Yleistä maasturivatulointia
Defe 80-90-luvulta vaikkapa 300tdi koneella, tai 200tdi mosalla on ilmeisen luja vaihtoehto. Tuppaa vaan olemaan hukassa myynnissä olevat kohteet. Juuri hiljan oli nettiautossa muutaman tunnin myynnis aivan helmikuntoinen 300tdi lavadefe ja nyt uudella tyytyväisellä omistajalla jossain päin suomea. Olisin hakenu pois jos rahatilanne olisi sallinu.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Hiluksikin on kova etenemään, vertailupohojana vaikkapa yks orkkis g, pojat oli jääny g:llä kiinni ja soittanu kaverin hiluksilla hakemaan, hiluksissa pelekästään vähän miehekkäämmän kokoiset, mutta silti täysin "sileäpintaiset" renkaat, hiluksilla käytiin vertailunvuoksi pitemmällä kääntymässä ja sitte tultiin takaisin.
Maasturikuumetta tääläki, oon tosin oman päähänpinttymän johdosta rajannu vaihtoehot lukolliseen HJ:hin ja G-mersuun, onneksi ei oo rahaa semmoseen suorilla ostaa..
Maasturikuumetta tääläki, oon tosin oman päähänpinttymän johdosta rajannu vaihtoehot lukolliseen HJ:hin ja G-mersuun, onneksi ei oo rahaa semmoseen suorilla ostaa..
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Tainnu G-miehellä jäädä neliveto kytkemättäJiiTee_ kirjoitti:Hiluksikin on kova etenemään, vertailupohojana vaikkapa yks orkkis g, pojat oli jääny g:llä kiinni ja soittanu kaverin hiluksilla hakemaan, hiluksissa pelekästään vähän miehekkäämmän kokoiset, mutta silti täysin "sileäpintaiset" renkaat, hiluksilla käytiin vertailunvuoksi pitemmällä kääntymässä ja sitte tultiin takaisin.
Maasturikuumetta tääläki, oon tosin oman päähänpinttymän johdosta rajannu vaihtoehot lukolliseen HJ:hin ja G-mersuun, onneksi ei oo rahaa semmoseen suorilla ostaa..
Lj toyota vois olla suht järkevä peli, ei taida ihan tuohon hintaan vielä saada mutta hiukan lisää niin ollaan jo aika lähellä.
Pitäiskö olla Bensa vai dieseli, tuleeko ns. ainoaksi autoksi?
Ei tule olemaan ainoa auto. Meillä mersu tai rinkelipussi hoitaa pääasiallisen ja pidemmän matkan liikennöinnin. Bensakone kelpaa, mutta diiselillä ne voimat sun muut tehdäänjolle kirjoitti:Tainnu G-miehellä jäädä neliveto kytkemättäJiiTee_ kirjoitti:Hiluksikin on kova etenemään, vertailupohojana vaikkapa yks orkkis g, pojat oli jääny g:llä kiinni ja soittanu kaverin hiluksilla hakemaan, hiluksissa pelekästään vähän miehekkäämmän kokoiset, mutta silti täysin "sileäpintaiset" renkaat, hiluksilla käytiin vertailunvuoksi pitemmällä kääntymässä ja sitte tultiin takaisin.
Maasturikuumetta tääläki, oon tosin oman päähänpinttymän johdosta rajannu vaihtoehot lukolliseen HJ:hin ja G-mersuun, onneksi ei oo rahaa semmoseen suorilla ostaa..
Lj toyota vois olla suht järkevä peli, ei taida ihan tuohon hintaan vielä saada mutta hiukan lisää niin ollaan jo aika lähellä.
Pitäiskö olla Bensa vai dieseli, tuleeko ns. ainoaksi autoksi?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Sitten sj suitsa vois olla varteenotettava peli, suht halpoja ja jos metsäteiden ajelu kiinnostaa niin pärjää oikeinkin hyvin.
