Shatterin 300D
Tähän mennessä on vaihdettu vesipumppu, termari ja paisarinkorkki ilman tulosta.
Termaria on kokeiltu vaihtaan ristiin vanhan kanssa eikä auttanut ja kolmella erillä paisarin korkillakaan ei ollut erityistä merkitystä.
Oiskohan sitten niin huono tuuri että tämä varaosakansikin on halki, ainakin oireet sopii hyvin kun tekee painetta pelkästään lämpimänä. Alkaapa kansijumppa ainakin onnistumaan kun kolmatta kertaa jo pitää rueta
Termaria on kokeiltu vaihtaan ristiin vanhan kanssa eikä auttanut ja kolmella erillä paisarin korkillakaan ei ollut erityistä merkitystä.
Oiskohan sitten niin huono tuuri että tämä varaosakansikin on halki, ainakin oireet sopii hyvin kun tekee painetta pelkästään lämpimänä. Alkaapa kansijumppa ainakin onnistumaan kun kolmatta kertaa jo pitää rueta
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
hiljaista on ollut täälläkin tallin perukoilla, tänään sain irroitettua esikammiot pienen tappelun jälkeen ja pitäisi joku päivä käydä viemässä kansi koneistettavaksi.
helposti lähti esikammiot irti kun ensin hakkasi ottasuoni pullottaen varmaan vartin per reikä ja vasta sitten huomasi ottaa löysätyt kiristysrenkaat kokonaan pois "p*rkle"
lieköhän tähänkin joskus jo kertaalleen nahka uusittu kun 1. pytyn esikammiossa oli 0.75mm korotusrengas, muissa ei mitään
E: tietääkös kukaan saako enää Oulusta mistään VHT Copper Gaskettia? tarviketorilla oli hylly tyhjänä ja myyjä meinasi että ei ole missään oulussa ja uusia ei saa tilattua.. pitääkö tyytyä tilaamaan kl-varaosista suolaseen 22e + 10e pk hintaan?
helposti lähti esikammiot irti kun ensin hakkasi ottasuoni pullottaen varmaan vartin per reikä ja vasta sitten huomasi ottaa löysätyt kiristysrenkaat kokonaan pois "p*rkle"
lieköhän tähänkin joskus jo kertaalleen nahka uusittu kun 1. pytyn esikammiossa oli 0.75mm korotusrengas, muissa ei mitään
E: tietääkös kukaan saako enää Oulusta mistään VHT Copper Gaskettia? tarviketorilla oli hylly tyhjänä ja myyjä meinasi että ei ole missään oulussa ja uusia ei saa tilattua.. pitääkö tyytyä tilaamaan kl-varaosista suolaseen 22e + 10e pk hintaan?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Kone ketjunkiristintä vaille kasassa, pitäisi jostain 24x1.5 kierretappi saada kun koneistamolla mennyt mystisesti kierteet kannesta ei mene kuin puoleksi perille kun kirii niin kieroon että alkaa ahistamaan jostain ja kiristimen ja laahaimentapit ei osu kohdikkain.
P*RKL!
P*RKL!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Eihän tuolla ole väliä missä se on mennyt kun rikki on kuitenkin, ei varmasti tule ilman kierretappia onnistumaan suoraan saanti kun aina kiristettäessä menee oikeita jengoja n. ½kierrosta jonka jälkeen muljahtaa väärille ja lähtee menemään vasemmalle kieroon/liian jyrkästi ylös.
