Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

CDI203 kirjoitti:Kyllä ihan suoraan otsikoon... :)
Siis turbiin lukon solenoidiin? Tuo yksi palikka näyttäisi ihan siltä kuin se kuuluisi kepin vipuun. Painaako tappi tuota muoviklipsua P-asennossa? Mitä sitten tapahtuu?

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

190dee kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana kun 98 mallin c220cdi:n laatikossa, kun siinä on sellaista ongelmaa että auto yrittää kokoajan "ryömiä" kun autoa yrittää pitää tyhjäkäynnillä paikallaan jarrupoljin kevyesti painettuna.
Kyb venttiili on vaihdettu ja laatikko pelaa muutenkin aivan hienosti. Venttiilikoneiston putsausta olin ajatellut koittaa ensin ja öljynvaihtoa, mutta olisiko jotain korjausta muuta hyvä tehdä samalla.
Mulla on omassa autossani sama ongelma. Laatikkoöljyjä kannattaa vaihtaa vielä useammin kun normaalisti koska ne menee tosi äkkiä huonoksi :(
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Roisto kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kyllä ihan suoraan otsikoon... :)
Siis turbiin lukon solenoidiin? Tuo yksi palikka näyttäisi ihan siltä kuin se kuuluisi kepin vipuun. Painaako tappi tuota muoviklipsua P-asennossa? Mitä sitten tapahtuu?

Kuva

t.
Risto
Juu ja tuota ympyröityä palikkaa ei muuten saa erikseen mistään vaik siinä on mesen oikea numero sarja
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Roisto kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kyllä ihan suoraan otsikoon... :)
Siis turbiin lukon solenoidiin? Tuo yksi palikka näyttäisi ihan siltä kuin se kuuluisi kepin vipuun. Painaako tappi tuota muoviklipsua P-asennossa? Mitä sitten tapahtuu?

Kuva

t.
Risto
Ei ole
otsikohan on
Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym
kuulu osastoon ym

kuva muovi klipsusta mihn tulle siirtovivun tappi(tappi tulee siihen uraan)
likkutaa sitten sitä karra mikää päästää paineet kiertämään

turbin lukon solenoidi on kuvassa osa NO:35

E:oli tarkoitus että kuvia olis nähtävillä niitä tarvitseville
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
CDI203 kirjoitti:otsikohan on
Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym
kuulu osastoon ym

kuva muovi klipsusta mihn tulle siirtovivun tappi(tappi tulee siihen uraan)
likkutaa sitten sitä karra mikää päästää paineet kiertämään

turbin lukon solenoidi on kuvassa osa NO:35

E:oli tarkoitus että kuvia olis nähtävillä niitä tarvitseville
Aivan. Topikkia lukee kuitenkin myös muita, jotka eivät näitä tietoja suoranaisesti (tai vielä) "tarvitse" vaan ovat muuten kiinnostuneita vehkeen sisuksista. Kuvat ovat toki kivoja mutta viela kivempaa on parin sanan selitys, mihin kuva liittyy tai mitä jostain nappulasta tapahtuu.

Kiitoksia siis selityksestä. :D Sulkeeko vai avaako tuo siis nesteen kierron P-asennossa? Voisi tieten kokeilla vilkaista WIS:stäkin mutta omakohtaiset kokemukset ovat aina paljon antoisampaa luettavaa. Jatka ihmeessa raportointiasi, niitä on ihan mukava lueskella.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuohon vipuun tulee vaihdekepin vipu kiinni, ja sillä sitten kerrotaan laatikolle halutun liikkeen suunta. Taikka parkki.
Ja sitten solenoideilla muutetaan välitystä mieluisaksi.
Eli vaikka elektroniikka ois sökö niin autolla pääsee liikkeelle ja silloin on se kuuluisa kakkonen päällä.
Tähdellisen parantola
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tapio89 kirjoitti:Tuohon vipuun tulee vaihdekepin vipu kiinni, ja sillä sitten kerrotaan laatikolle halutun liikkeen suunta. Taikka parkki.
Ja sitten solenoideilla muutetaan välitystä mieluisaksi.
Eli vaikka elektroniikka ois sökö niin autolla pääsee liikkeelle ja silloin on se kuuluisa kakkonen päällä.
Intresanttia, intresanttia... Kiitos, Tapio. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

shrteam kirjoitti:Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?