Kannattaa sittten katsella samurai mallinen 1,3 koneella niin pärjää maantielläkin ja on vahvemmat akselit ja laatikko. 80-luvun lopun ja 90-luvun alun pelejä saa suht edullisesti noihin 80-luvun alun läpimätiin 1,0 koneisiin nähden. Tuossa pihalla olis yks pitkä ja korkea samurai mutta taidan pitää sen ainakin toistaiseksi itsellä jemmassa
Kannattaa sittten katsella samurai mallinen 1,3 koneella niin pärjää maantielläkin ja on vahvemmat akselit ja laatikko. 80-luvun lopun ja 90-luvun alun pelejä saa suht edullisesti noihin 80-luvun alun läpimätiin 1,0 koneisiin nähden. Tuossa pihalla olis yks pitkä ja korkea samurai mutta taidan pitää sen ainakin toistaiseksi itsellä jemmassa
http://www.nettiauto.com/suzuki/samurai/5353780
Menee vähän yli budjetista mutta kuitenkin.
Haukutaan ruosteettomaksi sekä vinssi ja hyvät renkaat. ja plussaa kun kaasari vaihdettu weberiin tai vastaavaan. Käy tyhjäkäyntiäkin joskus, paree olis vielä ruisku mutta kaasarillakin pääsee.
Menee vähän yli budjetista mutta kuitenkin.
Haukutaan ruosteettomaksi sekä vinssi ja hyvät renkaat. ja plussaa kun kaasari vaihdettu weberiin tai vastaavaan. Käy tyhjäkäyntiäkin joskus, paree olis vielä ruisku mutta kaasarillakin pääsee.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
LJ tojota lantsuiderit on toinen toistaan kanssa lahompia ja yleensä ne on TODELLA lahoja
Lava-autoilla pärjää kans melko pitkälle näin talviaikaan, eipä mullakaan ole kuin tuon tatsunin oma kitkalukko ja isommat tassut alla talvisin kera 40mm korotuksen ja en oo ainakaan vielä kiinni jääny
Jabanialaisten lava-autojen kans harrastellessa pitää kans olla kemppi ulottuvilla tai sitte jonku toisen tekemät korjaukset jo. Itse tekniikkaosia saa melkein mitä vain ja ovat jopa halpoja verrattuna joihinki muihin keksintöihin.. !
Lava-autoilla pärjää kans melko pitkälle näin talviaikaan, eipä mullakaan ole kuin tuon tatsunin oma kitkalukko ja isommat tassut alla talvisin kera 40mm korotuksen ja en oo ainakaan vielä kiinni jääny
Jabanialaisten lava-autojen kans harrastellessa pitää kans olla kemppi ulottuvilla tai sitte jonku toisen tekemät korjaukset jo. Itse tekniikkaosia saa melkein mitä vain ja ovat jopa halpoja verrattuna joihinki muihin keksintöihin.. !
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tulet käymään täällä 3000€ taskussa ja saat mukaan tuosta pihalta ruman Pajeron ja pääset kotiin vielä 2500€ rempparahaa mukanasi
Tekniikka hyvä, takarunko laho (oikeanpuoleisen takaiskarin yläpään kiinnike repeytynyt irti rungosta) ja pellit offista rähjääntyneet. Siirtorenkaat alla, parempia kumeja vanteineen eri rahasta löytyy, mm. parituhatta kilsaa ajetut nokian nastarenkaat.
Tekniikka hyvä, takarunko laho (oikeanpuoleisen takaiskarin yläpään kiinnike repeytynyt irti rungosta) ja pellit offista rähjääntyneet. Siirtorenkaat alla, parempia kumeja vanteineen eri rahasta löytyy, mm. parituhatta kilsaa ajetut nokian nastarenkaat.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Tuo kuulostaa hinnaltaan todella sopuisalta. Let's see..Count kirjoitti:Tulet käymään täällä 3000€ taskussa ja saat mukaan tuosta pihalta ruman Pajeron ja pääset kotiin vielä 2500€ rempparahaa mukanasi
Tekniikka hyvä, takarunko laho (oikeanpuoleisen takaiskarin yläpään kiinnike repeytynyt irti rungosta) ja pellit offista rähjääntyneet. Siirtorenkaat alla, parempia kumeja vanteineen eri rahasta löytyy, mm. parituhatta kilsaa ajetut nokian nastarenkaat.