pitäisi saada samaan aikaan väännettyä kiristintä toiseen suuntaan että pysyisi suorassa niin aika mahdottomuus. helpoin kun tonkii jostain sopivan tapin ja kairaa kierteet takaisin suoraksi
pitäisi saada samaan aikaan väännettyä kiristintä toiseen suuntaan että pysyisi suorassa niin aika mahdottomuus. helpoin kun tonkii jostain sopivan tapin ja kairaa kierteet takaisin suoraksi
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ebaysta näkyy löytyvän noita tappeja useammaltakin eri myyjältä, jos ei muualta löydy http://viewitem.eim.ebay.fi/2-Gewindebo ... 86591/item
Työpaikalla ei ollut kuin M24x1 ja M24x2 tapit
Työpaikalla ei ollut kuin M24x1 ja M24x2 tapit
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Kierteen korjaus onnistui ongelmitta kun löytyi oikea kierretappi työpaikalta, hyvin solahti taas kiristin sisään savutkin tuli otettua ulos pienen suutinkärki jumpan jälkeen kun oli imassut jotain kakkaa ja alkoi hakkaamaan, testiajolla ei tehnyt yhtään painetta mutta alkoi yhtäkkiä käymään ontuvasti, paikansin vian jo 3. suuttimeen niin pitääpi vielä siihen punnertaa uusi kärki kun 2. ja 4. tuli jo vaihdettua.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Laatikon luisto loppui nostamalla paineita 1,5 kierrosta eikä vielä edes mitenkään huomattavasti niskoja nyrjäytä, silleen mersumaisesti
lämpimänä on alkanut käymään epätasaisesti kuin suutin olisi tukossa, auton vieressä seistessä kuuluu selvä ontuminen kokoajan.. tyhjäkäynnillä vaihde silmässä hytkyy niin että hampaat tippuu suusta lämpimällä koneella, tästä tulikin mieleen että juuri samanlainen ilmiö kuin menneessä 200deessä kun suutinputki meni juuresta poikki, ontu ja heilutti koko autoa.
tämä kuitenkin käy kylmänä täysin normaalisti eikä hytky tai onnu kun vasta lämmetessä.
aiheuttaako entiset kärjet tuommosta? joutui nimittäin vaihtamaan toisen kannen suuttimista jokaiseen kärjet ennenkuin alkoi pelaamaan kansijumpan jälkeen
flektin vaihto tuli myös eteen kun visko ei enää pelaa ja nousee lämmöt heti 100 kun vähän asutusalueella pyörii, biltemasta näyttää löytyvän 16" sähköropelli 30e niin ei kovin korkealta putoa jos kokeilee. toimivuuden kestosta ei sitten tietysti kovin hyvää takuuta voi tuolla hinnalla olla
lämpimänä on alkanut käymään epätasaisesti kuin suutin olisi tukossa, auton vieressä seistessä kuuluu selvä ontuminen kokoajan.. tyhjäkäynnillä vaihde silmässä hytkyy niin että hampaat tippuu suusta lämpimällä koneella, tästä tulikin mieleen että juuri samanlainen ilmiö kuin menneessä 200deessä kun suutinputki meni juuresta poikki, ontu ja heilutti koko autoa.
tämä kuitenkin käy kylmänä täysin normaalisti eikä hytky tai onnu kun vasta lämmetessä.
aiheuttaako entiset kärjet tuommosta? joutui nimittäin vaihtamaan toisen kannen suuttimista jokaiseen kärjet ennenkuin alkoi pelaamaan kansijumpan jälkeen
flektin vaihto tuli myös eteen kun visko ei enää pelaa ja nousee lämmöt heti 100 kun vähän asutusalueella pyörii, biltemasta näyttää löytyvän 16" sähköropelli 30e niin ei kovin korkealta putoa jos kokeilee. toimivuuden kestosta ei sitten tietysti kovin hyvää takuuta voi tuolla hinnalla olla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
tänään on taas pajotettu mersua..
tuli vaihdettua ohjaustehostimen öljyt, ihmetelty rikkinäistä flektiä, säädetty kuskinoven saranat kun ei tahtonut ovi mennä enää kiinni, kiristetty ikkunan veivimekanismi kun kolisi pahasti, korjattu ovipahvit, laitettu kajarit sikaosastolle ja konehuonetta siistitty poistamalla vanhoja nippusiteitä, hälyttimen katkasijaa/sireeniä yms pientä.