näkyikö tuolla kuvissa joku vaijeri?
mikä laatiko/auto?
tässä jutussa sähkö laatikosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Sähkölaatikko sähkölaatikko, 202:ssa vaan, ohan siinä vaijeri, vaikuttaa ainakin siten että kun on irti, ei keppi liiku!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

shrteam kirjoitti:Sähkölaatikko sähkölaatikko, 202:ssa vaan, ohan siinä vaijeri, vaikuttaa ainakin siten että kun on irti, ei keppi liiku!
vanhoissa p lukitus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Matciu
Viestit: 1
Liittynyt: 04.9.2012 17:31

Viesti Kirjoittaja Matciu »

Onko tuon vivun juureen tiiviste vaihdettavissa
Kuva

Vuoto pitäisi saada korjattua.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Matciu kirjoitti:Onko tuon vivun juureen tiiviste vaihdettavissa
Kuva

Vuoto pitäisi saada korjattua.
Kyllä sen vaihdettua saa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Solenodien ohmejaKuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Vwntiilikoneiston sisäpuoli

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva

Kuva

(ventiili koneiston sisäpuolen kunostelua)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

7 vaihteinen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ventiili koneisto, TCU, johdinlevy, solenoidit
Kuva

Uudeman mallinen öljypohja
Kuva

Kuori, pakat, akselit, työ pöydällä... ;)
Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Sotkenpa tätä aihetta hieman..
Eli w211 korisiin on laitettu ulkoista kennoa vaihdelaatikon öljyn jäähdytykseen!
Suositeltavaa lienee myös w203:seen mutta minne tuon kennon sijoittaa?
Nokalla on 200cdi:ssä kun on pientä jäähdytintä ja sen termostaattia yms, sinne ei helposti sovi :cry:
Voisiko tuon ulkoisen laatikon kennon laittaa jäähdyttimen flektin taakse palkkiin joka poikittain näkyy kun kurkkaa flektin ja koneen välistä?
Toimiiko siinä mitenkään?
Tai olisiko kuvaa kenelläkään mihin sovellettu tuo jäähdytin w203:sessa?
Vai antaako olla "vakiona" jäähdytin ja toivoa että kestää, menty jo 400tkm :shock:
sasuu
Viestit: 3
Liittynyt: 07.5.2013 0:07

Viesti Kirjoittaja sasuu »

Mitäköhän tuo johdinlevyn vaihto suunnilleen maksaa tämmöseen -99 clk meseen jos liikkeessä teettää siis jossain muualla kuin veholla (Pirkanmaan alueelta joku hyvä paikka?). :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

5V laatikon ventiilikoneisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tämmöistä voi tulla vastaan

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

oli vielä kunnostetavissa

E: vaikka öljyt/öljy pohja oli siistin näköiset
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Minkälaisella käytöllä kuvan automaatti on ollut? Paljonko kilsoja takana, onko tietoa? Mitä tuo punertava töhnä on? Missä kunnossa ovat kitkapakkojen levyt? Paljonko kunnostus kustantaa suunnilleen?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HannuS kirjoitti:Minkälaisella käytöllä kuvan automaatti on ollut? Paljonko kilsoja takana, onko tietoa? Mitä tuo punertava töhnä on? Missä kunnossa ovat kitkapakkojen levyt? Paljonko kunnostus kustantaa suunnilleen?
Posti kuskasi kuusenalle... ;)
Tietävästi vakio "suomi" autosta
Yksikkö on leimatu 03
muusta ei vielä tietoa mitä kaikkea muuta tulee kunnostettavakis kuin
yksikkö
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kallu
Viestit: 3
Liittynyt: 25.9.2012 14:45

