Kyllä lastutettu Volvo tai Väykky lähtee vai eikö!
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kyllä lastutettu Volvo tai Väykky lähtee vai eikö!
Kaikkien kaahareitten lempi- ja työsuhdelapsi V70 sai hieman piristettä toissa päivänä. Velipojan 2.5-dieseliin lykättiin 150 tkm huollossa lastu - sellainen yksinkertainen, joka ei kajoa ahtopaineisiin, mutta optimoi ruiskupumpun toimintaa. Aikaisemmat 163 hv kasvoivat myyjän mukaan 197 heppaan ja vääntö nousi 400 Nm:een
Saako ahtohin koskematta noinkin ison tehonlisän aikaan, vai tuliko valohoitoa? Halpoja heppoja ja vääntöjä, vain 900€ töineen.
Kyllähän kone piristyi perstuntumalla aika tavalla ja luistonesto yrittää katkoa vetoa kuivalla tiellä vielä kolmosellakin kaasua runtatessa.
Tuolla vehkeellä saakin sitten jo sakkoja ja mainetta entisestään paremmin
Saako ahtohin koskematta noinkin ison tehonlisän aikaan, vai tuliko valohoitoa? Halpoja heppoja ja vääntöjä, vain 900€ töineen.
Kyllähän kone piristyi perstuntumalla aika tavalla ja luistonesto yrittää katkoa vetoa kuivalla tiellä vielä kolmosellakin kaasua runtatessa.
Tuolla vehkeellä saakin sitten jo sakkoja ja mainetta entisestään paremmin
Viimeksi muokannut Kaapo, 13.4.2006 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: Kyllä lastutettu farkku-Volvo lähtee vai eikö!
Saa sitä tehoa kun syöttöä lisää ja ennakkoa muuttaa, varjopuolena lienee se savun muodostus..Kaapo kirjoitti:Kaikkien kaahareitten lempi- ja työsuhdelapsi V70 sai hieman piristettä toissa päivänä. Velipojan 2.5-dieseliin lykättiin 150 tkm huollossa lastu - sellainen yksinkertainen, joka ei kajoa ahtopaineisiin, mutta optimoi ruiskupumpun toimintaa. Aikaisemmat 163 hv kasvoivat myyjän mukaan 197 heppaan ja vääntö nousi 400 Nm:een
Saako ahtohin koskematta noinkin ison tehonlisän aikaan, vai tuliko valohoitoa?
Ainoa jos on automaatti, niin se laatikko saattaa muuttua sorviksi kun vääntörajat poistetaan.
se on 2.4 D5 muuten...ja pilkkua...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: Kyllä lastutettu farkku-Volvo lähtee vai eikö!
Taitaa se olla 2.4, jos en väärin muista, koska auto reilu kolme vuotta vanha. Eikös 2.5 TDI korvattu tuolla Volvon omalla pannulla vuosimalleista 2002 alkaen vai kuinka se meni?Jarno.V kirjoitti: Saa sitä tehoa kun syöttöä lisää ja ennakkoa muuttaa, varjopuolena lienee se savun muodostus..
Ainoa jos on automaatti, niin se laatikko saattaa muuttua sorviksi kun vääntörajat poistetaan.
se on 2.4 D5 muuten...ja pilkkua...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Eikös noissa nykyajan dieselautoissa ole se vääntökäyrän leikattu huippu toteutettu juuri noilla ruiskutusasetusten muutoksella?
Yksinkertaisimmillaan se lastu juuri taitaa tehdä sen, että kone saa läpi kierrosalueensa kurittaa vetoniveliä ilman mitään momentin tasauksia. Kun noita nykyajan TDI/HDI/CDI etc vääntökäppyröitä paperilla katselee, niin voi uskoa että tuntuu kankuissa se "helpompikin" lastutus.