tuli vaihdettua ohjaustehostimen öljyt, ihmetelty rikkinäistä flektiä, säädetty kuskinoven saranat kun ei tahtonut ovi mennä enää kiinni, kiristetty ikkunan veivimekanismi kun kolisi pahasti, korjattu ovipahvit, laitettu kajarit sikaosastolle ja konehuonetta siistitty poistamalla vanhoja nippusiteitä, hälyttimen katkasijaa/sireeniä yms pientä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mersu alkanut käymään viidellä tyhjäkäynnillä. Lämmetessä heiluttaa autoa aika pahasti, joskus enemmän ja joskus vähemmän..
vika paikallistettu 3. pyttyyn, johon ei tule juurikaan naftaa? Suutinputkea löysätessä tulee aina vähän ilmaa ja tiisseliä ihan vain tiputtamalla, viallinen suutin ja suutinputki poistettu vaihtamalla uusiin\ristiin sekä ilmavaivat tarkistettu. Huomasin myös että avatessa suutinrungon se on yleensä täynnä naftaa (2-4 teelusikallista) niin tässä on 3. suutin ihan kuiva
kierroksilla tuntuisi pelaavan, mutta esim. viel 1500rpm ajettaessa heiluttaa autoa vähän..
voiko paineventtiili jotenkin jumia tms? Mikään ei kuitenkaan vuoda että olisi o-rengas rikki
alkaa menemään aika jännäksi, pakko myöntää
vika paikallistettu 3. pyttyyn, johon ei tule juurikaan naftaa? Suutinputkea löysätessä tulee aina vähän ilmaa ja tiisseliä ihan vain tiputtamalla, viallinen suutin ja suutinputki poistettu vaihtamalla uusiin\ristiin sekä ilmavaivat tarkistettu. Huomasin myös että avatessa suutinrungon se on yleensä täynnä naftaa (2-4 teelusikallista) niin tässä on 3. suutin ihan kuiva
kierroksilla tuntuisi pelaavan, mutta esim. viel 1500rpm ajettaessa heiluttaa autoa vähän..
voiko paineventtiili jotenkin jumia tms? Mikään ei kuitenkaan vuoda että olisi o-rengas rikki
alkaa menemään aika jännäksi, pakko myöntää
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Paineventtiiliä käytinkin tuossa äsken auki niin tiiviste ja prikka oli ihan hyväässä kunnossa, niputuksen jälkeen sahautti kauan että ilmaantu ja kävi vähän paremmin muutaman sekunnin kunnes taas tippu kolmonen pois pelistä.
jos putki on suuttimesta irti sieltä tulee joka iskulla naftaa, tosin aika paljon ja kun laittaa kiinni ei tuu suuttimelle yhtään. Käyttää käynnissä ja ottaa putken irti niin suutin on ihan kuiva tuli jo leikattua 2 uutta kärkeäkin kiinni prkl
jos putki on suuttimesta irti sieltä tulee joka iskulla naftaa, tosin aika paljon ja kun laittaa kiinni ei tuu suuttimelle yhtään. Käyttää käynnissä ja ottaa putken irti niin suutin on ihan kuiva tuli jo leikattua 2 uutta kärkeäkin kiinni prkl
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vielä heräsi tämäkin henkiin, viaksi paljastui loppujen lopuksi paineventtiilin tiivisteet vaikka ei ulospäin vuotanutkaan. o-renkaat ja prikat tuli vaihdettua kaikkiin ja kylläpä käy nyt tasaisesti!
pienen sijoituksenhan tuossa joutui tekemään, mutta ompahan nyt työkalut paineventtiileitä varten tulevaisuudessa. Työkalutorilta löytyi kympillä sopiva hylsy (33-sakarainen), ol ihan MB Injection Pump Socket -nimellä
vaihtotyö oli keveämpää näpräämistä eikä mennyt kuin n. 30min kaikkien vaihdossa, isoin homma oli irroittaa imusarja että momenttiavaimella mahtui kiristämään.