Viesti Kirjoittaja Kallu »

shrteam kirjoitti:Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?
Tämä kiinnostaisi itseänikin. On vuoden 2000 270 CDI väyrynen, josta ajattelin turbiinilukon solenoidin vaihtaa. Se on ilmeisesti venttiilikoneiston päällä olevassa johdinlevyssä kiinni vai? Miten itse solenoidi on kiinni? Olisi mukava saada mahdollisimman hyvät alkutiedot ennen kuin öljypohja auki.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kallu kirjoitti:
shrteam kirjoitti:Mitenkäs tuon venttiilikoneiston irrotus? Ruuvit irti pohjasta ja pistoke, mitä muuta? Tippuuko sieltä jotain irto osia kun venttiilikoneisto ottaa irti? Mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon? Vuotaa se vaijerin tiiviste hässäkkä, eikä sitä voineen vaihtaa ilman tuon venttiilikoneiston irrotusta?
Tämä kiinnostaisi itseänikin. On vuoden 2000 270 CDI väyrynen, josta ajattelin turbiinilukon solenoidin vaihtaa. Se on ilmeisesti venttiilikoneiston päällä olevassa johdinlevyssä kiinni vai? Miten itse solenoidi on kiinni? Olisi mukava saada mahdollisimman hyvät alkutiedot ennen kuin öljypohja auki.
:roll: aiheesta on kyllä jutua... jonkin verra muuala tällä palstalla
mutta tässä samalla sivulla tuolla ylhäälä kuvassa osa NO 35,
näky myös sen kiinitys
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Laitetaas tänne, kun on niin hyvät jutut jo täällä.

Eli oma W211 320CDI kärsi talvella vaihteistoöljynjäähdytinputkirikon (sanahirviö :lol: ), ja laatikko menetti sen yhteydessä ~1-1,5l öljyä. Mitään vikakoodeja ei tapauksesta jäänyt, mutta mielestäni laatikko alkoi "luistamaan" vaihdoissa, eli vaihde kytkeytyy hitaasti päälle. En ole varma, oliko tuota vikaa ennen, mutta tuon korjauksen jälkeen se on vaivannut. Pahimmillaan vika on, kun polkaisee kickdownille niin, että vaihteisto ehtii nopeasti käyttää pienempää sisässä. Tällöin vaihto isommalle kestää toista sekuntia. Pintakaasulla myös nostaa hieman kierroksia vaihdossa.

Nyt on tarkoitus vaihtaa öljyt, ja ilmeisesti kannattaa vaihtaa myös johdinlevy, töpseli ja KYB-venttiili. Onko tuo vika sellainen, että voi noilla korjaantua, vai kannattaako laatikko pudottaa suorilta pois ja räjäyttää p:n päreiksi diagnoosia varten? :shock:

Ilmeisesti jollain nuo puhdistus- ja lisäaineet on auttaneet, kannattaako jotain puhdistuslirua pistää ennen öljynvaihtoa?
w203
Viestit: 57
Liittynyt: 02.12.2013 22:06

W203

Viesti Kirjoittaja w203 »

Terve,

tuossa menin ite ostamaan juuri tuollaisen w203 (-02, c270) automaatti mesen. Autoon on alkuvuodesta vaihdettu laatikkoon sähkölevy, suodatin, öljyt, turbiinin lukkoventtiili ilmeisesti myös kyb venttiilit...

öljyjä kuittien mukaan vaihdettu laatikkoon viimeaikoina paristivuodessa..

No nyt sitten teki tossa parin päivän aikana seuraavaa...

a) ei vaihtanut isommalle (oisko jäänyt 2 tai 3:ees), ei reagoinut w/s kytkimeen eikä manuaalisenvaihtamiseen, sammutin ja käynnistin uusiksi niin toimi taas

b) eilen teki sen, kun olin ajanut joku 100km ja tuossa kiihdytyskaistalla 60 -> lähdin nostamaan rauhallisesti vielä, yhtäkkiä vaihtoin "vapaalle" reagoi kaasuun (kierrokset nous ja laski mutta auto ei liikkunut), sammutin ja laitoin käyntiin.. toimi taas ihan ok

lueskelin juttuja täältä ja ja muualta, niin ei oikein vaikuttanut hyvältä.. missähän voisi olla vika? ei anna koodia, auton alle pitäs joku päivä vilkasta et näkis onko öljyvuotoa..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

w203 kirjoitti:Terve,

tuossa menin ite ostamaan juuri tuollaisen w203 (-02, c270) automaatti mesen. Autoon on alkuvuodesta vaihdettu laatikkoon sähkölevy, suodatin, öljyt, turbiinin lukkoventtiili ilmeisesti myös kyb venttiilit...

öljyjä kuittien mukaan vaihdettu laatikkoon viimeaikoina paristivuodessa..

