Mersu lämpenee aivan liikaa

Vastaa Viestiin
FluDe
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2006 18:44

Mersu lämpenee aivan liikaa

Viesti Kirjoittaja FluDe »

Juups ostin tossa 190e mersun 27.4.2006 ja siin nyt vähän keitti yli se auto jostain syystä ja nyt ei lämmöt autossa pysy alhaalla. tyhjäkäynnillä nostaa lämpöjä ja ajossa ne laskee, tai jos pistää lämmityksen täysille lämmöt myös laskee... mikähän mahtaa olla vikana?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle Flude. :D

Oletko tarkistanut lähteekö syylärin flekti pyörimään? Nestettä lienee tarpeeksi?

Aloittaisin käyttämällä pesuaineen jäähdytysjärjestelmässä, tarvikeliikkeet myyvät "rad-flushia" ja monia muitakin merkkejä kyseistä tavaraa. Pesu ja muutamat puhtaat huuhdevedet järjestelmään, jos lämmöt asettuvat niin sitten uudet nesteet sisään.

Mekassa (yläosassa sivua linkki) on 124:n kohdalla juttua lämpöjen noususta, kurkkaappa sinnekin. Onkos paisuntasäiliön muuten korkki kunnossa, pitääkö painetta? Älä polta itseäsi kun avaat sen. :shock: :D

Ei nyt heti aleta epäilemään sitä kannentiivistettä. :(
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Omia kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Satasen tunnistin voi olla myös finaalissa joten "flekti" ei lähde päälle. Nuo M102 ja M103 moottorit nostaa lämpöjä muutenkin herkästi sinne satkun viivalle ruuhkissa. Se on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Paljoa yli satkun viivan ei saa nousta :idea:

Tuossa vaimon laitteessa oli sama vika. Satkun tunnistin ei toiminut ja sen uusimisen jälkeen on pelannut moitteita. Lämmöt nousee ruuhkissa karvan yli satkun viivan mutta laskee heti sinne 87-asteeseen kun flekti lähtee päälle.
Rento
Viestit: 2
Liittynyt: 23.5.2006 9:41
Paikkakunta: Oulu

..

Viesti Kirjoittaja Rento »

Itelläni on w201 2.0E -85. Missä lämpötilassa flektin pitäisi lähtä pyörimään, nostatin lämmön tuonne n. 98'c ja sen jälkeen lopetin ajamisen. Siinä luulossa tietenkin ettei flekti toimi nyt oon ajellut mutta jos se n. myöhään lähtee päälle niin sehän vois toimiakkin. Inhottava vaan kun se lähtee noin myöhään niin vanhana bemarin miehenä tulee tuska siinä 95'c jälkeen. Kai se pitää uskaltautua koittamaan että lähteekö siellä 100'c sitten pyörimään.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

104 astetta ainakin tiisselissä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle Rento. :D

Lämpömittari nousee yli sadan ennenkuin flekti käynnistyy.

Voit kokeilla flektinanturin johtoja yhteen virta päällä, magneettikytkimen pitää loksahtaa kuuluvasti.
Jos loksahtaa, vikaa voi olla vain anturissa - sehän on helppo vaihtaa eikä kalliskaan.
wiimax.fi
kuitsi
Viestit: 190
Liittynyt: 30.9.2005 18:20
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Johtoja yhteen BENSAMERSUSSA?
eikös bensakoneessa ole vaan yks johto anturille, riisselissä on kaks. Näin ainakin mulle kehuivat kun hain omaani uuden anturin pari viikkoo sitten
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Useimmiten taitaa olla 2 johtoa. Joskus kolmekin.
Yhdellä johdolla olevaa voi kokeilla suoraan maihin.
wiimax.fi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mitä astelukua tarkoittaa 124:n lämpömittarissa 80:n ja 120:n välissä oleva viiva?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

:supersad: 100 astetta
wiimax.fi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

dealer kirjoitti::supersad: 100 astetta
:oops: :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
FluDe
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2006 18:44

Viesti Kirjoittaja FluDe »

juups se oli flektin anturi paskana, nyt taas toimii kun rasvattu...
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Missäs tämä anturi on? Tiedustelee epätietoinen jonka letti ei pyöri :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

TeroK kirjoitti:Missäs tämä anturi on? Tiedustelee epätietoinen jonka letti ei pyöri :roll:
Seuraa piuhoja moottorilta takasippäin, pitäs tulla vastaan jossain kohti. :wink:
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorilta ? :shock: Magneettikytkimeltä paremminkin, eihän mersussa ole moottoria flektille.

Anturi on ylävesiletkun moottorinpuoleisen pään seutuvilla.
wiimax.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Olisko joku niin ystävällinen, että ottas kuvan tosta kannen päästä ja merkkaisi sen tuulettimen anturin?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
FluDe
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2006 18:44

Viesti Kirjoittaja FluDe »

Elikkä se flektin anturi on siinä moottorin päällä keulan puolella. Sellainen punainen mötikkä josta lähtee yksi johto jossa on kaksi johdinta sisällä. sen saa ihan jakoavaimella pyöritettyä auki.
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Siis onko tavallisessa 190 sama systeemi kuin E:ssä,eli magneettikytkin ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jassukata kirjoitti:Siis onko tavallisessa 190 sama systeemi kuin E:ssä,eli magneettikytkin ?
Tervetuloa Meselle. :D

Omistin joskus muinoin -84 190E 2.0 bensan, ainakin siinä oli.
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Joo anturi on sökönä,,,,
Jazka
Viestit: 67
Liittynyt: 27.5.2007 17:16
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Mulla oli täysin sama vika että lämmöt nousi tyhjäkäynnillä ollessa. Vaihdoin termostaatin niin ongelma katos..... :D
Kalle86
Viestit: 20
Liittynyt: 30.3.2007 17:31
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kalle86 »

jooo... pitääpä käydä testaamassa tuo omasta 2.3-16v naperosta. siinäkin tuota lämpöongelmaa paikallaan... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”