Yksinkertaisimmillaan se lastu juuri taitaa tehdä sen, että kone saa läpi kierrosalueensa kurittaa vetoniveliä ilman mitään momentin tasauksia. Kun noita nykyajan TDI/HDI/CDI etc vääntökäppyröitä paperilla katselee, niin voi uskoa että tuntuu kankuissa se "helpompikin" lastutus.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Näin ainakin volovomyyjä kertoi. Sanoi että älä osta D5:sta vaan se 2.4D ja laitetaan sitten töpseli seinään ja autostasi tulee D5:n. Ei lastunvaihtoa vaan softapäivitys.JuMu S kirjoitti:Eikös noissa nykyajan dieselautoissa ole se vääntökäyrän leikattu huippu toteutettu juuri noilla ruiskutusasetusten muutoksella?
Yksinkertaisimmillaan se lastu juuri taitaa tehdä sen, että kone saa läpi kierrosalueensa kurittaa vetoniveliä ilman mitään momentin tasauksia. Kun noita nykyajan TDI/HDI/CDI etc vääntökäppyröitä paperilla katselee, niin voi uskoa että tuntuu kankuissa se "helpompikin" lastutus.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Ja jos ns lisäboxi laitethaan niin ahot nousee, vaikkei se boxi muuta tehe ko lissää syöttöä. Sitä soppaa vain tullee sitte niin paljo että varmasti ahto nousee...
Yks vertailu tehtiin meenä syksynä, boxin kans testathiin, ahtopaine oli veätyksessä 1,5 bar, ja sitte ohjelma sissään, sama testiveätys niin ahot oli vain 0,9 bar, ja penkitys näytti molemmille aikalaila samat teho/vääntö arvot.
Ajotuksesta vielä: nuo välipalikat ei muuta ajotusta, oikea ohjelma muuttaa.
Ja onhan tuo hintaki (900,-) aika suolanen....
Yks vertailu tehtiin meenä syksynä, boxin kans testathiin, ahtopaine oli veätyksessä 1,5 bar, ja sitte ohjelma sissään, sama testiveätys niin ahot oli vain 0,9 bar, ja penkitys näytti molemmille aikalaila samat teho/vääntö arvot.
Ajotuksesta vielä: nuo välipalikat ei muuta ajotusta, oikea ohjelma muuttaa.
Ja onhan tuo hintaki (900,-) aika suolanen....
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
Ja että tämäki aihe saahaan käännettyä merssuihin , niin mitenkäs sitä pp d tuommosesta 200cdi:stä (03 E sarjalainen) sais lisää vetoja kiusattua ja mihinkä hintaan?
Voin toki kysellä yveenäki, jos tää on hankala topikki vastailla...
muttakun takuu jossain vaiheessa loppuu, niin lossi saapi uuvet softat
Voin toki kysellä yveenäki, jos tää on hankala topikki vastailla...
muttakun takuu jossain vaiheessa loppuu, niin lossi saapi uuvet softat
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Siihenhän saa softamuutoksella suoraan samat tehot kuin 220cdi:ssä on vakiona, moottorihan hilppeineen on sama.Pyrstötähti kirjoitti:Ja että tämäki aihe saahaan käännettyä merssuihin , niin mitenkäs sitä pp d tuommosesta 200cdi:stä (03 E sarjalainen) sais lisää vetoja kiusattua ja mihinkä hintaan?
Voin toki kysellä yveenäki, jos tää on hankala topikki vastailla...
muttakun takuu jossain vaiheessa loppuu, niin lossi saapi uuvet softat
Hintaa en muista, varmaan vaihtelee vähän mihin vie laitettavaksi....villi veikkaus isolla haitarilla 500-750€.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tuikkuhan osaa kertoa tuosta tarkemmin. Kytkin(ja/tai laatikko) on erilainen ja taitaa siitä pienemmästä puuttua jokin tasapainohässäkkäkin.Boss kirjoitti:Siihenhän saa softamuutoksella suoraan samat tehot kuin 220cdi:ssä on vakiona, moottorihan hilppeineen on sama.Pyrstötähti kirjoitti:Ja että tämäki aihe saahaan käännettyä merssuihin , niin mitenkäs sitä pp d tuommosesta 200cdi:stä (03 E sarjalainen) sais lisää vetoja kiusattua ja mihinkä hintaan?