No nyt sitten teki tossa parin päivän aikana seuraavaa...

a) ei vaihtanut isommalle (oisko jäänyt 2 tai 3:ees), ei reagoinut w/s kytkimeen eikä manuaalisenvaihtamiseen, sammutin ja käynnistin uusiksi niin toimi taas

b) eilen teki sen, kun olin ajanut joku 100km ja tuossa kiihdytyskaistalla 60 -> lähdin nostamaan rauhallisesti vielä, yhtäkkiä vaihtoin "vapaalle" reagoi kaasuun (kierrokset nous ja laski mutta auto ei liikkunut), sammutin ja laitoin käyntiin.. toimi taas ihan ok

lueskelin juttuja täältä ja ja muualta, niin ei oikein vaikuttanut hyvältä.. missähän voisi olla vika? ei anna koodia, auton alle pitäs joku päivä vilkasta et näkis onko öljyvuotoa..
Kyllä sieltä noillla oireilla on vika koodeja useampi
(Varmaankin sotkettu johonki mittariston näytölle tuleviin
Häiriö ilmoituksiin mitä ei kuulu tullakkan tai koodit luettu jollain
Kalikalla tms)

Jos olet lukenut vaikka tämän viesti ketjun niin
Olis pitänyt näkyä muutama juttu noista venttileistä/solenoideista

KÜB solenoidi(turbin lukon ohjaus solenodi)
sinne on ehkäpä vaihdettu, turbinlukon ventiiliä
Tuskin, myös hiukan selailemalla foorumia löytyy tietoa mitä sieltä

Eli lyhyesti Kannatta ensimäisenä tarkistella
onko öljyä tarpeeksi onko sitä väärissä
Paikoissa ja jos nuo tarkistukset ei tuota tulosta
niin vika koodein luku *:rila(huom ei millään dipada obd lukijalla niin saa ne
Oikeat vikakoodit sieltä ulos)

Ehkäpä kannatta laitta juttua jonkun
paremin osuvan otsikon alle

Kuin tämän kuvia laatikosta ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Re: W203

Viesti Kirjoittaja sonikki »

w203 kirjoitti:auton alle pitäs joku päivä vilkasta et näkis onko öljyvuotoa..
Älä kato auton alle, vaan ihan ensimmäisenä mittatikkusta että siellä on oikea määrä öljyä, ihan niin kuin CDI203 sanoi. Vajaat öljyt mm. aiheuttaa mainitsemiasi oireita.
Lukeeko niissä kuiteissa mitään litramääriä, että onko sinne askiin vain tankattu öljyä vai ihan vaihdettu? Pari x vuodessa öljynvaihto ei joka tapauksessa kuullosta kovinkaan lupaavalta :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
unppi
Viestit: 8
Liittynyt: 10.12.2013 11:45

Viesti Kirjoittaja unppi »

Lucky-Dog kirjoitti:Vai vuotasko kolomos pakan tiiviste, kerää painetta ja kyyyyyyytkeeeee sitte :lol:
Onkos näistä mitä kokemuksia? Kiinnostais kuulla enemmän. Oon nyt hetken tuossa tapellu yhen lootan kanssa, samaisen 2-3 "välivapaan" takia. Kylmänä pelaa normaalisti, lämpösenä löytyy välivapaa.

Ja jottei ensimmäinen postaus antaisi niin amatöörimaista kuvaa niin tänhetken toimenpiteet suoritettu tän asian suhteen:

-uudet ölpät lorautettu muutaman kerran läpite, myös lauhduttaja/turbiini huuhdeltu
-johtosarjan adapteri vaihdettu
-venttiilikoneistoon vaihdettu sonnaxin venttiilisarja
-koneistossa ei "töhnää", puhdistettu toki
-solenoidien vastukset mitattu ja 2-3 solenoidi vaihdettu ristiin 1-2/4-5 solenoidin kanssa, ei vaikutusta
-öljymäärä pitkän koeajolenkin jälkeen, eli taatusti lämpösenä kaikki vaihteet läpiselattuna on öljypohjan pohjasta, moottorin käydessä 64.5mm
-öljyt 236.10 luokituksella, merkkiä en just muista

Uus regulaattorispring tulossa, joten sen vaihtoa odotellessa. Samalla puran vielä kerran blokin pois ja huuhtelen öljyllä huolellisesti. Hei jos ton blokin purkaa osiin ni tartteeko kasatessa jotai tiivistesarjaa?


