300-24 CE madalluksesta..

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jugetti
Viestit: 19
Liittynyt: 01.5.2013 20:09
Paikkakunta: Vantaa

300-24 CE madalluksesta..

Viesti Kirjoittaja jugetti »

Ensinnäkin, joillekkin ihmisille ei pitäisi autoja edes antaa..
Ostin tuossa muutama viikko sitten W124 300-24V mersun vuosimallia -89.
Autossa on alla 195/65/15 talvirenkaat, joissa pintaa ei varmaan ole milliäkään, auton alle ei uskalla laittaa katsastuskelpoisia talvirenkaita saatika mitään renkaita kun renkaat syö lokareita ihan normaalissa ja rauhallisessa ajossa, vaikka autossa on pelkkä kuljettaja.
Nosturilla katseltiin että jousina ja iskareina toimii kirkkaankeltaiset H&R madallusjouset, jotka näyttävät uudehkoilta (en tiedä paljon madaltaa).
Koitin päästä helpolla ja lukea mersufoorumeilta että jos sinne pistäisi nämä nelinyppyläiset kumit etujousien yläpäihin, sitten auton alle katsomaan että mitkäs kumit siellä nyt on, tottakai siellä oli jo ne nelinyppyläiset...
Onko mitään muuta ratkaisua kuin ostaa ihan vakiot coupeeseen tarkotetut iskarit ja jouset?

Ps. oli pakko johonkin avautua kun en facebookkiinkaan kirjottele turhia, nämä on niitä hetkiä kun voisi kirjotella.. :shout:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

mul olis sulle ilmasiks etu vieterit
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mikä on vanteiden ET?

Tuossa 24v on nelimäntä jarrusatulat eessä ja niiden kanssa ei monetkaan 15" vanteet sovi. Eli voi olla että sinne on laitettu sitten aivan väärällä Et:llä olevat vanteet.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

voihan siellä olla väärät jouset jolloin se on niin löysä että raapii sen takia.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuulostaa siltä että siellä on pätkityt madallusjouset kun on nelosen kumitkin..
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
jugetti
Viestit: 19
Liittynyt: 01.5.2013 20:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jugetti »

Vanteiden ET 35, ja kyllä niissä lukee H&R W124 että siihen malliin tarkotetut, tiedä sitten pitäiskö coupeessa olla eri jouset. ja ei nyt äkkiseltään näyttänyt pätkästyiltä.
jugetti
Viestit: 19
Liittynyt: 01.5.2013 20:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jugetti »

hotari kirjoitti:mul olis sulle ilmasiks etu vieterit
Kyllähän tuollaset tulis varmasti käyttöön, ilomielin ottaisin vastaan. :)
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nelospyttysen jouset niin ei ihme jollei paksut kumitkaan ole auttanut :D . mä voin ostaa ne vanhat jouset pois, paa yviä jos kiinnostaa.
jugetti
Viestit: 19
Liittynyt: 01.5.2013 20:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jugetti »

Ai perkeles, ihme kun tuo ei ole käynyt mielessä. :lol:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

poikki ne jouset on, ei pitäisi edes neloskoneisen jousilla mennä noin alas. ja 7x15et35 ei käy kunnolla edes ehjillä jousilla, jos sopii ollenkaan. oletko varma ettei ole spacereita? vakio rengas ja vanne on 205/60/15 ja 7x15et42 ja mahtuu pyörimään melko matalana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaverin kolomisatkukupeesta oli viäderi poikinut, vaihomma 300E purkusedanin selkeesti pitemmät (n. 5cm) kiepit tilalle. Stanssi ei paljoa muuttunut kun langanpaksuus oli puoli milliä pienempi. Kumpiakaan ei ollut katkottu laikalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jugetti
Viestit: 19
Liittynyt: 01.5.2013 20:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jugetti »

Näyttäis olevan spacerit ainakin edessä, pirun lähellä tuo vanne tota jarrusatulaa.. Ja ei ole jouset poikki, mitä nyt silmällä kattoo ja koittaa kädellä vähän ravistella.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No ei sitä näekkään silmällä tai pysty kokeilemaan kädellä, se katkaistaan alapäästä ja se pää on kolossa piilossa. spacerit on siksi koska autossasi on ns. isot jarrut ja tavalliset vanteet ei sinne käy. pitää olla 24v tai v8 mallista. siksi ne ottaa kiinni kaareen. ja koska spacerit on, Perun puheeni katkenneesta jousesta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jugetti
Viestit: 19
Liittynyt: 01.5.2013 20:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jugetti »

Millä ET:llä kannattattaisi sitten vanteita alkaa metsästämään? Jos spacereista haluaa eroon.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ongelmana on siis yleensä se että tarvikevanteissa ja isossa osassa mersun omiakin vanteita, ei ole tarpeeksi tilaa jarrusatulalle ja satula osuu sitten vanteeseen kiinni.

Ei ole siis lainkaan ET:stä kyse, vaan siitä kuinka paljon jarruille jää tilaa. Minulla on esim. 8.5x17et20 ja jarrut sopii. Mutta minulla oli myös yhdet 8.5x17et44 jotka ei sopineet (ja ne eivät olleet adapterivanteet).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”