muillekin paineventtiilien kanssa painiville tiedoksi kiristyksestä:
1. 30Nm
2. Löysäys
3. 30Nm
4. Löysäys
5. 35Nm
pienen sijoituksenhan tuossa joutui tekemään, mutta ompahan nyt työkalut paineventtiileitä varten tulevaisuudessa. Työkalutorilta löytyi kympillä sopiva hylsy (33-sakarainen), ol ihan MB Injection Pump Socket -nimellä
vaihtotyö oli keveämpää näpräämistä eikä mennyt kuin n. 30min kaikkien vaihdossa, isoin homma oli irroittaa imusarja että momenttiavaimella mahtui kiristämään.
muillekin paineventtiilien kanssa painiville tiedoksi kiristyksestä:
1. 30Nm
2. Löysäys
3. 30Nm
4. Löysäys
5. 35Nm
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tänään sitten oisi etummaisen rättinivelen vaihto kun otteeseenkin oli tullut korjauskehotus edellisessä katsastuksessa. Etupäässä kaikki holkit on irti ja kardaani pyörii valehtelematta useamman sentin molempiin suuntiin, inhottavasti paukahtelee kun löysää ajossa kaasun tai aina pakin päälle laittaessa
muuten on pelannut moitteettomasti, mitä nyt pari suutinta joutui vielä eilen aukaiseen kun vähän tihkutti rungon välistä kärkien vaihdon jälkeen..
muuten on pelannut moitteettomasti, mitä nyt pari suutinta joutui vielä eilen aukaiseen kun vähän tihkutti rungon välistä kärkien vaihdon jälkeen..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Uuden käytetyn viskon vaihdoin tässä lähipäivinä ja jäin vielä pähkäileen että ei taida tuokaan pelata ihan oikealla tavalla..
lämpimänä tämä uusi vanha visko ottaa paremmin kyllä kiinni kuin entinen (vanhan pystyi pysäyttään ohkasella oksalla lämpöjen ollessa satasessa, tämä pysähtyy vasta kun hidastaa useamman sekunnin tunkinvarrella)
Vaikka lämmöt on 100 kieppeillä flektin voi pysäyttää ja kun kaasuttelee ei juurikaan humise, vähän ottaa koneesta lisäkierroksia) pitemmällä moottoritie pätkällä alkoi lämmöt nousemaan kun ajoi vähän kovempaa ja pysähdyttyä jatkoi vain nousua, flekti ei ainakaan huomattavasti napannut kiinni, mitä nyt vähän jäykkä kuten lämpimänä kuuluukin olla, vai onko ihan uusikaan semmonen että saa sormet poikki vai saako pysäytettyä?
helpoimmalla varmaan pääsee kun sijoittaa ihka uuteen Behriin, satasen luokkaa oli tarviketorilla.
lämpimänä tämä uusi vanha visko ottaa paremmin kyllä kiinni kuin entinen (vanhan pystyi pysäyttään ohkasella oksalla lämpöjen ollessa satasessa, tämä pysähtyy vasta kun hidastaa useamman sekunnin tunkinvarrella)
Vaikka lämmöt on 100 kieppeillä flektin voi pysäyttää ja kun kaasuttelee ei juurikaan humise, vähän ottaa koneesta lisäkierroksia) pitemmällä moottoritie pätkällä alkoi lämmöt nousemaan kun ajoi vähän kovempaa ja pysähdyttyä jatkoi vain nousua, flekti ei ainakaan huomattavasti napannut kiinni, mitä nyt vähän jäykkä kuten lämpimänä kuuluukin olla, vai onko ihan uusikaan semmonen että saa sormet poikki vai saako pysäytettyä?
