Janin W202 220cdi automaatti -00
Janin W202 220cdi automaatti -00
Tulipa sittten hankittua tuollainen laite. Melkolailla perusvehje kyseessä. Minkäslaisia tarkastuksia / huoltoja tuohon kannattaisi tehdä jotta vehje palvelisi käyttiksenä mahdollisimman pitkään ja luotettavasti?
Kokoan tähän jonkinlaisen tarkastuslistan:
Moottoriöljy+suodatin (vaihdettu kesällä)
PA-suodatin (vaihdettu kesällä)
Ilmansuodatin (tarkastettu)
Sisäilmansuodatin (tarkastettu)
Suutinten pohjatiivisteet (koppa irrotettu eikä mönjää havaittavissa)
Vaihteistoöljy+suodatin (vaihtamatta)
Nestekidenäytöissä on hiukan segmentti/pikselivikaa, onko näitä onnistuttu korjaamaan?
Pakollinen kuva
Kokoan tähän jonkinlaisen tarkastuslistan:
Moottoriöljy+suodatin (vaihdettu kesällä)
PA-suodatin (vaihdettu kesällä)
Ilmansuodatin (tarkastettu)
Sisäilmansuodatin (tarkastettu)
Suutinten pohjatiivisteet (koppa irrotettu eikä mönjää havaittavissa)
Vaihteistoöljy+suodatin (vaihtamatta)
Nestekidenäytöissä on hiukan segmentti/pikselivikaa, onko näitä onnistuttu korjaamaan?
Pakollinen kuva
Viimeksi muokannut jani_LPR, 25.8.2013 17:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
syylärille o iha sama mikä siel on ku tää ei oo kait "Se" moottori, mutta behri on kait orgiskamaa
pikselivika voi olla yksinkertaiesti huono kontakti mitariston kaapelikontaktissa. Ainaki mun väyskäs se korjautu kun putsasi liittimet.
Nuo takavalothan on orginaalit facelift valot ja vaaleassa autossa rumat.
pikselivika voi olla yksinkertaiesti huono kontakti mitariston kaapelikontaktissa. Ainaki mun väyskäs se korjautu kun putsasi liittimet.
Nuo takavalothan on orginaalit facelift valot ja vaaleassa autossa rumat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No tulipas vastaus nopeasti. Kiitos siitä. Edellisen omistajan muistiinpanoista katsoin että 2010 ois vaihdettu termostaatti, taitaa mennä sitten tähän hommaan: viewtopic.php?t=24396
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ovat ja tarvike osa numerot löytyy tuolta termostaati jutustajani_LPR kirjoitti:Tuommoinen pikkukenno löytyi jossa lukee A 202 500 79 03. Onkos tuolla oikealla laatikossa nyt termostaattiPolttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Tämä lienee sammutinventtiili:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tänään tein pari hankintaa. Infrapunalämpömittarin ja päätermostaatin. Mittailin lämpötiloja ennen vaihtoa ja huomasin että ylävesiletku ja syylärin ylänurkka olivat varsin lämpimiä. Sen sijaan pikkutermostaatti ja molemmat kennolta lähtevät letkut olivat aivan kylmiä n. -17 astetta. Vaihdoin päätermostaatin tarvikemalliseen 87 asteiseen ja ylävesiletku muuttui kylmäksi koeajolenkin jälkeen. Lämmöt nousivat jonkin verran.
Hieman ennen työhön ryhtymistä tapahtui mersumiehen painajainen: SRS-valo syttyi! Jos vaikka saisi Kilanderin avuksi vianetsintään.
Hieman ennen työhön ryhtymistä tapahtui mersumiehen painajainen: SRS-valo syttyi! Jos vaikka saisi Kilanderin avuksi vianetsintään.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Saa myös 92c termaria kuoret voi jouta vaihtamaan,jani_LPR kirjoitti:Tänään tein pari hankintaa. Infrapunalämpömittarin ja päätermostaatin. Mittailin lämpötiloja ennen vaihtoa ja huomasin että ylävesiletku ja syylärin ylänurkka olivat varsin lämpimiä. Sen sijaan pikkutermostaatti ja molemmat kennolta lähtevät letkut olivat aivan kylmiä n. -17 astetta. Vaihdoin päätermostaatin tarvikemalliseen 87 asteiseen ja ylävesiletku muuttui kylmäksi koeajolenkin jälkeen. Lämmöt nousivat jonkin verran.
Hieman ennen työhön ryhtymistä tapahtui mersumiehen painajainen: SRS-valo syttyi! Jos vaikka saisi Kilanderin avuksi vianetsintään.
mitäs painajista tuossa srs valosa on ?
(paitsi jos se sytyy kolarin yhteydesä)
samutaa sen vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noniin, kilanderi kävi sammuttamassa SRS-valon. Oli herjannut oikean etuistuimen tunnistinta. Kuskasin vanhaa autoradiota tuossa penkillä vian ilmaantumisen aikoihin, oiskohan metallinen esine penkillä sekoittanut tunnistimen? No joka tapauksessa taas toimii.
Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.
Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.
Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
rauta mötti rittää syyksi sotkeman/rikomaan anturin toiminnanjani_LPR kirjoitti:Noniin, kilanderi kävi sammuttamassa SRS-valon. Oli herjannut oikean etuistuimen tunnistinta. Kuskasin vanhaa autoradiota tuossa penkillä vian ilmaantumisen aikoihin, oiskohan metallinen esine penkillä sekoittanut tunnistimen? No joka tapauksessa taas toimii.
Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.
Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
aika paljolata vaikuttaa tänään ajelin hki-rovanniemi ja siihen väliin hiukan sivuile 1047km keski nopeus 98kmh ajotietokoneen mukaan kuluts 5.6l/100km tankaukseta laskemalla 5.55
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu, mullakin vilkkuu SRS-valo välillä kun pitää läppäriä hanttarin penkillä sopivassa kohtaajani_LPR kirjoitti:Noniin, kilanderi kävi sammuttamassa SRS-valon. Oli herjannut oikean etuistuimen tunnistinta. Kuskasin vanhaa autoradiota tuossa penkillä vian ilmaantumisen aikoihin, oiskohan metallinen esine penkillä sekoittanut tunnistimen? No joka tapauksessa taas toimii.
Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.
Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
Aika reipas kulutus. Mä olen saanut tuon 3 vuoden aikana kuluttamaan kerran yli 7 litraa tankillisella.
Vakio ohjelma ilmeisesti? Missäs kunnossa ilmamäärämittari on? Pyöräkulmat kohillaan ja mikään jarru ei makaa päällä?
Ohjelmasta ei mitään hajua, kai siellä sellainenkin on. Mittailinkin jarrulevyjen lämpötilan talliin ajettuani ja kaikki olivat kylmiä. Ei siis laahausta. Rengaspaineissa oli kyllä jonkin verran (0,2-0,4 bar) vajausta. Nostin paineet siihen mitä tankinluukussa suositellaan ja tuntuisi, että rullaa hieman kevyemmin.
Nyt tuli puuhkijänmoottorin mekanismi rasvattua. Mekan ohjeisiin semmoinen kommentti että pitkän suojamuovin irroittamisessa on hyvä käyttää pientä ruuvitalttaa jolla avaa varovasti etureunan muoviklipsit. Myöskin jouduin irroittamaan sulakekotelon isomman kannen että liittimen sai irti.
Puhallinmoottoria tuli myös huollettua. Nyt huomasin että vika on sellainen että puhallin ei lähde pyörimään kun kääntää virrat päälle vaikka puhaltimen kytkin on täysillä (tai missä muussa asennossa hyvänsä), mutta kun kääntää kytkintä yhdellä pykälällä alkaa puhallus. Olisko paneelissa jotain hämminkiä?
Puhallinmoottoria tuli myös huollettua. Nyt huomasin että vika on sellainen että puhallin ei lähde pyörimään kun kääntää virrat päälle vaikka puhaltimen kytkin on täysillä (tai missä muussa asennossa hyvänsä), mutta kun kääntää kytkintä yhdellä pykälällä alkaa puhallus. Olisko paneelissa jotain hämminkiä?
Tässä muuten yleinen syy renkaiden epätasaiseen kulumiseen.jani_LPR kirjoitti:Ohjelmasta ei mitään hajua, kai siellä sellainenkin on. Mittailinkin jarrulevyjen lämpötilan talliin ajettuani ja kaikki olivat kylmiä. Ei siis laahausta. Rengaspaineissa oli kyllä jonkin verran (0,2-0,4 bar) vajausta. Nostin paineet siihen mitä tankinluukussa suositellaan ja tuntuisi, että rullaa hieman kevyemmin.
Nuo tankin luukun paineet yleensä aika alhaiset.
Kyllä sinne 15'' renkaaseen saa huoletta sen 2.5baria laittaa.
Mistähän voisi johtua että välillä auto tärisee? Ei tunnu ratissa vaan pikemminkin tuntuu että koko vehje tärisee pystysuunnassa. Tänä aamuna kun kiihdytin eka kerran 80 nopeuteen alkoi tärinä, mutta kun hidastin ja käännyin pikatielle tärinä hävisi.
Oiskohan kardaanin tukilaakeri tai sen kumi? Takempi rätti näytti olevan kunnossa, etummaista en nähnyt kun piilossa oli.
Kulutus on muuten pudonnut kesää kohti, viimeksi 6,5 l/100. Aika ok lukema?
Oiskohan kardaanin tukilaakeri tai sen kumi? Takempi rätti näytti olevan kunnossa, etummaista en nähnyt kun piilossa oli.
Kulutus on muuten pudonnut kesää kohti, viimeksi 6,5 l/100. Aika ok lukema?