Voin toki kysellä yveenäki, jos tää on hankala topikki vastailla...
muttakun takuu jossain vaiheessa loppuu, niin lossi saapi uuvet softat
Hintaa en muista, varmaan vaihtelee vähän mihin vie laitettavaksi....villi veikkaus isolla haitarilla 500-750€.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
Kallista on bittimössö, tosin onhan tuo sen arvoistakinPyrstötähti kirjoitti:Jep, tässä kartoitellaan eri vaihtoehtoja.
Powerflash lupaa 176 konia ja 364 njyyttonia vääntöä. Hintaa tuollasella on tällä hetkellä 799,-
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
200 cdi koneeseen saa n.180 kaakkia ja 400Nm, enemmänkin, mutta kytkin ei oikein tuppaa kestämään. Kytkintä tulee jo vahvistaa noille väännöille.
Nimim. Tuikku kirjoitti myös 187 hv/3400rpm. Ahdot 1,5.
450Nm, välillä 2000-2400rpm. Välillä 1800-3200rpm yli 400Nm.
Tämä ilmeisesti vain softalla, koneeseen ei muutoksia.
Nimim. Tuikku kirjoitti myös 187 hv/3400rpm. Ahdot 1,5.
450Nm, välillä 2000-2400rpm. Välillä 1800-3200rpm yli 400Nm.
Tämä ilmeisesti vain softalla, koneeseen ei muutoksia.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
.....tuota samaa minäkin olen funtsinutpp d kirjoitti:Ja jos ns lisäboxi laitethaan niin ahot nousee, vaikkei se boxi muuta tehe ko lissää syöttöä. Sitä soppaa vain tullee sitte niin paljo että varmasti ahto nousee...
Yks vertailu tehtiin meenä syksynä, boxin kans testathiin, ahtopaine oli veätyksessä 1,5 bar, ja sitte ohjelma sissään, sama testiveätys niin ahot oli vain 0,9 bar, ja penkitys näytti molemmille aikalaila samat teho/vääntö arvot.
Ajotuksesta vielä: nuo välipalikat ei muuta ajotusta, oikea ohjelma muuttaa.
Ja onhan tuo hintaki (900,-) aika suolanen....
Noi lisäpalikat on jonkun sortin vastuksia joilla huijataan boxia.
Esim. CDI koneessa tulee lisäkikkula railputken päässä olevan paineanturin piuhojen väliin >>> antaa tod. näk "väärää" singaalia pa:n paineista ja ohj. laite pukkaa lisää soppaa
Itse olen kyllä tuon ns. softan kannalla Kaikki noiden "boxien kauppaajat" siirtyvät tai osa on jo siirtynyt ohjelmointiin jos vain on mahdollista.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Kyllä lastutettu farkku-Volvo lähtee vai eikö!
Common-railissa ei ole varsinaisesti ruiskutuspumppua, mutta asia kyllä tuli selväksi.Kaapo kirjoitti:Kaikkien kaahareitten lempi- ja työsuhdelapsi V70 sai hieman piristettä toissa päivänä. Velipojan 2.5-dieseliin lykättiin 150 tkm huollossa lastu - sellainen yksinkertainen, joka ei kajoa ahtopaineisiin, mutta optimoi ruiskupumpun toimintaa. Aikaisemmat 163 hv kasvoivat myyjän mukaan 197 heppaan ja vääntö nousi 400 Nm:een
Saako ahtohin koskematta noinkin ison tehonlisän aikaan, vai tuliko valohoitoa? Halpoja heppoja ja vääntöjä, vain 900€ töineen.
Kyllähän kone piristyi perstuntumalla aika tavalla ja luistonesto yrittää katkoa vetoa kuivalla tiellä vielä kolmosellakin kaasua runtatessa.
Tuolla vehkeellä saakin sitten jo sakkoja ja mainetta entisestään paremmin
Tyypillisesti ns. lisämuistit, tai boxit lisää syöttöä, mutta ei paineita.
Ahtoja ei välttämättä vakiosuuttimilla tarvitsekkaan lisätä.
Alkup. ilmaylimäärä riittää.
Pienellä ahtojen lisäyksellä ala- ja keskikierrosaluella saadaan savutonta vääntöä lisää. Ahtopaineen olisi hyvä sitten maksimikierroksille laskea vakioksi, ettei suotta rasiteta (pientä) vakioahdinta liikaa, ja aivan suotta.
Volvon kytkin/kaksoismassavauhtipyörä on tehty meltoraudan äärellä.
Joten on vain hyvä, ettei vääntömomentti ole kasvanut liiaksi.
Muutenkin teholuku tuntuu maltilliselta, alle 40hv/syl.
Jos ehdottomia maksimilukuja tavoitellaan, niin savuttelu astuu vääjäämättä kuviin mukaan, kun diiselissä on tyypillisesti palaminen vielä tehokasta, vaikka savua alkaa pukkaamaan.
Ja vakiosuuttimilla savutuksen suurempi syy on (liian) pitkä ruiskutusaika, jolloin maksimikierroksilla tapahtuva polttoaineen ruiskauttaminen on "liukunut" savuttoman palamisen kannalta vähän liian myöhäiselle.
Eli, jos ei vielä savua pahemmin pukkaa, niin homma on hyvällä mallilla.
Boxeista en kehtaa sanoa mitään, kun aina joku loukkaantuu.
Oikeassa lastussa on sellainen, merkittävä etu, että pakokaasujen kierrätystä saadaan säädettyä lähes nollaan.
Lisävoiman saannin suhteen mese on ehdottomasti kärkiainesta.
Ei kannata, Kaapo merkinvaihdosta haaveilla.
.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: Kyllä lastutettu farkku-Volvo lähtee vai eikö!
Vaan volkkareissa se vauhtipyörä on vielä heikompi.tuikku kirjoitti: Volvon kytkin/kaksoismassavauhtipyörä on tehty meltoraudan äärellä.
.
Tuo tosiaan ensimmäisenä antautuu väännön alla, elikkä alkaa pohjaamaan ja jyristää.
Tietty useampipyttysessä tulee iskuja tasaisemmin joten samaa tehoa otettaessa voimansiirrolla paremmat olosuhteet.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: Kyllä lastutettu farkku-Volvo lähtee vai eikö!
Siinäpä selvitys, jonka Kaapokin ymmärsi, tack. Ei merkkiä vaihdeta, kunhan saisi ensin sen tehodieselinkin - tähänastiset omat kokemusket rajoittuvat W123-lavettien hurjiin 200- ja 240-nakuihin, joka selittänee myös nykyisten commonrailien ja turbojen luvattoman kehnon teoriatietämykseni Bensalla on menty jo toistakymmentä vuotta, mutta seuraavaksi ehkä noukalla on OM606, joka saanee sitten piristettäkin. Tuota nykyistä peliä vaan ei tunnu saavan tiensä päähän ainakaan ajamalla .tuikku kirjoitti: Boxeista en kehtaa sanoa mitään, kun aina joku loukkaantuu. Lisävoiman saannin suhteen mese on ehdottomasti kärkiainesta. Ei kannata, Kaapo merkinvaihdosta haaveilla.
.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastailen varovasti, ettei luulla että mie mainostanPyrstötähti kirjoitti:Ja että tämäki aihe saahaan käännettyä merssuihin , niin mitenkäs sitä pp d tuommosesta 200cdi:stä (03 E sarjalainen) sais lisää vetoja kiusattua ja mihinkä hintaan?
Voin toki kysellä yveenäki, jos tää on hankala topikki vastailla...
muttakun takuu jossain vaiheessa loppuu, niin lossi saapi uuvet softat
Esimerkinomasesti tämmönen:
E 200 CDI (W211) 90 kW (122 hp) 90 kW/122 hp 270 Nm 203 km/h 129 kW/176 hp 370 Nm ,
hintaa on 500 €, takkuu 2 v, ja tyytyväisyystakkuu, elikkä sitä saapi kokkeilla pari viikkoa ja jossei ole tytyväinen niin se voihaan pallauttaa alkuperäseksi ja annethaan rahat takas.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
No mutta kuulostaapa erinomaiseltapp d kirjoitti:Vastailen varovasti, ettei luulla että mie mainostanPyrstötähti kirjoitti:Ja että tämäki aihe saahaan käännettyä merssuihin , niin mitenkäs sitä pp d tuommosesta 200cdi:stä (03 E sarjalainen) sais lisää vetoja kiusattua ja mihinkä hintaan?