Kuinkahan paljon saa maavaraa maksimissaan olla alkuperäiseen ja onko akselin keskipisteen ja kaaren välin etäisyyteen jotain rajoitetta? Minkälaisia kytkentämassoja esim perus lava-autoissa ja maastureissa on, jos vaikka jotain haluu hinatakin?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä niillä yleensä saa "maksimipainoja" vedellä niin että tulee yhdistelmäpainot vastaan.. Joissain harvoissa on jotain julmettuja vetopainoja merkittynä kuten 2500kg kärryjä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Otteen mukaan on kärrypaino 3040kg tuossa pajerossa. On pakettiautoksi leimattu ja otteessa 265/75R15 (30") renkaat jotka on leveimmät mitä laillisesti saa laittaa.
Tulin kaarilevikkeetkin hankkineeksi mahdollisia karkeampikuvioisia renkaita ajatellen ettei kaikki kura lennä naamalle kun ikkunasta kurkkii...
Tulin kaarilevikkeetkin hankkineeksi mahdollisia karkeampikuvioisia renkaita ajatellen ettei kaikki kura lennä naamalle kun ikkunasta kurkkii...
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Minä tosiaan tuon ylemmän auton painan syvälle mieleeni. Mitenkäs leimasedät tykkää noista hitsatuista runkopalkeista sun muista, kun muistelisin, ettei kerran menny kaverilla joku runkopalkin hitsuu läpi ja oli ammattimiehen kädenjälkeä kyllä
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Oohan mie tälläki voorumila tuota Iikoria kehunu. Vastahan tuo on 23:s vuos tuola ajella, joten kunnon kokemusta ei vielä oo. Maastokyvystä en tiijä, van hirvimetälä aina sai kuulla, jotta mäne sie sinne, kun sie piäset. Mie kyllä voisin tuon Iikorin myyväkii, kun ei tuota enee jaksa rymytä sen kansa. Ois lähes kokonaninen varaosa-autokii mukaan. Vähä ajettu. Siinon 5 vaihteinen loota ja ohjaustehostin. Nii ja tuossa Iikorissa piäsis harrastamaan het. Peltitöitä on pietty aina jemmassa siltä varalta, jos isköö rauta-anemia.miqum_86 kirjoitti:Mimmosia veheksiä ladat on? Kuitenkin ilmeisesti ihan maastokykyisiä menijöitäLerssinen kirjoitti:No tässähän se
http://www.nettiauto.com/lada/niva/5385862
Jos perse kestää bensanmenoa nii tommonen
http://www.nettiauto.com/toyota/4runner/5372240
Kyllä niitä hitsata saa kunhan materiaalivahvuudet ja sauman laatu on kohdallaan. Ovat mm. näistä pajeroista "oikaisseet" noita rungon mutkia että on saatu kikotinta ylemmäs äiti maasta. Offipalstalta löytyy kuvia ja selostuksia miten homma tehdään.miqum_86 kirjoitti:Minä tosiaan tuon ylemmän auton painan syvälle mieleeni. Mitenkäs leimasedät tykkää noista hitsatuista runkopalkeista sun muista, kun muistelisin, ettei kerran menny kaverilla joku runkopalkin hitsuu läpi ja oli ammattimiehen kädenjälkeä kyllä
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Halpisautoihin halpisvinssit Esim. ebaystä 12000lbs kiinanvinssi irtoaa alta kolmella saturaisella, siihen sitten vinssipeti päälle n. 50€ tai hitsailee itse.