helpoimmalla varmaan pääsee kun sijoittaa ihka uuteen Behriin, satasen luokkaa oli tarviketorilla.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tällepä ei mitään kummempaa ole tapahtunut, kilometrejä vain tullut lisää.
aamupäivälle keksin hyödyllistä tekemistä ja sain nyt pitkän aikomisen jälkeen vaihdettua uuden remmin ja iskarin kun kylmänä vähän pärissyt ja kitissyt.
samalla tallireissulla tuli myös kontattua auton peräpäässä ihmetellen perää kun kierrokset on niin korkeat ja kaiken töhkän alta löytyi 3.46, tieten sitä harvempaa voisi suunnitella kun 100 vauhdissa kierroksia 3100 ja 120 - 3500
niin ja menneellä viikolla tuli myös vaihdettua nastarenkaat alle ja taakse myös pientä spaceria kun karkasi vanteet niin sisään
aamupäivälle keksin hyödyllistä tekemistä ja sain nyt pitkän aikomisen jälkeen vaihdettua uuden remmin ja iskarin kun kylmänä vähän pärissyt ja kitissyt.
samalla tallireissulla tuli myös kontattua auton peräpäässä ihmetellen perää kun kierrokset on niin korkeat ja kaiken töhkän alta löytyi 3.46, tieten sitä harvempaa voisi suunnitella kun 100 vauhdissa kierroksia 3100 ja 120 - 3500
niin ja menneellä viikolla tuli myös vaihdettua nastarenkaat alle ja taakse myös pientä spaceria kun karkasi vanteet niin sisään
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ämpärit löysi paikan keulasta ja hyvinhän nuo näyttää vaikka ei oo vielä kunnolla säädettykään
Satuin myös tonkimaan tarkemmin kaikki hanskalokerosta löytyvät vanhat lappuset ja huoltokortista paljastu että aikaisemmin jo tehty yksi kansiremontti korjaamolla, vuonna 2005 / 394tkm. nyt on mittarissa 546tkm ja kesällä joutui tiivisteen vaihtamaan kun päästi öljyt paisariin ja alkoi tekemään painetta. ei ne nuo tehtaan jälkeiset remontit taida tuhottomia kestää kun nytkin pääsi vain ~150tkm jos oikein muistelen niin mersufoorumin puolelta olin joskus lukevinani että joku oli tehnyt samalla menetelmällä kansiremontin kuin minä (tasohöyläys + vht copper gasket) ja 90tkm pääsi ja alkoi taas tihkuttaan öljyä tiivisteen välistä
Satuin myös tonkimaan tarkemmin kaikki hanskalokerosta löytyvät vanhat lappuset ja huoltokortista paljastu että aikaisemmin jo tehty yksi kansiremontti korjaamolla, vuonna 2005 / 394tkm. nyt on mittarissa 546tkm ja kesällä joutui tiivisteen vaihtamaan kun päästi öljyt paisariin ja alkoi tekemään painetta. ei ne nuo tehtaan jälkeiset remontit taida tuhottomia kestää kun nytkin pääsi vain ~150tkm jos oikein muistelen niin mersufoorumin puolelta olin joskus lukevinani että joku oli tehnyt samalla menetelmällä kansiremontin kuin minä (tasohöyläys + vht copper gasket) ja 90tkm pääsi ja alkoi taas tihkuttaan öljyä tiivisteen välistä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Kaveri huomasi tässä hiljattain, että tuo kopperkasket ei järin liimaa jos pinta ei ole aivan puhdas. Toimii lähinnnä liukkari, kun ei ole kiinne missään. Jos muistan oikein oli liimautunut plaanattuun kanteen kiinne aivan tautisesti, mutta lohkoon ei sitten ollenkaan, kun ei ollut aivan puhdas. 2bar painetta ja uusi tiiviste pullahti lohkon päästä pikaisesti ulos. Oikein veriurakin oli tehtynä.