Ennen purkua käyn vielä *:rin kanssa kurvailemassa ja varmistan johdinlevyn speed sensorin toiminnan, sekä vikakoodit. Muistan joskus nähneeni luistoon liittyviä vikakoodeja mut ajattelin aiemmin että liittyi rikkinäiseen jakolaatikkoon. Oli lootasta ketju venähtäny ja hyppi rattailla ylite -> etupää ei vetänyt. Mutta nyt tarkemmin ajateltuna ei pitäisi laatikon vikakoodeihin vaikuttaa.



Eipä tässä enää oo ku johdinlevy sekä jousen vaihto tehtävissä, sit seuraavaksi tutkittava pakkoja.. Ja ei, vaihtaminen ei oo semmosta luistamista vaan ihan selvä ns. välivapaa jossa kierrokset pomppaa tonnilla ennenku löytyy pykälä.. Tuntuis vaan venttiilinohjauksessa olevan häikkää nyt. Onneks on vielä yks laatikko ehjänä hallissa. Talossa 4 ML maasturia ni on näitä tullu ropailtua mut tää on viheliäs tapaus !
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

unppi kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Vai vuotasko kolomos pakan tiiviste, kerää painetta ja kyyyyyyytkeeeee sitte :lol:
Onkos näistä mitä kokemuksia? Kiinnostais kuulla enemmän. Oon nyt hetken tuossa tapellu yhen lootan kanssa, samaisen 2-3 "välivapaan" takia. Kylmänä pelaa normaalisti, lämpösenä löytyy välivapaa.

Ja jottei ensimmäinen postaus antaisi niin amatöörimaista kuvaa niin tänhetken toimenpiteet suoritettu tän asian suhteen:

-uudet ölpät lorautettu muutaman kerran läpite, myös lauhduttaja/turbiini huuhdeltu
-johtosarjan adapteri vaihdettu
-venttiilikoneistoon vaihdettu sonnaxin venttiilisarja
-koneistossa ei "töhnää", puhdistettu toki
-solenoidien vastukset mitattu ja 2-3 solenoidi vaihdettu ristiin 1-2/4-5 solenoidin kanssa, ei vaikutusta
-öljymäärä pitkän koeajolenkin jälkeen, eli taatusti lämpösenä kaikki vaihteet läpiselattuna on öljypohjan pohjasta, moottorin käydessä 64.5mm
-öljyt 236.10 luokituksella, merkkiä en just muista

Uus regulaattorispring tulossa, joten sen vaihtoa odotellessa. Samalla puran vielä kerran blokin pois ja huuhtelen öljyllä huolellisesti. Hei jos ton blokin purkaa osiin ni tartteeko kasatessa jotai tiivistesarjaa?


Ennen purkua käyn vielä *:rin kanssa kurvailemassa ja varmistan johdinlevyn speed sensorin toiminnan, sekä vikakoodit. Muistan joskus nähneeni luistoon liittyviä vikakoodeja mut ajattelin aiemmin että liittyi rikkinäiseen jakolaatikkoon. Oli lootasta ketju venähtäny ja hyppi rattailla ylite -> etupää ei vetänyt. Mutta nyt tarkemmin ajateltuna ei pitäisi laatikon vikakoodeihin vaikuttaa.



Eipä tässä enää oo ku johdinlevy sekä jousen vaihto tehtävissä, sit seuraavaksi tutkittava pakkoja.. Ja ei, vaihtaminen ei oo semmosta luistamista vaan ihan selvä ns. välivapaa jossa kierrokset pomppaa tonnilla ennenku löytyy pykälä.. Tuntuis vaan venttiilinohjauksessa olevan häikkää nyt. Onneks on vielä yks laatikko ehjänä hallissa. Talossa 4 ML maasturia ni on näitä tullu ropailtua mut tää on viheliäs tapaus !
Siis kyseesä liene 203 neliveto,
mitään kuvaa laatikoon liityen en viestisä huomanut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
unppi
Viestit: 8
Liittynyt: 10.12.2013 11:45

Viesti Kirjoittaja unppi »

ML 163, 270cdi.

edit: 722.661 loota
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”