Voin toki kysellä yveenäki, jos tää on hankala topikki vastailla...
muttakun takuu jossain vaiheessa loppuu, niin lossi saapi uuvet softat
Esimerkinomasesti tämmönen:
E 200 CDI (W211) 90 kW (122 hp) 90 kW/122 hp 270 Nm 203 km/h 129 kW/176 hp 370 Nm ,
hintaa on 500 €, takkuu 2 v, ja tyytyväisyystakkuu, elikkä sitä saapi kokkeilla pari viikkoa ja jossei ole tytyväinen niin se voihaan pallauttaa alkuperäseksi ja annethaan rahat takas.
Tämä laitetaan korvan taakse ja toteutukseen tosin syksyllä takuun loppuessa. Ilmeisesti automaatti kestää tuommosen lisäyksen vielä kohtuudella, vai muuttaako softa myös laatikon käyttäytymistä? Ja mitenkäs se on sen pakokaasujen kierrätyksen kanssa, blokkaako tuo softa sen pois pelistä tai ainakin minimiin?
Ja niin, kiitokset hintatiedoista, varmaan muitakin kiinnostaa tietää minkälaisessa hintaluokassa liikutaan
Olikos tuohon laskettuna jo Mese-alennusta kans...
Ja niin, mitä se tuo 2v takuu kattaa??
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
.
Kuule Pyrstötähti.
Oottelu ei enää hyövää mitään.
Hintakin näkyy olevan kohdillaan.
Teholukema on hyvä ja väännötkin on pysyneet kohtuudessa.
Kierrätystäkin on tuossa varmaan jo sinne minimiin säädelty.
Tosin saksalaisissa ohjelmissa se ei aina ole niin varmaa, jos se on sellainen tuv- hyväksytty ohjelma.
Joissain korjaamoissa niitä sujautetaan paikoilleen ihan huollon yhteydessäkin.
Mitä tuoreempaan autoon se muutos tehdään, sen paremmin tekniikkakin kestää.
Auton luonne muutuu totaalisesti, suosittelen.
Laatikosta sen verran, että sehän on nyt sellaista "oppivaa" mallia, mitä se sitten merkitseekin. Eli sen pitäisi kyllä älytäkkin muutos moottorissa.
Mutta muistaaksen myös veholta on saatavana päivitystäkin siihen laatikon toimintaan, mikäli haluat.
.
Kuule Pyrstötähti.
Oottelu ei enää hyövää mitään.
Hintakin näkyy olevan kohdillaan.
Teholukema on hyvä ja väännötkin on pysyneet kohtuudessa.
Kierrätystäkin on tuossa varmaan jo sinne minimiin säädelty.
Tosin saksalaisissa ohjelmissa se ei aina ole niin varmaa, jos se on sellainen tuv- hyväksytty ohjelma.
Joissain korjaamoissa niitä sujautetaan paikoilleen ihan huollon yhteydessäkin.
Mitä tuoreempaan autoon se muutos tehdään, sen paremmin tekniikkakin kestää.
Auton luonne muutuu totaalisesti, suosittelen.
Laatikosta sen verran, että sehän on nyt sellaista "oppivaa" mallia, mitä se sitten merkitseekin. Eli sen pitäisi kyllä älytäkkin muutos moottorissa.
Mutta muistaaksen myös veholta on saatavana päivitystäkin siihen laatikon toimintaan, mikäli haluat.
.
Taitaa tämä asia olla niin, että yrityksen ja erehdyksen kautta on opittu se "oikea" taso.jusamb kirjoitti:Stuttgartissa vai bittiturbottajien pajassa?dealer kirjoitti:Tahtoo sanoa että kestävyysnäkökohdat on otettu huomioon ohjelmia tehtäessä.
Autonalmaistajat eikä osienvalmistajatkaan suurin surminkaan ilmoittele mitään "kriittisiä" arvoja julkisuuteen.
Muuten asia on juuri niin, kun dealer kirjoittikin.
Vaikka tuossa volvossa on hukkaporillinen ahdin, niin siitä huolimatta sen vauhtipyörän saa ääntämään. Helpostikkin. Varsinkin niillä boxeilla.