Uskoo ken haluaa, mutta tämän perusteella luulen, että copper gasketista on enemmän haittaa kuin hyötyä, jos pinnat eivät ole täysin puhtaat. Eli voisiko jopa huolimattomasti käytettynä lyhentää paffin ikää?
Uskoo ken haluaa, mutta tämän perusteella luulen, että copper gasketista on enemmän haittaa kuin hyötyä, jos pinnat eivät ole täysin puhtaat. Eli voisiko jopa huolimattomasti käytettynä lyhentää paffin ikää?
Näyttää olevan aika paljon keskustelua tuosta copper gasketista monella erillä foorumilla ja porukka jakautuu aika hyvin siihen että onko parempi vaiko huonompi vaihtoehto.
omalta osalta mitä kansiremontteihin tulee niin kaksi ensimmäistä kertaa kun kasasi uudella tiivisteellä ilman copper gaskettia, aina teki painetta paisariin riippumatta miten hyvin hioi ja puhdisti pinnat. kolmannella kerralla oli jo ihan pakko hommata yksi purkillinen tuota mielipiteitä jakavaa ainetta ja kyllähän tuo on ainakin tähän päivään asti on sillä pitänyt.
lohkoakin saa varmasti tovin jynssätä jos siitä ihan puhtaan haluaa mm. gaskettia varten, tuskin kuitenkaan kovin moni kansiremonttiin ryhtyessä purkaa koko motin ja kiikuttaa lohkonkin plaanattavaksi
omalta osalta mitä kansiremontteihin tulee niin kaksi ensimmäistä kertaa kun kasasi uudella tiivisteellä ilman copper gaskettia, aina teki painetta paisariin riippumatta miten hyvin hioi ja puhdisti pinnat. kolmannella kerralla oli jo ihan pakko hommata yksi purkillinen tuota mielipiteitä jakavaa ainetta ja kyllähän tuo on ainakin tähän päivään asti on sillä pitänyt.
lohkoakin saa varmasti tovin jynssätä jos siitä ihan puhtaan haluaa mm. gaskettia varten, tuskin kuitenkaan kovin moni kansiremonttiin ryhtyessä purkaa koko motin ja kiikuttaa lohkonkin plaanattavaksi
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Etupään epämääräinen kolina ja vetely loppui kun vaihdoin uudet vakaajan helat ja ohjausvaimentimen, vanhoilla heloilla menikin jo sormi tangon ja helan väliin kun oli auto tunkin varassa
ohjausvaimentimen myötä väheni tympeä vetely pehmeällä tiellä jonkin verran eli ensiviikolle jää vielä vaihdettavaksi taakse narinat ja eteen apusimpukan korjaussrj. niin jos sillä asettuupi
alustajumpan ohessa kävin pyörähtämässä mb-osalla ja veholla hakemassa muovihelmojen klipsejä kun etulokarin pikkupätkä oli roikkunut jo kauan aikaa ja sitä irrotellessa jäi myös vänkärin oven helma käteen niin joutui hakemaan kumpaankin uudet klipsit tällä kertaa jäi vehosta jotain positiivistakin mieleen kun klipsit oli puolet halvempia mitä mb-osalla
ohjausvaimentimen myötä väheni tympeä vetely pehmeällä tiellä jonkin verran eli ensiviikolle jää vielä vaihdettavaksi taakse narinat ja eteen apusimpukan korjaussrj. niin jos sillä asettuupi
alustajumpan ohessa kävin pyörähtämässä mb-osalla ja veholla hakemassa muovihelmojen klipsejä kun etulokarin pikkupätkä oli roikkunut jo kauan aikaa ja sitä irrotellessa jäi myös vänkärin oven helma käteen niin joutui hakemaan kumpaankin uudet klipsit tällä kertaa jäi vehosta jotain positiivistakin mieleen kun klipsit oli puolet halvempia mitä mb-osalla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Jos jotain muuta kuin suodattimia tai perus alustanosaa tarttee veho on monasti halvempi ja nopeempi...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex