeaa koska eihän se voi käydä portteriin ainakaan tietokoneen mukaan. Sain kuitenkin laturin kiinni ja se toimikin jokusen kuukauden kunnes säädin päästi savut ulos. Jälleen motonetin tiskille ja kysymään säädintä mutta eihän semmoista kuulemma ole olemassakaan joka tuosta laturista löytyi.

Säädin joka oli lähes saman näköinen mutta yksi johto puuttui löytyi lopulta ja otin niitä kaksi varmuuden vuoksi. Puuttuvan johdon sai kyllä tinattua paikalleen.

Kuva

Vasemmalla säädin joka vaihdettiin aikanaan ja oikealla samanlainen ainakin numeroiden mukaan. Vain toinen hiili oli osunut kunnolla kollektoriin ja toinen raapinut vain vähän pintaa.

Kuva

Ei auttanut tuo uusikaan säädin latausvalon hehkumiseen tyhjäkäynnillä joten laturi auki ja kas siellähän oli pikku meksikaanin tekemä ylläri. Täytyy sorvata tuo suoraksi ja kattoa vähän mitä tuon tinan alta löytyy. Takaisinhan tätä ei voi viedä koska takuu on tietenkin menny umpeen mutta pääsihän sillä sentään 15tkm. Ainiin laakerit on myös ihan loppu :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Nyt se on suorassa. Huomenna jos laittaisi paikalleen ja kokeilis miten se rupeaa toimimaan vai laittaako alkuperäisen laturin kiinni. Voisihan tuon tietenkin nytkin laittaa mutta ulkona on pimeä ja sataa vettä niin eihän tällänen kermaperse tuonne viihti mennä. Olis nyt ees -40 pakkasta ja 2 metriä lunta niin laturi olisi jo paikallaan :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Sinä oot kyllä aika vellihousu kun et edes sateessa tollasta pikkuhommaa voi hoitaa...huoh :lol: .
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

jps kirjoitti:Sinä oot kyllä aika vellihousu kun et edes sateessa tollasta pikkuhommaa voi hoitaa...huoh :lol: .
Juu mä tätä lepsuilua vähän itekkin ihmettelen mutta onhan tommonen vesisade vähän tylsää jos vertaa -40 pakkaseen joka tuo jo kummasti lisää tuntumaa askarteluun :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Hmm ei lähde lataamaan startin jälkeen vieläkään mutta jo 100 kierroksen nosto herättää laturin. Latausjännite 14,5 tyhjäkäynnillä mutta täys kuorma tiputtaa 12 volttiin. Ilman kuormaa latauksen valo hehkuu juuri senverran että sen huomaa mutta kierrosten nostaminen poistaa tämänkin ilmiön.

Täydellä kuormalla jännitteen saa nousemaan 13 volttiin vain nostamalla kierrokset yli 2000 kieroksen mutta tuosta 13 voltista ei mennä yli vaikka kierrättää täydet. Täytyy antaa hiilien nyt asettua paikalleen josko se siitä vielä korjaantuu tai sitten täytyy ostaa ihan oikea bossin säädin.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Jos joskus joudutte vaihtamaan lataussäätimen ja haette sen motonetistä niin siinävaiheessa kun se rekisterinumeroa kysyvä tyyppi siellä tiskin takana tuo teille tuommoisen kuvassa näkyvän paketin niin nakatkaa se roskiin heti.. Nuo kolme kuvassa näkyvää on tuon laturin alkuperäinen säädin ja kaksi samalla kertaa ostettua varasäädintä. Alkuperäinen kesti puoli vuotta, varaosa pari viikkoa jolla sitten ajelin vajaa vuoden koska kyllähän se jotain latasi. Seuraava varaosa oli varmasti rikki jo paketissaan koska se ei toiminut sitäkään vähää.

Hain paikallisesta varaosaputkasta 8 euron säätimen joka on valmistettu englannissa ja kas kummaa sehän toimii ihan nätisti.

Sitten ohjeita motonetin laturin ostajalle ennekuin sen asentaa paikalleen.

- Uudet laakerit
- Uusi säädin ( ei motonetistä jos ei ole oikea bosch )
- Kollektorin oikaisu

Noiden operaatioiden jälkeen voi olla laturi joka kestää pitemmälle kuin 15tkm. Toinen vaihtoehto on vaatia semmoinen laturi jossa on edes jotain valmistajan merkkejä olemassa. Tuosta minun laturista ei löydy mitään merkkejä mistään ja tuota ensimmäistä säädintä kun vaihdettiin niin eihän semmoista mistään löytynyt koska tuommoista johdollista ei kuulemma ole olemassa.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Tota ei noi motonetin jarrusatulatkaan sovi ilman jyrsimistä kunnolla paikalleen :evil: no olihan ne halvat ku kaveri ne osti. Jaa mutt samalle kaverille vaihettiin motonet laturikin ja olis sittenkin pitäny hakee iskr laturi tost läheiseltä korjaamolt het alkuunsa, ihan samoja murheita oli siinäkin, ei sopinut paikalleen ilman pientä säätöä prikoilla ja sit ei toiminut viikkoa pitempään
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”