Se vauhtipyörän jousien pohjaaminen, eli täristäminen syö kytkimen äkkiä, eikä ole muutenkaan hyväksi tekniikalle.
Sen kuuntelu on kyllä itsepetosta, joku kohta nimittäin hajoaa varmasti, hyvällä tuurilla se on vaan se kytkin, joka taitaa olla sitten halvinta uusia.
Mesen kytkimet menevät suunnilleen niin, että tehokkaammassa on vahvempi.
Mutta tiettyjen mallien ja varusteluiden yhteydessä saattaa kytkinkin päivittyä kestävämmäksi.
Lastun tekijät pelaavat kuitenkin varman päälle, ja tekevät kaksatasen ohjelmasta hiukan tehottomamman ja vähemmän vääntävän.
Varmuuden välttämiseksi kannattaa softa ottaa vaan sellaisesta paikasta jossa nämä moottorit on eroteltu.
Itse moottorithan on samat, lastunkin tehoero on keinotekoisesti tehty.
Mutta.
Muutaman hevosvoiman tai nyyttonin takia ei todellakaan kannata kytkiremppaan ryhtyä.
"Älkää tehkö, niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon"
Moottori ei siitä lastusta tosiaan ole moksiskaan, vaan kaksatanen mesen kone on varmaan niitä kiitollisimpia lastutettavia.
Koko auto muuttuu siinä mukana.
Käytännössä se kytkin on ainut huolenaihe, tietty joillain se kestää paremmin ja toisilla taas huonommin, mutta lisääntynyt vääntö houkuttelee ajamaan entistä pienemmillä kierroksilla, mikä taas rasittaa sitä kytkintä.
Jusamb.
Tarkoitin, että uuden auton kytkin kestää sitä lastusta paremmin, kun 400tuhatta ajetun.
Kaksatasen kytkin kestää ~350nm suunilleen ongelmitta.
220,sen 400nm, vähän päällekkin.
Tällä kytkimellä (220) rupeaa vauhtipyörä änntämään, ennenkuin kytkin luistaa.
270,sessä on kytkimien varaosanumeroissa samoja, kun 220,sessä, mutta 270,sen vauhtipyörä on jäykempi.
Mesen kytkimet on ihan hyviä, ja kestäviä, kunhan niiden todellista sietokykyä ei ylitetä. Minulla on täälläpäin ainoa cdi- moottorilla varustettu, johon on paikallisessa vehossa kytkin vaihdettu.
Varmaan joillakin on jo aikas paljonkin ajettu.
No joo - puhun lastusta, mutta kirjoitan kytkimestä.
.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
Juuh, kyllähän tuo kovasti kiinnostaa, tarkotin vaan että kait se pitää tuo vaihtotähtitakuu oottaa loppuun, ei sitten tuu kenenkään kans tappelua jos jotaki hajuaa. Ei kyllä millään malttas, sen verran kovaa parannusta tehoihin luvataan. Ja vielä mielestäni kohtuulliseen hintaan...tuikku kirjoitti:.
Kuule Pyrstötähti.
Oottelu ei enää hyövää mitään.
<clip>
Laatikosta sen verran, että sehän on nyt sellaista "oppivaa" mallia, mitä se sitten merkitseekin. Eli sen pitäisi kyllä älytäkkin muutos moottorissa.
Mutta muistaaksen myös veholta on saatavana päivitystäkin siihen laatikon toimintaan, mikäli haluat.
.
Tuota laatikkopäivitystähän tarttee kysästä seuraavan kerran ku veholla käväsee
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Se oppiva vaihteisto tarkottaa sitä, että se seuraa koko ajan kuskin ajotyyliä. Jos ajat koko ajan nilkka suorana täysillä joka paikassa, niin se oppii vaihtamaan nopeasti ja tietysti pieni nykähdys siihen tulee. Sitten jos myytkin auton pois ja uusi omistaja ihmettelee, että perkele kun on nykivät vaihdot tässä laatikossa ja olettaa siinä olevan vikaa. Sen pystyy nollaamaan kyllä ne opitut arvot pois jolloin tehdas-asetus tulee taas takaisin ja laatikon toiminta "pehmenee". Suunnilleen näin.
230 CE -89