Ilmamassamittari
Ilmamassamittari
Ilmamassamittari temppuilee ja on rikki tai menossa
. Ensiapuna ajattelin sen putsata jos sillä sais jonkun kuukauden lisäaikaa
Kysymys kuuluukin et mikä noissa mahtaa olla alkuperäinen, onko se Bosch vai VDO tekemä? Veholla 550€ ja tarvike reilu 300€ Nii ja autohan oli E200 kompressori vm-00. Tarvikeosat ei ainakaa ulkomaan palstoilla kiitosta saanut. Lähinnä ajattelin et onko tohon joskus jo se vaihdettu.
tervetuloa foorumille. Bosch on orginaali. Vuosimalleissa on eroja
on ainakin kahta tyyppiä 2-tie katti 0 280 218 081 ja 3-tie katti 0 280 217 114. Ensimäinen on 350e hujakoilla saksassa, jälkimäinen 250e.
Bosch saksassa on halvin, halvempi jopa kuin osa nimettömistä tarvikkeista tai kuten febi, VDO on kallein jopa 400e.
Pierburgilta saa pelkkää sitä anturia sinne pömpelin sisälle ja sillä on hintaa n 150-200e.
Sitten on kiinatarvikkeet yms. jotka toimii tai sitten ei toimi... Niiden hinnat on 200-300e
Bosch saksassa on halvin, halvempi jopa kuin osa nimettömistä tarvikkeista tai kuten febi, VDO on kallein jopa 400e.
Pierburgilta saa pelkkää sitä anturia sinne pömpelin sisälle ja sillä on hintaa n 150-200e.
Sitten on kiinatarvikkeet yms. jotka toimii tai sitten ei toimi... Niiden hinnat on 200-300e
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuommosen sivun löysin: www.maf-shop.com tuolla bosch ois n.170€ posteineen ja VDO 260€ . Mut jos toi bosch on alkuperäinen ni kyl mä sen sitten ostan ku toi laukee lopullisesti. Mut kokeillaa huomenna putsata se ensin.
No ni nyt on putsaus suoritettu. Mittari oli aivan öljyinen samoin kaikki ne putket
mistä sinne öljyä pääsee, joku huohotin putkiko? Seuraava kysymys kuuluukin et mistä se ilma sinne ilmamassamittarille kiertää kun ilmanputsari on moottorin oikealla puolella ja mittari vasemmalla ja ilmamittarille tuleva putki lähtee alaspäin ja taittuu vasemmalle? Vai löytyykö sieltä jostai toinen putsari? No mut ei moottorivalo ainakaan koeajolla syttynyt ja ihan ku kaasu reagois herkemmin. Tiedä sit voiko se olla herkempi... mut siltä se tuntuis 
No nyt tässä valosassa näki vähän paremmin. Eli ilmanputsarilta lähtee putki sivulle ja siitä alas ja puskurin takana auton vasemmalle puolelle ja nousee ylös ilmamassamittarille siinä on sellane 1,5 - 2 m matka putsarilta mittarille
miks siinä tollanen pitää olla, miks se ei menis suoraa. Pitää vissii soittaa saksaa insinööreille ja vähä neuvoa 
Siis jos nyt kyse kompressorista,niin kun katsotaan pellin alle;vasemmassa kulmassa ilmanputsarikotelo,siitä ilma menee kompressorille,sitten välijäähdyttimelle,moottorin oikealta puolelta putki menee kaasuläppäkoteloon jossa ilmamassamittari on.timuli79 kirjoitti:No nyt tässä valosassa näki vähän paremmin. Eli ilmanputsarilta lähtee putki sivulle ja siitä alas ja puskurin takana auton vasemmalle puolelle ja nousee ylös ilmamassamittarille siinä on sellane 1,5 - 2 m matka putsarilta mittarillemiks siinä tollanen pitää olla, miks se ei menis suoraa. Pitää vissii soittaa saksaa insinööreille ja vähä neuvoa
Mitäs se temppuili,että vika juuri tuossa mittarissa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No ei sitä enää tuonne ilmamassamittarille pitäisi paljoa riittää...omassa kompurassa ei ole tarvinnut puhdistaa putkia eikä muutakaan.
Kai se raskas kaasujalkakin asiaan vaikuttaa,omassa kun kitkarenkaat alla,niin talvikelissä joutuu suunnilleen tyhjäkäynnillä ajelemaan että pääsis edes vähän eteenkinpäin.
Kai se raskas kaasujalkakin asiaan vaikuttaa,omassa kun kitkarenkaat alla,niin talvikelissä joutuu suunnilleen tyhjäkäynnillä ajelemaan että pääsis edes vähän eteenkinpäin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Siitä ilmamassamittarista omassa E 220 CDi:ssä vm1999, aj 550 tkm; Tulppautin EGR- venttiilin ensiksi, sitten ostin siihen Voimaa-comista uuden moott-ohj-ohjelman. Auto oli tiukalla katsastuksessa jo päästömittauksen arvojen alituksessa ennen ohjelmointia ja tulppausta, mutta meni kylläkin läpi. Ihmettelin jo auton hankinnasta alkaen (11.2011) sen lievää käynti- ja veto-ominaisuuksien häiriöitä etenkin täysillä tehdyissä ohitustilanteissa. Kokeilin reagoiko millälailla ajoon jos otan ilmamassamittarista pistokkeen kokonaan irti ja eipä sillä ollut vaikutusta. Ostin KL-osista uuden anturin ko-mittariin ja kone alkoi antaa samantien voimaa tasaisesti ja aiempaa paremmin koko kierrosalueella. Päästöjä en ole vielä mittauttanut, mutta toimii tehon annossa todella tasaisesti kaasuun vastaten koko kierrosalueella.