http://www.ebay.de/itm/Elektrische-Seil ... 641wt_1397
Tuollainen nyt esim. Ei kannata kiinalaisesta yli 300€ maksaa ja välillä kun hakee niin löytyy ihan hyviäkin diilejä. Sitten jos ja kun vinssausta tulee niin paljon ettei kiinan keksinnöt kestä niin kannattaa kääntyä kotimaisten kauppiaitten puoleen ja hankkia jokin laatumerkki johon saa sitten osiakin. Kitaa voi joutua vaihtamaan useamminkin jos rapakossa rypee ja vinssailee, paskaraudasta tehdyt rullakidat ottavat itseensä aika nopeasti.
http://www.ebay.de/itm/Elektrische-Seil ... 641wt_1397
Tuollainen nyt esim. Ei kannata kiinalaisesta yli 300€ maksaa ja välillä kun hakee niin löytyy ihan hyviäkin diilejä. Sitten jos ja kun vinssausta tulee niin paljon ettei kiinan keksinnöt kestä niin kannattaa kääntyä kotimaisten kauppiaitten puoleen ja hankkia jokin laatumerkki johon saa sitten osiakin. Kitaa voi joutua vaihtamaan useamminkin jos rapakossa rypee ja vinssailee, paskaraudasta tehdyt rullakidat ottavat itseensä aika nopeasti.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Noniin Täytyy nyt oikein tosissaan vatuloida, mieluiten tietty kesää vasten projektin ottaiskin, kun sillon tuo maailman suurin autokatos on auki (pihamaa) ja hitsuuhommat on pihalla paras tehdäCount kirjoitti:Halpisautoihin halpisvinssit Esim. ebaystä 12000lbs kiinanvinssi irtoaa alta kolmella saturaisella, siihen sitten vinssipeti päälle n. 50€ tai hitsailee itse.
http://www.ebay.de/itm/Elektrische-Seil ... 641wt_1397
Tuollainen nyt esim. Ei kannata kiinalaisesta yli 300€ maksaa ja välillä kun hakee niin löytyy ihan hyviäkin diilejä. Sitten jos ja kun vinssausta tulee niin paljon ettei kiinan keksinnöt kestä niin kannattaa kääntyä kotimaisten kauppiaitten puoleen ja hankkia jokin laatumerkki johon saa sitten osiakin. Kitaa voi joutua vaihtamaan useamminkin jos rapakossa rypee ja vinssailee, paskaraudasta tehdyt rullakidat ottavat itseensä aika nopeasti.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
No ensinnäkin, Pajerossahan on ns. risukeula eli vääntösauvajousitus edessä, jonka nostaminen tuumalla-parilla on ihan kotioloissa tapahtuva toimenpide. Sen enempää sitä ei saakaan nostettua koskematta runkoon Takana taas on wanhan canfan suosikit eli lehtijouset (vanhoissa) ja korotusta saa vaikka vaihtamalla jouset akselin yläpuolelle, vaihtamalla riiput, laittamalla lisälehtiä jne. Korotuspalikat kun laittaa korin ja rungon väliin saa vielä vähän lisää etäisyyttä maankamaran ja takapuolen välille.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Nytpä vasta huomasin tälläisen topikin Trooper on ihan kelpo auto jos sattuu löytämään sellaisen missä ois runko vielä tallessa Isäukollahan oli tuollainen 2.8TD trooper ajossa ainakin 5vuotta ja kovin oli tyytyväinen siihen Tuolla pääsi maantiellä takaveto päällä 7,5l/100km kulutukseen helposti ja nelikolla jos ajeli niin silloin se vei noin 10-12l/100km
Noiden kanssa vaan saa varautua siihen että jossain vaiheessa voi vaihdelaatikko pettää ja tuosta 2.8TD kiertokanget saattavat päästä irtoamaan jolloin tulee täysi tuho motille Tuohon meillä olleeseen yksilöön tuli vaihdettua moottori sekä vaihteisto sekä loppuajasta joka leimalle sai olla parsimassa myös runkoa läjään Itelläkin meinaa olla hieman maasturi kuumetta mutta kohteena olis vaan jeepit 3.1TD myllyllä tai sitten G mersu
Noiden kanssa vaan saa varautua siihen että jossain vaiheessa voi vaihdelaatikko pettää ja tuosta 2.8TD kiertokanget saattavat päästä irtoamaan jolloin tulee täysi tuho motille Tuohon meillä olleeseen yksilöön tuli vaihdettua moottori sekä vaihteisto sekä loppuajasta joka leimalle sai olla parsimassa myös runkoa läjään Itelläkin meinaa olla hieman maasturi kuumetta mutta kohteena olis vaan jeepit 3.1TD myllyllä tai sitten G mersu
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sitte ku tekee sen SOA:n (Spring Over Axle), eli siirtää akvelin latipakkojen alle, pitää lehtiä vähentää ja joskus takoa. Ideana ei ole nostaa härveliä ihan sitä viittätoistä senttiä, vaan pienen korotuksen myötä saada vähemmillä lateilla retvakkaampi jousitus ja enemmän ulosjoustoa ja näin pitoa sekä maastoliikkuvuutta.
