Bemari (romu) ei lataa! Dealer, jari w123 ym. apua????
Bemari (romu) ei lataa! Dealer, jari w123 ym. apua????
Elikkä yhtäkkiä lopetti lataamasta. Aiemmin valot välkkyneet hieman tyhjäkäynnillä...
Vaihdoin hiilisillan/jännitteensäätimen -> Ei vaikutusta.
Herätteeseen tuli tyhjäkäynnillä vain 8.2volttia ja latausvalo palaa.
Kun herätteen jomppaa suoraan akulta niin valo sammuu ja alkaa lataamaan ~12-12.4volttia, eli lataa hieman mutta todella vähän...
Kollektorin kaulat olivat aika kuluneet. ~millin ura sisemmässä ja pienempi ulommassa.
Pitääköhän tuohon hommata kokomaan uusi laturi vai voiko esim. nuo kollektorin kaulat vaihtaa?
Onko tuolle lataukselle jotain relettä vai meneekö se paksumpi johto laturilta ihan suoraan akulle?
Laturin merkki on valeo!
Niin ja käykö boschin laturi suoraan valeon tilalle?
Kiitoksia kovasti jo etukäteen!
Ja jos jotain merkitystä niin auto on automaattilaatikolla ja melkein kaikilla sähkövarusteilla...
Vaihdoin hiilisillan/jännitteensäätimen -> Ei vaikutusta.
Herätteeseen tuli tyhjäkäynnillä vain 8.2volttia ja latausvalo palaa.
Kun herätteen jomppaa suoraan akulta niin valo sammuu ja alkaa lataamaan ~12-12.4volttia, eli lataa hieman mutta todella vähän...
Kollektorin kaulat olivat aika kuluneet. ~millin ura sisemmässä ja pienempi ulommassa.
Pitääköhän tuohon hommata kokomaan uusi laturi vai voiko esim. nuo kollektorin kaulat vaihtaa?
Onko tuolle lataukselle jotain relettä vai meneekö se paksumpi johto laturilta ihan suoraan akulle?
Laturin merkki on valeo!
Niin ja käykö boschin laturi suoraan valeon tilalle?
Kiitoksia kovasti jo etukäteen!
Ja jos jotain merkitystä niin auto on automaattilaatikolla ja melkein kaikilla sähkövarusteilla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jariw123 tietää enemmän Bemareista...
Voi ne "kollektorin kaulat" vaihtaa, niitä saa varaosina.
Ainakin Bosch laturiin.
Erillistä relettä ei pitäisi olla, yleensä Valeo ja Bosch liittimet ovat erilaiset joten tinaushommiin voi joutua laturin merkkiä vaihtaessa.
Laturi lienee aika tehokas kun autossa on sähkövarusteita, ja tehokas laturi on valitettavasti kallis.
Voi ne "kollektorin kaulat" vaihtaa, niitä saa varaosina.
Ainakin Bosch laturiin.
Erillistä relettä ei pitäisi olla, yleensä Valeo ja Bosch liittimet ovat erilaiset joten tinaushommiin voi joutua laturin merkkiä vaihtaessa.
Laturi lienee aika tehokas kun autossa on sähkövarusteita, ja tehokas laturi on valitettavasti kallis.
wiimax.fi
Nii muute,joskus kymmene vuotta sitte 190 mesessä,bensa mallissa samanlaista ongelmaa,vikana vaihdelaatikon-korin välinen maadoituskaapeli (tai siis semmonen leveä teräs "remmi")poikki.Vitto kirjoitti:Riippuu koneesta, mutta joissain on menee maa johto laturille.
Sen kun vaihtoi,niin johan alkoi taas lataamaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Pystyykö sitä laturia purkamaan niin, että pääsee käsiksi siihen diodisiltaan? Itse olen korjannut pari laturia juottamalla uuden diodisillan entisen hajonneen tilalle, kun en ole nuukuuksissani raaskinut uutta laturia ostaa .Autosähköliikkeestä (HIRA Kuopiossa) on löytynyt diodit suoraan hyllystä, eikä maksa paljonJube kirjoitti:Nyt on laturi mittautettu... Diodit paskana!
Kaverin mazzasta ainakin paikallinen autosähkö korjaaja tinasi uudet diodisilta hässäkät ja alkas taas pelaamaan....juuri samanlaiset oireet oli kuin sulla....Onanias kirjoitti:Pystyykö sitä laturia purkamaan niin, että pääsee käsiksi siihen diodisiltaan? Itse olen korjannut pari laturia juottamalla uuden diodisillan entisen hajonneen tilalle, kun en ole nuukuuksissani raaskinut uutta laturia ostaa .Autosähköliikkeestä (HIRA Kuopiossa) on löytynyt diodit suoraan hyllystä, eikä maksa paljonJube kirjoitti:Nyt on laturi mittautettu... Diodit paskana!
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
On muuten pikkasen persiistä tuo BTCF-foorumi ku meseltä saa vastaukset bemari aiheisiinkin ongelmiin 10kertaa nopeammin
BTCF:llä kukaan ei vaivaudu vastaamaan kysymyksiin vaikka käyttäjiä on varmaan 10miljoonaa
BTCF:llä kukaan ei vaivaudu vastaamaan kysymyksiin vaikka käyttäjiä on varmaan 10miljoonaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niin joo...Dunkelblau123 kirjoitti:Kai ne on enemmän keskittynny vanteiden maalaukseen ja vauhtiviivoihin.Jube kirjoitti:BTCF:llä kukaan ei vaivaudu vastaamaan kysymyksiin vaikka käyttäjiä on varmaan 10miljoonaa
Ja lexus valot ne ostaa kyllä tunnissa jos sattuu olemaan myynnissä, kokemusta on
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kaikki Baijerin mossessta kiteytyy tähän:
http://www.autotitre.com/forum/up/aa68d48e34.jpg
http://www.autotitre.com/forum/up/aa68d48e34.jpg
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Veit jalat suustanilai kirjoitti:Kaikki Baijerin mossessta kiteytyy tähän:
http://www.autotitre.com/forum/up/aa68d48e34.jpg
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90