moottorin vaihdosta asiaa
moottorin vaihdosta asiaa
Nonii tuli tuommonen w201 2.5 turbokiisseli mersu vaihettua alumiini vanteisiin eli olis tarkoitus vaihtaa tuo kakspuolikas turbo moottori tuohon 190D kaks litrasen tilalle. heräs kysymys että mitähän kaikkia joutuu uusimaan/vaihtamaan muutakun hehkun rele ja johtosarja?
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Ensinnäkin jos vuosimalliltaan auto on sellainen että ko. swappi kannattaa tehdä (ei vähäpäästöinen) niin kysyisin myös konttorilta.
Tässä tapauksessa myös tehot ja auton painokin nousee joten vertailuautona ei voida pitää enää 190D mallia.
Luulisin että ainakin moottorin kiinnikkeet, kardaanin etuosa, moottorin tukikumit, etujouset, ehkä jopa jarrut eteen. Ehkä vaihdelaatikko jos ei sovi ruuvit kohilleen/ kestä vääntöä. Sähköjen kanssa onkin varmaan hommia... Perä kannattaisi myös vaihtaa harvempaan. Tietäjät voivat jatkaa tästä, itse olen vaihtanut vain w123 200D-->300D. ja kyllä siinä sai osia olla 300D mallista, mutta esim. jarrut olivat samat molemmissa ja sähköt helpot tehdä.
Tässä tapauksessa myös tehot ja auton painokin nousee joten vertailuautona ei voida pitää enää 190D mallia.
Luulisin että ainakin moottorin kiinnikkeet, kardaanin etuosa, moottorin tukikumit, etujouset, ehkä jopa jarrut eteen. Ehkä vaihdelaatikko jos ei sovi ruuvit kohilleen/ kestä vääntöä. Sähköjen kanssa onkin varmaan hommia... Perä kannattaisi myös vaihtaa harvempaan. Tietäjät voivat jatkaa tästä, itse olen vaihtanut vain w123 200D-->300D. ja kyllä siinä sai osia olla 300D mallista, mutta esim. jarrut olivat samat molemmissa ja sähköt helpot tehdä.
Re: moottorin vaihdosta asiaa
ei siinä paljoa muuta tule eteen tosiaan kuin tuo hehkun johdotus ja ehkä rele vähä joutuu syylärin letkuja lyhentään ja alipaineletkua pidentään.jannuvaa kirjoitti:Nonii tuli tuommonen w201 2.5 turbokiisseli mersu vaihettua alumiini vanteisiin eli olis tarkoitus vaihtaa tuo kakspuolikas turbo moottori tuohon 190D kaks litrasen tilalle. heräs kysymys että mitähän kaikkia joutuu uusimaan/vaihtamaan muutakun hehkun rele ja johtosarja?
jarrut tosiaan voi olla että joudut päivittämään jäähdytetyt etupäähän ja vaihdeaatikko kärsii olla sama jos vakiona pidät.en tiedä joutuuko kardaania lyhentää vai tuleeko moottori senverta edemmäs että ei tarvisi siihenkään alkaa.
JOS se on vähäpäästöinen niin MELKEIN suosittelen unohtamaan koko jutun tai kaivat tiedot etukäteen esiin että mitä se konttorin setä sulta haluaa siellä leimalla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]