Etukallistuksenvakaajan kiinnitysraudat

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Etukallistuksenvakaajan kiinnitysraudat

Viesti Kirjoittaja Moska »

Ihmettelin auton kummallista kaarrekäyttäytymistä ja aloin lampun kanssa kurkkimaan auton alle ja tämmöinen yllätys löytyi.
Vasen on uusi takuu osa ja oikea noin kuukauden ikäinen.

Kuva



Kuva

Tuo mutkalla oleva vakaajan rauta on ostettu noin kuukausi sitten, koska vanha meni poikki. Varaosaliikkessä ei ollut valinnan varaa ja onkohan tuo nyt sitten semmoinen economy osa. Sain kyllä takuuseen uuden tukevamman oloisen (samanlaatuisen oloinen kuin toisella puolella).
Näyttää taas siltä, että varaosissa ei tartte pihistellä.
Tuo mutkalla oleva antoi periksi aivan ajamalla, se ei ole osunut mihinkään.
Avatar
325E
Viestit: 76
Liittynyt: 24.2.2007 22:28
Paikkakunta: Nastola 040-5054994

Kuulemma nuo raudat on aluperin...

Viesti Kirjoittaja 325E »

Nuo raudat on alkuperäisenä ns. jousiterästä eli karkaistua ja tarvike siksi vääntyy....
EX Lintta, MB W124 200D, 4-lov.man Vm-1987 ajettu: 220th
Avatar
325E
Viestit: 76
Liittynyt: 24.2.2007 22:28
Paikkakunta: Nastola 040-5054994

w124 Isomman 300:sen Etuvakaajan asennus 200D:hen

Viesti Kirjoittaja 325E »

325E kirjoitti:Nuo raudat on alkuperäisenä ns. jousiterästä eli karkaistua ja tarvike siksi vääntyy....
Päivitin tänään W124 vm-1987 200D Isoimmat kallistuksen vakaajat 300E:n
27mm Etuvakaaja johon ostin Motonetistä Febi Bilsteinin uudet vakaajan kumisarjat ja mielenkiintoista oli kun hetken ihmettelin keskimmäisten kumien rautojen käyvyyttä 300:sen vakaajaan homma selvisi että otin palkin M10 teräspultit 10.9 pois ja huomasin, palkissa olevan M10 naarasjengan palkin suuntaisesti olevan sokeripalanmuotoiset tukiraudan asennus reijät ja toinen oli peitetty muovituplalla jonka otin pois ja asensin sen vasta puolelle eli M10 kierteen toiselle puolelle joten L-mallinen vakaajan tukirauta tuli reilut 5cm auton eteenpäin koska se vaatii sen 300:n vakaaja on pitempi alatukivarresta keulaanpäin sen 5-7cm. Tämän muutoksen tehtyäni Etuvakaaja meni heittämällä paikoilleen, asensin pultit ja mutterit kaikkiin kohtiin ja kiristelin niitä tasaisesti jotta kaikki asettuu hyvin kohdilleen. w124 200D vakio vakaaja oli paksuudeltaan 24mm ja 300:sen vakaaja 27mm joten eron pitäisi huomata ajossa.
EX Lintta, MB W124 200D, 4-lov.man Vm-1987 ajettu: 220th
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”