Samalla täytyy usein tehdä traction bar, eli yksi tukivarsi keskelle joka estää akvelin kiertymisen ankarasti vedätettäessä pikkupykälillä, muuten voi pinjoni tai ristikko rivahtaa. Kevennetyt latikasat kun joustaa aksilan kiertyessäkin.
Rankemmissa akselikorotuksissa pitää muutenkin huomioida myös ristikoiden varat. Pinjonia voi joutua nostamaan yläviistompaan kiilaamalla jousitalloilta/kääntämällä talloja ja jakariin saattaa tarvita tuplaristikon. Ainakin pätkäkorisissa kun kardaani on sellanen m*lukun mittanen stubu.
Jäykillä akseleilla saa aina enemmän maa- ja (risti)joustovaraa. Saahan risukeulankin "korkeelle", muttei siellä enää ulosjoustoa ole, joka on maastossa melkeen tärkeempi kun sisäänjoustot.
Samalla täytyy usein tehdä traction bar, eli yksi tukivarsi keskelle joka estää akvelin kiertymisen ankarasti vedätettäessä pikkupykälillä, muuten voi pinjoni tai ristikko rivahtaa. Kevennetyt latikasat kun joustaa aksilan kiertyessäkin.
Rankemmissa akselikorotuksissa pitää muutenkin huomioida myös ristikoiden varat. Pinjonia voi joutua nostamaan yläviistompaan kiilaamalla jousitalloilta/kääntämällä talloja ja jakariin saattaa tarvita tuplaristikon. Ainakin pätkäkorisissa kun kardaani on sellanen m*lukun mittanen stubu.
Jäykillä akseleilla saa aina enemmän maa- ja (risti)joustovaraa. Saahan risukeulankin "korkeelle", muttei siellä enää ulosjoustoa ole, joka on maastossa melkeen tärkeempi kun sisäänjoustot.
Mitä tuumaa leimamies jos keulalla/katolla olevien "työvalojen" referenssi menee yli? Pitääkö jokainen pari olla siis oman katkaisijan alta? Mietin vaan jos nyt pimeällä ajaa, ja napsauttaa katoltakin parit valot päälle.. Sen tiiän ettei saa olla toimimattomia valoja, mutta voiko metsässä möyrimistä pitää perusteluna niille kattopitkille?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Kääntää vähä etukulmia kohti ja sanoo että oon käyttäny näitä työvaloina..
Oon nähny yhen kytkennän jossa alunperin leimasetää aatellen työvalot katolla toimii erillisellä katkaisijalla, ja toista katkasijaa kun käyttää niin kyseiset valot alkaa toimimaan pitkien kanssa.. Jotensakkiin näin.
Lerssisellä taitaapi olla moisista kokemuksia.
Oon nähny yhen kytkennän jossa alunperin leimasetää aatellen työvalot katolla toimii erillisellä katkaisijalla, ja toista katkasijaa kun käyttää niin kyseiset valot alkaa toimimaan pitkien kanssa.. Jotensakkiin näin.
Lerssisellä taitaapi olla moisista kokemuksia.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.